Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 hvis du vil beholde kontantstøtta:-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Kontanstøtte er noe tull! Stem SV!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Vil ikke beholde kontantstøtten jeg. Men jeg stemmer Ap.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 ja til valgfrihet! En barnehageplass koster mye mer enn det vi betaler for den! La de som ikke vil ha ettåringene sine i barnehage få velge å ha dem hjemme
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg mener: Ja til kontantstøtte for ettåringene! Avvikle for toåringene! Sp forslag på det omr er forresten glimrende!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Jeg er aldri syk. Jeg vil ha de pengene jeg ikke bruker på sykehus. Forstår ikke argumentasjonen din. Du har tilbud om barnehageplass og velger det bort. Helt greit. Men å få penger tilbake blir jo helt feil. Jeg kjører ikke bil og vil ha vegpenger tilbake. Det er ikke sånn samfunnet fungerer.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Enig med sp- damen over her. Bare synd resten av politikken suger;-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Du kan fortsatt velge. Men staten ikke trenger å betale dere som ikke ønsker å benytte seg av et velferdstilbud.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Hvorfor vil dere ikke beholde kontantstøtten? Fint om noen klarer å svare seriøst på dette. En ting er at de som får barnehageplass fra permisjonen er over, men hva med de som ikke får? Barnet mitt kommer i januar/februar, og i barnehagen her, så er det lite sannsynlig at vi får plass før august året etter. Hva mener dere vi skal gjøre da? Jeg skjønner at innvandrere som trenger integrering i samfunnet er en av argumentene, men det er fortsatt overvekt av norsktalende i dette landet, hva med oss? Jeg har ikke råd til å gå hjemme uten lønn i seks mndr. Mannen min jobber og tjener helt greit, men ikke nok til å forsørge alle sammen. I tillegg så er det dyrt med dagmamma, i allefall hvis man skal ha en som er registrert.
blond Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Man bør vel tenke lengre enn til sin egen nesesnupp?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 da er det klart.. jeg stemmer SV. er grønn av irritasjon over alle de (utlendingene) som popper ut en nytt barn hvert år bare for å sitte med kontantstøtte..
Tigerpote Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 Ja til utbygging av og gratis barnehager og vekk med kontantstøtta! Så får vi bort mange svarte og useriøse dagmammaer. jeg skal ikke stemme sv, men har det som en god nr 2.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Da får de pokker meg ha barnehageplass til ALLE 1-åringer...Som LOVEN sier. Når de ikke klarer det så får de faen meg bare se til å punge ut kontantstøtte!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #14 Skrevet 11. september 2009 De som tror at det er kontantstøtten som holder innvandrerene hjemme har ikke fulgt med. Det var like mange hjemme før den kom!!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #15 Skrevet 11. september 2009 Kunne aldri ha falt meg inn å stemme SV uansett...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #16 Skrevet 12. september 2009 Jeg synes det er utmerket å motta penger av staten for å lønne min svarte dagmamma:)
Eva_81 Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Ingen stemmer vel på et parti pga en enkeltsak??! JA til billigere barnehager, og NEI til kontantstøtte. Småbarnsfamilier får det uansett best med et sterkt SV i en fortsatt rødgrønn regjering, ingen tvil om det! STEM SV!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #18 Skrevet 12. september 2009 INGEN vil fjerne kontantstøtta før full barnehagedekning. Slapp av 18.11. Det står heller ikke i loven ettåringer skal ha bhgplass.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #19 Skrevet 12. september 2009 Ok, Hvorfor?? Jeg ser at gjengangeren her er å slenge ut bemerkninger om hva man skal stemme og ikke stemme, men ingen kan begrunne det. Du sier at det ikke er tvil om at småbarnsfamilier får det beste med sterkt SV. Hvorfor? Hvis du kan forklare meg hvorfor kontantstøtten må bort, så blir jeg veldig imponert. Og nei, jeg stemmer ikke pga enkeltsaker, men familiepolitikk er det viktigste for meg, så jeg tar utgangspunkt i det når jeg skal avgjøre.
Tigerpote Skrevet 12. september 2009 #20 Skrevet 12. september 2009 SV vil heller bruke pengene på å utbygge barnehager, ansette flere førskolelærere/faglærte, heve kvaliteten og gjøre bhg billligere og på sikt kanskje gratis. De snakker allerede nå om gratis bhg for 5-åringene. Rødt går sterkere ut for å kjempe for gratis bhg og sfo enn sv, men de kjører samme retning. Bege partiene er som kjent mot privatisering og for utbygging av det offentlige. De mener at vi skal gå inn som et "spleiselag" som ALLE kan nyte godt av, og som ikke gjør forskjell på fattig og rik. Økt privatisering vil skape store klasseskiller. Skattelette kan vi ikke vente oss med en rødgrønn regjering, men derimot et enda bedre velferdssamfunn! Velferdssamfunnet er ikke perfekt, men hjelpe meg så bra vi har det! Taperne er fortsatt minstepensjonister og uføretrygdede. Fattigdommen er ikke avskaffet, men i det minste er det ingen som fryser ihjel eller sulter ihjel i Norge, slik mange gjør i feks Russland. Vi har en annen type fattigdom i Norge, som går mer på at noen ikke kan delta på det andre kan delta på, feks må kjøpe billige/brukte klær, ikke har råd til fancy leker, feriereiser, bil etc.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 Bla bla bla... Vil jobbe for ditt og vil jobbe for datt. Ikke en dritt av alle lovnadene vi fikk for 4 år siden er gjennomført...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #22 Skrevet 12. september 2009 Nå kan jo ikke akkurat kontantstøtten erstatte lønn. De som ikke har råd til å være hjemme unten lønn har nok heller ikke råd til å være hjemme med kun kontantstøtte. De eneste som tjener på kontantstøtte er ufaglærte og til dels udugelige dagmammaer som etter at kontantstøtten kom har kunnet øke prisen ganske dramatisk. Nettopp innføring av kontaktstøtten gjorde at barnehageutbyggingen helt stoppet opp i mange år. Det er dette vi sliter med fortsatt, og det er KrF sin feil. Den innsatsen som har blitt gjort for å bygge ut barnehager de siste årene er virkelig fantastisk, og det er virkelig ikke langt unna full barnehagedekning nå, untatt en del av de større byene. Takke meg til satsing på barnehage, og avvikle hele kontantstøtta nå, sier jeg.
Tigerpote Skrevet 12. september 2009 #23 Skrevet 12. september 2009 Hva er det som er så fælt i samfunnet da, hvor har de rødgrønne feilet og hva mener du at de borgelige kan gjøre bedre?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #24 Skrevet 13. september 2009 De har feilet i alt, og de borgelige kan gjøre alt bedre. Bare vent og se.
Tigerpote Skrevet 13. september 2009 #25 Skrevet 13. september 2009 Jeg hører dere sier det, men det er ingen som vil fortelle meg hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå