Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #26 Skrevet 8. september 2009 Vi samsover. Snuppa er snart 3 år og jeg synes det er så kos å henne i sengen. Men det negative er at vi prøver å få en til og det blir for lite sex:( Vi kan jo gjøre sakene et annet sted, men det blir ikke til det. Når nøden er stor på kvelden/natta har vi måttet ty til garderoberommet hehe..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #27 Skrevet 8. september 2009 Dessverre, dessverre ender vår 3åring opp i senga vår nesten hver eneste natt. Vi drev med samsoving veldig lenge. Ammet lenge, og det gikk helt fint. Har seng som er åpen og står helt inntil vår store seng, sånn at muligheten for litt fred var der. Men nå har han fremdeles vanskeligheter med å gi slipp. Men det kommer seg jo etterhvert. Dere som spør om folk har sex når vi samsover: Ungene sover da. Alle mine barn sover veldig tungt, og det er også derfor vi har hatt egen seng inntil vår egen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #28 Skrevet 8. september 2009 Til deg som skrev 15.44 at tassen ikke var ut enda, men at han skulle sove mellom dere nar det skjedde..Vet du ikke at det er farlig med tanke pa krybbedod med babier som sover i samme seng som foreldrene? Det der hadde jeg aldri tort, samme hvor koselig det er!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 8. september 2009 #29 Skrevet 8. september 2009 JA:)) Vi samsover med lillemor på 2 år (iallefall fra ca 0200) og ender sikkert med å gjøre det med lille i magen også. Sambo havner ofte på ekstrasenga etterhvert, men det er nå slik vi velger å ha det. Og sex har vi andre steder. Og jeg er stolt av det Samsovinga altså
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #30 Skrevet 8. september 2009 Tvert imot anonym 18.44. Du burde lese litt mer før du kommer med den der.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #31 Skrevet 8. september 2009 så dere har sex i samme seng som en tre-åring??
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #32 Skrevet 8. september 2009 Barn som samsover har det best. Barn som ligger helt alene har større sjanse for å dø i krybbedød enn barn som samsover. De spedbarna som dør i seng med en voksen, dør fordi den voksne er full eller dopa! .
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #33 Skrevet 8. september 2009 Man må jo ta forhåndsregler for samsoving uansett, fast madrass, gjerne egen liten dyne i begynnelsen, og det er ikke anbefalt at røykere samsover, og selvfølgelig aldri i full eller dopa tilstand..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #34 Skrevet 8. september 2009 Jada, dere bestemmer dette helt selv. Jeg hadde ikke giddet.. Viktigere med samvær når barnet er våkent. Dessuten så liker jeg p å krype inntil mannen min og deretter knulle vilt og hemningsløst når jeg legger meg. Ettterpå legger jeg meg på min egen side under min egen dyne, og der må jeg få være i fred skal jeg få en god natts søvn. Ingen barn får sove mi min seng.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #35 Skrevet 8. september 2009 Lese litt mer 18.47? Barnet mitt dode i krybbedod da hun var 4 mnd gammel, da sov hun i vaar seng, aa en av grunnene vi fikk var at det kunne vaere nettopp pga dette!
Småtorsk Skrevet 8. september 2009 #36 Skrevet 8. september 2009 Anni 1844: Da mannen min kom entusiatisk og hadde lest om samsoving og gjerne ville prøve det, var jeg skeptisk av samme grunn som deg, Men jeg har satt meg grundig inn i sakene, og har oppdatert og rikholdig kunnskap om saken nå, og er ikke lenger skeptisk på en flekk. Jeg tviler ikke et sekund på at du fikk vite at samsovinga kunne være grunnen da du opplevde krybbedødtragedien, dette trodde man nemlig før. Grunnen til at man trodde dette, var feiltolking av en del forskningsdata fra Japan og USA. En ny gjennomgang av disse rapportene, pluss nyere forskning, viser imidlertid at samsoving hvor man følger visse forhånsdregler, ikke øker faren for krybbedød. Faktisk er det mye som tyder på at den reduserer den! Med bakgrunn i den nye forskninga, advarer ikke lenger Landsforeninga mot krybbedød mot samsoving, og Ammehjelpen og den nye versjonen av "Bryst er best"videoen anbefaler det. Så dette er "godkjent" fra offisielt hold! Samsoving passer ikke for alle, sover ikke foreldre eller ungen godt eller man ikke trives med det bør man la være. Men hvis man liker det, så er det godt å vite at det er naturlig, tygt og sunt.
Lea Laus Skrevet 8. september 2009 #37 Skrevet 8. september 2009 Veldig sjeldent.. Innimellom kanskje. Sover i sprinkelseng ved siden av senga vår da. Men samboeren min har ymtet frempå å legge henne på eget rom. Hun er 5 mnd!! Jeg er nok ikke klar for det helt enda nei..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #38 Skrevet 8. september 2009 Her samsover vi alle i løpet av natten. Bare kos
skorpionfruen Skrevet 8. september 2009 #39 Skrevet 8. september 2009 Jeg har pleid å ha barna tildels sammen med meg når de er helt små. Med tildels mener jeg at jeg sovner når jeg ammer så blir det litt tid før de blir flyttet tilbake i egen seng. Lillemann nå går noen ganger mellom egen og vår seng. Men jeg har ikke samsovet noe over amming av den enkle grunn at jeg ikke får sove. Førstejenta var sinnsykt urolig og turnet rundt i senga noe som gjorde at jeg lå våken. Vet ikke dersom jeg hadde funnet kosen i det. Men så lenge som 22 mnd... tenker at dette lett kan gi dårlige uvaner for store og små. Storsengen er min og min mann sin. Barna kan heller komme å kose på morgenen før vi alle står opp.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. september 2009 #40 Skrevet 8. september 2009 Snuppa vår er 5 mnd, og hun sover på vårt rom. I sin egen sprinkelseng da, men den ene kanten er fjernet, og sengen festet i dobbeltsengen på min side. Slik kommer vi hvertfall til å ha det til hun slutter å våkne på natt/grytidlig morgen, og jeg regner med det hvertfall ikke skjer før hun begynner å få fast føde. Vil ikke ha henne i dobbeltsengen pga at mannen min sover så ufattelig tungt, jeg er redd han legger seg på henne eller noe, men på morgenen når mannen drar på jobb, løfter jeg henne over i dobbelsengen, og så koooooser vi oss:) Jeg gruer meg til hun skal på eget rom jeg, mest for min egen del. Liker å ha kontrollen, sjekker pust og temperatur jevnlig om natta nå, og vet jeg kommer til å være nervøs i starten. Så jeg har kjøpt Babysense pustealarm akkurat med tanke på det, hehe.. Men uansett er det nå noen mnd til det skjer, hvertfall ikke før over jul tenker jeg.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. september 2009 #41 Skrevet 8. september 2009 Vi samsover med lillejenta på 2 år og 3 mnd, har gjort det siden hun ble født.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #42 Skrevet 8. september 2009 Så trist at du opplevde dette 19:25, men selv om du opplevde det, betyr det ikke at alle som samsover kommer til å oppleve det samme. Jeg stusser over at noen fortalte dere at det kunne være grunnen! Det blir jo som å legge skylda på dere foreldrene for at barnet døde! FOR en byrde å legge på en mor og far det er! Krybbedøde heter sids på engelsk. Sudden infant death syndrome. Og den egentlige grunnen vet man jo egentlig ikke, selv etter mange års forskning. Det mest opplagte man har funnet ut som har fått tallet ned, er å legge barnet på ryggen istedenfor på magen fra første dag, samt at røykere mister spedbarn på denne måten oftere enn ikkerøykere. Men ellers har man ikke funnet den virkelige årsaken.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #43 Skrevet 8. september 2009 Vil legge til at samsoving og amming også er en faktor som virker mot krybbedød. De som ammer barna i familiesengen, opplever ikke krybbedød så ofte som de som ikke ammer og samsover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå