Gå til innhold

Er du en ung bestemor vis du er 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en ung bestemor vis du bare er 40 når første barnebarnet kommer?

Og dermed ung mor når du får førstefødte som 20åring?

Det er så mange synspunkter på dette med å være ung og gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er ungt å bli bestemor når man er 40. Hvertfall med tanke på meg selv som nettopp er blitt mor i en alder av 33. Skal ha flere, og vil mest trolig være i slutten av 30 åra om jeg skal ha 3 barn.

Jeg syns det er ungt å bli mor som 20-åring, men ikke FOR ungt. Kjenner de som er kjempeflinke mødre i den alderen, og kjenner de som burde ventet til de hadde fått "rast" av seg ungdommen.

Skrevet

Ja, det er du. Man kan jo selv få barn ennå. Min mor og min mormor fikk barn samme år, kun et halvt år mellom. Jeg gikk i samme klasse som min onkel gjennom hele grunnskolen. Hun ble en ung mormor vil jeg si.

Skrevet

Jeg var 20 når jeg fikk mitt første barn, og rekker akkurt å runde 41 år da første barnebarnet kjem. ;o)) Jeg føler meg fortsatt ung jeg. ;o))

Skrevet

Hvis datteren min blir gravid tidlig, skal jeg gjøre alt jeg kan for at hun skal slippe å være gravid samtidig som meg! Stakkars.

Den dagen hun blir gravid, anser jeg meg selv som ferdig.

Skrevet

Jeg er 38 og min datter 20,vi har barn hhv 17 mnd og 7mnd.

Vi koser masse ;0)

Skrevet

Ja, en ung og tankeløs bestemor. En ting er man presterer å få barn før man er tørr bak ørene selv, men at man ikke klarer å videreføre kunnskap til neste generasjon er verre,

Skrevet

ja, syntes det er veldig ungt. min mamma ble bestemor som 38 åring, og nå blir hun bestemor for annen gang og er bare 40 år. Men hun stortrives :-) (Jeg som skal ha andre mann, jeg er 21 når toeren komme. tidlig ja, men vi har det utrolig bra. med hus,bil,samboeren min,vår flotte sønn på snart to år, osv) Hadde heller ikke gjort meg noenting om hun ble gravid nå! Kjempe koslig.

(min mor var 17 med første, 19 med andre-meg)

Skrevet

Synes bare det er trist med 17/18-åringer som får barn

Skrevet

Ja, man er ung som mor 20 år/ bestemor 40 år, men ikke nødvendigvis for ung. Det kommer an på personen. I vår familie er vi rake motsetningen av dette. Mormor var 39 da hun fikk min mor (som var enebarn), og min mor var 39 da hun fikk meg (men jeg er nr. 4, da... Hun var 29 med førstemann). Selv venter jeg førstefødte nå når jeg er 32.

Ei jeg kjenner ble mormor som 34-åring. Gikk helt fint det også :-) Dette er nok veldig individuelt.

Skrevet

Hi her, vi blir en veldi ung gjeng da egentlig. Jeg er 19, blir 20 når småen kommer. Min mor er 40år, og min bestemor er 61år :)

Det er 10år mellom meg og min yngste bror, og det blir 10år mellom min yngste bror og min ufødte sønn..

Skrevet

"Ja, en ung og tankeløs bestemor. En ting er man presterer å få barn før man er tørr bak ørene selv, men at man ikke klarer å videreføre kunnskap til neste generasjon er verre,"

Noe av det latterligste jeg har lest på lenge,så man er tankeløs da altså så får barn som 18-20 åring?Og attpåtil blir bestemor i alder av 38-40åring?Misunnelig kansje?

Jeg synes ikke noe om å ikke ha mine besteforeldre i live i en alder av 20 år...

Forhåpentligvis får jeg være bestemor lenge,å oppleve mine barnebarn vokse opp ;0)

Skrevet

Jeg syns det er ungt ja, men ikke for ungt.

Men det har noe med at nå er jeg 19 år og sitter igjen med to bestemødre, og det er over ti år siden mine bestefedre døde - og de var begge oppi årene. Faren min var nesten 40 da de fikk meg(jeg er deres 3.), så når jeg nå får deres første barnebarn så er han nesten 60 år. Jeg vil ha aktive besteforeldre i livet til ungen min, ikke de som begynner å dra på årene sånn som jeg har hatt det.

Skrevet

Vi kan vel i alla fall være enige om at de ikke er gamle besteforeldre om de er 40:)

Mammaen til ei jente i klassen på ungdomsskolen fikk sin første da hun var 16, og den jenta fikk også barn som 16åringe. Så hun var 32 og bestemor. Det synes jeg er ungt, men ungt er vel ikke synonymt med negativt..

Skrevet

Min mor ble bestemor da hun var 38 år..

Skrevet

Ja, da har du lært unga dine å pule på like tidlig som du sjøl gjorde det, av mangel på annet innhold i livet.

Skrevet

Ja, absolutt sug lut, så burde den seksuelle lavalderen i Norge vært 25 år.

Skrevet

Slapp av, er du heldig får du høre om prevensjon lenge før du er kjønnsmoden - spør læreren eller helsesøster om du lurer på noe alt nå.

Skrevet

Hva skal vi med lærere og helsesøstre når vi har deg til å fortelle oss hva vi skal eller ikke skal gjøre?

Heia Sug Lut den vise!

Skrevet

Gudskjelov er ikke noen av lufthodene her inne mitt ansvar.

Skrevet

mamma var 36 da hun ble bestemor. pappa var 40 da han ble bestefar å min bestemor var 55 da hun ble oldemor. min oldemor var 80 da hun ble tippoldemor så i denne slekta rekker vi nok å få en tipp tipp oldemor også... mine barn hadde 3 tippoldeforeldre da de ble født kjempe stas... så i noen familier funker rett å slett ikke p-pillen :D hehe

Skrevet

Min mamma ble bestemor da hun var 37 år, vil kalle det ungt hvertfall..

Skrevet

Spiller det noen rolle hvor gammel en er ?

Synes det viktigste er at en har besteforeldre i det hele tatt,om de er ung itillegg er jo bare en bonus ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...