Gå til innhold

En jente med jente :)

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn, da har ejg omsider klart å rote meg inn her igjen hehe ! Herrejemini for noen dager....og med så mye styr med hus og unge og baby i magen og legevakt, jordmor og imorgen sykehus og og og ! Det går i fem hundre hele tiden ! Så jeg fant ikke tiden til å skrive et fornuftig svar før nå, men da var jeg her i allefall :)

Iallefall, så var jeg jo på legevakten igår. De fant en hel del proteiner i urinen min og blodtrykket mitt har jo steget det og. De tok det flere ganger og det er gått opp ganske så mye ift. der det var. Jeg har ikke høyt bt i seg selv, men ift. mine tidligere målinger gjennom HELE svangerskapet, er de nå veldig høye. Har heller ikke hatt proteiner under sv.skapet, og nå har jeg det, så de følger godt med.

Var da altså hos jordmor i dag og ingen tegn til forbedring, litt forverring om noe, så da er det sykehuset i morgen ! Full ultralydsjekk og alt, så får vi se da, hva de finner ut av. Jeg personlig er bare drittlei av å fly frem og tilbake som en hodeløs høne fra legevakt, til jordmor, til sykehus til til.. man slites jo ut av mindre. Og især nå som jeg sliter med hodepine og utmatthet. MEN det er jo for å se at jeg ikke er syk da, og for barnets skyld gjør man det jo lett, så da blir det slik !

Ellers så har jeg i dag hatt en flink mann som har satt opp barnegrind og seng og og. Står i stuen her. Du skal tro at det NÅ gikk opp for meg. Sengen på rommet, sprinkelsengen på barnerommet, klærne og og...har ikke gjort susen. MEN grinden i stuen, DEN har gjort det. Det bare gikk varmt inni meg da jeg så den, og jeg så pappaen var VELDIG stolt og smilende da han viste den frem. Kanskje derfor det gikk opp for meg, fordi jeg i øynene hans så at det hadde gått opp for han. ÅÅÅÅÅH så koselig, vi skal få en datter (tror vi) snart !!!!

Hvordan er det med din mann da ? Hvordan reagerer han på dette ? Barnet ? Viser han at han gleder seg ?

Jeg har jo hintet kraftig om mammagave haha, og jeg får det nok. Hadde ikke tenkt å kjøpe pappagave fordi jeg faktisk mener at de får en gave, men nå som jeg ser at han stråler, så fikk jeg lyst, men ANER ikke hva ? Har du noe forslag ???

Jeg har time i morgen tidlig kl 10, og det er et kjørestykke MED kø, så jeg må opp tidlig. Gruer meg litt til kjøreturen hehe, trøttis sikkert, men samtidig så blir det artig å se henne da. Jeg lurer på og spørre om de kan titte etter kjønn IGJEN, men tenker at de synes det er teit når man faktisk spør om noe så uvesentlig, når man "kanskje " har svangerskapsforgiftning. Kanskje jeg bare skal si: "jeg vet at det ikke er det viktigste, men dersom du har lyst og kan se kjønnet så må du gjerne avsløre det for meg, fordi de har ikke vært helt sikre frem til nå".

Da kan det hende de føler jeg er ydmyk og faktisk orker å se :)

Nå ser jeg på Pia & Jasmin, for noen latterlige greier. Ser og ser, det står på i bakgrunnen her hehe ! Jeg har kynnere, heeelt jevnlig, men det er uten tvil kynnere og ikke noe mer. Bare mighty irritating hehe !

Nei guri som jeg syter, jeg er bare sliten merker jeg, og gleder meg til å få ut ungen. GLEDER MEG til fødsel, gleder meg til de sier at jeg har åpning. Håper de sjekker meg imorgen !!!! For modning og åpning :)

Så deilig at Isa koste seg sånn da, og iskaffe...mmm drakk jeg i dag ! YUMMIE IN MY TUMMIE ! =D

Jeg merker at jeg er ganske sulten hele tiden, men har jo ikke plass til noe i magen haha !

Nå sitter jeg her i sofaen, med hund og mann, eldsta har lagt seg ! Snart er det Lipstick Jungle juhu ! Ser du det ? Jeg ser det, må nok innrømme det hehe !

I dag har vesla fått plukke ut gaver til babyen, AKKURAT de hun ville ha, ble en bamse, en sparkebukse og koseteppe ! Hun ville kjøpe smokk, men der sa mamma nei, vi venter og ser hehe !

Men pappagave, hmmm hva kan det være ?

Hvordan er formen til søte du da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøje, ny rekord i svar :D

Godt at de følger deg skikkelig opp... Men kan evig tenke meg at det er superstress å fyke fram og tilbake fra den ene til den andre prøven og legen når man egentlig vil roe ned bæret og vel, føde og sånn ;P

Skjønt at småen fikk velge ut presanger da. Kanskje det er en ting vi bør finne på her... Hun har fått beskjed på at hun må hjelpe Balder å pakke ut alle gavene han får, for han klarer det ikke selv. Det gleder hun seg voldsomt til. Hjelper sikkert på at hun nettopp hadde bursdag og fikk masse gaver selv. Da blir det ikke så kjipt å pakke opp for andre... Hun skal få en storesøster-gave også,- når hun treffer Balder for første gang. Men vi aner ikke hva. Skal dere ha en sånn gave?

Til pappagave forrige gang fikk jeg laget bodyer med tøff trykk på... Nå har jeg kjøpt en body med "Star Wars" og en body med "Noob", skulle jo ventet og gitt gubben i anledningen, men jeg er elendig å vente med gaver ;P Klarer såvidt å vente til julaften med julegaven hans ;P Jepp,jeg er en unge :D

Formen min er bra. Har vært litt flink i dag,- malte skapdørene på rommet vårt og har pakket ferdig babytøyet,- og møblert litt om i stuen... Og handlet siste tingene. Så nå har jeg god samvittighet :) Skal snart i gang med å lage litt kveldskos til oss...Soft tacos :) Mmmmm. Sein men god middag. Lillemor fikk kjøttkaker og var fornøyd med det.

Fikk klump i halsen da du beskrev at du hadde skjønt det nå :) Jeg fikk litt sånn følelse selv da jeg gikk igjennom Isas fravokste klær, men det er fortsatt litt vagt... Får hjem vognen i morgen, og må se å få oss en vugge snart... Og ja,sette opp lekegrinden. Da dåner det kansje for meg også? Og sambo har skjønt det etterhvert også...Han setter seg ofte på kne mellom lårene mine og koser på magen mens han hviler hodet på den.... Og sier "Hallooo der inne! osv".... Veldig koselig.

Han syns jeg er så flott og sexy for tiden... Merkelige mannen ;P Blir ikke mer kvinnelig enn nå sier han. Bare jeg hadde klart å føle meg like fin som han synser? Det hadde vært noe det. Jeg liker å gå gravid og liker å være urkvinne, men sexy? neh,ikke særlig ;P

Spør for all del om kjønn i morgen, det kan jo ikke være særlig mye extra jobb for dem å se etter det? Det bør de virkelig kunne gjøre. Så spennende da! Hah,tenk om hun har fått "dings"? Slik vi fikk vite at vår hadde, 3 uker etter at vi hadde fått jentebeskjed :D

Håper på en måte at de finner ut av noe i morgen. At de når en konklusjon,- for da kan det gjøres noe med... Istedenfor å gå slik på ampen som du gjør nå....

Har proppen i bihulene sluppet litt taket? Eller er du like tett fortsatt? Sa de noe om nesespray?

Mammagave...hmmm.... Tror jeg ønsker meg et stoooort brett med sushi! :D

Men ,nå må jeg lage mat om gubben skal rekke å spise før han må legge seg. Veldig ko å høre fra deg og nei,jeg syns du syter forbløffende lite! Bare syt mer til meg om du vil :)

Fortsatt god bedring og håper du finner en snill og flink jordmor som ser kjønnet med eeen gang :)

Klemmings :)

Skrevet

Jippiiii nå kan du våkne til innlegg du også hehe !

Mammagave ja, har ikke ønsket meg noe, men lar han velge fritt selv, jeg blir glad omså jeg bare får en rose, eller et kort eller eller...spennende !

Når det gjelder pappagave, så hadde ting vært myyye enklere om det var en gutt, for da kan man kjøpe slike tøffe gutteting fra sønn til far. Fra datter til far er det mindre på markedet, så det kan bli litt vanskelig ! Tenker at jeg kan starte med et lite kort og kanskje legge ved en liten gevinst fra vinmonopolet, oooog en ting til, og den tingen klarer jeg jo IKKE å finne ut av hehe !!!

Ja, vi har kjøpt gave fra storesøster til lillesøster nå, og lillesøster har så "klart" kjøpt gave til storesøster Carmen hun også hehe ! Hun får 2 my little pony's med tilbehør. Jeg sa til henne at Nico lurte på hva hun ønsket seg av henne, og da svarte hun "MY LITTLE PONY", så da får hun det hihi :) Koselig ! Har faktisk lest i bøker at det er kjempelurt å gjøre det på den måten. Også om man kan finne noen klær så de får likt, oppi alt kaoset. Feks en lue hver som er lik, eller eller. Spiller liten rolle hva det er, bare den "store" føler tilhørighet med den lille osv. Så siden vi venter jente (som vi tror) så har vi kjøpt noen like klær, en ullongs, og genser som matcher fra cubus i masse fargede striper hehe ! De får også en lik adidasjakke, sånn 70's kultjakke haha !

Så håper det slår an :)

Ja jeg vet ikke hva det var, men å se grinden i stuen gjorde det for meg. Faktisk så var den det første jeg så da jeg stod opp i dag også. Sitter nå her alene i stuen med den og titter, det er heeelt rart ! Minsta og gubben sover. Jeg har fått ansvarsfri morgen, skal BARE ta vare på meg selv. Stod opp kl 06:30 og satte meg i badekaret. Full hjemmespa, kur i håret, peeling på hele kroppen, intimbarbering og legger er gjort. Smurt meg inn i deiiilig olje. Stelte meg føttene mine OG har lagt ny neglelakk ! Rett og slett fordi jeg kunne og ville ! Renere enn DETTE blir jeg ikke hihi ! Så det er jo en god start på dagen.

Jeg trodde jo at bihulene var tette, men de var ikke det gitt. Jeg føler meg bare tett, men puster rent med nesa, var bare en kveld der jeg ble pottetett. Våkner med hodepine og legger meg med hodepine, som ligger over panna. Ekkelt ! Får se i dag da, hva de finner ut. Jeg håper at det bare er proteiner siden det er slutten OG at jeg bare er sliten og kanskje i fødeform. Jeg som ikke har lagt på meg særlig denne gangen har nå begynt å få litt "fødefjes". Litt eset opp osv. Ser ikke ut som en marshmallow altså, men jeg kan alikevel se det.

Håper de kan sjekke kjønn og modning i dag ja ! Blir spennende, skal så klart la deg vite :)

SÅ BRA at han sier du er sexy og kvinnelig. Min fyr er ikke sånn anlagt at han legger seg med hodet slik og koser, kunne ønsket det, men neida. Her går det mer i stryking på magen og småsnakking til tider. Han har lyttet og hørt hjerteslagene fra utsiden da. Kjenner jo på magen min hver dag, men skryter ikke så mye av at jeg er sexy, sånn utenom dersom vi kommer inn på temaet hehe ! "jo jeg synes faktisk at du er sexy og nydelig som gravid", men det kommer ikke av seg selv sånn uten videre. MEN jeg vet han synes jeg er fin, han har jo ikke sagt noe annet, men er bare ikke av typen som sier det sånn uten videre. Veldig bra fyr alikevel hehe ! For all del, han kan si "så fin du var i dag", men bare ikke detaljert som "så sexy og gravid du er".

Så DET skal du være glad for :) Føler meg jommen ikke mye sexy jeg heller....i det siste synes jeg faktisk det nesten er ekkelt å gå på bare butikken, alle ser på meg og jeg leser tankene: OI SJEKK HUN MÅ VÆRE PÅ OVERTID DA :o (hehe)

Nei nå får jeg føne håret, legge på litt "sparkel" i ansiktet og komme meg avgårde ! Sykehuset next juhu !

Håper du får en fin dag, så prates vi sikkert senere !

PS: DU er flittig husmor du :) Det synes jeg mannen din skal være stolt av nå som vi er så gravide !!!

God klem :)

Skrevet

Hvordan gikk det i dag,vennen? Fant innlegget ditt lovlig sent her, men nå kan du få det når du våkner ;P

Nei,tar det siste først,- jeg syns ikke jeg er flittig husmor! Sover altfor lenge om dagen og har mange dager hvor jeg ikke gjør noe som helst... Føler meg sååå lat. Selv om gubben sier at det er bedre at jeg ikke gjør noe,for jeg skal bare ruge. Ikke styre sånn på....Men jeg føler at jo mer jeg får i orden,jo mer klarer jeg å slappe av :)

My little pony ja.... Isa har akkurat oppdaget dem og eeelsker dem. Hun har bare en da, men med et møbel til. Jeg tenkte jeg skulle lage ferdig julekalenderen hennes før mini kommer, for november blir sikkert hektisk nok,- og i en lekebutikk i dag fant jeg en My Little Pony adventskalender til 199,-... Tenkte at den kunne være noe å kjøpe, for å åpne hele, pakke inn en del av lekene og spe innimellom med rosin-esker og noen andre småting. Så blir den hjemmelaget men med størst vekt av my little ponyer ....

- Da sa gubben noe som gjorde meg helt målløs......

"200 kroner? Det var vel mye for en julekalender...Hun trenger jo ikke en sånn,hun vet ikke hva det er....".....

Jeg ble målløs...Et barn som ikke trenger julekalender?? Jeg er så sinnsykt julete av meg at jeg fortsatt vil ha kalender i en alder av snart 36 år!

Selvføøølgelig skal hun ha kalender! Hun er 3 år. Og kommer helt sikkert til å høre om kalenderen i barnehagen. Og for det om hun ikke vet hva det er nå, betyr ikke at hun ikke vil ha stor glede av det. Gubben min er ikke glad i julen i det hele tatt, og han tror det bare er meg som liker den så godt. Jeg syns det er superviktig å gi Isa gode jule-opplevelser... Det er jo en barnehøytid og skal være så gøy som mulig! Jeg lager som oftest kalenderen selv,- og det blir gjerne myyye dyrere enn 200,- å kjøpe inn 24 småting... Syns 200,- var greit jeg?

Vil ikke gi en 3åring en ren sjokoladekalender heller,- selv om den koster 10 kroner... Heller noe skikkelig

Jeg gikk tilbake og kjøpte den,etter å ha kommet meg overpaffheten ;) Han mente seriøst at det bare var meg som var opptatt av det...Og at det var tull å gi henne denne tradisjonen. Men,nå ga du meg en til idè... De little Ponyene som jeg da ikke bruker kan jeg pakke inn som en pakkesang fra bror til søster! Så lurt! :) Og hun har fått en del klær i det siste, pluss hadde jo bursdag nettopp, så forhåpentligvis blir hun ikke supersjalu på sin lillebror ;)

Tenk, 2 uker igjen... Når var det terminen din var igjen? Bortsett fra 17nde da ;P

Skal prøve å pelle meg i seng. Håper min far blir med ut og spise sushi i morgen, og da må jeg opp i rimelig tid ;P Leeenge siden jeg har spist det nå. Unngår det rå, men kokt scampi etc går brillefint uten bekymringer...

Håper de klarte å se kjønn også i dag. Venter spent på oppdatering :)

Vidunderlig med egen dag i dag... Med bad og ro og mak! Jeg skal til frisøren i morgen og bli rødvinsrød og sort, gleder meg! Nyter alltid frisøren. Og må få det gjort nå,- for etter ankomst blir det jo ikke tid... Samt at jeg ikke vil gjøre det enda nærmere termin,for forrige gang farget jeg håret rødt en uke før fødsel... Og det så ut som om noen hadde blitt halshogd i fødesengen! .... Svetten min og badingen i karet gjorde sitt til at rødfargen smittet av over alt...Skremt vettet av noen jordmødre gett ;P

Natta,min due! Vi er og blir flinke rugere begge to :)

Skrevet

Jeg rakk aldri å svare, men har skrevet til deg i en annen tråd her inne, jeg har i allefall født og skrevet om det på 3 trim !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...