Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 bestemor til barnet mitt vet ikke om barnebarnet sitt. Ingen på andre heller på farssiden,men jeg vil at de skal få mulighet til å velge selv om de vil ha kontakt eller ikke.Men da må de jo få vite at det finnes et barn de ikke vet om! Saken er den at nå viser det seg at en bekjent vet hvem bestemora er,hun er godt oppi årene.,bestemora altså.. Så spørsmålet mitt er skal vi gi oss til kjenne eller bare la det være? Hva ville dere gjort i denne saken ??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg synes det bør være opp til faren til barnet. Dersom han ikke ønsker noe kontakt med barnet, synes jeg det blir litt galt å ta kontakt med hans familie om dette barnet. Det er jo da ikke sikkert at han ønker at de skal vite noe om det.. Men dersom han har kontakt med barnet, synes jeg det blir feil at barnet ikke kan bli kjent med resten av familien hans. Det er jo snakk om onkler, tanter, besteforeldre osv og det er jo faktisk halve familien til barnet ditt!! Men JEG ville ikke tatt kontakt med familien, hadde heller snakket med han og bedt han om å ta med barnet til resten av familien!
Tante Blås Squaw Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg er uenig. Selvom barnefar ikke ønsker kontakt, kan det godt hende at hans foreldre eller søsken gjør det. Jeg hadde tatt kontakt )
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Jeg har et barn som ikke har kontakt med sin far. vi har jevnlig helgebesøk av farmor her:) Jeg mener at du skal fortelle dette. Ikke sikkert det blir godt mottatt, men det vet du ikke før du prøver. Jeg tenker at alle er voksne personer, og barnet finnes uansett. BARNET har rett på å kjenne sin slekt, så får de voksne velge hvordan. Du velger kanskje å fortelle, og da velger farmor hva hun vil gjøre med den informasjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Jeg er også uenig med første anonym. Selv om faren ikke vil ha noe med ungen å gjøre betyr det ikke at besteforeldrene ikke vil det. Jeg hadde villet vite det.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Herlighet,mener du virkelig at det skal være opp til BF å bestemme at andre mennesker ikke skal få velge selv ? BF har gått fra å ville ha kontakt,til ikke ha kontakt,til å ville ha kontakt. Fremdeles har det ikke skjedd noen verdens ting.. Jeg synes personlig at andre mennesker ikke skulle kunne tilegne seg den retten å frata barn noe som kan bidra til et enda bedre liv for dem ! Jeg snakker om egen opplevelse,å synes at voksne kan være til de grader jævlig og egoistisk.Å gjøre valg utifra hva som passer dem best.. Helt tragiskt!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Å takk for all støtten ;0) Er bare redd denne gamle damen skal få sjokk,noen gode ideer om hvordan jeg går frem,om vi treffer henne ??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Da min søster ble gravid med kjæresten dumpet han henne. Han var rett og slett en slem rakker. Var enkelt å stikke siden han bodde i en helt annen by. Vi var ganske slemme, men da hun hadde født barnet satte vi inn en fødselsannonse i distriktsavisen hvor han og mesteparten av familien bodde. Han hadde ikke fortalt at han skulle bli far, så de fikk litt av et sjokk ja. Til pass for ham! Vi synes fortsatt det var den riktige tingen å gjøre. Selvfølgelig må man få vite om barnabarn/barn osv. Skulle bare mangle HI.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Er helt enig med deg HI 23.46 Men til fordel for pappaen,så glemte vi hele bildet som vi skulle ta for å komme i avisen ;-(
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Man bør jo tenke på barnets beste også, og det er vel å vite? Ville nok ha skrevet et brev og lagt ved bilde .
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Ikke no problem,ta med deg et privat bilde av barnet og sett inn fødselsannonse nå. Jeg jobber i avisen,mange som kommer et par mnd etter fødselen med bilde og annonserer.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Noen mnd etterpå ja hehehe,nå har det seg sånn at barnet mitt er blitt over året ;0) Men hva i all verden skulle jeg skrevet i et brev...Vil ikke at noen skal omkomme av sjokk.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #13 Skrevet 13. september 2009 Send henne et brev med bilder av barnet. Hun dør ikke!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #14 Skrevet 13. september 2009 Hun dør ikke! Er du sikker anonym 02.57??For det vil ihvertfall ikke ha på meg ;-(
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #15 Skrevet 13. september 2009 Anonym 23.46: hehehe... den historien der skulle jeg til å fortelle også.. men fra en annen vinkel; vet om en herfra som gjor ei jente gravid et annet steds fra og bare stakk. Barnemoren satte inn fødselsannonnse i lokalavisa her.. Spørs om det er samme da ?? Men helt enig; til pass !!! Han er en idiot, og mange fikk seg en god latter da ja... (skjønt, kanskje ikke så gøy for familien, men som man reder, ligger man..) Og til deg HI, klart at ikke bf kan bestemme hva resten av familien skal gjøre. Men du må også ta høyde for at familien er av samme ulla som bf også... Men de bør få vite, og ta et valg. Da har iallefall DU gjort det du kan! Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #16 Skrevet 13. september 2009 Takk anonym 10.16 Har nok tenkt at om hele gjengen er make så spiller det ingen rolle hva jeg gjør,det er jo sikkert en grunn for han er som han er .. Jeg har ihvertfall tatt et alvorsord med min sønn,å sagt at om han noen gang skulle gjøre en jente gravid blablabla,så vil jeg uansett ha kontakt med barnebarnet mitt.Og at han får ta ansvar for det han har gjort.Så får jeg bare håpe at han tenker seg godt om før han hopper i høyet med noen han egentlig ikke vil noe med ;0)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #17 Skrevet 13. september 2009 Er det noen som vet hva jeg eventuelt kan skrive i det brevet??
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #19 Skrevet 13. september 2009 Hei HI! Jeg mener at det er viktigst å tenke på barnet her og selvfølgelig skal barnet kjenne familien sin! Så sant familien på han side ønsker kontakt. Hvis jeg var deg ville jeg gitt beskjed til BF om at den og den dagen kom du til å fortelle det og gi han sjans til å fortelle det selv. Hvis han ikke er i stand til å ta ansvar for å gjøre det riktige, må du gjøre det. Jeg ville ikke skrevet et brev, men ringt henne og forklart hvem du er og at du har fått et barn med sønnen hennes. Det vil jo bli ett sjokk for henne, det må du bare regne med Så kan du evt si at du vil ringe på igjen om noen dager, evt gi henne nr ditt. Masse lykke til! Hold oss oppdatert da!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #20 Skrevet 13. september 2009 Jeg tror jeg ville ha skrevet et brev der jeg på en pen måte forklarer situasjonen og forteller at hun har blitt bestemor og sier at dere gjerne vil ha kontakt. Og så ville jeg ha lagt ved noen bilder. Men bildene ville jeg ha lagt i en egen konvolutt inni brevet, slik at de ikke faller ut først når bestemor-uten-å-vite-det-enda åpner brevet.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #21 Skrevet 13. september 2009 Har gitt beskjed om at jeg kommer til å fortelle det om ikke han gjør det nå!Så han har god anledning til å få fortalt det selv,før jeg evt gjør det for ham... Jepp,skal holde dere oppdatert ;0)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #23 Skrevet 15. september 2009 Hei HI Hvordan går det? Så fint at du ga han en sjans til å fortelle det selv, hvor lang frist ga du han? Hilsen 12:40
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #24 Skrevet 15. september 2009 Hei 12.40 Har ikke gjort noe med det enda,jeg er veldig usikker på hva jeg skal skrive i brevet.Dessuten er det mulig jeg kommer til å treffe på oldemoren i nærmeste fremtid,via en bekjent av meg.... Men er redd for at jeg ikke kommer til å tørre å si et ord!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #25 Skrevet 15. september 2009 Vet du hva jeg hadde gjort? Skrevet et lite brev og latet som om jeg ikke visste at hun ikke visste. Bare skrevet at du tenkte hun kunne ha glede av noen bilder av barnebarnet sitt, og at du heller sendte de direkte og med en liten hilsen, i stedet for med ......(fars navn) for at han skulle gi dem videre til henne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå