Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #26 Skrevet 8. september 2009 Om dere har 50-50 samvær så vil hun jo ha like mye kontakt med og tilknytning til nærmiljøet der far bor som "ditt" nærmiljø, og når barnet i tillegg har søsken på den andre skolen synes jeg valget er helt klart.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #28 Skrevet 8. september 2009 Jeg synes man bør legge vekt på kjønn. Når barnet er 50-50 skyldes dette at mor har vært SNILL, og far tilsvarende HELDIG. HI kunne uten vanskelighet bestemt at fast bosted skulle være hos henne, og da ville det blitt skole i hennes nærmiljø. Så har hun GITT far litt mer samvær enn menn flest får. Dét bør hun ikke tape på ved at HENNES barn ikke går til HENNES nær-skole.
anonyn Skrevet 8. september 2009 #29 Skrevet 8. september 2009 hos deg. hvorfor skulle det være viktigt å gå på samme skole som stesøsken?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 8. september 2009 #30 Skrevet 8. september 2009 Jeg syns faktisk hun bør gå på skole hos deg. Fordi da får hun venner i begge nærmiljø. Får venner gjennom skolen hos deg, og gjennom søsken hos far.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. september 2009 #31 Skrevet 8. september 2009 har hun bostedsadresse hos deg er det da naturlig å gå på den skolen som sogner til din bostedsadresse. har hun bostedsadresse hos far, er det naturlig at hun går på skolen nermest far. men om dere skal forvente at barnet skal klare å holde kontakt med vennene sine uansett hvem hun er oss så må dere regne med mye kjøring og helst kanskje at dere flyttet innen for samme skolekrets. sånn sett er det vel mest ideelt at hun går på skole nermest far. siden du høyst sansynlig har mer tid en han til å kjøre henne.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #32 Skrevet 9. september 2009 Jeg synes barnet skal få førsteretten til å bestemme dette, uten innblanding og påvirkning fra dere! Dra til begge skolene. Og la henne få se innsiden av begge skolene. Det er mer og mer snakk om barns bestemmelsesrett, og hun skal tross alt gå der hver eneste dag i mange år. La barnet bestemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå