Gå til innhold

Hvor høy er deres IQ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke helt med. IQ, hva er det???

Skrevet

120 målte jeg til på VG-test..jeg hadde mye høyere før..(?)

Skrevet

Synes det IQ spørsmålet er litt teit, for det spørs på testen. Der er mange useriøse iq tester på nettet - og jeg har fått beskjed om å melde meg inn i mensa hver eneste gang. Det prøvde jeg på, og det var faen meg en reell reality-check:)

Ser også, på facebook, at folk som jeg anser som litt lite oppegående har fått resultater på 120-130 tallet.., og da tror jeg at folk flest får en helt feil oppfatning av eget intellekt.

Har en tro på at de fleste tar dette til seg, og faktisk tror de ligger så høyt. I snitt skal et menneske ligge rundt 100.

Tipper 90 % går rundt med illusjonen om at deres egen iq er høyere enn dette.

Skrevet

Har du en test du anbefaler da, 22.28?

Skrevet

Har ikke den fjerneste anelse, men vil tippe den er rimelig gjennomsnittlig.

Skrevet

Min varierer faktisk endel fra test til test (selv om det ikke skal gjøre det)

Har tatt endel tester, mer eller mindre seriøse.

Fikk lavest IQ på "Test nasjonen" med 115 i IQ

Og 134 på mensatest tatt på nettet (den engelske- fikk lavere på den norske faktisk)

Skrevet

Jeg fikk 127 på mensa.dk sin test. Den er bedre enn mensa.no sin.

Jeg har også fått dette resultatet på f eks Illustrert vitenskap sin test.

En spesialistlege innen psyk. jeg kjenner, sa at disse testene gir faktisk en god pekepinn på nivået til den enkelte:)

Skrevet

Meg som fikk varierende resultat her. Jeg mener det var den danske jeg tok (ikke den norske- det finnes vel ikke norsk på nettet når jeg tenker meg om?)

Men jeg fikk altså lavere på den danske enn den engelske.

Skrevet

Du vet at iq en din kommer til å stige for hver gang du tar en test?

Testene har stort sett samme oppbygning, og vil derfor gi best/rettest resultat den første gangen du tar den.

Blir spennende å se hvor mange som skriver her, og som er genierklært:)

Skrevet

Den første testen jeg noengang tok, fikk jeg 124 på. Det er det som er mest riktig da?

-Meg med varierende resultat.

Skrevet

Fins det et termometer som kan måle hvor høy IQ jeg har...?

Huff, nei den var teit. Begynner å bli trøtt, og da kommer den dårlige humoren også... :-)

Skrevet

Det spørs på testen du har tatt. Noen er så enkle, at jeg, som ikke er medlem av mensa, har scoret og fått 150 - altså mer enn Einstein.

Syns ikke dere skal henge dere så veldig opp i tall på iq testene. De er veldig varierende.

Skrevet

He he... må være den dummeste i klassen jeg da.. Skjønte ikke bæret av den testen.. fikk over 100 så vidt,, Er vel sånn midt på treet håper jeg i det minste ;)

Skrevet

Det var mensa.no.. tok testen nå nettopp..

Skrevet

mensa er en gjeng snørrhovne bedrevitere. De kan ta med seg IQ-testene sine og tørke seg bak med dem.

Skrevet

fikk akkurat 113 på mensa.no. Fikk 124 på test nasjonen.

Skrevet

114, men synest på en måte det er feil å lese hvor ¨smart¨ mennesker er ut fra en slik test også, noen er flinke med hode (matte osv) andre er flinke med hendene ( sløyd, sy osv)

Skrevet

Det var mange med høy iq score her da, er man ikke geni om man har 130 og oppover?

Jeg tok mensa testen en gang da fikk jeg 108-110 (husker ikke helt) og det er jo over gjennomsnittet:D

Er langt ifra dum men elendig i mattematikk:S

Skrevet

Jeg har fått 142 på Mensa.dk sin test, fikk 127 på Test nasjonen, har tatt utallige andre også og ender opp et eller annet sted mellom 125 og 140 stort sett.

Men nå er jeg en sånn som synes iq-tester er kjempemoro, og har tatt veldig mange gjennom årene. Så jeg har litt trening i det, noe som helt klart vil påvirke resultatet.

Skrevet

I mine studiedager meldte jeg og en kompis oss opp til sånn opptaksprøve hos Mensa.. Jeg scoret 136, og var akkurat i grenseland, så de mente jeg burde ta prøven på nytt.. Jeg regnet med at jeg hadde vært heldig på den testen, så jeg utfordret ikke skjebnen med å ta en ny..hehe :)

Jeg er akademisk intelligent, men ikke så veldig praktisk.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...