2 + 1 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 hvor mye har dere gått opp til uke 26? føler det bare tyyyyter ut overalt her nå sutre
Magandang anak ko Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 15 uker, ned(!!) 6 kg (over 10% av min egen kroppsvekt) Hurra... Ønsker meg 10 kg jeg hehe.
septbaby09 Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 På besøk fra 3 tri her:) En liten trøst, noen legger på seg mye i begynnelsen for så å bremse litt mot slutten:) i uke 25 hadde jeg gått fra 61 kg ved start til 73.9 kg!!! men nå i uke 38+6 veier jeg 79 kg, så har gått opp lite de siste mnd, heldigvis. Tom gått ned 300 g de siste 2 ukene:) Å jeg er stillesittende pga bekkenløsning, og koser meg med stort sett det jeg vil(nå i disse mnd) Lykke til
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Jeg er 25+3 idag og har også gått opp 10kg ca... Det meste av dette har kommet nå i 2. tri... Forrige gang på samme tid hadde jeg allerede gått opp 14kg, men så bremset det en del i 3.tri... Jeg føler det litt som deg, ja... Og de siste dagene syns jeg at jeg har blitt veldig rund i ansiktet også. Trives ikke veldig godt med utseendet og tyngden for tida, men det går jo over en gang;) Tror at jeg føler det sånn nå fordi vektoppgangen har vært så rask i det siste. Har ikke helt fått tid til å venne meg til oppgangen;)
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg er 24 +1 og har gått opp nesten 6 kg. Faktisk så har 5 av disse kommet i tiden mellom uke 18 og frem til nå. Har to fullførte graviditeter bak meg, og erfaringen min viser at ukene mellom 20 - 28 er de ukene magen vokser mest og er mest sulten. Har lest i bøker at det er på denne tiden babyen virkelig vokser også. Så da er det jo helt logisk! Forrige gangene la jeg på meg 9 og 12 kg, og denne gangen tror jeg at jeg ender opp mellom 12-15 kg. Spiser normalt, ofte og lite for å holde blodsukkeret (og humøret!) jevnt! Syns vi skal tenke litt på kostholdet, men ikke bli fantatiske nå når vi er gravide. Syns den frodige kroppen min er flott, jeg!
trallatausa Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Er 16+1 og har gått ned ca 10 kg..Siste tre ukene et halvt kg i uka.. Men magen vokser jo så jeg håper lillegull har det bra.. Har forferdelig dårlig matlyst.. Håper det endrer seg snart.. Vil mye heller legge på meg enn å gå ned, det er ikke noe bra i det hele tatt..Men jeg har jo litt reserver å ta av..
mammas skatter <3 Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 27+2 i dag å gått opp 1 kg. startvekt va 86 så ned på 84,5/85 og nå 87 kg. lillemann e nå ca 1 kg no så d e ikke kroppen som har lagt på se men babyn å d andre .... strekkmerka har bynt å melde se huff.... men men.
klar for 3? Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Er i uke 21 nå og har lagt på meg 7-8 kg. De siste 5 kg har kommet i løpet av 6 uker. Har gått inn for å legge på meg da siden jordmor kommenterte at jeg veide litt lite, men fortsetter det sånn kommer jeg til å trille på slutten. Må kanskje begrense meg litt framover, men det er så vanskelig når du først har vendt deg til å spise alt du vil.
Gjest Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Er i uke 28 og har gått opp 7 eller 8 kg:-)
mie86 Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 har gått opp fra 55 til 69!!!! føler meg som en flodhest, er i uke 24! har to barn fra før, la på meg ca 25 kg med begge, men nå føler jeg alt ligger under haka. hehe
Tobarnsmor2be! Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 er i uke 28 i morgen, og har gått opp 11kg..
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 9. september 2009 #12 Skrevet 9. september 2009 Bare 14+4 dager og allerede 5-6 kg, med de to eldste la jeg på meg 7-8 kg og minsten la jeg på meg 3 kg...
*Charlee* Skrevet 9. september 2009 #14 Skrevet 9. september 2009 Jeg føler det som deg, føler kiloene har lagt seg litt der de ikke burde... Jeg er tjue7 uker og 4 dager og har lagt på meg 16 kg:S ( med tvillinger), føler det er fryktelig mye, men men. Vi får ta igjen trimmen når kroppen er klar for det:)
jentenr2 Skrevet 9. september 2009 #15 Skrevet 9. september 2009 Er 23+4 og har lagt på meg 10-12 kg.. har fått skikkelig Dolly Parton hofter!
turbomamma-til snart 3 Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 19 uker og 10 kg! La på meg alle 10 kg`ene fra jeg ble gravid til uke 13. da lå jeg bare på sofaen og sov og spiste siden jeg var så dårlig og kvalm. har lagt på meg 15 kg i de to forrige svangerskapene, det meste kom med en gang, og ca 5 kg på slutten da det igjen ble vanskelig å bevege seg mye. Erfaringen etter fødsel var at jeg raste ned i vekt begge gangene og gikk ned 20 kg de tre første månedene etter fødsel med normalt kosthold og amming! så er ikke redd for svangerskapskg!
Martemor<3 Skrevet 10. september 2009 #19 Skrevet 10. september 2009 jeg gikk ned 8 kg i starten, men nå i uke 23 har 4 av dem kommet på igjen. Men fortsatt 4 kg mindre enn ved start.
*December_Wish* Skrevet 11. september 2009 #20 Skrevet 11. september 2009 heisann* om det er noe trøst.. jeg begynner på uke 21 imårra, å har allerede gått fra startvekta på 57 kg til 68 kg! selvom egentlig kun fått en ganske synlig baby mage å ikke spiser noe særlig mer enn før.. anntar det er helt normalt å bekymrer meg ikke så mye for vekta, sikkert mye annet enn spekk som justerer vekta også, å som noen andre her skrev så er det jo en del som legger på seg mye i begynnelsen å stagnerer litt seinere:) kos deg med bebisen i magen, å ikke tenk så mye på en å annen extra kg vil nå jeg bare si da (dem kan du jo tidsnok bli kvitt igjen) lykke til videre med det lille gullet i magen* mvh therese.
milliemor :) Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 er i uke 20 og har gått opp 3 kilo. Er vel nå kiloene begynner å snike seg på for alvor...
FrøkenSprøken Skrevet 12. september 2009 #22 Skrevet 12. september 2009 Jeg er i uke 18, og har gått NED 8 kg. Først ned 10, og så opp to. Jeg er veldig fornøyd med det, for hadde 6 kg mer ved starten av dette sangerskapet enn jeg hadde ved starten av det forrige. Sist gikk jeg ned 6 kg til å begynne med, og så opp 10. Jordmor sa at det var en nydelig vektøkning, og det må jeg si meg enig i. Reiste hjem fra sykehuset i jeans som var trange FØR jeg ble gravid:) Noen fordeler skal det være med å være kvalm også!
ellybelly Skrevet 12. september 2009 #23 Skrevet 12. september 2009 Uke 26 og har lagt på meg ca. 8-9 kg! Er egentlig fornøyd med det, man vokser jo av en god grunn:) Startvekta viste ca. 70 kg.
heldigstemamma Skrevet 12. september 2009 #24 Skrevet 12. september 2009 Jeg er i uke 15 og har enda ikke lagt på meg noe. Var det slik for dere også? Er det litt typisk at det er 18 -20 en begynner å legge mer på seg? Og siste spm er hvilke erfaringer har dere som har født før med å få kiloene bort igjen etterpå?
FrøkenSprøken Skrevet 12. september 2009 #25 Skrevet 12. september 2009 Salb: Jeg husker ikke når jeg begynte å legge på meg forrige gang, men rundt uke 16, kanskje? Ca samme denne gangen også. Fram til da gikk jeg bare ned begge gangene. Jeg la på meg ca 3 kg forrige svangerskap (ned ca 7 opp ca 10). Ett år senere hadde jeg gått ned 20 kg, og var undervektig. Så småbarnstid og amming gikk hardt utover kroppen min. Men kiloene kom på igjen, da. Og da jeg ble gravid denne gangen veide jeg 2 kg mer enn startvekta mi med førstemann. Tror kanskje ikke jeg er normalen, men slik var det nå i allefall for meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå