Gå til innhold

Nå har det skjedd meg også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes, en av mine venninner betrodde meg at hun vurderte å stemme FRP... Jeg trodde frp-velgere bare var de navnløse massene i baren på colorline, jeg hadde aldri trodd jeg skulle få det så nær meg.

Hvordan burde jeg reagere i en slik situasjon? Jeg mumlet noe om arbeidsmiljøloven og jazzmusikk mens jeg kjempet mot tårene. Det kom så brått på, du tror du kjenner et menneske...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..så artig at du begynte å mumle om yazz :)

Vil ikke ha de for nære jeg heller... Syns hun ble plukket fint fra hverandre av han Paal T i går...moahehehe

Skrevet

og jeg som trodde du var blitt alenemor. vet ikke om jeg er skuffet eller lettet.

tingen er at du låser dem inne på et kott, eller eventuelt en kjeller 1 dag anden vært år. - eventuelt bare gir hun masse billig sprit på den aktuelle dagen så hun glemmer at hun skulle stemme.

Skrevet

Huff, kan ikke si annet enn at jeg føler med deg! Det er så vondt når venner degenerer på den måten... Håper hun friskner til før valget.

Skrevet

Syns det er så tåpelig jeg, at dere kaller folk for idioter og syke bare fordi de stemmer FRP. Jeg stemmer ikke på dem selv, men jeg kan forstå de som gjør det.

Når en skal stemme ved et stortingsvalg, skal en stemme på det eller dem man har mest til felles med. Ikke på dem vennene/familien/kollegene syns de skal stemme på.

HI: du skal vel kutte all kontakt med denne venninnen din nå, siden hun stemmer FRP?

Skrevet

Det trodde jeg også, seksøynede smilefjes.

Så for meg DEN historien om sambo som hadde kommet hjem med en annen dames truse (eventuelt en sametruse) over hodet.

Skrevet

Hvem skrev idiot og syk, morra te snuppelura?

Hvorfor vil man ha kontakt med en som stemmer Frp? -er mitt spørsmål til deg.

Nei folk kan stemme slik de vil, men jeg foretrekker å omringes mennesker med samme menneskesyn og prinsipper som meg. Sånn i grove trekk.

Skrevet

De ordene har kanskje ikke blitt skrevet akkurat i denne debatten, men jeg har lest så mange debatter der alle kaster dritt på FRP.

Hvorfor vil man IKKE ha kontakt med en som stemmer FRP er mitt spm til deg da. Om du fant ut at din mor stemte FRP, hadde du kutta kontakten da? Pga POLITIKK. Utrolig tåpelig spør du meg.

Kjenner mange som stemmer på AP, som er så motsatt av det jeg ville stemt, men jeg driter vel i det jeg.

Skrevet

Morra mi er utstyrt med vett nok til å aldri stemme på noe sånt dritt. Så eksempelet ditt er helt utenkelig.

Skrevet

Hehe, nei men da er jo alt greit!:D Har iallefall fått sagt det jeg mener om denne anti-FRP saken :)

Skrevet

Huff, nå fikk jeg plutselig for meg et bilde av vesle sambo som skal finne tilbake til røttene sine dansende med ei sametruse på hodet. Er teknisk sett alle hans truser/boxere sametruser eller må jeg sy en av reinskinn til ham for at det skal bli riktig?

Nei, dere får nok ikke gleden av å velte dere i detaljer om intriger og begjær herfra denne gangen heller.

Historien om hva jeg hadde gjort om moren min hadde stemt FrP omhandler nok medisinske utredninger. Jeg tror forresten at jeg hadde vært et helt annet menneske enn det jeg er i dag dersom jeg var oppvokst i et hjem der slike verdier (eller mangel på sådanne) hadde vært legitime å komme med.

Skrevet

fikk en plutselig trang til å trykke på "liker" knappen.

Skrevet

Det bør finnes støttegrupper for oss på nettet. Et sted hvor vi sammen kan søke felles mening, og metoder for lynsjing av mobb når vi bare kommer til makten som despoter.

Skrevet

Du har ikke lest sametrusehistorien, med andre ord.

Skrevet

Til Trollmor og Snuppelura.

Nå kan jeg riktignok bare snakke for meg selv, men tror det er mange som føler sånn likevel.

Jeg kunne aldri vært venn med/pleid nær omgang med en FrP-velger. Dette fordi det ideologiske synet til meg og en FrPer er så utrolig forskjellig. Dette gjelder på ALLE punkt (miljø, skattepolitikk, bistand, skole, arbeidsmiljølov, helse, alkoholpolitikk, distriktspolitikk, kulturpolitikk etc). Alt i samfunnet dreier seg om politikk.

Så hva jeg skulle snakka med en FrPer om, det vet jeg ærlig talt ikke....

Skrevet

Hmm, omgås folk som har noenlunde likt grunnsyn.... Ikke mye "heftige" diskusjoner da...

Skrevet

Uff da, FletteMette. Det hørtes ikke noe kjekt ut. Du får bare finne fram de beste argumentene du har, og prøve å forklare henne hvordan hun vil få det med en evt FrP-regjering.

Det skyldes nok mest sannsynlig uvitenhet fra hennes side, og at hun ikke har satt seg godt nok inn i politikken. Det er dessverre lett å kjøpe endel av de billige argumentene til Siv.

Lykke til!

Skrevet

Du får oppforder din venninne til å stemme på "valgdagen 15sept"

Skrevet

*ler høyt* Den sametrusa fremkaller fremdeles latter her i gården! ;)

Skrevet

Jeg har heldigvis utviklet en snedig form for selektiv teflonhjerne, slik at jeg kan sile vekk informasjon jeg ikke vil ha lagret på harddisken (les: hjernen). Når denne blonde damen som representerer FrP dukker opp på skjermen, går jeg automatisk i teflonstatus, og alt går meg hus forbi. En tilsynelatende vellykket strategi, for jeg er lykkelig uvitende om flere temaer som diskuteres heftig på pauserommet på arbeidsplassen. Jeg bryter bare jevnlig inn og sier: "Kan ikke alle bare være venner?" etterfulgt av et skjevt smil og et fornøyd sukk. Som bare besvares med mumling og økende støynivå straks jeg forlater rommet. Pytt, det er ingenting som ikke melkepletter kan kurerere. Takk og lov for at dette valgstyret snart er over, det er slitsomt å høre på voksne mennesker lyve åpenlyst over lengre tid!

Skrevet

"kan ikke alle bare være venner?"

selvfølgelig ikke.

Skrevet

Det er ikke særlig klokt å ha utroptstegn-tourettes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...