Gå til innhold

Forstår ikke dere kontantstøtte"hatere".....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vi med barn i barnehage får mye mer støtte av staten enn de som mottar kontantstøtte????

Tror dere virkelig en barnehageplass koster bare 2500 pr mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere hadde jobbet og betalt skatt så hadde samfunnet tjent på at dere var produktive mennesker som bidro til samfunnet. Det er dèt det handler om.

Skrevet

Er du ikke helt frisk? Ser du ikke at vi som jobber er de som får landet til å gå rundt?

For samfunnet tjener på å få folk i arbei, derfor er de villige til å bidra økonomisk slik at det skal være slikt. En barnehageplass koster i værste fall 10 000,-+ om noen har 2-3 barn i den alderen, så sier det seg selv at de færreste har råd til det, og heller har dem hjemme. DET har ikke samfunnet råd til, og betaler store deler.

Skrevet

Jo, det forstår jeg helt utmerket. Hva så?

Barnehager har man for at folk skal kunne jobbe. Folk i jobb gir skatteinntekter og verdiskapning.

Skrevet

Hæ?

Har man barnehager bare for barna til folk som jobber? Ikke for stundenter, uføre, arbeidsledige....

Skrevet

Studenter studerer i de aller fleste tilfeller (det lyser litt at du aldri har gått skole etter grunnskole) slik at de kan gå ut i en jobb senere.

Arbeidsledige driver i de fleste tilfeller og søker jobber.

Uføre er uføre.

Skrevet

Dette her ble jeg fristet til å svare på, din TEITE DAME!!

Jeg moter faktisk kontantstøtten.. Er veldig glad for den.. Siden jeg VELGER selv å oppdra min sønn på 1år.. Barn under 2år har ikke noe behov for noe pedagogisk læring.. Som for eks de får i en barnehage!!

Sønnen min, trenger å få masse kjærlighet.. Et fang å sitte på når han ønsker det..

Ja jeg er ute og treffer andre barn!!! VI HAR MASSE TILBUD HAR I BYEN med GRATIS knøtteklubber MED FORELDRE.

Det er godt å kunne tenke på at jeg kan gi mitt barn en trygg oppvekst.. De 3 første åra er grunnleggende for å få en god start på livet…!!!

JA TIL KONTANTSTØTTEN

Drammen

Skrevet

Beklager det siste innlegget.. jeg sendte den feil.. (ikke ment til deg som skrev det første..)

Drammen

Skrevet

Man har barnehager for at folk skal kunne bidra til verdiskaping. Hva trodde du de var der for?

Skrevet

Synes synd på barna til de foreldrene som synes det er viktigere å ha de i bhg fra 1.år enn og ose seg hjemme med de litt lenger!!

Tragisk!!

Skrevet

Men da kan du vel også betale selv for valget ditt?

Skrevet

Det er da virkelig ingen som nekter deg å kose deg hjemme med ungene til de er femogførr om du det lyster. Argumentasjonen går på hvorvidt det er en offentlig oppgave å sponse kosingen din.

Skrevet

Pøh, dere gjemmer dere bak barna, men sannheten er at dere ikke ønsker å jobbe for det er så mye triveligere å pussle rundt hjemme.

Vær nå ærlige i allfall og ikke jug om at dere gjør det for barnas del!

Skrevet

Får dere blitt dummere? Om man går hjemme og tar imot ks er det rundt 7000 i mnd, for meg som har to barn. Kom ikke og fortell at det har man råd å miste! Den skatten deres går til så mye drit uansett, så at dere gidder å bry dere. Jeg betaler med glede skatt som går til ks enn mye annen dritt!

Skrevet

Kose oss?! Vil heller kose meg hjemme med barna enn dere, som sender de avgårde og lar ANDRE enn dere selv oppdra! Tragiske foreldre.

Skrevet

Hva er det som gjør at du mener at du fortjener betaling for å gjøre ingenting? For å skulle få betaling for å ikke bidra til samfunnet og for å få penger for å være husmor?

Hva er det som gjør at du mener at du fortjener dette??

Skrevet

Fordi jeg har jobbet og slitt i mange, mange år og betalt min del av skatt i all tid. Da kan jeg få litt igjen. Jeg betaler for alle andre som går hjemme bl.a.

Skrevet

Så da mener du at alle som har jobbet og betalt skatt burde få ta seg noen sabbat-år på staten sin regning?

Skrevet

Jeg synes synd på de barna som må være hjemme sammen med en forelder hele tiden. Et barna har godt av andre impulser enn det én voksen kan gi. De tre første årene er viktig for utviklingen. Dette ikke bare emosjonelt, men også sosialt. Barnehagen er en arena for sosialisering, som de som har barna hjemme, fratar sine barn muligheten til å delta på.

Datteren min har vært i barnehage fra hun var ett år. Hun snakket helt rent da hun var to. Da var hun også flink til å leke med andre barn. Naboen hadde sitt barn som er like gammel hjemme. Vi pleide å snakkes over gjerdet når vi var ute i hagen samtidig. Denne jenta snakket kun "babyspråk", mens min lille tulle snakket fullstendige setninger. Jeg tror ikke at det var tilfeldig!

Skrevet

Regner med det lille du har betalt i skatt går til veier du bruker, skoler du har gått på, og skoler forhåpentligvis dine barn skal gå, legebesøk, fødsler, tannlege. Tviler på at du har gjort deg "fortjent" til kontantstøtten

Skrevet

Du som babler om veier over her, du er ikke helt opplyst om veier her i landet eller?

Det er ikke snakk om å gå hjemme med barna i 5 år, til du over her, for min del er det 1. Og barn har ikke godt av å være uten foreldrene så lenge hver dag som det mange et åringer er.

Skrevet

Sukk.

"Mamma slår Per. Pappa slår Per mye hardere. Da er det greit at mamma slår Per."

"Skattepengene går til mye annet dumt også, derfor synes jeg dere skal drite i å protestere mot akkurat denne tingen dere synes er dumt" er så Erasmus Montanus-logikk at det er flaut å lese.

Skrevet

Jeg er student og har 2 barn, hadde det ikke vært for kontantstøtten så hadde ikke jeg kunnet studere.. Jeg har ikke penger til å betale 4500 kr i barnehage pr mnd, på et stipend som er på 8000 kr og en barnetrygd på ca 2000... så jeg sier ja til kontantstøtten av den grunn. Jeg velger dagmamma. dessuten finnes kontantstøtten også som et tilbud for dem som ikke var så heldig å få seg en barnehageplass, for de finnes faktisk enda. men at man kan velge å gå hjemme å få støtte, det synes jeg ikke er rett. man skal jo måtte jobbe for livets opphold. så om kontantstøtten skal forsvinne, så mener jeg at vi må få inn en annen støtteordning for oss som ikke har råd til å betale barnehage, som f.eks studenter, arbeidsledige, folk på attføring eller uføretrygdede.

Skrevet

Barnehagene kom faktisk for at det skulle være lettere for mødre og fedre å komme seg tilbake i arbeidslivet..

Dere som hyler om at de som plasserer barna i barnehage ike tar seg av sine egne barn og at de er det ene og det andre må våkne litt opp.

Norge er det eneste landet i verden som har så mye permisjon i forbindelse med svangerskap. Vi får gå hjemme lenge.

At dere får kontanstøtte er en bonus som kun kommer de med lavtlønnede yrker til gode..

Det er de eneste dette lønner seg for.

Konstantstøtte fører til mindre integrering av innvandrerbarn. Mødrene blir heller hjemm emd kontantstøtte enn å gå ut i jobb slik at barna kan begynn ei barnaheg og lære seg norsk ig bli kjent med norske barn..

Hvos alle hadde hatt den sinnstllinegn som dere som er hjeme med barna i evigheter, hadde ikke Norge AS gått særlig fremover..

Skrevet

Applauderer pila og 18.54.

Det du sier 18.54 tror jeg det er få som tenker på. Spesielt det du sier om integrering av innvandrerbarn. Snikislamisering er en skummel ting (for å sette det litt på spissen her..)

Mange folk tenker stort sett bare på seg selv, og DET er tragisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...