Gå til innhold

? ^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 41 ¸.?°´¯)^^ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada jenter vi må da ha en skravletråd vi da.. hehehe. Var litt i drithumør her da jeg la inn den andre datotråden vår.

Idag er alt desto bedre. Hehehe. Jeg og min kjære mann satser på at andre prøveperiode etter fire måneders pause , som var påkrevd av gyn da jeg fjernet muskelknuter i april i år etter å ha mista i SA i slutten av feb.

Forrige perioden ble vel litt halvhjerta fra begge to. Hehehe.

Merker ihvertfall at jeg har en lett-å-holde-orden-på syklus. EL har og kommet perfekt på dag 14 tre ganger på rad. Jada merker den jeg. men det som er så j....a godt er at jeg fra el til mensdag nr 1 ikke har surt humør mere. Heller ikke disse murringene som jeg hadde mens jeg hadde muskelknutene. Tanta oppfører seg perfekt og gir meg ikke mer plager enn bittelitt knip i noen timer.

For oktober håper jeg at ho stikker sin kos.. Hehehe. Moro for den helga jeg skal ha IKM skal gubben og nest eldste stedatter til Oslo en tur. OG jeg kan TESTE alene og juble eller forbanne testen i ro og mak. Eneste tilskuere jeg har er en katt og en hun. Hehehe.

Så nå sier jeg bare lykke til jenter. Klemmers

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Slenger meg på her. Har ikm i begynnelsen av uke 41.

Nå har jeg fått mannen min til å ta kosttilskudd Alt i ett, med sink og selen. Kan jo håpe at det hjelper litt:)

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Slenger meg også på her.. IKM i slutten av uke 41..Skal prøve å få sambo til å ta noen vitaminer jeg og..Må jo prøve alt, ikke sant?

Ble veldig lei meg når TR kom denne gangen. Følte på meg at vi hadde klart det i den pp..menmen..er ved godt mot nå:)

Håper vi alle blir gravide i denne pp :)

Lykke til!!

Skrevet

hei hei:-) her hører jeg visst hjemme å,etter at den drittens tanta kom idag:-(

ikm i slutten av uke 41,og ettersom sambo har bursdag da,håper jeg på en positiv test i bursdagsgave til han:-)

skal kjøpe kostilskudd til han imorgen:-D håper det hjelper:-)

lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Mannen min har også bursdag den uka:)

Vi får satse på positiv test i gave til begge:)

Skrevet

Hei jenter ♥

Slenger meg på tråden her jeg også!

Tanta kom i dag.. Hadde virkelig trodd at det klaffet denne gang, men dengang ei :(

Er nå inne i vår 8.pp. Trodde ALDRI det skulle ta så lang tid.. Hvorfor skulle jeg være en av dem som ikke fikk det til?

Skal bestille time hos gynekolog så fort TR er borte. Er visst flere år siden sist (hjelp!). Burde gjort det for lenge siden. Bare se at alt er som det skal!

Blir hyggelig å dele denne tiden sammen med dere. Skal prøve å være positiv igjen!

Klemmer fra

Skrevet

Ikke alltid like greit det her med å få det til. En tur til gyn er ikke å forakte. Jeg skal ta meg en tur jeg og nå i oktober tror jeg. Må bare få fingern ut og bestilt meg en time. Selv om jeg vet at alt er ok så bare må jeg forvisse meg liksom.

Billigtester har jeg ikke prøvd og kommer vel ikke til å prøve dem heller. Har en duo cv liggende på lur. Den testen gubben ikke vet jeg har. Hehehehe. Jada si at jeg er slem. Jeg vet det. Hehehehehe. Noe moro må jeg få ha og da. Thehehe.

Gøy å se dere her jenter. Nå får vi krysse fingrer her. Og først til pluss tegnet. Hehehe.

Glade klemmer til dere.

Skrevet

Hei perle79

8pp på oss også. Etter 11års ppille bruk og at vi er så pass "gamle" (jeg 33, han 36) var vi forberedt på at det ville ta litt tid, men nå synes jeg det begynner å bli litt vell lang tid. Litt ekstra utålmodig siden vi hadde en sa i mars:( Og har ett vennepar som også mistet rundt samme tid og ble gravide på ny bare 2mnd etterpå. Er selvfølgelig glad på deres vegne og ønsker dem allt godt, men det var vanskelig å holde tårene tilbake da jeg fikk høre det. Hvorfor klaffer det ikke for oss!?

Har heller ikke vært hos gynekolog på åresvis! I går fikk jeg hvertfall bestilt tid hos fastlegen til å ta celleprøve ( av livmorhals, som man skal ta hvert tredje år. Ca 7år siden sist. Hjelp!) Fikk ikke time før 19/10. Kansje jeg er gravid til da:)

Vi får være positive og holde motet oppe:)

En dag klaffer det for oss også:)

Skrevet

hei Moni:)

håper vi har en positiv test å vise til våre bedre halvdeler i uke 41 nå da:-)

det har vært veldig moro ihvertfall:-)

Skrevet

Hei:) Jeg hører jo også hjemme her. Ser ut til at jeg er den eneste ferskingen? Føles litt rart at vi har tatt avgjørelsen om å prøve å bli gravide. Aner virkelig ikke hva som venter meg. Kommer det til å gå fort eller tar det lang tid? Hvordan vil kroppen reagere? osv osv. Spennende, skummelt og gøy på en gang dette her!

Noen av dere litt mer erfarne som har noen tips om hva en fersk prøver bør vite? Finnes det forresten noen god måte å finne ut når jeg har eggløsning på? Jeg merker veldig lite til det...

Skrevet

Velkommen skal du være Chomolungma!! Man er jo alltid ny en gang!

Ang. eggløsning så merker jeg heller aldri noen ting. Derfor bruker jeg eggløsningstester fra billigetester.no (tror d er derfra!). Har faktisk begynt å tempe i tillegg. Utrolig rart å se hvordan kroppen vår fungerer. At tempereturen er lav fra mens til eggløsning. Og når denne inntrer stiger temperaturen helt til neste mens igjen!

Moni :) -vi er jo litt "gamle" vi også! Jeg er 30 og samboeren 34. Har jo ihvertfall lyst på 2 barn før jeg ikke kan produsere mer. Er så redd for at det skal ta for lang tid. Hadde virkelig trodd jeg skulle ha flere barn før jeg rundet 30.

Sist jeg tok celleprøve er litt lenger siden enn 7 år -whoops! IKKE BRA.

Antar jo alltid at det skal være greit der nede, men vet jo aldri. Har fått brev fra dette kreftregisteret flere ganger, men "glemmer" det hele tiden..

Satser på at dette skal bli en hyggelig gjeng med jenter som skyter blink! Lykke til alle sammen

Skrevet

Takk for tips om sånn eggløsningstest. Skal skaffe det til neste periode om ikke det skulle skje noe på første forsøk. Og det om temperatur visste jeg ikke! Så nå er termometeret lagt på baderomshylla:-)

Det nærmer seg vel sakte men sikkert EL nå for gjengen her, så lykke til alle sammen!

Skrevet

hei hei jenter:-)jeg er på syklusdag 6,og har faktisk murringer i korsryggen!! sånn som jeg har i ELtiden og før TR kommer.snåle gereier det der.hva er det som foregår...!! ??

er ferdig med TR da,så det kan ikke være derfor heller.hmmm,lure lure..:-)

Skrevet

Chomolungma: Legg termometeret rett ved siden av sengen hvis du kan!

Man skal nemlig tempe ved samme tid før man står opp om morgenen. Helst ingen bevegelse, da dette gir utslag på temperaturen. Da får man feilaktig svar..

Og så bør du helst ha en måler med 2 desimaler. Jeg har rundt 36.30 fra 1. dag med mens helt til eggløsning. Da stiger denne til ca 36.80. Da vet man ihvertfall at man har hatt eggløsning. Står litt om dette på nett. (Og alle har ulik temperatur)

Det står litt om dette på: http://www.snartgravid.com/Egglosning/Temperaturmaling.html

Jeg var jo usikker på om jeg var gravid da jeg hadde begynt å spotte sist pp. Fant ut at mensen var på vei i og med at temperaturen sank den dagen. Så greit er det jo!

Har så utrolig lite mens for tiden. Når jeg gikk på pillene var det aldri sånn. Godt at noe har bedret seg ihvertfall!

Håper eggløsningen enten kommer tidlig eller veldig seint. Samboeren reiser jo bort hele neste helg :(

Nå får vi nyte denne helgen med deilig rødvin. Kos dere i kveld jenter!

Klem

Skrevet

Da er det El her i huset:) Kraftige el smerter siden fire tiden i dag.

Håper vi får plantet et frø i kveld;) Gjorde et forsøk i formidag, men mens vi lå der så ringte det på døra. Tre ganger! Fnis... Det ødela jo stemningen litt. "To be continued" sa mannen og gikk i dusjen. Tihi :)

(Og vi fant aldri ut hvem som ringte på)

Lykke til i el uka jenter!

Skrevet

Da er dere nok godt i gang jenter!

Blir en spennende tid fremover. Man er liksom så positiv!

nanna 32: Mulig du har en "tidlig" EL eller bare at kroppen forbereder seg til EL! Så er det jo faktisk de som har EL flere ganger i en syklus. Rart hvordan kroppen vår reagerer..

Moni :) Heldig (eller uheldig) du som kjenner at du har EL. Jeg har aldri noen gang kjent at det er noe som skjer der inne. Så må derfor ta disse her testene.. Håper dere fikk plantet frøet i går, UTEN forstyrrelser haha!

Jeg er på dag 7, så har ennå noen dager igjen. Er bare så lei meg for at samboeren skal bort HELE helga. Midt i EL... Men har jo et ørlite håp! Man må tenke positivt!

Gudd løkk jenter!

Klem fra

Skrevet

Hey Jenter!!

Da er EL uka her,kjøpt et lite lass med EL tester på nettet,begynte teste i går. Har IKM torsdag 8. Så denne uka er det bare å kjøøøre på. Er heldigvis ikke kommet til det for oss enda at å prøve blir mere jobb enn morro. Her koser vi oss,noe jeg håper alle gjør:) Er i PP 4,å har så lyst at det skal klaffe nå. Men det har jo alle:)

Uke 41 starter elgjakta,noe forloveden og jeg er med på. Så blir ei ekstra spennende uke,på alle måter.

Jeg vet ikke om det bare er meg,men den uka jeg har EL så kjenner jeg at lysta på sex er ekstra stor. Tenker på sex hele tida,å kjenner nesten det kiler i kroppen konstant. Hehe..

Kikka litt på finn.no i stad,å vurderer å kjøpe meg en slik en babycomp. Noen som har erfaringer med det? Er jo kjempekjekk å bruke som prevansjon også. Slippe de dumme Ppillene som ikke akkurat gjør underverker med humøret!

Forloveden synes jeg er mye triveligere "à naturel" :) Å det synes jeg å!!

Håper på spire til alle sammen her selvsagt,blir så spennende å se hva "scoren" er i uke 42.

*tvi tvi* Og babystøv til alle... :) :)

Skrevet

hei perle79:-)

ja mulig det er en tidlig El ja,me pleier å ha EL-slim da:-)

ja det er nå rare greier det der med kroppen.har vært mye kvalm nå,og sulten hele tiden,men klarer ikke å spise stort for jeg blir fort mett også.hehe

er fortsatt varm kroppstemp,og tung nederst i magen.idag har jeg hatt en skikkelig hodepine,noe jeg ikke er vant til å ha.

nei,det er som du sier,rart hvordan kroppen reagerer. regner med et ikke er noe spes uansett.men takker for svar:-)

lykke til med EL og jeg krysser fingrene for alle jenter og håper på en positiv test til dere alle i ikm-uka:-)

Skrevet

Heihei:) Ja, jeg hører vel også hjemme her, IKM i begynnelsen av uke 41.

Vi er i 1pp, håper på full klaff, men forberedt på at dette kan ta tid..

Testa for el, og det var positivt i går og i dag:) Mye sengekos for tia..;)

Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Heisann jenter:)

Her er det EL på gang, så da hørre jeg også til her;)

Håper at denne gangen skal spiren sitte, så nå er det bare å kjøre på ja!!

Sender babystøv til alle! :D

Skrevet

HEI ALLE SAMMEN

Henger meg på her jeg også. Har IKM 5oktober så dette kan bli spennende. Har ingen anelse og kontroll på eggløsningene mine, men har hatt murringer i korsryggen i et par dager nå, så vi har kost oss annenhver dag hehe ;)

Er faktisk ikke 100% sikker på om syklusen min er slik jeg tror heller. Sluttet på pillen en uke før brettet var ferdig og fikk TR med en gang. Fikk den derimot ikke da jeg "skulle" ha den så jeg satser på at EL har vært eller er nu!! :)

Er i første pp med andre ord og KJEMPE optimistisk på at det skal klaffe med en gang ha ha...der har jeg vært før også. Har to barn fra før og begge gangene tok det ca 6mnd før jeg ble gravid...men aldri si aldri.

Sender i alle fall lykkeønsker til dere alle, så håper jeg vi tester positivt hele gjengen om et par uker :D

Skrevet

Hei jenter!

Hvordan går det med dere?

Jeg har ennå ikke hatt eggløsning, så går bare å venter og venter.. Krysser fingrene for at det skjer etter helgen! Dere andre er vel godt på vei!

Har et ørlite håp! I helgen skal jeg bare kose meg sammen med jentene mine. Ta en siste fylla på byen (please -la det være den siste).

Har dere sex hver dag, annenhver, hver 3? Hostesaft?

Disse dagene her kommer til å bli laaaaange..

Klemmer fra

Skrevet

Hei perle79

Her var jo planen å ha sex hver dag i alle fall rundt EL, men sånn ble det ikke hehe..

Med to barn (den ene på 15mnd) er dagene hektisk og vi er så trøtte om kvelden at det faktisk frister mest å bare sove.

Men klarte å holde det til annenhver dag rundt EL, så satser på at det skulle kunne holde ;)

Ikke brukt noe hostesaft. Har lest om det men helt glemt det. Er i første pp så ikke begynt med alle disse lurer ideene ennå. Men klaffer det ikke denne mnd så blir det gjerne hostesaft neste ;)

Hva med deg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...