♥Cherrypie♥ Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Lurer på hvordan din morgen er! hehe..bare litt gøy å høre:) Selv står jeg opp i 06:00 tiden sammen med saboer og mine 2 barn på 4mnd og 2,5år. Sambo drar på jobb etter ett kvarter. Jeg steller megselv og babyen samt snuppa åsså spiser vi. Greier å kommer oss utav døra mellom halv åtte og ti på åtte. Da dar vi til bhg. Sliter armene av meg med å bære bilstolen rund i bhg,puhh.. etter det drar vi hjem, ammer litt å tulla sover så drar jeg på trening å leverer henne på barnepassen ca klokka 9..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 jeg blir vekt klokka 5. står opp, fyller en flaske med vann, skrur på tven og setter på en film. går og legger meg igjen. etter sånn ca 30 min blir jeg vekt igjen. småen skal tisse eller noe. og jeg står opp. dusjer, kler på meg, gir småen mat, lager matpakke. kler på småen. tar på oss yterklærne og går. når vi går ut døren kommer an på hvor glatt ting går og hvor lenge småen lar meg sove.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Oppe mellom halv seks og seks.Drikker vann og spiser en gulrot. Løper én mil. Hopper i dusjen og så vekker jeg lillemor rundt halv åtte. Så spiser vi frokost og jeg drar på jobb og hun i barnehagen. Den siste uken derimot så har jeg ikke morgen eller kveld. Alt surrer i ett og jeg ligger stort sett i senga hele tiden.
ippemo får augustbaby Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Står opp rundt 7. Setter på kaffe og steller meg. Vekker 6-åringen og ser til at hun steller og kler på seg. Så tar hun bussen til skolen klokken 8. Jeg lager frokost til yngste, som våkner i det døra smeller igjen. Etter han har spist og stelt seg, så kjører jeg ham til barnehagen før jeg selv drar hjem og leser. Har veldig fine og rolige morgener, heldigvis. Gruer meg til jeg er ferdig studert og MÅ være et sted til da og da. Men på en annen side så er jo barna mine mye større og langt mer selvhjulpne til den tid...:-)
Line_78 Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Slik er morgenen på hverdager: Vekkes vanligvis i femtida av yngste, ammer noen minutter, og så sover vi videre til ca kvart på sju. Da står vi opp alle fire, steller oss, jeg spiser frokost, en av oss voksne smører matpakke (ungene spiser frokost i barnehagen), barna får ofte se noen minutter med barne-TV, vi prater litt om hva vi skal i dag (om det er turdag eller ha-med-dag i barnehagen, eller hvem de gleder seg til å leke med, eller om vi har planer på ettermiddagen). Så går vi ut sammen, jeg drar rett på jobb, mannen min leverer barna i barnehagen.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Jeg står opp litt over 7, tar med meg jenta på 2,5 år ned på badet hvis hun er våken. Så ordner jeg meg selv og vekker henne litt før halv 8 hvis hun ikke allerede er våken. Etter at vi har ordnet oss på badet, kjører jeg henne i barnehagen, som regel ti over halv 8. Så spiser hun frokost der og jeg spiser frokost i bilen på vei til jobb
juhuuuu Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Den heldige eier av ett barn: seriøst? Løper en mil??? Respekt.
3småtroll♥ Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Når jeg skal på jobb; står opp halv 7, går i dusjen og vekker eldste som skal på skolen. Hun går på badet mens jeg setter på kaffe og smører niste. Så blir yngste jenta vekt og er på badet mens jeg vekker lillemann som blir stelt før vi alle 3 spiser frokost sammen. Skolejenta vår går kl 8 sammen med en nabojente og jeg kjører de andre i barneh rett etter 8. Nå begynner jeg halv 9, men skal etterhver begynne halv 8 igjen:( Mannen min jobber form den ene uken og em den andre. Når han er hjemme er det han som har ansvaret for å få barna i stand og levert mens jeg henter de. Når han jobber form er han hjemme halv 3 så da henter han de. Fungerer så fint atte;)
little old lady hoo Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 06.30: Ammer vesla som liker å våkne i denne tiden. 06.50 vekker gutta, legger frem klær til dem. Skrur på dusjen, steller vesla. 07.00 Smører matpakker og lager frokost. Legger frem uteklær for dagen. 07.30 frokost med gutta 08.05 gutta går til skolen, ammer vesla 08.30 vesla sovner og jeg pumper meg før jeg begynner med dagens husarbeid: bærer skittentøy, setter på klær, tømmer oppvaskmaskin, tar opp frossenmat fra fryseren, ved behov, bretter klær. Så ser jeg nyheter og sover dersom vesla har vært mye våken om natta.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 De dagene jeg jobber og skal opp med ungene står jeg opp mellom 05:45-06:00. Hopper i dusjen og kler på meg. Vekker ungene rundt 06:30 og kler på dem osv. samtidig som jeg sminker meg. Ut døra kl.07. Om mannen leverer ungene står jeg opp 06:15 Da jeg har fri sover vi litt lenger;)
Gjest amandine Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Står opp 6, skifter på Knøttet og setter på barnetv, sier hei til de andre som tumler ut i stuen. Sier "jada" til Broremann som spør om det er greit at han spiller litt DS før han kler på seg og hopper i morgenkåpe(innsyn på kjøkkenet) og dekker frokostbordet mens mannen dusjer. Så min tur i dusjen og alle sitter til bords kl 7, da har vi 30 min til frokost og oppsummering av dagen, hvem som skal hvor når osv. Så forsvinner mannen ut døren kvart på 8 og vi andre kler på oss og tusler litt over 8. Jeg følger ungene på skolen(1.&2.klasse) og går en tur etterpå mens Knøttet sover i vogna. Så kommer jeg hjem og får meg en rolig kopp kaffe og litt pctid eller en tlfsamtale eller litt avis - jammen er det deilig med god tid!
mamman t go`gutta Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Står opp 05.30 Dusjer og steller meg. Vekker gutta og sambo kl 05.50. Kler på tre trøtte gutter. Går fortere om jeg hjelper dem, og orker ikke diskusjoner SÅ tidlig på morgen. Lager matpakker, pakker sekker og smører frokost til gutta. Kl. 06.20 kjører jeg mini i bhg. også på jobb Kl 06.30 kjører sambo de to største til mamma, hvor de er ,til de tar bussen på skolen. Her må alt gå på skinner, og ikke så mye muligheter for utskeielser. Tidlige morgener, men så slutter jeg også tidlig på jobb, mellom 13-13.30. Så det er verdt det. Får mye tid til barna etter jobb.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Står opp seks, setter på kaffen og sjangler inn i dusjen. Vel ute av dusjen og påkledd er det kjøkkentjeneste. Lager smoothie, presser juice, lager en omelett, smører to matpakker, strimler frukt og grønnsaker før jeg vekker den unge håpefulle. Dusjer den unge mannen, finner klær til ham og lar han slite med påkledningen mens jeg pakker barnehagesekk og min skolesekk. Deretter spiser vi frokost sammen med levende lys. Avreise 07.25.
MathildeC Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Nesten deilig å se hvor mange andre som må stå opp tidlig.. noen ganger føler jeg at det bare er meg! Når jeg jobbet, stod jeg opp kl 6 og var ute av døren kvart på sju. Noen ganger våknet datteren min på 2 år opp, og da koste jeg litt med henne/stelte henne litt før jeg dro (istedetfor å spise frokost selv). Som regel tok mannen min henne med i bh og jeg henter henne kl 15. Nå har jeg begynt i permisjon (men har ikke født ennå :-) ) og tar både henting og levering. Morgenene er enda mindre stressede nå. Vi spiser litt frokost hjemme selv om hun får frokost i barnehagen - vi har en skikkelig matmons :-).
Joikaboll@ Skrevet 12. september 2009 #15 Skrevet 12. september 2009 07.05 Klokka ringer 07.10 2 barn og mamma i dusjen setter på en klesvask og tømmer oppvaskmaskin (mens barna får noen minutter i dusjen aleine) 07.30 Frokost og nistesmøring 07.50 Pakking av sekker og påkledning 08.00 Kommer vi oss alle 6 ut av huset og inn i bilen. Mannen er reist på jobb lenge før vi tenker på å stå opp. Jeg er hjemme igjen med knøttet 09.15 etter å ha levert barna på skoler og barnehage. Er som regel ute et par timer før vi går inn og spiser lunsj og knøttet sover 2 timer. Da er det rydding, vasking osv....
