Gå til innhold

Hvor høy er deres IQ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det der var dårlig norsk gitt, å skrive seg selv først.. Beklager den! :)

Kompisen min og jeg.. Kompisen fikk forresten scoret 113 på sin test, og måtte kjøpe en six-pack med øl til meg..hehe

Savner studietiden! :)

Anonym 09:50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 forskjellige mensa-tester på nettet mener jeg har fra 140-142.

har tatt en test som ikke var på nettet og den fikk jeg 138 på....

Skrevet

Fikk 101 på mensa.no. Men seriøst, for meg er ikke de greiene spesielt logiske!! Burde jo vært litt andre ting også enn bare figruer og kolonner.

Skrevet

Det er greit å huske på at mensatestene er en iq-test som er spesifikk for logiske og matematiske evner, altså ganske smal. Psykologene har en bredere iq-test (kaller det evnetest) som går på andre evner i tillegg, bla språk, abstrakt tenkning og romfølelse. Jeg har vært prøvekanin, og fikk 128. Fornøyd med det :-)

Hadde sikkert vært så å si evneveik i mensatesten, da jeg ikke eier logiske og matematiske evner.

Skrevet

Og denne testen er ikke gjort unna på en nettside på fem minutter. Det tok faktisk over to timer! Veldig gøy da.

Anonym 12:23

Skrevet

Jeg scorer høyt på diverse tester, men det er mest p.g.a hukommelse, tror jeg.

Jeg er akademisk "smart", men har fjorten tommeltotter og kan ikke løse de enkleste ting i praksis.

Teoretisk er jeg rå ;-).

Jeg har fokusert mer på å bearbeide min e.q, jeg.

Hvis jeg hadde gått den "smale stien" hadde jeg nok sittet med 14 år med studier, i et labratorie et sted, men heldigvis hoppet jeg av den karusellen og begynte å jobbe i barnehage i stedet.

Det er av barn man lærer:-). De har de mest fantastiske fremgangsmåter til livets store spørsmål og utfordringer :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...