Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Ser at noen lurer på om Linni eister løy om at hun skulle ha KS, og hvorfor hun i såfall gjorde det. Se her inne da! Er det rart folk skammer seg. De som burde skamme seg er dem som henger ut mødre som har født ved KS. Dette er en fødselsmåte som er bestemt i samråd med en lege, og det er ikke noe mindre verd enn en vaginal fødsel. Er så lei av alle som opphøyer vaginal fødsel som det eneste riktige. Hvor mange som uttaler seg har egentlig et snev av kompetanse til å uttale seg?
Tante Blås Squaw Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Jeg visste ikke at dette var en problemstilling engang i 2009. Når skal kvinner slutte å rakke ned på hverandre? Spiller det noen rolle om folk tar ks eller ikke?
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Jeg sier som forskning har vist; at vaginal fødsel er det beste DERSOM det lar seg gjøre! Jeg legger meg ikke opp i hvorvidt mor tar ks som følge av fysiske eller psykiske årsaker.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Problemet er at de som uttaler seg i bombastiske ordelag ofte har skummet overflaten av forskningsrapporter som gjerne er skrevet på et fagspråk som de færreste forstår. Eller de orienterer seg ut ifra de sakene som når media i krigstyper. Poenget er at vi kvinner som ikke har dette som fagfelt burde la denne debatten ligge hos leger og andre kyndige. Vi kan i melomtiden glede oss over at vi bor i et land hvor så få kvinner dør i barsel, og så få barn dør eller får varige skader som følge av tunge fødselsforsløp. HI
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Jeg har tidligere jobbet som operasjonssykepleier ved gyn operasjonsenhet og tror jeg vet hva jeg snakker om! Jeg dømmer som sagt ingen, men forbeholder meg retten til å uttale meg på lik linje som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 de som har født "vanlig " er såååå stolte skjønner du for at de pressa ungen ut... dronninger det må du skjønne!!! de aner ikke hvordan det er å komme seg etter ett ks og trur det er sååå lettvint!!! og de trur å at det er frivillig hver gang, de vet nok ikke hva akutt ks egentlig er og at vi som oftest ligger mange timer med like vonde veer som de, synes det er såååå mye dritt slening til oss som har "bare"tatt ks vi slenger da ikke drit til de om at de er slappe og løse i musa mens vi er forsatt stramme??? (det var for å sette det litt på spissen) hilsen lei DRONNINGENE
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Sånne kommentarer er unødvendige uansett ståsted. Til det sier jeg, nei-kanskje ikke slapp i "musa", men en smule slapp i hodet tydeligvis!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 som sagt for å sette det på spissen da jeg er sååååå forbanna lei dritt sleningen her....... tar bare litt igjen!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 da er du jo like dum som alle andre som slenger dritt. jeg er drit lei deg nå. skaff deg litt kunnskaper. og du har ikke født i det hele tatt, det er legene og sykepleierne som har forløst for deg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 hvqa har jeg ikke født????? men det tusler jo en liten gutt her som kaller meg mamma jo?????? å herregud asså. du slenger jo drittselv jooo. gjisses så da er jo du like dum...... og kunnskaper har jeg masse av.. hva er det jeg har skrive som ikke er riktig da??? svar på det du!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 ikke det nei!!!! tenkte det!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 jiiiz, jeg har aldr brydd meg om KS før, men om dere tar det for å være trang i fitta er dere faen meg syke.. kos dere med fitta og det stygge arret på pølsemagen..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Trang i fitta??? Hjelpe meg, burde ikke du vært på skolen nå i disse tider, lille venn... Bekken... Slå det opp.. Leksikon.. Hørt om det????
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 erre mulig???? jeg sa det for å sette ting på spissen for hvis du leser de andre innlegga så ser du at alle som har føda normalt der slenger sååååå om at vi er pyser osv, bare fedd up!!!!!! skrev det i sinne!!!! og stygge arret???????? ser det ikke engang, tynn lys strek!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 09:28 joda jeg er her. var ikke jeg som klaget om drittslenging, det var du. skulle bare påpeke at du har jo absolutrt ingenting du skulle sagt om drittslenging når du er like "god" selv. du oppmuntrer jo til det. og nei jeg synes ikke du har født, du har blitt forløst. barnet ditt kom til verden ved å bli forløst ved keisersnitt. men du kan da ikke være gammel stakkars, isåfall så er det skremmende. hvordan er det egentlig du skriver? du høres ut som en oppsternasig drittunge som sitter og slafser tyggis på skolebenken på ungdomsskolen. bare utfra hvordan du formulerer deg så er jeg egentlig ikke sjokkert over meningene og holdninge i det hele tatt, men det lyser igjennom at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 leer!!!!!!!!! stått opp på feil bein i dag gamla?????
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 keisersnitt er for de som er syke under graviditeten eller blir syke iløpet av fødselen, det er ikke for friske kvinner som kan føde vaginalt uten problemer. KS er et farlig inngrep som alle andre, med infeksjonfarer, blødningsfarer og fare for uheldige konsekvenser for barnet. Valgfritt KS er tull, det finnes ikke noe som heter det. Hvis man fylle "kravene" for KS, altså at det er såpass farlig for mor eller barn å føde vaginalt at KS blir sikrere så får man jo KS, men man kan ikke bare sitte på et legekontor og trasse seg frem til det! Hvis Linnie endte opp med KS var det pga barnets eller mors helse, ikke noe annet. Og Derfor skjønner jeg ikke hvorfor man skal henge seg opp i det! Hilse hastesnitt mamma som har sett døden i hvitøyet!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #18 Skrevet 10. september 2009 huffda.. er skremmende å se hvordan folk som får barn idag. er nok ikke så veldig gammel frøken, men med mine 21 år så kan det vel hende at jeg fortsatt er eldre enn deg dumme folk finner man jo i alle aldre, men håper, og tror at de fleste voksne blir litt mer modne og fornuftige med alderen. Og ihvertfall hvis de selv har barn. syns du fører deg med språk som er en skam for alle mødre. er jo pinlig bare å se på. hadde aldri i verden ville blitt satt i samme kategori som deg. har faktisk en strålende morgen, men takk for "omtanken"
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #19 Skrevet 10. september 2009 jeg synes det er en skille mellom de som har av medisinske årsaker fått utført ks, for de har jo ikke hatt noe valg. det har vært beste og tryggeste mulighet for mor og barn..... og de som har fått utført ks pga av fødselsangst og bekymring for hvordan kroppen vil være etter en vaginal fødsel. den siste gruppen derimot har jeg lite respekt for "fødselen" deres.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #20 Skrevet 10. september 2009 i følge hu ene sinna taggen her har jeg jo ikke født i det hele tatt, så når noen spurte meg "har du født ennå??" skulle jeg da ha svart nei. ?? og mitt ks var et haste snitt. !!!!! det er risiko å ta ks og ville jo heller ha født normalt men for at jeg og baby skulle overleve måtte jeg ta ks!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #21 Skrevet 10. september 2009 Rister på hodet her... Har hat hastesnitt med prematurbaby og var kjempesyk selv.. Skulle født vanlig hver dag mot det jeg opplevde , men det betyr ingenting..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #22 Skrevet 10. september 2009 jeg er ganske sikker på at alle som har opplevd et hastesnitt skulle ønske seg en vaginal fødsel, slik er det ihvertfall for meg og alle andre jeg har pratet som har hatt hastesnitt... De som har planlagt KS pga helse/kroppsbyggning (for lite bekken eller andre feil) har jo ikke noe valg, så å slenge med leppa til dem er jo latterlig! Men de kvinner som prøver å få til planlagt KS pga at de ikke vil føde, de vet for lite om hva en fødsel er.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #23 Skrevet 10. september 2009 Jeg mener at denne debatten kan sammenlignes med abortdebatten: Dere har ingenting med det å gjøre! På samme måte som ingen trenger å spørre dere om lov til å ta abort, så trenger de ikke å spørre dere om lov til å få utført KS. (kanskje jeg blir halshugget nå, men det får så være) Så lenge en kvinne får innvilget KS av en lege, så har det vel ingen innvirkning på deres liv?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #24 Skrevet 10. september 2009 nei enn skulle nesten tro vi gjorde noe som ikke var bra for babyen jo!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #25 Skrevet 10. september 2009 Lille -Pernille. Jeg jobber også som operasjonsykepleier, og har som sikkert du også har, vært med på utalje ks. Da vet du sikkert som meg at alle komplikasjoner det er snakk om i forhold til ks er veldig blåst opp. Du nevner at forskning viser at vaginal fødsel er bedre for barnet. Men du vet vel også at det i Norge nesten ikke finnes forskning som skiller ks fra hverandere. Det er jo klart at ks av medisinske årsaker som feks at mor eller barn er sykt, eller haste snitt som følge av en vaginal fødsel som har gått galt vil gjøre at resultater av forskning og statestikker blir litt "feil". Skulle man sammenlikne ks og vaginalfødsel og få et riktig bilde av komplikasjoner og risiko så burde man sammenlikne et planlagt ks på en frisk kvinne og et friskt svangerskap med en vaginal fødsel av en frisk kvinne og et friskt svangerskap. Jeg skriver ikke dette fordi jeg mener det ene eller andre er best men fordi det, som en annen også skriver, virker som om mange her inne utaler seg veldig bombastisk om ting de kanskje egentlig ikke har satt seg så veldig godt inn i. Forskning og statestikker bør for eksempel leses med "riktige briller" ellers kan det fremstå veldig feil. Selvfølgelig skal alle ha lov til å være stolt av sine fødsler uansett om det er vaginalt eller ved ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå