Tigerpote Skrevet 9. september 2009 #26 Skrevet 9. september 2009 kanskje det er annerledes når katten bare er inne. Min er ute og inne som han behager. Hvorfor er katten bare inne da?
Gjest Tale30 Skrevet 9. september 2009 #27 Skrevet 9. september 2009 Vi bor midt i Oslo i bygård, så det er virkelig iike tilrettelagt for at han skal være ute. Jeg ville egenlig vente til vi hadde hus og hage før jeg fikk katt, men da det for et par år siden så helt håpløst ut på den fronten så anskaffet vi oss likevel katt. Vi brukte mye tid på å sette oss inn i det å ha innekatt, og valgte til slutt å kjøpe rasekatt fordi man da til en viss grad kan forutsi gemyttet til katten. Vi valgte en rase som er innekatt, det vil si at oppdretter gir beskjed om at han ikke skal være ute fordi han passer inne. Vi var flere ganger til oppdretter på besøk og fant da harmoniske katter som virket mer enn tilfreds med å være inne. Vi fikk også forsikringer om at dette var en rase som knyttet seg sånn til mennesker at man kunne ha bare en. Men da kom altså problemet med at han knyttet seg så mye til oss at han ikke taklet det når det kom inn en baby i bildet. Jeg har alltid villet ha en omplasseringskatt, for det er så mange triste katteskjebner der ute, så det blir det vi gjør nå. Krysser fingrene.
Gjest Tale30 Skrevet 9. september 2009 #28 Skrevet 9. september 2009 Jeg har forøvrig kommet frem til at det ikke finns noe som heter "innekatt" fra naturens side. Jeg sa derfor til dyrebeskyttelsen at jeg egentlig ville at kattene de hadde heller skulle gå til noen med utemuligheter fremfor oss som bare kunne tilby inne. Hun jeg snakket med mente likevel at vi var gode kandidater som hjem for en av deres katter. Vi skal dit i morgen for å hilse på og snakke mer med dem.
Tigerpote Skrevet 9. september 2009 #29 Skrevet 9. september 2009 Ja, da skjønner jeg at katten er inne. Det er jo som du sier at det kan gå begge veier i forhold til om man skal ha en eller to katter. Håper at det vil gå fint da:) Det er et godt tegn at katten ikke BARE er sinna på babyen også! Det er ikke bare lett å ha dyr heller... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå