partyoffive Skrevet 8. september 2009 #26 Skrevet 8. september 2009 I know, you were the 'older resonsible one'. That sucs... You are not expecting too much at all. In prinsipal, but....she is a 20 something, and her mind is somewhere else. Boyfirends, work, party, clothes, you know...all thestuff we just to do before kids. I would not necessarily put an = she doesn't care about M. But yeah - sort of out of sight, out of mind. But that does not mean she does not appreciate evrything you do, and love your little guy. I took a lot of things for granted to when I was younger., Remember you got very mature much earlier, with kids, house, husband and the whole lot. Moving across the globe... I know it must blow to be the oldest out of 4 sometimes. ( years younger you are both her sister, best friend and sort of a 'subsitute mother' I am sure. But hey - I would be hurt too... Klem:)
Gjest Skrevet 8. september 2009 #27 Skrevet 8. september 2009 For å være den som er voksen og hever seg over det?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. september 2009 #28 Skrevet 8. september 2009 I min familie gjør vi det enkelt... den som har bursdag inviterer på kake, søstrene mine har begynt å servere middag da, siden det blir så veldig mye kake på samme tid (mange bursdager etter hverandre)
skorpionfruen Skrevet 8. september 2009 #29 Skrevet 8. september 2009 Ja ikke sant, men av og til så undres jeg over om det er for mye å forlange at andre skal engasjere seg i mine barn. Men det tar 5 min å stikke innom å si gratulerer med dagen fra onkel. Så mye burde man gjøre av ren plikt tenker jeg.
partyoffive Skrevet 8. september 2009 #30 Skrevet 8. september 2009 Turboprinsessen, fikk du med deg den delen om at sòsteren bor i USA, og sikkert ikke kan 'komme innom' på kake? LOL☺
Norwegian by injection Skrevet 8. september 2009 Forfatter #31 Skrevet 8. september 2009 You got a lot of good points there, but I really feel that I'm at the end of my teather with my family overthere as far as gifts go! They all think it's so much easier for me to send them gifts, via internetshopping and the dollar being so low and they pretty much think we are millionaires, so far from the truth LOL! Whatever! A card would have surficed! Anyways, not gonna let this ruin my relationship with her or my evening, but I just wanted to air it to the crowd (god know's why!)
partyoffive Skrevet 8. september 2009 #32 Skrevet 8. september 2009 Ha-ha, why r we in here again?☺☺☺ It will come and go like evrything else. next time u chat, make sure it comes up in passing. I have to go put the summer clothes into suitcases in the attic. SO much for that summer...Feel like I just took them out. We have definetly not worn them enough.!! Klem:)
shari_z Skrevet 8. september 2009 #33 Skrevet 8. september 2009 Jeg synes IKKE that you are expecting too much! Begge søstrenen mine bor i USA. Den ene (44 år) husker bursdagen til eldste datteren min og sender meg en email med en hilsen. (babyen har ikke hatt første burdag enda.) Men den andre (38 år), I give up! Jeg har sendt henne gaver til alle barna (hun har 4) for bursdager og jul og hører ingenting når mitt barn har bursdag, for å ikke snakke om å si takk for gavene. Hello? What's up with that? Resultatet er at jeg ikke sender gaver/kort lenger, men en liten hilsen på sms. Fortsatt ikke får noe respons (ikke takk, ingenting for mine barn), men det får være som det er. Jeg skjønner godt at du synes på tide at søsteren din grows up. Og skjønner godt at det gjør vondt når familie ikke kan huske bursdager. :-(
Mom2Two Skrevet 8. september 2009 #34 Skrevet 8. september 2009 Fordi du ikke vil synke ned til hennes nivå? Fordi du ikke vil at karmaen din skal komme og bite deg hardt i ræva senere? Fordi hun kanskje bare glemte? Hadde tenkt å gjøre det senere? Tror få tanter glemmer nevøen/niesen sin på bursdagen av ren ondskap.. Ring, så slipper du å leve med at du ikke gjorde det:)
HTC Skrevet 10. september 2009 #35 Skrevet 10. september 2009 Min bror på 32 er likedan. Jeg må alltid sende han sms og minne han på hele familiens bursdager (foreldrene våre, søsken, min mann, meg selv, mine barn osv). Jeg har ikke ergret meg over dette. Nå har jeg allikevel bestemt meg for at han får ta ansvar selv, og til jul i år kommer jeg til å kjøpe en bursdagskalender der jeg skriver inn alles bursdagsdatoer for han, som kan henge på kjøkkenet. Hvis han da glemmer familiens bursdager, er det kun fordi han ikke gidder å bla om på kalenderen, så da får det være hans problem selv.
♡ A & E ♡ Skrevet 10. september 2009 #36 Skrevet 10. september 2009 Fordi selvom andre er glemske og ikke alltid tenker så trenger ikke du være likedan Er hun en som glemmer ofte eller? Kanksje ta en telefon til henne og sjekke åssen hun ahr det, mulig hun har masse på tapetet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå