Gå til innhold

Bare jeg som reagerer? matpakke og bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matpakke er jo ikke ett problem på skolen egentlig. Har med rundstykker og pålegg på tube, små smørpakker.Fryst ferdiskivet ost osv. Bare til å bruke fantasien det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er et bra tilbud, men det er vel heller bydelen/kommmunen enn de ansatte sin feil. Støtter forslaget om å gå sammen med andre foreldre å kjøpe inn et kjøleskap. Barna tar ikke skade av svette matpakker, men kan men gjøre det bedre da vil man jo det. Og der med skolebarn, gå sammen og bedre hverdagen til bara der også. Utrolig slapp holdning og ikke gidde å mene noe eller løfte fingeren for at barna våre skal få det bedre. God mat er viktig!

Men vær heller sinna på politikere enn barnehageansatte vedr. mangler dere ser. Hva vet du- kanskje sitetr de ansatte med svett matpakke og pulverkaffe (i mangel av trakter).

Skrevet

Hehe ... det er jammen mye det skal lages problemer av.

Send med noe annet enn hvitost da. Leverpostei, smøreoster, kjøttpålegg og mye annet holder seg fint i romtemperatur.

At en matpakke har ligget noen timer i romtemperatur har overhode ingenting å si, og jeg tør vedde på at ungene dine ikke bryr seg i det heletatt.

Hva skulle de gjort på skolene da? Hatt et kjøleskap i hvert klasserom?

Skrevet

Kan ikke tro det frister med skinke som har vært i romtemperatur i flere timer heller..usj!

Her har barnehagene, skolene og de fleste steder jeg har jobbet kjøleskap hvor vi skal legge lunsjen. Noen annet er bare ekkelt.

Skrevet

Greit at de ikke har store kjøleskap på avdelingen, men i vår barnehage har de løst dette med at hver avdeling har en stor kurv på kjøla på kjøkkenet. Bare å putte matboksen i riktig kurv også hentes kurven til avdelingen når det er på tide å spise..

Et tips er også å fryse brødet i skiver, om du smører pålegg på fryste skiver om morgenen har de tint til de skal spises, mens pålegget fortsatt er kaldt :)

Skrevet

Frosset brød er veldig lurt. Vi har ikke kjøleskap på jobben og da gjør jeg det. Men fryseelement hørtes også veldig lurt ut. Jeg tror jeg skal begynne med det.

Skrevet

Synes kaldt brød er ekkelt jeg da... Føles ikke mye ferskt...

Tulla mi gikk i barnehage hvor de fikk både frokost og lunch så der var det ikke mye svett gulost. Men fy av meg for en mat. Er derfor kjempeglad for å sende datteren min lunch i barnehagen nå. Selv om den ikke ligger i kjøleskap.

Osten blir ikke såå svett med mindre den ligger utildekket, eller hvis det er veldig varmt. Men tenk andre alternativer også da vel. Mye god lunch man kan sende med barnet i stedet for de tradisjonelle brødskivene med ost!

Skrevet

det er jo ikke snakk om bare gulost da..da kunne jeg selvfølgelig valgt et annet påølegg. spiller ingen rolle om det er skinke, ost eller prim. fortsatt ekkelt.. skal sjekke ut disse matpakkene

Skrevet

Det er ekkelt, helt klart. Matpakker som ligger utenfor kjøleskapet er jo rene bakteriebombene. Som barn klarte jeg ikke spise matpakkene mine fordi jeg syntes det smakte lite og var ekkelt.

Skrevet

Jeg setter matpakka i kjøleskapet. Ser alle ikke gjør det. Hvis man har skinkepålegg på skiva da, er det rimelig mye guffne bakterier etter en stund i romtemperatur.....ÆSJ!

De spiser ikke matpakka før på ettermiddagen her, så den kan bli liggende i både 6 og 7 timer for noen.

Så på God morgen Norge om disse matpakkene med kjøleelement. De nevnte dessverre ikke hvor man får kjøpt de, men helt sikkert noen her som vet det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...