Gå til innhold

En jente med jente :)


Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hopper inn her,jeg. Følte meg litt tvilsom med å kuppe bæsjetråden din :D

 

Jeg bor i Bergen,jeg...Og er i samme situasjon som du. Har bodd i vårt nykjøpte hus i akkurat en måned og har slettes ikke tid til å få nurket mitt ennå, har altfor mye som skal gjøres og pakkes ut og fixes...Og ikke minst males! Og gubben er i full jobb, så jeg blir den som må både male og pakke ut det meste. Siden jeg prøver febrilsk å ikke få bekkenløsningen jeg innbilder meg er uungåelig, så kan jeg ikke løfte og bære, samt at malingen er litt vanskelig,-for jeg kommer ikke lenger ned på veggen enn 50 cm ;P Jeg er 182 cm høy selv og magen står i veien for de dype bøyningene... Heldigvis har jeg en venninne som har hjulpet meg en del med malingen,- hun er passelig lav, så hun tar det under 50 cm :D

 

Folk rundt meg maser sånn om at "Nå kommer han snart"...og "Er du ikke lei nå?" ...."Vi får håpe han kommer før termin,for du er sikkert lei..:" osv....

-Og jeg er helt uenig! Nei,jeg er ikke lei,og jeg har på ingen måte lyst at gutten min skal komme uker for tidlig. Jeg håper inderlig han holder seg innendørs til termin og gjerne litt over ( Var 10 dager på overtid med datteren min)...Jeg har altfor mye som skal gjøres ferdig i hus,om jeg ikke skal få en baby oppi alt sammen ;P Og så lenge jeg fortsatt klarer å gjøre ting rundt omkring i huset så er det helt greit å gå gravid :)

 

Jeg har termin 23. oktober, så jeg går inn i 37nde uke påååå...onsdag tror jeg... Så du leder litt ;)

 

Ekstremkvalme må være helt fælt...Jeg var ikke kvalm en dag da jeg gikk med lillemor i magen,- kjente mer til det denne gangen men ropte ikke på elgen en eneste gang heldigvis... Fristet noen ganger men jeg klarte meg uten... Bortsett ifra det så syns jeg dette svangerskapet har vært lettere...Håper ikke det betyr at fødselen blir enda verre. For den var ikke noe gøy forrige gang.... *Krysse fingrene* :)

 

Hvor lenge har dere vært i nytt hus da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei "en tråd til BARE meg, så artig" =)

 

Jo takk for det, jeg vet akkurat hvordan du har det. Vi overtok huset 24 august, og har virkelig jobbet natt og dag siden. DET ER SYKT mye jobb ja... Maling ? Vi har pusset opp 8 rom nå, fra topp til tå. Nytt gulv, nye lister, malt taket, nye lamper, ny tapet/strier, satt opp masse nye møbler, skap, senger etc. Altså alt som kan gjøres er gjort i disse rommene. VELDIG sliten. Det bestod da av et kjøkken, bad, do, 3 soverom og stue + gang !

 

Nå er vi i gang med etg. under. Der skal vi legge et nytt gulv i "hallen", pusse opp et bad på 20 kvm og et vaskerom på 6kvm. Ellers så er vi ferdige med selve rommene der nede. Har tatt et soverom fra topp til tå + peisstue som vi er ferdig med nå. Så da gjenstår det jeg nevnte over. Og bad er jo ikke akkurat gjort på 1-2-3, så blir neppe ferdige til den 19 oktober ! IIIIIIK ! Jeg skjønner deg så godt altså. Og selv om man er ferdige med rommene, er man ABSOLUTT ikke kommet i orden. Esker flyter, jakker her, håndklær der, poser med ting man ikke aner hva inneholder etc. etc. Det er rett og slett grusomt. Bilder må henges opp rundt omkring, lamper osv osv. Jeg merker at jeg blir stresset bare av å tenke på det. Især med tanke på at jeg er en sånn person som ikke liker å leve i kaos. Noen mennesker har jo ikke noe i mot det, mens jeg derimot, hater det hehe, så huff...

 

Barnerommene trenger kun et siste strøk på vinduene, så er de faktisk 100% komplette ! Med bilder og dekorasjoner og alt. Så det er i det minste bra :)

 

Alle maser på meg også, men her har folk forstått at jeg har alt for dårlig tid (heldigvis). Jeg tror jo i tillegg at jeg kommer til å føde ca på termin, dagene rundt der, så jeg har ikke de 10 dagene ekstra heller ( tror jeg hehe, men å vite ? det kan jeg jo ikke).

 

Da har du termin på min mors 50års dag :) Artig artig, da husker jeg det !

 

Jeg er utrolig spent på alt som skal skje, stresser og styrer sånn at jeg faktisk er ekstremt sliten. Igår spydde jeg to ganger etter heftige kynnere og menssmerter + kvalme. Begynte til slutt bare å grine, for DA gikk det opp for denne frøkna at oi nå skal du snart bli mamma. Og vi har jo ikke tid :P

 

Hehe joda, vi har jo det, men altså, jeg skulle helst sett at vogna stod klar der, med teppe inni, fødebagen var pakket osv osv osv. Neida, vogna står oppe hos foreldrene til sambo (da vi ikke har villet ha den her i kaoset). Har vi vaskemaskin og tørketrommel oppe? Nei så vi må dra dit og vaske klær, men imorgen kommer det en rørlegger og skal ordne, så om alt går etter planen kan jeg vaske fom. tirsdag =D

 

Hehe nå fikk du jammen høre på en del syt og klaging her haha, men jeg tenkte at jiiippiiii endelig noen som forstår meg. Vi har jo tatt over hus ca samtidig så da vet du godt hvordan det er. I tillegg har vi jo flyttet et stykke, og bare en flytting i seg selv tar jo på. Endre adresser, ordne opp i masse praktiske ting. Bytte av barnehage til snuppa var jo mer enn nok i seg selv. 3 årsdagen hennes den 30 august (rett etter overtagelse) var jo ikke mindre stressende hehe, så her har det gått i FEM hundre !!!

 

Da jeg hadde hypermesis, spydde jeg hele dagen, altså, følte som om det var det eneste jeg gjorde for å være ærlig. Det verste var den intense kvalmen, som bare aldri gikk bort. nei huff, håper det går bedre DERSOM jeg blir gravid igjen. Vi får se :) Venter jente nr to nå, sa de på den ordinære ul, men nå da jeg var på sykehuset pga seteleie, så de kjønnet tydelig, men klarte ikke å se hva det var.

 

Hun sa at hun aldri hadde vært så usikker, kunne se ut som begge deler, så tror du jeg ble stresset ? Rommet til vesla er allerede pyntet med rosa ting (ingen rosa vegger osv) og kommodene er fylt med rosa tøy...nei fytti ! DET BØR være en jente :P

 

Vet du hva du får da ? Kjempekoselig å få en tråd til meg :)

Skrevet

Hehe, så morsomt med samme livssituasjon,da :) Vi skal feire 3-årsdagen til prinsessen på førstkommende lørdag,så jeg vil jo prøve å være i rimelig orden til dess. Om ikke alle posene med ting som vi ikke vet hva er (hehe,smilte da du nevnte slike poser) ikke er pakket ut får så være, men bilder og "hjemme-ting" bør være på plass....

 

Håper veldig at vi blir helt ferdige med rommet til lillemor i dag. Jeg vil at hun skal ha det så perfekt som mulig nå,- for det tar jo på for de små å flytte... Hun har ikke akkurat likt alt kaoset... Vi har flyttet innad i samme by,- men har ikke fått ny barnehageplass,- så hun er i den gamle barnehagen...Hvis jeg skal busse herfra og hente henne så bruker jeg vel rundt 2,5-3 timer i buss og skifte og venting.... Håper inderlig vi kommer inn her ute snart... Skal ringe rundt i morgen.

 

Adresse-endring ja...Øh,kanskje jeg skal få gjort det i morgen også? Så langt har vi ikke kommet ;P Får posten til gamle-adressen fortsatt.

 

Vi har heeeeldigvis kommet i et hus med bad og kjøkken oppusset i 2005... Så her er det maling foreløpig som trengs. Der er jo noen prosjekter jeg skal til med,men ingenting brenner på dass heldigvis... Har omsider fått tak i boblebad-rens, så snart kan jeg ikke bare bade i et kar,- men bade i et kar meeeed boblene på! O lykke! :D

 

Vi får visst en gutt :) Veldig rart,for vi har kjent oss så veldig som jente-foreldre og trodd at vi alltid bare ville få jenter... I uke 15 fikk vi "bekreftet" at det mest sannsynlig var en jente.... Men 3 uker etterpå var jordmor sikker på at jenten vår hadde fått "dings",- så da så...Overrasket nok innså vi at det ikke blir en Aurora eller Frøya... Det blir heller en Balder :)

 

Har dere lekt med navn ennå? Hvis vi får gutt så blir det Balder...Men får vi jente sliter vi faktisk litt. Er ikke helt enige der. Jenny,Aurora, Frøya, Ronja (ble nettop brukt av et vennepar,så det må vi glemme)....Vi vet ikke helt. Får se ;)

 

Og ja, kos med en egen skravletråd. Vi må jo følge hverandre, vi har jo termin oppå hverandre nesten ;P

Ikke langt fra 19nde til 23dje :) Tvi tvi, og ikke slite seg ut til tårer. Lettere sagt enn gjort, men husk på hvor lite søvn det blir etter at nurket kommer. Spar bittelitt på kreftene, så mye du klarer uten å føle at du ikke gjør noe...Jeg vet, folk sier det til meg og jeg fnyser,- for jeg vil jo såååå gjerne bli ferdig! Helst i går. Og det tærer på psykiske krefter å ikke bli ferdig med heimen...

 

Vi får stagge hverandre ;)

 

Ha en glimrende søndag, nå går jeg igang med maling...

 

 

Skrevet

Hehe ikke sant, de posene er så HAT, men når man først starter med de går det jo ganske så fort :) Jeg har nå mens du har skrevet tilbake til meg, ryddet ut at to store esker med masse "pyntegjenstander, stearinglys, stearinlysholdere, sølvtøy etc" og lagt i skjenken i stua. Så da var det to store esker unnagjort. Slik holder man på, dag til dag og lager seg mål. Henge opp den rullegardina, kutte den andre da den er for lang (skaffe bausag for å få det gjort). Handle skruene til akkurat DET bildet etc.

 

Vår 3årsdag bestod at plastkopper og tallerkner, musikk på en boomblaster og ballonger. Kjempeprimitivt, men snuppa fikk kaker og ballonger + musikk og bekjente så hun storkoste seg !

 

Vi hadde omtrent ikke sitteplasser en gang..men det ble så bra atte !

 

Dette med bilder prøver jeg også å forklare folk. Jeg sier "huff vi har ikke fått hengt opp et eneste bilde i stua osv.". Svar fra folk: "men bilder spiller jo iiingen rolle da, du har goooood tid til det, det kan du ta etter ungen har kommet".

 

Ok, jeg ser hva de mener, men samtidig, så er det noe i det at man faktisk ikke klarer å nyte og kose seg den første tiden, om ikke en gang stuen skal være i orden. Om den er på halvåtte så føler man nok et mye mere stress enn ellers. Jeg MÅ ha stearinlys, bilder, lamper, planter på plass, før jeg slapper av. Vi har som sagt alt nevnt på plass nå, forutenom bilder, som jeg håper og tror vi får opp i dag, om vi finner borremaskinen hehe !

 

Så dere får gutt ja ? Så artig, jeg likte alle navnene du hadde foreslått, kjempefine navn. Vår lille skal hete Nicoline Johanne. Nicoline etter min tipp tipp oldemor, og Johanne etter min mormor som gikk bort akkurat da jeg ble gravid ca. Om det blir gutt kan det hende vi rett go slett bruker Nicolai, men altså, de sa jo jente på ordinær ul.

 

Det rare er at de to ganger etter det har sett kjønnet, men ikke klarer å se hva det er :o :O :o Så nå er jeg utrolig irritert faktisk hehe, fordi jeg har jo forberedt meg på jente nå og på rosa ting :P

 

Tenk så mye byttemas jeg hadde måttet gå gjennom om det nå var gutt, og allerhelst vil jeg jo vite dette FØR fødsel....er nesten så jeg spanderer på meg en ekstra ul, da jeg føler at jeg hadde fått fullstendig sjokk om jeg lå der og det kom ut en gutt. For all del, en gutt er KJEMPEvelkommen og jeg hadde blitt kjeeempeglad, men vil da gjerne vite det på forhånd, alene pga vogn, og pledd og utstyr og og og !

 

Hmmmm ! De sa på ul at de ikke klarte å se det rett og slett, skummelt !!!!!!

Skrevet

Jeg også liker veldig å vite hva som kommer. Vi er ikke så rosa av oss (kremt,- sa hun mens hun malte lillemors rom rødt,rosa og hvitt samt maler en Hello Kitty inni et rosa hjerte på den røde veggen... hah :D ), vi ga forbud mot rosa klær da lillemor var nyfødt.... Så vi fikk mye flott i burgunder og lilla... Ironisk nok var det eh...JEG som kjøpte hennes første rosa plagg...Hun kledde dem jo så godt! :D :D :D

Vognen vår er bestilt og står på lager i en butikk, bare venter på oss... Gleder meg til å hente den. Sort i skinn...Tøffevogn :)

 

Bilder og slikt er sååå viktig...Gubben himler litt med øynene når jeg insisterer på at nå må vi få opp det og det på veggen,- og kjøpe planter etc...Han syns jo de store tingene er viktigs :) Og jeg er enig delvis,men jeg må ha et par rom hvor jeg senker skuldrene når jeg kommer inn...Og stuen er definitvt et slikt sted! med stearinlys,lamper og stemning ja :)

 

Og siden du svarte meg så har jeg malt to dører og gangen :) Nå lager jeg litt kjapp lunsj,så er det strøk nr to! Gubben legger inntil ledning i stuen og malte rosa på rommet til småen... Dette blir så bra så. Og så flink du og jeg er,gett. Vi lager fine reder vi! :)

 

 

Skrevet

Hehe ikke sant ! Da var 3 strøk på alle vinduer på soverom samt do'en malt i hvitt ! Har pakket og ryddet gjennom utallige poser og sambo har ryddet inn i kommodene vi fikk opp på "kontoret" vårt. Det går i å sortere all mulig drit og GUDENE skal vite at man har mye D R I T ! Herrejemini og fru gud så mye ting det blir etterhvert.

 

En ting jeg oppdaget i stad er at jeg hater arveklær, alene fordi: Hvordan skal man klare å få brukt det? Altså, det ligger jo gjerne i sekker eller poser etc. og når de små vokser opp, så er det absolutt ikke sikkert man klarer å følge med på hva som er hvor, og man husker jo ikke hva man har. Så det i seg selv er jo en utfordring, derfor fant jeg i stad ut at jeg ikke er begeistret for arveklær, alene fordi det å holde rede på hva man har/ikke har/hvor man har det, blir stress...og gudene skal vite at det er jo MYE de kan arve. Især jeg som får jente nr 2 !!!

 

Ellers så har jeg faktisk satt lasagnen i ovnen nå, og før det ble det bakt brownies mellom takene. Litt søndag skal en få ha eller hur ? Hehe... !

 

Jeg har sendt opp to svære "ikea"poser med skittentøy til svigermor og ellers ryddet og ryddet på plass masse ting og tang. Man går gjennom eskene, og den ene tingen tenker man: den kan jeg kaste ? Så er det neste ting som skal i den kommoden i 2 etg. så er det den tingen som ikke skal kastes, men pakkes bort og og og...

 

Vi har enda ikke hengt opp bildene, kjellerstuen og alle de tusen eskene ble prioritert i dag, skal se om jeg ikke får lurt sambo til å henge opp i allefall et par bilder etterpå :P

 

Vi har en liten hund (ja av den så mye omtalte rasen Chihuahua, men det er en annen historie, vi tok den til oss som omplasseringshund) som er veldig stresset opp i alt dette styret. Så jeg må få prøvd å gått en liten tur med henne etterpå, stakkars Tuva blir helt nervøs. (Ja hun heter tuva haha, de hadde faktisk døpt henne det).

 

Ellers så ble jeg jo nysgjerrig på hva slags vogn du har kjøpt ? Jeg startet med en Quinny Freestyle til vesla mi. Så kjøpte jeg ganske fort en Simo Kombi, da jeg ville ha mer plass og ja, fordi jeg rett og slett ville ha en sandfarget Simo Kombi hihi !!

 

Denne gangen har jeg jammet funnet ut at jeg vil ha ENDA en ny vogn og har kjøpt meg en ny Simo Duo :) Høst og vinterbarn trenger gooood plass, og nå som vi har hus, har vi husrom til 3 vogner :P

 

Gubben mener jeg er gal, jeg storkoser meg hihi ! Jeg blander meg ikke inn i hans bilsaker, så da får jeg styre med vogngreiene mine pleier jeg å si =)

 

Er det Emmaljunga du har ? Har en venninne som har den i hvitt skinn nemlig ! Venter spent på svar !!

 

Hilsen en som synes det er artig å ha funnet en i samme livssituasjon som seg selv, som hun kan vise frustrasjon for av og til (som i tillegg sikkert forstår hehe).

 

Bergen sa du forresten ? Jeg har en onkel og to venninner i Bergen. Aldri vært der (flau). Skulle egentlig dit i sommer, men så ble jeg jammen gravid hehe ! Da ble det ikke noe av pga. mange andre ting samt det at jeg ikke orket å reise alene med en 3åring gravid osv.

 

Oi da var praten min i gang igjen ! Nå er det lasagne :)

Skrevet

PS: Det med rosa tøy er bare ikke til å unngå fant jeg ut, især når 3åringen min i tillegg lever for rosa. Hun skal ha rosa fly, rosa mat og ja rosa luft om hun selv kunne fått bestemme. Og som du sier, så kler de rosa sååå godt :) Nydelig er jenta mi i rosa iallefall, rødt derimot og burgunderødt, er ikke heeelt hennes farge. Lys blond med blå øyne, så lyse, duse farger er flott på henne. (unnskyldninger for å bruke rosa, men det er sant også :P)

Skrevet

Hehe, joda...Piken min sukker avogtil og sier "mamma...... jeg eeeelsker rosa"..... O really? ;P Så nå har hun to Hello Kittyer og to rosa vegger på rommet sitt... Hun får bare være i sin rosa sfære akkurat nå, så får vi håpe hun oppdager andre farger etterhvert :)

 

Angående frustrasjon, jo takk..Beit nettopp hodet av forloveden min stakkars... Jeg klarer ikke plukke opp ting fra gulvet lenger, spesielt ikke nå når jeg har bøyd meg altfor mye med maling og slikt i dag. Så skulle jeg lese for minime, men foran lesestolen var det fullt av bøker og klosser opå gulvet. Jeg spurte om han kunne ta dem opp, hvorpå han misforstod og ville gi meg den ene boken jeg skulle lese for henne og skulle så til å gå.... Grrrrr! Sa jeg og begynte å sint sparke rundtom på tingene på gulvet og overhale ham med at jeg kunne jo ikke komme meg bort til stolen ,hva var vitsen med en simpel bok da etc...Stakkars...Jeg angret jo hvert ord før det kom ut en gang...Men nå hører det til at lillemor kranglet og villle ikke sove etc etc i over en time.... Og da var dråpen altså hans hjelpsomhet som ikke var god nok for primadonna-meg.... Uff, jeg sa unnskyld og alt er ok nå,men han savner helt sikkert ikke-hormonelle meg,ja.....

 

Vognen jeg har kjøpt er Emmaljunga ett-eller-annet ;P croc-skin i sort. Super delux tøff, og vi fikk rabatt på den for vi handler kun på den butikken. Veldig koselig! Og den får stå på lageret til vi henter den.

Vi hadde Basson Roma til Isa, men bremsen på den røk og ga meg den perfekte unnskyldning til å kjøpe ny :) Nå står Bassonen bare som sovevogn i barnehagen. Selv om hun egentlig har sluttet med luren midt på dagen når jeg tenker meg om...

 

Datteren vår er også blåøyd og lys,men kler godt mørke farger lell... Hun har sorte øyenvipper og slikt,så da matcher det godt med mørkt...Oooooog rosa...Kremt :)

 

Hun var hos min more i hele dag og koste seg mens vi stod på,- og da vi hentet henne fikk vi først mors kjøttkaker før vi snudde nesen framover igjen. Deilig søndag her også altså! Og jeg har en ramme klar til et trykk jeg har laget...men hvor i h.... er trykket?...Sukk...Lete lete*

 

:) Bon Apetit!

Skrevet

Det er helt lov å ha utbrudd, de har da sine de også, enda de ikke er gravide :P du skal tro det skjer her også. Eneste jeg kan trøste meg selv med er at jeg er flink å si unnskyld, som du sier du også gjorde. Da synes jeg egentlig det er ok. Man er gravid og irrasjonell noen ganger, men så lenge man kan innrømme det etterpå og si beklager så må det være lov.

 

I tillegg så er mannfolk dritirriterende til tider, gravid eller ikke gravid...haha !

 

Ja da har jeg holdt på i huset helt til nå, akkurat ryddet et velig skittent kjøkken og er sliten. Kl er 12 og jeg er like trøtt som om den skulle vært 23 hehe !

 

Jeg må handle noen nye laken til vuggen til barnet, men husker ikke hva slags str det er på de, gjør du det ? Er jo forskjell på sprinkelseng og vugge str. ! Hmpf !!!

 

 

Skrevet

I dag er vi omvendt. Jag har hatt lateste dagen på lenge ;) Men, det må gjøres noe med! Har søvet altfor lenge,så nå går jeg i gang. med...no. Vi får se ;P

 

Ang vuggestørrelse aner jeg ikke... Hadde bare smålaken vi la på igrunnen, etter å ha klippet opp et stort i flanell. Funket brillebra...Vugge ja,- der sa du noe. Hmmm, må kjøpes ;P

 

Jeg får være litt effektiv,så talast vi senere :)

Skrevet

Hei på du :)

 

I dag har jeg en treeeeeg dag. Kommer liksom ikke i gang. Stod opp syv...Og har ikke gjort noe,annet enn å finne fram ting som må gjøres. Nå sitter jeg her og spiser cornflakes og tenker på alt som skulle vært gjort. Skulle ønske noen bare kunne ta meg i øret og dra meg i gang :) Ikke alltid lett å gjøre det selv ;)

 

Håper du har mer energi på din side av landet ;) Her har jeg mest lyst til å kravle innubder et teppe med en god bok. Men det blir jo ikke hus av slikt!

Skrevet

Hei hei, dårlig tid så blir et lite kort svar her nå hehe ! Vi skal handle nytt kjøleskap, da det gamle gikk til helvete (huff)...Kan ikke leve uten kald drikke osv.

 

Vel, i dag har jeg vært på modningsak. igjen, denne gangen satte hun alle nåler på meg, og gud og gud et par av de kjente jeg, men de har jammen effekt også ! Fikk i allefall nok en gang konstatert hodet festet og hodeleie :) muchos fornøyd ! Hehe !

 

Ellers så har jeg vært å handlet gave til tanten og onkelen min som har fått seg en liten gutt ! Artig å handle blått sukk..

 

Ja, da var det ut å handle kjæleskap gitt ! Vi snakkes sikkert senere eller noe :) Når barnet er i seng og mamma (det er meg) drar fram laptopen hehehe ! Tata !

Skrevet

Yay,første etasje er ferdig nå....Ingen kartonger igjen,og alt som skal henges opp av bilder er hengt opp etc Lysene er tent og det har blitt så fiiint her! :)

I morgen skal rommet til lillemor males dønn ferdig... Har kjøpt noen flotte sommerfugler som jeg skal feste på veggen hennes og gjør ferdig Hello Kittyen som jeg maler over sengen hennes. Fikk tak i tavlemaling i dag,så skal også male et stort slott på døren hennes som blir en stor tavle.... Krittene er kjøpt inn. Dette blir gøy! :)

 

Tenk om jeg nesten blir ferdig med andre etasje til lørdag og huset blir fullt av folk? Det hadde vært noe det :D

Skal prøve mitt beste!

 

Var hos jordmor i dag.... Han har omsider snudd seg med hodet nedover,- men har masse tumleplass fortsatt og vil stupe kråke en stund til. Heldigvis mente hun at kompasset hans funket og at han landet med hodet nedover til slutt. Tvi tvi ;) Ellers så alt brillebra ut. Blodtrykk,prosent,symfysemål etc,-alt glimmerings. Heldigvis!

 

Står alt vel til i leiren din også? Bortsett fra kynnere jeg leste at du hadde...? Jeg har ikke hatt så mange av dem,blir bare sliten i magen til tider. Håper jeg ikke får de helt vonde kynnerne helle. Vondten kan vente til fødsel!

Gikk fra jordmor i dag i 30-40 min innover til byn...Utrolig gjøremål når jeg egentlig har forventet å være invalid pga bekkenløsning på dette tidspunktet. men igjen, krykkene lå igjem hjemme :) Var veldig fornøyd...Vagget tregt da jeg gikk, men...jeg gikk :)

 

Skrevet

Hvordan er formen,min due? Leser at du er fullt klar for fødsel? Hellane, vi nærmer oss,vi! (et bittelite hjelp! ) :)

 

Jeg ble klar for å bli mamma igjen på lørdag :) Da bursdagsfesten til lillemor omsider var vellykket avholdt, så senket skuldrene mine seg og jeg tenkte,- jah, nå kan han komme. Huset ser bra ut, rommet til Isa er ferdig, i går gikk jeg igjennom alle gamle Isa-klær og sorterte etter størrelser og om" gutt kunne bruke denne" etc... Så nå føler jeg meg rimelig klar,utrolig nok :)

 

Kanskje jeg burde søke nav om mammapeng...Kremt. Kanskje jeg skulle gjort det for måneder siden,men men. Hodet har ikke strukket til.

 

Alt vel? Klar for å begynne påan igjen med lite søvn, amming og et vidunderlig nurk? :)

Skrevet

Hei du, jeg hadde helt glemt tråden vår og derfor ikke svart. Har hatt mye å gjøre i det siste så nå ble jeg glad når jeg så den hehe !

 

Så bra at festen ble vellykket, alltid herlig og ha det overstått også ! Her bestod bursdagen 6 dager etter overtagelse med papptallerkner og krus hehe ! MEN alt gikk bra, hadde jo ballonger så da var dagen reddet :P

 

Ellers så er hele den øverste etc. vår også ferdig nå, kremt en ting mangler: Rullegardinen på rommet til hun i magen er ikke hengt opp enda, men vi må kappe den til, så den har pent fått vente ! Ellers så begynner vi da virkelig å bli klare :)

 

Mangler bilder til å ha over sofaen, men de er ikke hengt opp fordi vi ikke har orket, men rett og slett fordi vi må finne de rette først ! Ellers så har vi kjøpt inn lekegrind i hvitt tre, blir så fint atte. Hev og senk, den fra babyshop som heter Felix, har den på barnashus også.

I dag var jeg en usunn familiemor som stod opp og lagde familien vafler til frokost, ja du leste rett hehe ! Tenkte at siden gubben i dag har hjemmekontor og vi ikke trengte å levere snuppa før kl 10, så skulle vi ha en koselig morgen. Laaang frokost ved bordet. Det ble satt pris på av både store og små. Man må nesten bare ta seg den tiden man kan nå før det "braker løs" hehe.

 

De holder på med vaskerom og bad nede enda, og det blir nok ikke ferdig før babyen er ute, men når hun er ute, så setter vi en "arbeidsstans" for noen uker. Helt til vi faktisk føler at nå er vi klare for bråk, støv og masse folk i huset... (mon tro når man føler seg klar for det ???) :P

 

Jeg gleder meg VOLDSOMT til amming og et vidunderlig nurk ja, lite søvn derimot...det kan noen få gratis av meg haha !

 

Nå har sambo og jeg igår sett ammevideo her hjemme. Den som følger med ammeboken til Gry Nyleander eller hva hun heter. Grunnen til at jeg fikk han til å se den sammen med meg er fordi ammingen gikk rett vest sist. Fordi snuppa hadde veeeldig mye gulsot og var slapp og ikke til å vekke og fordi jeg ikke fikk i nææærheten av tilstrekkelig hjelp på sykehuset og ikke eide erfaring selv.

 

Så denne gangen skal jeg i allefall være forberedt med meg selv og mann. I tillegg har jeg jo ordnet meg "familierom" på sykehuset (Ahus) slik at sambo kan være der om det trengs, men allermest slik at jeg får roen til å få til ammingen. Sist havnet jeg på rommet med to andre med kolikkbarn. Som ikke ville ha luft inne på rommet eller noenting. Jeg lå selvsagt innerst i rommet inntil den gamle "skolevasken" og det blinkende lysrøret og de røde veggene. Føltes GRUSOMT rett og slett ! Så nå gleder jeg meg til Ahus, som er nytt med lyse flotte farger, til tross for at det er litt trist at vesla ikke får b esøke oss på sykehuset pga de nye reglene. (Svineinfluensaen gir totalt forbud for noe besøk annet enn barnefar). Satser på å ikke være der så alt for lenge da :) men man vet jo aldri !

 

Ja mammapenger ja...der sier du noe, skal ringe de og høre jeg, om min har gått gjennom hehe !

 

Så flink du har vært med barnerommet, høres utrooolig fint ut rett og slett ! Formen min er ok, men ja jeg sliter med kynnere og har nå fått Carpal Tunnel Syndrom i hendene, har 1 i ødem så det er ikke såå ille, men leddsmertene i håndledd og fingre er det verre med. Hvordan er din form nå da ?

Skrevet

PS: Hurra da ligger begge nurkene våre med hodet på rett plass hehe ! Det er veldig godt å vite synes jeg i allefall !!!

Skrevet

Kremt, jah,hadde glemt å svare :) Skylder på pre-ammetåke! ;)

 

Litt morsomt med oppussingen...Her går det omvendt. Hele første etg er ferdig, bortsett fra at vi akl ha nytt teppe under stuebordet, og at vi fant to savnede kjøkkenkartonger hvorav en står med ting i på kjøkkengulvet :)

 

2. etasje, der er badet neeesten ferdig,- må henge opp et dragehode/håndkleholder, samt 3 lysestaker og et veggskap... Boblebadekaret er ferdig renset tror vi,så nå skal det prøves ut med boblene i gang også.... Rommet til Isa er ferdig (Jippi!), rommet vårt ferdig bortsett fra at de rosa (grøss) skapdørene skal bli røde (veggene er grå) og vi skal henge opp et speil. Og gubbens nattbord hylle må bli skrudd sammen.

Balders rom er det siste som gjenstår, er overhode ikke pusset opp og der står en del kartonger og poser med klær.... Men,han skal bo i vugge inne hos oss i sikkert nesten ett år, så der har vi goood tid...

 

3 etasje er for øyeblikket overstrødd av hauger med babyklær, jeg har sortert alt men ikke hatt kartonger å legge det nye systemet i. Får forte meg i morgen å fikse det,- før jeg glemmer hvilken haug var hva.... Ellers så skal det store loftskottet ryddes or organiseres, samt bøker skal inn i hyllene i loftstuen, vegger skal males, lamper kjøpes og henges opp etc...

Men det haster heller ikke :)

 

Lørdag skal vi kjøpe inn de siste tingene tror jeg...Vogn, stellebord, teppe, lamper.... Slike ting. Og da er vi jammen santen klare! Utrolig nok :)

 

Formen min er mistenkelig bra. Det er veldig rart å gå i 8 måneder og vente på å bli invalid av bekkenløsning...For ikke å bli det likevel. Jeg går uten krykker og selv om det er vagging, så er jeg jo ganske fin i formen. Litt BL er der, men myyyyyyyyyye mindre enn forventet.

Nedpresset har virkelig begynt også, og det gjør meg rimelig vaggete også...

 

Tenk, på fredag har jeg 3 uker igjen til termin.... Jøje hatten. Så herlig å føle seg litt mer klar ;) Etter bursdagen til Isa så kan han liksom bare komme. For nå er nok på stell....

 

Utrolig kjipt for deg å få Carpal Tunnel Syndrom da..... Visste ikke at det kunne komme i sammenheng med graviditet. Det er graviditetsrelatert går jeg ut i fra? Og vil forsvinne etterpå? Krysser fingrene for det!

 

Jeg må ringe NAV i morgen og høre om de trenger nye papirer eller kun skjemaet for foreldrepenger. De har jo alle inntektsopplysninger fra før siden jeg har vært sykemeldt fra februar mer eller mindre...

Hmmm, håper jeg slipper å stresse masse igjen.

 

Her håper vi på Storken igjen. Veldig kos sted å føde forrige gang...Og jeg som ikke vil ha bedøvelse (ikke fordi jeg er så grådig tøff men fordi jeg har ekstrem sprøyteskrekk...Ironisk nok for en tatovør ;P ) passer godt inn på Storken. Men familierom kan vi visst bare glemme. Sånt får man ikke på Haukeland lenger. Håper jeg er frisk nok til å dra hjem rimelig raskt istedet. Vil ikke ligge på rom med 4 andre og f.ex. blø igjennom og alt det der. Æsj....

 

Syns fortsatt vi er kjempeflinke som kommer oss skikkelig i hus,jeg! Har venninner som fikk seg hus for både halvt år siden og 3 år siden, vi har kommet mer i hus enn dem. Men, har man barn så er det gjerne viktigere....For jeg vil så gjerne at Isa skal føle seg hjemme her. Og nå har hun hatt venninnebesøk på rommet sitt og har funnet roen. Omsider :) yay!

Skrevet

*Skubb,dytt* :)

Skrevet

Skal si du har fått gjort myyyye :) Flinke du ! Jeg føler jeg har fått i hus det aller meste nå jeg og, eneste vi ikke har ferdig er jo bad og vaskerom, men det får komme når det kommer. Vi har jo alt et bad oppe, så vi er ikke uten bad !

 

Ellers så sliter jeg veldig med kvalme, hodepine og murringer i ryggen nå, altså jeg er SÅ sliten at jeg sovner på sofaen mens det er folk her. Det har ALDRI ALDRI skjedd før, jeg har i tillegg grafset på tappen min, og den er myyyk og stor, så jeg tenker at jeg skal få prøve å få jordmor til å sjekke modning. Føler nemlig jeg er moden ;)

 

Ekkelt kanskje, men jeg måtte kjenne etter hehe !

 

Ellers så har det blitt kaldt her, har ikke snødd som de meldte, men om natta er det fort så kaldt som 4 gr. Hvordan er været der da ?

 

Herrejemini denne hodepinen i panna tar knekken på meg, begynner å lure på om jeg seriøst kan ha en snikende svangerskapsforgiftning, men skal ta med urinprøve til fredag. Da har jeg kontrolltime !

Synes det er rart at jeg har hatt så stigende blodtrykk og plutselig er så UTMATTET trøtt. I tillegg er jeg kvalm og i dårlig form, så vi får se da. Kan jo være at det faktisk bare nærmer seg også !

 

Nå er jeg sååå fornøyd med alle babytingene jeg har kjøpt og har fra før etc. Første gang vet man jo ikke heeelt hva man vil ha og må prøve seg frem. Denne gangen vet jeg AKKURAT hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha, og jeg har faktisk handlet AKKURAT det jeg vil ha ! Hehe !

 

Jippi, som jeg gleder meg, og ammingen bare MÅ GÅ !

 

Isa's rom høres bare nydelig ut. Og Balder, for et fiiint navn sukk ! Isa også da så klart !

 

Rommene er helt ferdig her også, og vi har ny grind, og ny barneseng og nye barnetepper, vippstol og herreguuud som jeg gleder meg nå !!!!! Får helt sommerfugler, går virkelig opp for meg sakte, men sikkert !

 

I tillegg så gleder jeg meg faktisk til fødsel, tenk så spennende da ?! Når vannet går :D ÅÅÅÅH !!!

 

Hva er dine tanker ift. fødsel ? Fødte du sist ? Beklager om jeg har spurt før eller du har sagt det, ammetåka allerede her kanskje ?? hahahah

 

Skrevet

Jammen,usj så mange plager du skulle få på slutten her da! Hmmm,skulle ikke forundre meg om du føder rimelig strax...Kroppen har en tendens til å bli vanskelig sånn rett før,slik at du virkelig virkelig VIL føde.....

Jeg derimot...har gått og ventet på å bli invalid i 8 måneder og går fortsatt her uten krykker . Misforstå meg rett, er veeeeldig glad for det, men siden jeg har det såpass bra fremdeles,så er jeg ikke lei. Kroppslig sett tror jeg nok det betyr minst en måned til på tjukka for min del, samme hvor nærmt termin er :)

Man skal liksom være skikkelig lei for å ha lyst til å føde igjen,- sånn som du sier nå,- å glede seg til å føde ;P

 

Jeg holdt på i 47 timer sist, hadde det ikke akkurat gøy, og sprøyteskrekkete meg nektet jo plent både epidural og å få spinalbedøvelse etterpå ved syingen...Kremt, sang meg igjennom de indre stingene....

Men, skal være glad om jeg kommer meg under 30 timer denne gangen,for da innbilder jeg meg at jeg har mer krefter igjen mot slutten :)

Gleder meg gjør jeg ikke,- men nysgjerrig på småen begynner jeg definitivt å bli :)

 

Ang pre-ammetåken så er den tilstede her også. Jeg er så sløv for tiden at det ikke ligner grisen :) Og verre skal det bli :D Kanskje like greit at man går litt i hi første perioden etter nyankommen baby...? Så kan utenforstående beholde minnet om at en ikke er en senil frøken på konstant tulltur? :)

 

Hmmm, har fått to ganger beskjed om at jeg kanskje burde høre med KK om en sjekk i forhold til vannet? Tror jo ikke det har gått ennå, men er det teit å bare ignorere det? Han er jo helt vanvittig aktiv,blir mer og mer aktiv virker det som... Kanskje jeg bør ringe KK i morgen ihvertfall og bare forhøre meg litt? Har jobbet litt vel mye med denne spiren her til å kjøre noen risk... Hmmm. De er sikkert vandt med hysteriske gravide ;P

 

Vi kjøpte stellebord og vogn i dag.... Og litt annet stæsj. Det er sant som du sier, forrige gang famlet man litt i blinde etter hva man trengte, denne gangen vet man mye mer ( selv om jeg føler at jeg har glemt halvparten lell ;P )...Skal kjøpe inn en haug av sånne brette-over-i-front bodyer. De var gull verdt. Istedenfor de man må trøkke nedover et vaklevorent hode... Sånne småting. Har kjøpt Thermobaby ammeinnlegg i dag også,bare sånn for å ha det klart :) Deilig.

 

Og så kjøpte vi bil i går, som vi får neste uke, så da må vi finne det gamle nyfødte-setet vårt også ;)

 

Nei,nu er teen nesten tom,og jeg har bestilt korsryggsmassasje fra gubben. Ser han næremer seg ferdig med kjøkkenrydding ( jeg tok hele stuen altså ;P ) og da er det dags for massasje og å se Carnivale en episode eller to ...

 

Jah,vi er flinke! Jøje så deilig det skal bli å ønske nurkene våre velkommen til nye hus! Veeeldig deilig! :)

Snakkes snart,min due :)

 

Skrevet

Det er veldig rart å si det, men jeg har blitt kjent med en jente her inne som sier jeg skal ha baby 17ende, dvs. hun sa det lenge før vi begynte å "prate" ordentlig via msn osv. Vel, så har jeg en bekjent mann i nord som også sa (helt uavhengige av hverandre) "du skal ha babyen på noe med 7, 7ende, 17ende eller 27ende, men jeg tror 17ende!".

 

Synes det er ganske så utrolig at begge sier det, men nå kom plutselig hun jenta og sa at hun hadde drømt at jeg fikk barnet den 14ende..

 

Vet ikke hva jeg skal tro og om jeg skal tro noe, men begge disse sa også til meg da jeg hadde seteleiebarn "babyen snur seg og du får en vaginal fødsel". Han fyren sier også at babyen kommer ut med masse mørkt hår, derfor han visste at jeg kom til å føde vaginalt og at babyen snudde seg. Han sa tom. til meg, babyen snur seg før den 17 september. 16 september snudde ungen seg...det er jo bare sjukt, jeg vet det, men tenk, hittil så har de altså hatt rett.

 

Fyren fra nord sa i fjor høst "til neste år skal du ha en jente"....

 

Herrejemini, hva om de har rett ? Om babyen kommer på noe med 7 tror jeg at jeg blir litt satt ut....vel, så er det sagt hehe !

 

Ellers så dette med babyting ja, det er bare så artig. Og jeg er SÅÅÅ enig med deg i dette med bodyer. Det verste jeg vet er bodyer som har sånn omslagsdel på hver skulder, de må enten ha knapper, eller være sånn "omslagsbodyer" som du snakker om. Jeg har kjøpt 4 omslagsbodyer, eller er det 5 (i str 50). Så da er vi klar for sykehuset. 2 hvite i tilfelle det skulle dukke opp en liten en med tissemann haha !

 

Jeg må innrømme at jeg er litt spent på kjønnet, især med tanke på at de ikke klarte å se det sist, vel, vel time will show !

 

Dette med at jeg gleder meg er kanskje litt rart ja. Jeg hadde keisersnitt første gangen, så dette med sprøyter fikk jo fort vendt meg til. Jeg hadde KJEMPE ANGST skrekk for sprøyter...etter sånn ca 5 sprøyter om dagen rett i magen og låret og ja gudene vet hvor etter keisersnittet, gikk det rimelig fort over. Og jeg er herved sprøytekurert !

 

Har i tillegg lært meg selv (jobbet hardt for det med meg selv) å lære å si til meg selv at "er det verdt å grue seg ?" "Gjør det vondt?" "hva er du egentlig redd for"? Etc. og etter jeg startet med det går ting bare så åå mye bedre. Gjelder alt mulig rart.

 

Jeg har virkelig kjøpt noen bomkjøpt med førstejenta, så denne gangen vet jeg AKKURAT hva jeg vil ha. Alt fra vogn til vogpose, til ammeinnlegg til bodyer. Til å ikke kjøpe søte upraktiske jeans som en jeans i str 56 osv haha ! (ja tenk, jeg hadde noe slikt).

 

Man lærer jo heldigvis ! Jeg har ikke kjøpt ammepute, det må nok være det eneste jeg har latt være. Iom. at jeg slet så voooldsomt med ammingen med førstejenta, så ble jeg så oppgitt at jeg kastet hele ammeputen sist gang... Føler vel at jeg ikke skal kjøpe den før amming er i boks. Har bare blitt en sånn symbolsk greie for meg. Var senest i dag på babyshop, og bare skulte bort på de hersens ammeputene ! Ammeinnlegg, ammeskjold, ja you name it, ejg har 0 problemer med å handle inn det, men ammepute ? Det er jeg skeptisk til hahahaha ! Herregud jeg er rar...

 

I morgen skal vi sette opp grind og barneseng ! Gleder meg, men det som er litt dritt er at jeg ikke kan vaske NOE klart med tanke på at de ikke kan garantere kjønnet...jeg har alt stående i poser og med lapper etc. Så laken, og tepper og og og må bare ligge innpakket til vi er hjemme fra sykehuset. Og det er litt dumt ! Har jo noen hvite da som jeg kan vaske klart ! Det meste er alikevel noe med rosa ting i osv. så det stresser meg litt.

 

Ja så du tror jeg føder før ja, mange som sier det, så det blir vel helst motsatt. Jeg går over og du føder i morgen hehe ! Man vet aldri med slikt. Jeg beregnes som førstegangsfødende, så det kan jo fort hende jeg går over tid. De fleste førstegangserne gjør vel det ?

 

Jeg har bare følt meg elendig i det siste, merker BETRAKTELIG at jeg er mer og mer gravid og sliten og og ! Stikker nedentil og jeg vet jeg er moden (ettersom jeg er ekkel og faktisk sjekket hehehehe).

 

Hva slags vogn kjøpte dere da ? Jeg har som sagt fra førstejenta Quinny Freestyle, og en Beige Simo Kombi, denne gangen har vi gått for en simo duo ! Ja vi er vogngærne, dvs. JEG ER DET ! Men som jeg sa, denne gangen gjør jeg alt jeg vil, og basert på tidligere erfaringer digget jeg å ha god plass i kombien, så nå har jeg sørget for enda bedre plass i duovogna hihi !

 

Nå blir det jammen senga her gitt, sjekk kl...nattiti min lille "ugle" haha !

Skrevet

Hah! Lille du liksom! 182 cm høy og 130 kg, ekke liiiten jeg! ;P

 

God morgen,fagre mø :) Deilig å bli vekket av en solstråle som kommer inn,- "Mamma,pappa,nå er det mooorgen! Vil dere stå opp med meg?" Fine lille tøtto! Før jeg ble mor så var det alltis et ork å stå opp.... Nå nyter jeg det faktisk,samme hvor trøtt jeg egentlig er. Så lenge hun vekker meg med en sang og et smellkyss,- hvilket skjer veldig ofte ;)

 

Vognen vår eeeeer....øh..... Emmaljunga sort med crocskin :) Sort vogn i skinn,tøffere enn alle togene til sammen! Litt krokodilleskinn-imitasjon rundt om på den...Er så fin atte. Faktisk så jeg gleder meg til å trille fin vogn med fin baby oppi :) Forrige gang hadde vi en grå Basson Roma, veldig fin og retro den også, men dette er et hakk opp ja. Hentet den i går og fikk en veeeldig fin pris,- siden vi alltid handler i samme butikken og hun eieren er en kjempekos jente. Hun hadde overtatt noen vogner fra en butikk som stengte,- og siden hun fikk rabatter da, så ga hun oss også avslag. Kjempesnilt!

 

Utrolig spesielt at flere har så mye å si om magen og spiren din. Det skal jo bli kjempespennende å se om de har rett da! Her er ammetåken kommet også...kremt, hvilken termindato er det du har igjen? *Klasker seg på pannen*.... Min er jo da 23de oktober. Men der går sikkert enda lengre tid tenker jeg.

Ikke skrive slike skumle ting som at jeg føder i morgen (i dag) ! ;P Er ikke helt klar ennå, og driver med opplæring av gubbens massasjehender... Svangerskapsmassasje. Han er en villig student,- og jeg håper på å få riktig teknikk inn i ham, men forrige gang fikk han ikke ta på meg engang,hadde så vondt...Håper han får massere meg denne gangen ;) Tulle-meg. Ha med seg en kjempehjelpsom og flink forlovede,- og ende opp med å nekte å la seg røre?...Pffft, kvinnfolk (meg) altså...

 

Ammepute kom jeg aldri til forrige gang,men brukte flittig andre puter. Jeg hadde helt latterlige problemer med ammingen også... Er sååå glad for at jeg holdt ut all den smerten... Håper inderlig at det går litt bedre denne gangen. Merker jeg misunner alle de damene innpå her som klager over at de lekker melk... Jeg ser ikke antydning til melk ennå, og forrige gang fikk jeg ikke melk før 5 dager etter fødselen....Hvilket ødela oppstarten min veldig. Isa rå-sugde meg i alle de dagene og resulterte i blemmer,sår,blod,tårer og at bl.a. en liten del av vorten ble sort (!) og falt av....Kremt. Skikkelig lekkert!

 

Hehe,ang lekkert, syns ikke det er ekkelt at du sjekket modning,jeg ;P Men jeg er for pysete til slikt... Jeg får bare være moden når jeg er det. Vil ikke ha stripping heller. Bare la ham komme når han vil :)

 

Nu skal jeg ha litt mer iskaffi og leke med småpigen min. Hun fikk sin første laptop til bursdagen og har masse spill på den. Og da får mor hjelpe litt :) Isa skal på sitt første pysj-party senere i dag og gleder seg masse! Sammen med masse jenter i alderen 3-8, i nabohuset. Tror hun vil kose seg glugg ihjel :D Gøy søndag :)

Skrevet

dytt dytt.... Men håper egentlig at du har lagt deg og får sove litt :)

Skrevet

Hei hei du, jeg svarer deg litt senere, derfor jeg ikke har svart, pga. alt dette styret med legevakt, og i dag blir det jordmor og sykehus kan det kanskje se ut som. Skriver litt senere ut på formiddagen :)

Skrevet

Ja,pusen min :) Ikke stress med svaring,bare bli bra igjen du. Det er så vanvittig mye mer viktig! God bedring :)

 

*Klappe på, og sender deg en varm kopp kakao*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...