Gå til innhold

Legningen til din datter eller sønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert om tenåringen ditt kom hjem og sa at h*n likte samme kjønn? Hadde du blitt forbanna, sur, kastet barnet ut, glad, lykkelig?

Hvordan hadde du reagert?

Hadde en diskusjon med noen venner om dette. Han ene hadde blitt forbanna, og han andre hadde blitt stolt over at h*n hadde sagt det. En god venninna sa at det ikke hadde noen betydning, så lenge hun fikk barnebarn. Hehe.

Jeg hadde ikke blitt sur, eller forbanna. Hadde blitt glad for at h*n hadde fortalt det. Så lenge h*n var lykkelig, så hadde jeg vært glad..

Er rart hvordan noen reagerer. For noen gjør ikke dette noe, og for andre hadde det vært verdens undergang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle for oss :o)

Skrevet

For min del spiller det overhode ingen rolle hvilken legning mine barn har men hadde jo vært glad for at de tørte å fortelle meg det da.

Skrevet

Er barna mine lykkelige, er jeg lykkelig! Hvis en av samme kjønn er det som skal til, then so be it! :)

Skrevet

Så lenge mine barn er lykkelige,så spiller det ingen rolle hvilken legning de har.

Skrevet

Hadde blitt glad om barnet hadde fortalt det til meg:) (og det rekner jeg med skjer også, hvis det skulle bli slik.) Legning spiller ingen rolle, men selvsagt litt lyst på barnebarn - men om barnet er homofilt trenger jo ikke det være et hinder :)

Har alltid hatt lyst på en homofil bror, men han fortsatte bare å være kjedelig hetro..;)

Skrevet

er bi selv så har abselutt ikke noe imot om mine barn skulle kommet hjem og fortalt.... Hadde vært glad for at de ville ha delt det med meg.. Jeg vil ikke stå i veien for at mine barn skal være lykklige....

Skrevet

for meg spiller det ingen rolle om sønnen min liker menn eller kvinner så lenge han har det bra!

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for at de turte fortelle meg det og det spiller egentlig ingen rolle for meg hva slags legning de har, men jeg ville kanskje blitt bittelitt lei meg også fordi jeg hadde visst at ting ikke ville bli like lett for dem som for "alle andre". Ikke alle godtar homofile, de må ofte forsvare sin egen legning, det er mere styr om man vil ha barn, og ja.. Selv om det er ganske godtatt å være homofil i dagens samfunn så er det enklere å være hetrofil.

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for at hun hadde fortalt meg det. Og for meg spiller det ingen rolle om barna mine er homo eller hetero. Men jeg hadde blitt lei meg fordi jeg vet at de hadde fått det vanskeligere enn de som er hetero....

Skrevet

(...) men jeg ville kanskje blitt bittelitt lei meg også fordi jeg hadde visst at ting ikke ville bli like lett for dem som for "alle andre". Ikke alle godtar homofile, de må ofte forsvare sin egen legning (...)

Jeg håper min datter ikke bryr seg om hva trangsynte tilbakestående mennesker måtte tenke om hennes legning i det tilfelle hun liker de av samme kjønn! At hun er sterk nok til å drite en lang marsj i dem.

Skrevet

jeg hadde vært glad for at barna mine ville ha delt det med meg, og jeg ville ha støttet de 100 % :) jeg elsker barna mine for at de er barna mine, ikke på bakgrunn av hvordan legning de har. hadde absolutt ikke sett på det som et nederlag. men hadde vært litt bekymret. vet om så mange homofile og lesbiske som har blitt trakassert for sin legning, og det hadde jeg nok vært litt redd for at skulle skje mine barn.

i vår familie har jeg både tanter og søskenebarn som er lesbsik og homofil, og jeg beundrer de og er så stolte av de :)

hadde vært litt stilig å kunne dra på Gayparade med barna mine da :)

Skrevet

forhåpentligvis er vi kommet litt lenger da en nå. slik at det ikke vil være noe problem å være homofil. bortsett fra det praktiske med å få barn da.

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle, og siden min beste kamerat er homofil er dette noe barna mine allerede vet. Jeg tror ikke de ville ha problemer med å fortelle meg det..

Likevel er det ikke noe jeg ønsker for barna mine, selv om det har blitt mer vanlig å stå frem som homofil, er det fremdeles ikke akseptert overalt. For mange vil det også bety en vanskelig tenårings og pubertetstid hvor det ikke er greit å være anderledes.

Men jeg vil selfølgelig støtte barnet mitt gjennom det det måtte møte av utfrodringer uansett legning. Om de velger partner av samme eller motsatt kjønn har ingenting å si for hvor glad i dem eller stolt over dem jeg vil være, jeg ønsker dem all lykke og kjærlighet på jord. Akkurat som de fleste andre mammaer vil jeg tro ;-)

Skrevet

Hadde blitt glad for at h*n fortalte det, spiller ingen rolle her i gården nei.

Skrevet

Sporenstreks sendt dem på kristen reorienteringsleir i USA, så klart.

Skrevet

Jeg skulle kastet han ut og sagt til han at han aldri skal komme hjem igjen.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt lei meg. Jeg ser på naboene. Et homofilt par, der han ene er veldig ung. Hyggelig kar, flott type, jeg synest det er trist, et sløs. Jeg ser på vårt liv, flotte unger, og ser på alt den flotte ungemannen går glipp av.

Skrevet

15:42 må jo være et tulleinnlegg fra noen som kjeder seg.

Skrevet

homofile kan jo og få barn, så der hadde jeg ikke bekymret meg.

Skrevet

Helt ærlig? Jeg hadde nok blitt litt skuffet og lei meg. Glad fordi han hadde fortalt meg det selvfølgelig men veldig bekymret for hvordan livet hans skulle bli, om de hadde blitt akseptert osv. Det hadde ikke vært en ønskesituasjon, men det hadde ikke plaget meg heller. Har en søster som er lesbisk og det er helt greit det asså, men må si jeg har et håp om at han skal like jenter.

Skrevet

M, for alle vil det samme, tretten på fire.

Skrevet

Eg hadde blitt stolt over at barnet mitt hadde kommet ut av skapet:)

Skrevet

Jeg har en tenåring jeg vet har gått litt begge "veier" til nå. Vet ikke hvor ungen havner til slutt, men det har egentlig ikke noen betydning, så lenge det er ungens valg og gir lykke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...