Mille** Skrevet 12. september 2009 #16 Skrevet 12. september 2009 Når jeg har tidligvakt står jeg opp 50 minutter før jeg skal være ferdig påkledd på jobben, dusjer, sminker meg, føner håret, kler på meg og kjører på jobb. Gubben står opp ca kl 7 og gjør alt styret med ungene. Når jeg senvakt står jeg opp ca kl 8, dusjer (evt bare skvetter vann i fjeset om jeg skal trene først), ordner frokost til meg og snupp og kjører henne i barnehagen ca kl 10 etter at hun har lekt seg litt her hjemme.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 min hverdag står jeg opp 0545. -inn i dusjen -pusser tennene -sminker meg og fikser meg -kler på meg klokken begynner å bli 0630 -lager matpakke -drikker jeg kaffen -tar en sigg klokka er 0645 -poden må opp -vasker stumpen og tissemann -skifer bleie -vasker ansikt klokka er 0700 Quality time sammen mens vi ser på tv2 junior til klokken 0715 Da rusler vi til barnehagen som åpner klokken 0730. Der spiser han frokost men jeg må fyke til bussen for å rekke toget derreter tbanen kl 0745 presis !! :/
Miss Foster Skrevet 12. september 2009 #18 Skrevet 12. september 2009 Jeg står opp halv seks. Da har jeg en halvtime på meg til å dusje, sminke meg og kle på meg før jeg kl. seks vekker mine 3 små på 4, 3 og 1 år. Etter å ha spist frokost og/eller drukket kakao, kommer en etter en inn på badet for å bli vasket og få pusset tennene. Så har de på seg klær med hjelp fra meg. Fem over halv syv er vi ute av huset og setter oss inn i bilen. Kvart på syv blir de levert på 2 forskjellige avdelinger i barnehagen. Fem på syv drar jeg fra barnehagen og til jobb hvor jeg ankommer ca. ti på halv åtte. Sånn ca. ni på kvelden kan jeg sette meg ned og SLAPPE AV... Men hverken jeg eller ungene stresser på morgenen og vi er alle 4 gudskjelov A-mennesker )
cherry coke Skrevet 12. september 2009 #19 Skrevet 12. september 2009 Står opp mellom 7 og halv8. Lager frokost og nistepakke. Spiser en god frokost sammen med datteren min. Etter frokost kler datteren min på seg og går inn på stua og leker/ser tv/pusler etc. Jeg dusjer, kler meg og så pusser vi tennene i lag.
Tante Blås Squaw Skrevet 12. september 2009 #20 Skrevet 12. september 2009 Rolig og koselig ) Minsten våkner gjerne en halvtimes tid før vekkerklokka, så da blir det kosing på armen. Så står vi opp og vekker storesøster, som inntar badet. Så tasser vi alle fire rundt hverandre og grynter, kællen og jeg med kaffe, ungene med frokost, til det er tid for å dra i barnehage og til skole. Storesøster sykler, minsten blir kjørt av pappa. Siden jeg er hjemmeværende har jeg god tid til å dusje og ordne diverse etter at ungene har dratt, så de ser meg stort sett i nattøy om morran ;o)
☆lillastjerne☆ Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 Hm..er jo litt forskjellig da siden jeg jobber turnus. Men når jeg har tidligvakt, står jeg opp kl 05.50, løper i dusjen, vekker barna. De kler på seg mens jeg sminker meg og ordner håret. så ordner jeg håret deres. Så er det niste laging. og da ser barna på Disney. Så pusser vi tenner og jeg tar med minst jenta med meg til bh.ca kl 06.55. Størsten er hjemme alene å ser tv en halvtime/trekvarter før han går til skolen.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 12. september 2009 #22 Skrevet 12. september 2009 Står opp i 7-tiden utenom onsdagen,da er det på rett på badet med både meg og datteren.Der stuller og steller vi oss ferdig,så er det litt drikke og en banan før vi durer til barnehagen og skole:-) Om onsdagen står jeg opp kl 6 og gjør meg ferdig før jeg vekker datteren og får oss så fort som mulig ut av huset,siden det er den dagen jeg begynner tidlig på skolen. Men det er jo dager jeg har det mye mer avslappende,og det er når datteren er hos faren.
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #23 Skrevet 12. september 2009 Når jeg leverer i bhg: Står opp et sted mellom 8-10. Spiser frokost med jenta og finner frem klær. Ser på mikkes klubbhus. Tar på oss ytterklær og går til barnehagen. Drar hjem og leser og ser på nyheter. Når jeg ikke leverer: Sover til jeg våkner, forhåpentligvis senere enn 10(er gravid med tvillinger og sover ikke noe særlig på natta, så er veldig sliten). Står opp og setter på nyheter. Trakter kaffe og spiser rundstykker. :-)
Gjest Skrevet 12. september 2009 #24 Skrevet 12. september 2009 Står opp 0430, tar på treningstøy og løper ei halv mil til gymmen, løfter skrap i en halvtime og løper tilbake. Da er frokosten klar og barna pene og pyntelige så jeg kan sjekke at butleren har gjort en god nok jobb. Så går jeg i dusjen, før jeg skal til massageterapauten, og deretter pedikyr (bare MÅ ha det daglig asså) og manikyr et par ganger i uken i tillegg. Så er det shopping i minst 4 timer med mannens amex, før jeg spiser lunsj med en elelr annen kjendis, før det så gjerne er noe representasjon med mannens jobb. Innebærer at jeg skal se pen ut, smile pent og holde kjeft. Så hender det jeg rekker en time til med shopping, før det er hjem, hilse på barna før nannyen (vi har vært så heldige asså, hun er kona til butleren liksom) legger dem. Så er det ut og spise middag på restaurant, og gjerne noen drinker, før det er kvelden og sove, og ny dag i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå