Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 i bhg til gutta legger de ikke matpakken deres i kjøleskapet. den blir liggende på plassen deres i flere timer. de har visstnok ikke plass i kjøleskapet.. skulle servert de ansatte brødskive med svett gulost..kanskje de hadde sette ting på en annerledes måte da..arghh
MintCondition Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Urk, det hadde jeg også reagert på. Matpakkene skal rett i kjøleskapet ja..da får de heller kjøpe inn et ekstra kjøleskap da.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 eller du faar kjoepe en matboks med kjoeleelement
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2009 det kan vel umulig fungere like bra som et kjøleskap ,eller?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 kanskje ikke, men det er naa en loesning til kjoeleskap problemet blir loest..
Snuppa! Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 De har ikke matpakka i kjøleskap i barnehagen her heller, men jenta mi kommer halv 10 og halv 12 spiser de matpakka, så den blir liggende i to timer før den blir spist. Men verre med matpakka til de som blir levert kl 7 f eks.
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2009 hvor finner jeg disse?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 helt aerlig saa vet jeg ikke. MEn legg ut en traad om det her saa faar du sikkert hjelpsomme svar. Det er her jeg har lest om de
3småtroll♥ Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Jeg er jo enig med dere i at det er best i kjøleskap, det gjør de i vår barnehage. Men tenk når de begynner på skolen- da blir den jo liggende i sekken.... Er ikke køleskap der- hvertfall ikke der min datter går.. Hadde den jo i sekken selv da jeg gikk på skolen og overlevde faktisk det altså
....mammatilto... :))) Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 jammen glad de får frokost i barnehagen hos oss. Hørtes jammen ekkelt ut med svett gulost. Hos oss får barna 3måltider vær dag,frokost,lunsj og frukt med knekkebrød:)))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Hva skal du gjøre når de begynner på skolen da? Der har de maten i sekken fram til lunsj....
Gjest Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Tenkte det samme og lurer på hvordan disse barna vil overleve 10 år med svette matpakker på skolen?
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2009 det er snakk om en gang i uken de må ha med denne matpakken..men jeg synes fortsatt det er ekkelt..usjj
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. september 2009 det visste jeg ikke..synes det er ekkelt ja
Tøysetipp Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Høres forferdelig ut. Jeg brakk meg av matpakka på skolen fordi den var blitt liggende så lenge. Spiste den aldri og spiste heller frukt. Likte heller ikke melk og jeg husker enda den kvalmende dunsten når vi var melkehentere. Hørtes lurt ut med kjøleelement. Det skal jeg huske på når datteren min begynner på skolen.
Himmel og hav Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Vel, de aller fleste arbeidsplasser er slik at folk har lunsjen sin i romtemperatur fram til lunsj. Har de kjøleskap til matpakkene på din jobb? Hvis svett gulost er problemet, en gang i uka (!), så vil jeg foreslå at du finner en annen sort pålegg. Dernest vil jeg anbefale at du tillegger barnehagepersonalet såpass vett at om de sier det ikke er plass i kjøleskapet så stemmer nok det. Eller tror du at de holder matpakkene ute av kjøla av pur faenskap mot ungene? Eller er det sånn der du bor at om man bare ser på et kjøleskap på en "annerledes måte" så blir det større? Skjerp deg! Og når det gjelder barnehagepersonalet så har nok de hatt i seg sin tilmålte del, og vel så det, av svette matpakker, så en gulostskive, servert med skadefryd av en forarget mor, gjør neppe noe fra eller til...
Monstermamma Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Jeg er glad for at lillefrøkena slipper matpakke i bhg. De får alle måltidene. Tror d er viktig å få inn gode matvaner i tidl alder og da er det jo unektelig mer fristende med et dekket bord enn en svett matpakke. Men, senere i livet må vi bare velge selv: enten spise svett matpakke eller gå sulten! Når jeg leverer storesøs på SFO før 7:00 ligger matpekken hennes i sekken til lunsj 10:30. Min egen matpakke ligger i veska mi til 11:30, vi har ikke kjøleskap på joben heller!! Vet du forressten at de voksne i bhg deres ikke spiser svett ost selv? Hvis d er snakk om en dag i uka får du helller smøre på annet pålegg som holder seg bedre da:)
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #19 Skrevet 14. september 2009 Skjerp deg? Tuller du med meg? Ja vi har faktisk kjøleskap på jobben min. 3 stykker til og med! Syns du skal skjerpe deg jeg. Jeg synes det er ekkelt at ungene mine skal spise brødmat som har ligget i romtemperateur i flere timer. Jeg er nesten sikker på at de ansattes matpakker ligger godt plassert i kjøleskapene.
Himmel og hav Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Nei, jeg tuller ikke med deg. Du tar av for en ting som er helt alminnelig i det norske samfunnet ( hvor var matpakkene dine da du gikk på skolen?), og antyder at det er fordi personalet lyver om plassen i kjøleskapet, mao, at de gjør dette av vond vilje. Du tror heller ikke at de skjønner "problemet" før du har matet dem med svett gulost, og levner derfor liten tvil om hva du synes om personalets intelligens. Hva skulle jeg skjerpe meg på?
Ksenia & Anjem Skrevet 14. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 14. september 2009 Jeg sier ikke at de lyver om plassen i kjøleskapet. Men da må de jo jammen skaffe et kjøleskap til da, hvis det ikke er plass til barnas matpakker. Enhver person forstår at det ikke er noe godt med svette brødskiver. Hva som skjer på skolen, får jeg ta når den tid kommer. Den tid, den sorg. Jeg syns du tar helt av jeg. Men du liker kanskje svette brødskiver til deg selv og ungene dine? Bare fordi noen sier at det er slik, er det faktisk lov å protestere og si ifra. Kanskje de forstår problemet og gjør noe med saken.? Jammen verdt et forsøk hvertfall.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. september 2009 #22 Skrevet 14. september 2009 Foreldrene kan jo ta det opp på et foreldremøte og så bli enige om å spleise på et kjøleskap. Blir ikke mange hundrelappene pr. foreldre det da.
Tipp topp Skrevet 14. september 2009 #23 Skrevet 14. september 2009 Sånn er det desverre i mange barnehager og det er neppe de ansatte sin feil. Våre barn går i helt ny barnehage og likevel finnes det kun små hybelkjøleskap på basene, og det er fra 12-22 barn. Det sier seg selv at dette blir for lite til både matbokser og annen mat. Fikk til svar av styrer at dette var standard barnehageinnredning. Mulig det er standard, men man bør da bygge etter behov. I henhold til retningslinjene om barnehager og smittevern fra folkehelseinstituttet, bør mat som barna har med hjemmefra (matpakker) oppbevares kjølig. Og her får de brødmat til første måltid og matpakken spises ikke før kl 14-15. Da snakker vi en del ekstra timer i varmen sammenlignet med skolebarn som spiser 11-12.
Gjest Morn du Skrevet 14. september 2009 #24 Skrevet 14. september 2009 Som flere andre påpeker, så er det ikke kjøleskap til matpakker på skolene rundt om, ei heller i barnehagene. En løsning er disse matboksene med kjøleelement. Man kan også lage isvann på drikkeflaskene(fylle opp halvparten med vann og legge i fryseren på kvelden, fylle opp resten av flaska med vann på morningen). La den ligge sammen med matboksen, da holder det seg kjølig.
solei Skrevet 14. september 2009 #25 Skrevet 14. september 2009 Har hatt 3 barnehager. Ingen av de har hatt matpakkene i kjøleskap. Bare youghrt og frukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå