Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #26 Skrevet 8. september 2009 Det er barnet som har krav. At HI søkte om endring fordi hun hadde fått høyere inntekt er veldig greit. At det kommer frem at HAN har tjent betydelig mye mer og dermed må betale mer, sier vel litt om fyren. Jeg skjønner ikke damene her som er villig å frasi pengene som datteren hans har KRAV på. Uansett om HI har behov for pengene eller om hun klarer seg, men poenget er at faren skal ta sin del av kostnader og øker hans inntekt, må han betale mer. Enkelt og greit. Jeg anbefaler søknad om endring hvert år, det skal være rettferdig og NAV regner ut etter loven.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #27 Skrevet 8. september 2009 Kan jeg få gi deg et godt råd? IKKE SNAKK TIL HAN OM PENGER! Si at du ikke gidder å krangle om dette, og har han et problem med det, er det NAV han må kontakte. Si det er for barnets skyld dere ikke skal krangle om det. Jeg har vært i samme båt som deg, og fått mye drittslenging bak ryggen min av eksens nye kone. Men i mine øyne kommer barna han hadde først først. Og de trenger faktisk øknomisk støtte fra sin far, og når han tjener mer enn en halv million i året, har han råd til å betale mer enn 1250 kr pr mnd!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #28 Skrevet 8. september 2009 Det skal uansett vurderes med gjevne mellomrom av NAV. Så det er ikke altid det er en av foreldrene som ønsker ny vurdering, men NAV som har endret rutinene sine og vurderer uavhengig. Så om det er 4 år siden dere gikk fra hverandre/ gjorde en avtale, ville det uansett kommet for en dag snart, for NAV ville funnet ut av det Og nei, du er ikke grisk, heller all honør til deg som prøvde å gjøre rett
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #29 Skrevet 8. september 2009 Problemet da er at NAV går ut fra tidligere opplysninger, og vurderer nytt bidrag kun etter aldersklassen barnet havner i. Jeg fikk dette for eldste nå fordi han ble 15 i år. Men jeg søkte i tillegg om endring for begge barna, og da økte bidraget drastisk. Jeg mener det er rett og rimelig at en far bidrar med et minimum i forhold til hva han hadde gjort om vi alle hadde bodd sammen.
Miss Misantrop Skrevet 8. september 2009 #30 Skrevet 8. september 2009 Dette er da en svært enkel sak. Din x mann lurer sin datter for penger, det må det bli en slutt på. Du som mor har faktisk ansvar for at hun får sin rettmessige del. Privatavtale kunne denne mannen ha sett langt etter med meg, da jeg ikke forhandler med mennesker som lyver og stjeler, slik denne mannen har gjort. Han hadde forøvrig blitt henvist til min advokat for økonomiske diskusjoner.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #31 Skrevet 8. september 2009 Jeg har ikke sendt inn noen form for endring - selv om jeg vet at bf tjener mer enn før. Selv om barnefar aldri har ungen. Selv om ungen går fulltid i barnehage. Selv om han driter i ungen. Nå skal jeg gjøre det. Bidraget ble satt da jeg var hjemmeværende. Nå går ungen i bhg og da får han bidra mer. også selv om han ikke bryr seg. bidraget har ikke blitt endret på 3år.. Du er ikke pengegrisk overhodet, HI. Stå på!
FlightlessBird Skrevet 8. september 2009 #32 Skrevet 8. september 2009 orka ikke lese alle svarene her, men de pengene skal du ta imot med GOD samvittighet hi! Du og din datter fortjener å ha det godt... skulle da bare mangle at han betalte når du tar deg av barnet. Virker jo ikke som om han stiller så veldig opp ellers her! Uansett så har du krav på det du har krav på, du er ikke grisk av den grunn! Lykke til hvertfall, håper ikke dette blir en stor sak mellom deg og BF i lengden!
Lille-Pernille Skrevet 9. september 2009 #33 Skrevet 9. september 2009 Kan ikke fortå hvorfor du i det hele tatt lager en diskusjon ut av dette. Din datter har lyst til å begynne å turne - du har ikke råd - barnefar har lurt seg unna bidrag i 3 år - du krever inn dette - lille jenta får begynne på turn - CASE CLOSED!!! NB! Verst sorten er mor/far som lurer penger unna barna sine på denne måten. Herregud, hvis man ikke vil barna sine det beste hvem ønsker man det for da???
Gjest Skrevet 9. september 2009 #34 Skrevet 9. september 2009 Beklager, jeg bare måtte kommentere. Jeg har selv en far som har lurt seg unna alt av bidrag så godt han kunne. Egentlig mener jeg at du selvfølgelig bør sørge for at barnet ditt får det hun har krav på og at du sørger for å spare opp til henne for hun kan se langt etter hjelp derifra skulle hun få behov for det etter hvert. Jeg tenkte at jeg måtte provosere deg litt slik at du selv innser urimeligheten i spørsmålet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå