Gå til innhold

Hvordan ser DIN morgen ut?:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på snart 3 bestemmer når jeg skal opp og det er stort sett mellom 8 og 8.30. Hun har godt sovehjerte:)

Hun spiser frokost med en gang vi står opp, mens jeg lufter hunden i hagen. Så er det litt barne-tv mens jeg fikser meg og gjør klart barnehagesekken. Og vi har masse tid til kos og litt tull:) Tar drøyt 10 minutter å gå i barnehagen og vi tusler hjemmefra slik at hun er der litt før 10. Så går jeg hjem og spiser frokost i ro og fred før jeg går løs på dagens gjøremål.

Hvis mannen min begynner kl. 9 på jobben, setter jeg klokken på 8.15 i tilfelle vesla fortsatt skulle sove. Så vekker jeg henne, frokost til mann og barn, og sender henne avgårde med mannen 8.50. Han bruker 5 minutter med bil til jobb og kjører forbi barnehagen.

Helt nydelig med deilige og avslappede morgener hvor vi nesten kan sove til vi våkner av oss selv. Er så takknemlig for at jeg slipper å dra oss opp i 6 tiden for å rekker barnehager og jobber.

Skrevet

Hm.. Er jeg eneste førstegangsmamma i permisjon her? :)

Mine morgener er langt mer bedagelige.

Poden våkner 7/8, og jeg våkner til babypludring.

Står opp og varmer en flaske med mme, gir den i senga.

Ligger og koser, leser eventyr, hører på radio ca en halvtime etterpå.

Så begynner han å gjespe igjen og vi sover sammen til 9:30/10:30.

Nå står vi opp altså :)

Legger ham i leikegrinda, kler på meg, lufter hunden, rydder litt og lager frokost til poden. Gir ham frokosten og setter ham i vippestolen, mens jeg lager frokost til meg selv, setter på god morgen norge (det som er igjen) og dib og spiser :)

Klokka er ca 11:30 og jeg vasker og kler på poden og legger ham enten ut i vogna, inn i senga. Han sover til ca 13:30/14

Skrevet

hehe gøy å lese:)

jeg bruker å våkne i 11-12 tiden, samme gjør snuppa og så sover hun gjerne en liten stund til.. Hun bruker gjerne først å våkne i 7-8 tiden og får mat og så sover hun igjen:)

kan tenke meg at det ikke fortsetter sånn om så mange mnd, men nyter tiden nå som hun er så liten liker å sove:)

Skrevet

Idag var vi oppe 7 :) ( Min er snart 8 mnd)Ga henne en flaske, så lå vi i senga en stund å tulla litt. Sto opp etter det å gikk på badet, vaska å kledde på. Så nå ser vi på barne tv. Disney ;) Hehe. Kommer til å savne disse morgenstundene, skal jobbe om 2 uker.

Skrevet

5.30-6.00: 2-åringen våkner og vi tar han i senga og drøyer til 06.00-6.30

6.30: dytter mannen ut av senga og vekker eldste

vi kler på barna, oss selv og lager nistepakke

barna ser litt tv mens vi gjør alt klart til avreise

vi rekker kanskje en kopp kaffe så tar jeg eller mannen med barna til barnehagen oftest 7.30

Skrevet

Her er det som oftest morgen en gang mellom 7 og 8. Da tar mammaen på seg morgenkåpa og gir lillejenta pupp. Når lillejenta er fornøyd får hun leke litt på matta si eller i stolen sin mens mammaen spiser frokost. Så er det inn på badet. Lillejenta blir stellt først. Mammaen steller seg etterpå mens lillejenta ligger og leker på stellematta på badegulvet. En og en halv time til to timer etter at vi stod opp er lillejenta klar for en dupp, da slapper gjerne mammaen av litt foran pcen mens hun koser med pusen :o)

Skrevet

Blir vekket av vekkerklokken kl.08.00, setter over kaffen, skrur på God Morgen Norge og går i dusjen. Spiser forkost med arvingen foran det som en gang var God Morgen Norge, men nå Hanna Montana. Arvingen er ambivialent om hun vil i barnehagen eller være hjemme hos meg. Fyller vann og såpe i vasken og assisterere arvingen til stell og påkledning. Ute av døren frister enten barnehage eller sykkelen. Da sykler vi til parken, går på en lekeplass og sitter på brygga og prater. Leker 'du klarer ikke ta meg mamma' og sykler hjem igjen. Pakker til vi skal flytte og sånn går nu dagan.

Livet blir litt annet når mor begynner i jobb snart.

Skrevet

Står opp i 06:00 tiden sammen med minstemann på 9mndr. Gir han litt drikke, skifter bleia hans og kler han. Så steller jeg meg, legger frem klær til storebror på 2,5år og går for å vekke han. Skifter bleia hans og kler han. Så setter jeg på barnetv mens jeg dekker frokostbordet og lager niste til storebror. Etter vi har spist og rydda opp sjekker jeg at alt storebror trenger er i barnehagesekken hans, før vi pusser tenner. I 07:30 tiden kler vi på oss for å ut i vogna. Setter dem fast i vogna og triller 3 kvarter til barnehagen til storebror. Etterpå tar jeg og minsten bussen hjem :)

Skrevet

Nå har minstemann nettopp begynt i bhg men jeg har 2 uker ferie som jeg må ta før jeg starter i jobb igjen.

Nå står vi opp mellom 06 og 07 (kommer an på når de våkner). Morgenstell på alle sammen. Spiser frokost. Leker litt. Ca. kl. 09 reiser vi til bhg.

Når jeg skal begynne å jobbe igjen, så begynner jeg ca. 08.30-09 (ikke helt avklart enda), så det blir ikke store forandringer, bare litt mindre leking. (2 min til bhg og 5 min til jobb).

Slutter på jobben ca. kl. 13 så blir ikke lange dager på de små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...