Gjest Skrevet 14. september 2009 #26 Skrevet 14. september 2009 Jeg bor i FRP kommunen Os, og her har FRP gjort VELDIG mye bra. Men det er for kommunen, det passer kanskje ikke på landsbasis. Jeg har sett litt på hva FRP har kommet med i år, og det er mye bra. Men mye som jeg ikke liker, som gjør meg usikker på om jeg vil stemme de i det hele tatt. F.eks fartsgrensene... 110km/t? Jeg ser ikke behovet, jeg vil heller velge en bilulykke i 80km/t enn 110km/t. For ulykkene skjer, og det må da være mye bedre at det kan være mennesker å redde i bilene enn bare mos!? Og gjennomsnittsfarts boksene vil de fjerne. WHY? Skal folk kjøre fortere enn de må? Bare senke farten ved hver fartsboks? Jeg er for strengere og lengre straffer, for mer politi og at de får høyere lønn. Jeg ser egentlig ikke behovet for å ha vin i butikker og lengre salgstider. Men jeg ser heller ikke den negative siden med det, men syns det fungerer fint som det gjør i dag. Å forkorte sykehus køer med at de private skal få litt støtte er bra. Ingenting må være så jævlig som f.eks å ha kreft, du skal bli operert men du må vente. Dette gjør vel en tung tid enda tyngre. At vikarbyrå skal få lov å rekruttere folk i jobb om NAV ikke greier det innen 3 mnd'er må da være supert!? Alle er veldig redde for de økonomiske konsekvenser av at FRP skal få makten. Jeg kan bare snakke for kommunen her, men det har ALDRI gått så bra økonomisk sett for denne kommunen etter at FRP tok over. Vi går i overskudd, og kommunen har blitt så mye bedre på alle mulige måter. Vi har plutselig en kommune å være stolt over, og de narkomane som solgte narko åpenlyst midt i sentrum er ikke der lengre. De har fått sitt eget bopel, med døgnvakter som hjelper de gjennom dagene. (og de bygger nytt til dem i skrivende stund) Vi har fått masse nye og bra veier. Vi fikk ett badeland, hvor det går en badebuss fra skolene til. Slik at våre kjære skolebarn har ett skikkelig bassen å lære seg å svømme i ) De eldre har fått seg nye leiligheter, som gjør livet så mye mer verdig for dem. De har en liten park i midten, og ett stort hus på toppen hvor det er sykepleiere, de spiller bingo, de har en egen butikk der osv. Pensjonister og eldre får også reise på billige sydenturer sammen, medfulgt av sykepleiere for å passe på at de har det fint. Vi har fått en stor fin park. Hvert år har vi noe som heter "kulturuken", hvor det kommer steinhoggere fra lle mulige land. Disse lager skulpturer som blir utstilt rundt om i kommunen. Vi lager ett stooort kultursenter nå, ny gjestebrygge. Kunen fortsatt i evgiheten, men FRP har gjort veldig mye bra for denne kommunen, ingen tvil. Her stemmer ca 50% FRP )
Mamman til M&E Skrevet 14. september 2009 #27 Skrevet 14. september 2009 Frp er det absolutt det siste partiet jeg ville stemt på (av de som sitter på stortinget vel og merke). Egoistpartiet kaller jeg dem. Fysj!!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 14. september 2009 #28 Skrevet 14. september 2009 Jeg kommer IKKE til å stemme FrP, fordi... Frp vil legge ned lånekassen. Dette vil gjøre utdannelse vanskelig/umulig for store deler av ungdommen. Vi får et lavere kunnskapsnivå, dårligere vilkår i kampen mot utenlandske bedrifter og flere ufaglærte f.eks i helsevesenet. Frp vil gjøre politiskolen etårig. Politiet trenger den kompetansen de nå får! Frp vil bruke oljepengene. Kjøpefest gir inflasjon, og det blir tomt til neste generasjon. Frp vil kutte grunnskolen med et år. Gir enda lavere kompetanse. Frp vil kutte i barnevernet. Need I say more? Fremskrittspartiet vil avvikle ordningen med gratis kjernetid i områder med stor andel minoritetsspråklige barn. Anti-integrering på sitt verste. Frp vil kutte i støtten til uføretrygdede og aleneforsørgere. Frp vil selge alkohol i døgnåpne butikker, til en mye billigere penge enn nå. Alkohol og tobakk er en stor grunn til helsekøene. Lavere priser gir høyere forbruk, og enda lengre helsekøer! Frp tror ikke på miljøproblemene. Det gjør jeg. Frp vil kutte drastisk i bistand. Jeg mener at vi, som et av verdens rikeste land, bør hjelpe de som har det verst. Frp vil utrydde ulv fra norge. Jeg har ikke helt troen på utrydding av dyreslag... Frp vil fjerne progressiviteten i skattesystemet. Mer til de rike og mindre til de fattige. Frp vil kutte i bevilgningen til norskopplæring av innvandrere. Dårlig integreringstiltak. Frp vil legge ned Sametinget. Frp vil endre arbeidsloven så unge, ufaglærte og midlertidig ansatte kommer svært dårlig ut. Frp vil fjerne det meste som gir staten inntekter, og bruke opp oljepengene istedenfor. Sikkert kjekt i noen år, men kjipt når det er tomt og staten ikke lenger har eierskaper i noe.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. september 2009 #29 Skrevet 14. september 2009 Her er Torstein Tvedt Solbergs 100 innvendinger mot Fremskrittspartiet: ARBEID 1 Fremskrittspartiet vil fjerne AFP for store grupper, ved at ordningen skal innskjerpes til å forbeholdes ”sliterne”.[1] 2 Fremskrittspartiet vil fjerne muligheten for å kunne kombinere AFP med arbeid.[1]. 3 Fremskrittspartiet vil fjerne all kvotering i arbeids- og næringsliv[1] 4 Partiet vil belønne de med lavt sykefravær, slik at de som er friske skal få mer penger i lommeboka enn de som er syke.[1] 5 Fremskrittspartiet vil avvikle ventelønnsordningen og kutter kraftig i den i sine alternative budsjetter. [1] 6 Fremskrittspartiet vil fjerne alle bevilgninger til kvalifiseringsprogrammet, som retter seg mot personer med vesentlig nedsatt arbeids- og inntektsevne, som har ingen eller svært begrensede ytelser i folketrygden. Dette programmet skal bidra til at slike personer kvalifiseres til arbeidslivet.[1] 7 Fremskrittspartiet vil fjerne fagforeningsfradraget og dermed incentiv for et organisert arbeidsliv.[1] 8 Fremskrittspartiet vil endre Arbeidsmiljøloven, slik at det åpnes for inntil 13 timers arbeidsdag og 60 timers arbeidsuke uten overtidsbetaling. [1] 9 Fremskrittspartiet ønsker ikke sentrale lønnsoppgjør, og mener landsomfattende arbeidgiver- og arbeidstakerorganisasjoner står i veien for et fritt arbeidsmarked. [1] 10 Fremskrittspartiet vil svekke stillingsvernet[1] 11 Fremskrittspartiet vil gjøre det lettere med midlertidige ansettelser.[1] 12 Fremskrittspartiet mener arbeidstakere bør gå ned i lønn når bedriften går dårlig.[1] 13 Fremskrittspartiet åpner for å begrense streikeretten.[1] 14 Fremskrittspartiet vil kutte feriepenger for arbeidsledige.[1] 15 Fremskrittspartiet vil nekte tillitsvalgte innsynsrett i lønns- og arbeidsforhold for å bekjempe sosial dumping[1] 16 Fremskrittspartiet er imot solidaransvar, enklere muligheter til allmenngjøring og andre viktige virkemidler i kampen mot sosial dumping.[1] 17 Fremskrittspartiet vil svekke kontrollen av arbeidsforhold og sikkerhet ved å kutte i bevilgningene til Arbeidstilsynet og Petroleumstilsynet.[1] 18 Fremskrittspartiet vil ikke utjevne lønnsforskjeller.[1] 19 Fremskrittspartiet er motstandere av at bussjåfører, togpersonell og fergemannskap sikres fortsatt jobb og videreføring av avtaler og rettigheter når et nytt selskap overtar trafikken etter anbud.[1] UTDANNING, BARN OG UNGDOM 20 Full åpning for privatisering av skolen.[1] 21 Skolefritidsordningen skal selvkostfinansieres av foreldrene, noe som betyr dramatisk prisøkning i mange kommuner. [1] 22 Drift av skolefritidsordningen bør overlates til foreldre og frivillige.[1] 23 Fremskrittspartiet vil kutte grunnskolen med ett år.[1] 24 Statens lånekasse for utdanning skal avvikles.[1] 25 Fremskrittspartiet vil ha karakterer fra 5. klasse i barneskolen[1] 26 Studieforbundene vingeklippes.[1] 27 Fremskrittspartiet kutter i barnevernet.[1] 28 Alle barnepassordninger skal få inntil 10.000 kroner i statsstøtte, uavhengig av om barnet passes i barnehage, av dagmamma, au pair eller praktikant. Forslaget vil skape større forskjeller mellom barn fordi kvinner med lav lønn kan passe hverandres barn og få subsidiert det, samtidig som de sparer penger på ikke å sende barna i barnehage..[1] 29 Fremskrittspartiet vil avvikle ordningen med gratis kjernetid i områder med stor andel minoritetsspråklige barn.[1] HELSE OG SOSIALE SPØRSMÅL 30 Fremskrittspartiet foreslår å kutte i bevilgningene til uføretrygden.[1] 31 Fremskrittspartiet vil at offentlige og private sykehus skal konkurrere på like vilkår.[1] 32 Fremskrittspartiet vil at det offentlige skal subsidiere private helseforsikringer gjennom å innføre skattefradrag for bedrifter som betaler for medisinsk behandling for sine ansatte.[1] 33 Fremskrittspartiet vil tillate aktiv dødshjelp. [1] 34 Fremskrittspartiet kutter i støtten til enslige forsørgere. [1] 35 Fremskrittspartiet kutter i bostøtten.[1] 36 Fremskrittspartiet vil at 18-åringer skal kunne kjøpe brennevin - i vanlige butikker - døgnet rundt - til en betraktelig lavere pris enn i dag.[1] 37 Fremskrittspartiet vil skattesubsidiere bedrifter som tegner privat helseforsikring, og dermed la penger - ikke behov - være styrende i helsevesenet.[1] INTERNASJONALE SPØRSMÅL 38 Fremskrittspartiet støtter byggingen av den folkerettsstridige muren i Palestina.[1] 39 Fremskrittspartiet støttet Israels bombing av Gaza i romjulen 2008.[1] 40 Fremskrittspartiet vil drastisk svekke FN.[1] 41 Fremskrittspartiet vil ha dårligere kontroll med bistanden.[1] 42 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Afrika.[1] 43 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Asia (unntatt Afghanistan).[1] 44 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Midt-Østen.[1] 45 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Latin-Amerika.[1] 46 Fremskrittspartiet vil kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling.[1] 47 Fremskrittspartiet vil kutte 20 prosent av bevilgningene til freds- og forsoningsarbeid.[1] 48 Fremskrittspartiet vil kutte 25 prosent av bevilgningene til miljø-og bærekraftig utvikling.[1] 49 Fremskrittspartiet vil kutte 83 prosent av bevilgningene til multilaterale finansinstitusjoner som Verdensbanken, regionale banker og fond.[1] 50 Fremskrittspartiet vil ta i bruk private sikkerhetsselskaper for å beskytte norske utenlandsstyrker.[1] 51 Fremskrittspartiet hyller skatteparadis, mens Norge gjennom FN gjør hva vi kan for å bekjempe dem.[1] MILJØ 52 Fremskrittspartiet vil kutte kraftig i de statlige bevilgningene til miljøformål. [1] 53 Fremskrittspartiet vil oppheve byggeforbudet i strandsonen.[1] 54 Fremskrittspartiet vil tillate oljevirksomhet på Nordland VI og VII (utenfor Lofoten og Vesterålen) før konsekvensutredning, og vil dermed bryte både petroleumsloven og de klare tradisjoner vi har om å innhente nødvendig kunnskap før vi tar slike beslutninger. [1] 55 Fremskrittspartiet åpner for bygging av kjernekraftverk i Norge. [1] 56 Fremskrittspartiet vil bygge ut vannkraft i vernede vassdrag.[1] 57 Fremskrittspartiet vil redusere støtten til kollektivtransport.[1] 58 FrP var imot at Norge skulle ratifisere Kyoto protokollen.[1] 59 Fremskrittspartiet tviler på at klimaendringene er menneskeskapte.[1] 60 Fremskrittspartiet avviser raske tiltak mot klimaendringer.[1] 61 Fremskrittspartiet vil utradere ulv helt fra Norge.[1] SKATT OG ØKONOMI 62 Fremskrittspartiets økonomiske politikk ville - om den ble gjennomført - gitt en umiddelbar økning av det alminnelige rentenivået.[1] 63 Fremskrittspartiets økonomiske politikk ville - om den ble gjennomført - gitt en nedgang i arbeidsplasser i det konkurranseutsatte næringslivet.[1] 64 Fremskrittspartiet vil liberalisere norsk økonomi.[1] 65 Fremskrittspartiet vil kutte skattene med 29-50 milliarder kroner hvert år, og dermed kraftig redusere muligheten for å prioritere velferd.[1] 66 Fremskrittspartiet vil fjerne formueskatten slik at en del av de aller rikeste menneskene i Norge blir nullskatteytere.[1] 67 Fremskrittspartiet vil innføre flat skatt - og dermed fjerne progressiviteten i skattesystemet.[1] UTSALG OG PRIVATISERING 68 Fremskrittspartiet vil avvikle Enova, som er statens viktigste redskap i satsingen på fornybar energi. [1] 69 Fremskrittspartiet vil privatisere NRK.[1] 70 Selge ut statlige eierandeler i Telenor.[1] 71 Delprivatisere og selge ut 49% av Statkraft - og dermed selge eierskap til vannkraften vår. 72 Selge ut statlige eierandeler i Statoil.[ii] 73 Privatisere og selge NSB.[iii] 74 Fremskrittspartiet vil avvikle Statskog.[iv] 75 Fremskrittspartiet vil innføre anbudsprinsipp innenfor alle offentlige tjenesteområder.[v] 76 Fremskrittspartiet vil at alle kommuner skal selge alle sine jord- og skogeiendommer.[vi] INTEGRERING OG INNVANDRING 77 Fremskrittspartiet vil kutte i bevilgningene til norskopplæring for innvandrere.[vii] 78 Fremskrittspartiet vil etablere asylmottak i Afrika for alle asylsøkere (også de som kommer fra helt andre kanter av verden), og vil dermed måtte bruke store summer på å sende saksbehandlere, advokater etc i skytteltrafikk mellom Norge og Afrika.[viii] 79 Fremskrittspartiet vil legge ned Kontaktutvalget mellom innvandrere og myndighetene, og kutter alle bevilgningene til utvalget.[ix] 80 Fremskrittspartiet foreslår dårligere kapasitet til å behandle asylsøknader, slik at behandlingstiden blir lengre.[x] DISTRIKTENE 81 Fremskrittspartiet vil legge ned 25 flyplasser i distriktene.[xi] 82 Fremskrittspartiet vil kutte dramatisk i overføringene til landbruket, noe som vil gi et ras av konkurser og tap. [xii] 83 Fremskrittspartiet vil oppheve pris- og produksjonsbegrensinger i landbruket, avvikle konsesjons-, bo- og driveplikten, oppheve produksjons- og markedsreguleringer som hindrer fri konkurranse og oppheve importbegrensinger.[xiii] 84 Fremskrittspartiet vil redusere inntektsutjevningen mellom kommunene.[xiv] 85 Fremskrittspartiet kutter dramatisk i tilskudd til regional utvikling og nyskaping[xv] 86 Fremskrittspartiet vil liberalisere fiskerinæringen ved at kvotene skal gjøres omsettelige.[xvi] SAMISKE SPØRSMÅL 87 Fremskrittspartiet vil legge ned Sametinget[xvii] 88 Fremskrittspartiet så godt som utraderer bevilgninger til samiske formål over statsbudsjettet.[xviii] LIKESTILLING OG RETTFERDIGHET 89 Fremskrittspartiet vil oppheve diskrimineringsloven og avvikle diskrimineringsombudet[xix] 90 Fremskrittspartiet vil avskaffe felles ekteskapslov[xx] KRIMINAL- OG JUSTISPOLITIKK 91 Fremskrittspartiet åpner for generell bevæpning av politiet.[xxi] 92 Fremskrittspartiet vil legge ned Utrykningspolitiet.[xxii] 93 Fremskrittspartiet vil at private skal drive fengsler.[xxiii] 94 Fremskrittspartiet vil korte politiutdanningen ned til ett år.[xxiv] 95 Fremskrittspartiet vil kutte overføringene til kredittilsynet, tollvesenet og skattetaten - og dermed åpne for mer økonomisk kriminalitet.[xxv] KULTUR 96 Fremskrittspartiet var motstandere av den nye Bjørvika-operaen, og ønsket å skrinlegge alle planer for statlig finansiert operahus.".[xxvi] 97 Fremskrittspartiet vil kutte dramatisk i kunstnerstipendene, slik at det blir vanskeligere å etablere seg som kunstner.[xxvii] 98 Fremskrittspartiet vil kutte kraftig i filmstøtten, slik at det blir produsert færre norske filmer[xxviii] 99 Fremskrittspartiet foreslår kutt i garantiinntekter for norske kunstnere, slik at det blir vanskeligere å overleve som kunstner.[xxix] 100. Fremskrittspartiet vil fjerne pressestøtten, slik at mange lokalaviser vil forsvinne.[xxx] Sakset fra Stavanger Aftenblad
Manhattan skyline Skrevet 14. september 2009 #30 Skrevet 14. september 2009 Jeg kommer til å gremmes så inni granskauen dersom Frp kommer i regjering. Flau - griseflau - er ordet!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. september 2009 #31 Skrevet 14. september 2009 "Alenemødre og uføretrygdede som hyler ut om et fornyet Norge og FRP for alle penga? Har de LEST partiprogrammet? Forstått det? Skjønt hva det innebærer?" Er du dum eller tror du at alenemødre er en homogen gruppe? At vi alle lever på stønader og av den grunn ikke kan stemme FrP? Tror du ikke at de aller fleste alenemødre greier å tjene sine egne penger? For da tar du nok litt feil. Snakk om tåpskap...
Groosalugg Skrevet 14. september 2009 #32 Skrevet 14. september 2009 Flau er ikke ordet, jeg kommer til å bli skikkelig redd.
Sabii2 Skrevet 14. september 2009 #33 Skrevet 14. september 2009 Er sååå enig med deg (nelliik & lille blå) i alt du skrev. Vi må ta tryggheten tilbake, for våre barns skyld.
Sabii2 Skrevet 14. september 2009 #34 Skrevet 14. september 2009 Dere snakker om at Frp`ere er egoister?! de ønsker jo at de fattige i dette landet, de syke, og de eldre skal få det bedre. Noe som tidligere regjeringer aldri har klart å gjøre noe med. Hvem er det som er egoistisk da?.. mange er livredde for at Frp kommer til å "bruke opp alle pengene til neste generasjon" hva f...! hvet dere egentlig hvor mye penger Norge sitter og blåholder på? det er ufattelig mye!! og samtidig er det mennesker i dette landet som trenger noen av disse pengene nå! Vi klare ikke bruke opp alt, never ever! jeg er ikke for sløsing, tvert imot, men jeg er for at noe må brukes for å gi mennesker et verdig liv mens de enda lever. Verden kan gå under i dag, i morgen, når som helst, hva f... skal vi med de pengene da? grådighet overfor de som virkelig trenger det, det er egoisme det!!!
Gjest Skrevet 14. september 2009 #35 Skrevet 14. september 2009 Hehe ... det skal LITT mere til for å overbevise meg. Når resten av politikken er en vits hjelper det så lite. Jeg ønsker nok ikke å fornye landet i den retningen frp vil, så du får heller prøve å finne en fordomsfull idiot uten økonomisk sans som ikke klarer å se verdien av oljepenger på bok (skattereduksjon for alle og penger ut i øst og vest???), som ser og bryr seg lenger enn sin egen navle (u-hjelp/bistand/asylpolitikk), og som tør å ta ansvar for ting som er store og verdensomspennende (miljøpolitikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå