Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #26 Skrevet 16. september 2009 Vi fikk også beskjed om å ta med helsekortet slik at de kunne se på det når vi kom til føden.Bla pga hiv testen. Så det er ikke bare tull .Til sykepleieren lengre opp her, tydelig at dere har andre rutiner.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #27 Skrevet 16. september 2009 Arket med svar på hiv-testen skal ligge sammen med helsekortet som man leverer når man kommer til føden, på den måten blir det opplyst om den fødende har tatt testen eller ikke. Jeg syns det er skremmende for deres del om ikke dere tar hensyn til om den fødende kan være hiv-positiv. (det var til Sykepleier fødeavd.)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #28 Skrevet 16. september 2009 Jepp -og en annen praksis enn den jeg er vant med fra sykehuset jeg jobber ved. Her behandles utestede kvinner som hiv-pos. Men -blodsmitte beskytter en seg jo alltid mot. Og sånn er det ved haste operasjoner også. De vanlige normene og rutinene skal være gode nok for HIV positive. Dvs -det behøvs ikke ekstra tiltak ved en HIV pos pas. Men du får kanskje ene rom da om du ikke vil testes.... Jeg er gravid nå og ble testet. Det ble ikke gitt info om det, men jeg ba om å få se bl.pr arket. Men -det finnes vel ikke et eneste argument mot å teste seg når man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #29 Skrevet 16. september 2009 Alt blod skal behandles som smittefarlig, uansett! EOD!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå