memather Skrevet 24. september 2009 #26 Skrevet 24. september 2009 Dette er spennende Tempen hadde sunket på søndag 19. sept. Men det som er så utrolig rart er at jeg hadde positive el-tester både den dagen og 20. sept selv om at temperaturen hadde steget (merkelig!!), og de var ikke bare litt positive... :S Skjønner meg ikke på kroppen. Nå har tempen holdt seg oppe i fem dager, men jeg har mye mer sekret enn jeg pleier (hvitaktig, glatt)... Skjønner meg absolutt ikke på kroppen... Men så lenge jeg ikke får mensen tidligere enn 10 dager etter EL, så er jeg i hvert fall ikke veldig misfornøyd hvis kroppen oppfører seg som den skal, for forrige pp fant jeg ikke EL, og mensen kom da jeg trodde jeg nettopp hadde hatt EL.. :S
N_79 Skrevet 24. september 2009 #27 Skrevet 24. september 2009 Jeg var sikker på at jeg hadde EL rundt forrige fredag men siden det har jeg hatt skikkelig mensenmurringer, småknip i magen og ryggen. Dette er ikke vanlig for å være meg tror jeg, og akkurat nå forbanner jeg meg selv litt som ikke har fulgt med på syklusene mine og om dette er noe som pleier å skje men som jeg ikke registrerer noe særlig. Så har jeg en minifølelse av at det har klaffet nå i første pp, men jeg husker jeg trodde det de første 3-4 mnd sist vi prøvde også så... Nei, jeg hadde lovet meg selv og samboeren at jeg ikke skulle ta helt av nå når vi skulle prøve og jeg er ikke gjennom første syklus engang før jeg merker det ene og andre og leser innlegg og svarer her hver dag og opptil flere ganger om dagen. Hvis ikke det er å ta av så vet jeg ikke.. Og jo! Så har jeg noen vanvittige humørsvingninger!! Jeg pleier å bli skikkelig PM en uke før TR men nå er jeg høyt og lavt flere ganger daglig. Enten blid som en lerke, eller veldig stille og veldig følsom. Hmmm dette ble VELDIG mye lengre enn jeg hadde planlagt. Måtte visst få ut litt så jeg ikke maser hull i hodet på min kjære
Igjenallerede!! Skrevet 24. september 2009 #28 Skrevet 24. september 2009 Hei jenter! Hører hjemme her jeg.. Etter en liten skuffelse i forrige periode er jeg ved godt mot igjen! Hadde så mange sympt. at jeg var sikker på at det var noe på gang sist. Er i 5 PP og ingen barn fra før. Jeg vet jo at det kan ta noen mnd etter p-pille bruk, men likevel har tanken om at det kan være noe galt, streifet meg.. Men i dag var jeg hos gynekolog og fikk beskjed om at alt så strålende ut! Hun så et stort fint egg, (hun så jo ikke egget, men folikkelen som egget ligger i) som snart var klart ! Slimhinnene så veldig bra ut og var klare til å ta imot egget, så alt lå til rette nå Utrolig lettende. Glad jeg fikk påminnelse fra kreftregisteret om celleforandringsprøve så jeg kom meg dit! Også skal vi ha ferie en uke!! Kan jo ikke bli bedre! Synes det er tiden fra EL mot IKM som er lang, så da kommer jeg nok til å være mer aktiv her:) Spennende å følge med hvordan det går med dere også! Ønsker dere lykke til jenter!
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 24. september 2009 #29 Skrevet 24. september 2009 Hei! Nå vet jeg ikke hva som skjer, men føler meg gravid!! Jeg er kvalm, å jeg har ømme bryst, jeg har sånn "spreng" i puppene, jeg har småstikkinger i magen!! Gleder meg til å teste!
trixieee Skrevet 24. september 2009 #30 Skrevet 24. september 2009 hei igjen jenter Etter mine beregninger skulle jeg hatt EL sist torsdag, altså den 17.09, men ingen tegn til den ennå.. Føler på meg at den er like rundt hjørne nå da:) håper! Jeg hadde en SA for 4 mnd. siden, så kroppen min er nok ikke kommet" helt inni det" ennå-frustrerende... ps: her er hostesaften kjøpt inn hehe.. Lykke til videre, og la oss håpe på full klaff for oss ALLE Klemmer fra meg!
Hagla Skrevet 24. september 2009 #31 Skrevet 24. september 2009 Hei! Er ny her inne og hører visst til her jeg også. Har IKM 5.okt og er inne i vår 3 PP. Har enda ikke hatt EL, og lurer litt på hva min ellers så punktlige kropp egentlig driver med. Håper det er en EL like rundt hjørnet! Satser på at det blir junibarn på oss alle!!
N_79 Skrevet 25. september 2009 #32 Skrevet 25. september 2009 Velkommen dere nye. Jo flere jo bedre Hagla; vi har IKM samme dag Blir spennede de neste ukene...håper de flyr avgårde Ha en strålende dag alle sammen
minimii Skrevet 25. september 2009 #33 Skrevet 25. september 2009 Hei dere! Jeg tror jeg hører hjemme her jeg også så jeg kaster meg på. Jeg ble ferdig med min første runde med pergo på søndag. Fikk eggløsningsslim på tirsdag så regner med at jeg har IKM tirsdag 6. okt. Det skulle vel stemme? Og nå er jeg sikker på at det må være noe på gang. Kjenner meg så rar, men det er kanskje litt tidlig? Kjennes ut som jeg har menstrasjonssmerter hele tiden og har hatt flere tilfeller hvor jeg føler meg kvalm, uavhengig av tid på døgnet. Veldig spennende dette her! Litt skummelt også å lese at 60-80% av alle befruktede egg utvikler seg ikke til graviditet! Det skal hvis ikke være helt enkelt dette her. Lykke til alle sammen!
memather Skrevet 25. september 2009 #34 Skrevet 25. september 2009 Jeg begynner å lure på om jeg har trifasisk kurve. Før EL lå jeg i snitt på 36,5, etter EL har jeg steget til snitt på 36,8. I dag da jeg målte hadde jeg jammen steget opp på 37,1, det var jo veldig rart. Det eneste problemet er at jeg leste at en slik økning som tegn på trifasisk kurve vanligvis ikke inntrer før dag 7-9 etter EL, og dette er bare min dag 6...
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 26. september 2009 #35 Skrevet 26. september 2009 Håper det er noe som vokser og gror hos dere jenter! Har ennå ikke hatt EL. Men sånn er det jo når en har IKM søndag i uke 41. Har et ørlite håp om at vi får til et hopp i høyet i morgen! Som sagt så er mannen borte denne helga og da blir det jo mindre aktivitet rundt de viktige dagene. Trodde egentlig at håpet var ute, men begynner å bli positiv igjen. Jeg har byttet vakt på jobb så mulighetene er der i morgen!!! Heldigvis er temperaturen min ennå lav. Og ny EL-test skal jeg ta om et par timer. Åååå håper vi rekker det! Har vært skikkelig avslappet til denne pp. Må ikke gire meg opp for mye nå hehe! Har dere begynt å få symptomer på noe? Og denne gang vil jeg at alle skal stå under GRAVID på ikm-listen. Det hadde vært morsomt! Gudd løkk folks!
Krøvvel Skrevet 26. september 2009 #36 Skrevet 26. september 2009 Hvis jeg begynte på forrige mens den 9/9, når har jeg IKM da? Må spørre dere med peil her. Jeg har en jente på 1,5 år Har så sinnsykt vondt i magen derfor tror jeg jeg er gravid.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 26. september 2009 #37 Skrevet 26. september 2009 Hei Krøvvel! Hvis du har en gjennomsnittlig syklus på 28 dager så er det bare å telle seg frem til dette. Da vil det jo si at du mest sannsynlig har IKM onsdag 7 okt. Men det er jo bare om du har 28 dager. Har du 26 så teller du 26 dager, har du 30 så teller du 30 dager osv... Ikke så vanskelig
N_79 Skrevet 26. september 2009 #38 Skrevet 26. september 2009 Jeg vet ikke om dette er tegn på graviditet (selv om jeg har fått to barn før)..hehe Nå har jeg hatt mensenmurringer i nesten en uke, og forventer ikke mensen igjen før rundt 5okt. Litt usikker på syklusen pga ppiller. Ellers er jeg trøtt og sliten (men jeg har lavt blodtrykk og litt lav jern). Humøret er opp og ned som en jojo..slik jeg pleier å være rett før mensen. Hva tror dere jenter? Flere som har det sånn (utenom over som allerede har skrevet det;)
memather Skrevet 26. september 2009 #39 Skrevet 26. september 2009 Jeg har det akkurat sånn N_79, mensmurringer i ca 3 dager, kvalme på kveldene i går og dagen før, og veldig humørsvingninger... Jeg er på dag 7 etter EL, så kan ikke skjønne at dette kan ha noe med graviditet å gjøre, så er LIVREDD for at jeg har for kort luthealfase!!
N_79 Skrevet 26. september 2009 #40 Skrevet 26. september 2009 Memather Hva betyr det å ha kort luthealfase? Jeg har ikke vært så flink til å sette meg inn i alle disse tingene.. Men det høres jo ikke positivt ut. Så vi får håpe det ikke er det da . Jeg tror jeg hadde EL forrige onsdag så det er jo 9 dager siden, og som sagt hele siste uken har vært med disse mensmurringene osv..
memather Skrevet 26. september 2009 #41 Skrevet 26. september 2009 Ja, da er du i så fall snart ute av faresonen med tanke på kort luthealfase. Kort L-fase vil si at man har kortere enn ti dagers fase etter EL. Hvis man har så kort fase vil det være svært vanskelig for egget å få festet seg godt nok, og det kan bli tatt med ut selv om at det er befruktet. Dette skjer fordi det befruktede egget ikke sender ut sterke nok signaler til kroppen (et eller annet stoff det utløser), og mensen kommer selv om at egget har begynt å feste seg. Jeg tror man kan gjøre noe med det, så hvis man finner ut at man har slike korte faser, så er det viktig å ta kontakt med legen med det samme. Lykke til N_79, det kan jo virkelig høres ut som du er gravid, er jo bare 5 dager igjen, og du kan ta en g-test. Så du hører vel egentlig til i gruppe IKM 40
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 26. september 2009 #42 Skrevet 26. september 2009 hei igjen jenter:-) idag har jeg EL for andre gangen i denne pp.så her i gården blir det kos til natta:p snålt å ha EL 2 ganger i en pp,men bra.har ikm dagen etter sambos bursdag,og håper da å gi han verdens beste presang:-)
N_79 Skrevet 26. september 2009 #43 Skrevet 26. september 2009 Hei igjen Memather Godt å høre at jeg er ute av faresonen, og håper på dine vegne at du ikke har det heller Uff du må ikke si at det kun er 5 dager igjen hehe...da begynner jo jeg å telle ned timer Neida, jeg skal prøve å holde roen, har to barn i skole og barnahge så dagene skal nå drive lett forbi Men tusen takk for svar på mitt spørsmål. Og ikke at jeg ikke vil høre til i IKM uke 40 men jeg har "snakket" endel med dere her i uke 4| Så jeg holder meg her jeg Og lykke til du også Memather;)
N_79 Skrevet 26. september 2009 #44 Skrevet 26. september 2009 Nanna Så har du sjans nr 2 denne syklusen Så kjekt Kose deg masse med din kjære, så krysser vi fingrene sor en liten spire ,) God helg
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 26. september 2009 #45 Skrevet 26. september 2009 ja det er helt urolig.har aldri hatt 2 EL på samme pp:-) og det er jo godt gjort med tanke på at det er denne mnd at sambo har bursdag syns jeg :-) håp håpe:-) god helg til deg også:-)
Hagla Skrevet 28. september 2009 #46 Skrevet 28. september 2009 Nanna, så fantastisk med to eggløsninger samme pp! Er jo en ekstra sjanse det:) Skulle ønske det var meg! Men har testet med CB Digital hver dag siden dag 10, i dag er det dag 22 og enda ingen EL.... Og nå har jeg fått murringer og begynt å spotte også, så da er det vel bare å vente på tanta. POKKER også!!!
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 28. september 2009 #47 Skrevet 28. september 2009 ja det var helt utrolig hagla:-) har startet med murringer her også nå.både i magen og korsryggen,men det bruker jeg å ha før ikm.. det er bare det at jeg har ikke ikm før 10 okt,og EL er over for denne gang. æsj,så synd da:-( denne hersens tanta altså.grr aat hun aldri kan holde seg unna!!! krysser fingrene for at det skal gå fort til positiv test jeg:-)
N_79 Skrevet 28. september 2009 #48 Skrevet 28. september 2009 Jeg har også murringer...i en uke nå. Og jeg har IKM 5oktober. Håper det er murringer pga en liten spire :D Pleier også å ha murringer før TR men ikke så lenge før. Kanskje et par dager.. Krysser fingre og tær her. Håper noen flere av oss snart kan komme med noen "symptomer" her inne.
Krøvvel Skrevet 28. september 2009 #49 Skrevet 28. september 2009 Jeg har vanvittige mensmurringer.. hele tiden. Og bekkensmerter. Aner ikke om jeg er gravid men håper det.
N_79 Skrevet 28. september 2009 #50 Skrevet 28. september 2009 Når har du Ikm da Krøvvel? Håper og krysser fingre for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå