Gå til innhold

Nå kommer dommen i Kongo-saken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.. stemmer det.

Rart å se på Moland og French der de sitter. Tolken oversetter vist ikke, så de vet ikke hva som blir sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo, men de har jo ike bevis for at "bevisene" er rette

Skrevet

Er ein del kulturelle forskjellar her som retten burde ha fått klarhete i. Som feks at Moland har hatt førstegangstjeneste i den norske kongelige garden og ergo er han på oppdrag for kongen og den norske stat. At han har jobba for securitas og dermed trent for vakthold og derfor driver SIG osv. Det er ting som har blitt bruka mot dei i ein forvridd forestilling om kva dei har uttretta uten at det har blitt undersøkt kva detta egentlig er.

Securitas trenger ikkje folka sine for å drive vakthold i eit land som Kongo da.......

Om dei har drept mannen eller ikkje er ein anna sak, det er spionasje og etteretning som er dei "skumle" tiltalepunkta når det kjem til den norske stat.

Skrevet

Vet noen hvorfor de ikke barberer seg?

Er det fordi de ikke skal fremstå som rike nordmenn?

Skrevet

Dei har uttalt at det er så skittent i fengselet og at det å barbere seg er ein helserisiko hvis dei skulle kutte seg, også meiner dei at barberblada ikkje er nye og reine dermed enda større risiko for infeksjoner.

Det kan også vera at dei ikkje ønsker å fremstå som rike nordmenn sida det er vanlig i Kongo å barbere seg og sjå velstelt ut. Det kan også vera ein måte å få nordmenn til å føle sympati med dei sida dei ser slik ut, "dei må leve under veldig kummerlige forhold", ja dei gjer jo det men samtidig så er UD og sjekkar forholda. Misjonærer har fått lov til å gje dei mat og røyk utanfor rettslokala og eg regnar med at dei har fått levert litt i fengselet også, kvifor ikkje be om reint barberutstyr???

Skrevet

de vet jo ikke som blir sagt, så de vet ikke at de har blitt dømt enda! Uff... ekkelt å se de sitte der uvitende mens alle andre vet!

Skrevet

ja det tenkte jeg akkurat ogå. Fikk litt dårlig samvittighet at jeg vet hva som skjer med de uten at de vet det selv..

Skrevet

Fant ut det jeg og. Er jo helt sinnsykt.

Skrevet

ja, det må være virkelig ille å sitte der så lenge uten å skjønne hva som blir sagt.

Skrevet

Denne saken har jo vært en farse fra ende til annen!!

Her kommer to hvite menn inn i dems land, selvfølgelig vil vitner skylde på de hvite menn enn sine egne!

Bare bevisene de blir dømt pga er jo lattlige. GPS, kart, kompass..... At noen som er på reise har våpen i Kongo er vel kanskje ikke så rart, hvis dette er måte man blir behandlet på! Og dette er av staten!! Tenk på alle opprørsgruppene og de som ikke følger loven da... Nei, jeg hadde nok bevæpnet meg jeg å gitt...

Og ikke for å snakke om erstatnings summene... Hehe, det er jo morsomt. Enka krever flere millioner DOLLAR. I kongolesiske penger, kan jo hun leve som en dronning resten av liver, det inkluderer hennes 6 barn også.

Staten i Norge blir krevd for penger, de krever at Kongen av Norge må svare på anklagene fordi de vistnok jobber for han og har handlet på hans dirkete ordre.... Jeg kunne fortsatt i evigheter om ting som gjør dette helt på tryne, men syns det jeg har sagt taler for seg selv...

Rettsystemet i Kongo fungerer jo ikke i det heletatt og de blir dømt på et totalt håpløst grunnlag! Ja, ingen vet om de faktisk har gjort det. Men måten de blir dømt på her er helt bak mål...

Skrevet

Moland dømt til døden for spionasje og døden for drap

Skrevet

Men hvorfor hadde de kort fra SIG på seg,når SIG nekter for at de jobber for dem? Og hvorfor hadde de visittkort med falske navn?? Må si jeg ikke helt har skjønt alt i denne saken..

Skrevet

French også dømt til døden for spionasjo og medvirkning til drap..

Skrevet

De hadde visittkort til SIG, ikke identifikasjon....

Det er mye rart med denne saken, kongolesisk politi har jo også sagt at det som har stått i vg, handler om noe annet enn det det faktisk er... De mener jo også at en mann på et bilde er hovedmannen bak disse to nordmenna, men han kjenner jo ikke dem!

De gjør som de vil, finner på ting og mener at de kan vite hva de tenker på forskjellige bilder... Er jo helt sykt....

Skrevet

Alle får erstatning og... Herlig. Vitnene, enken, barna foreløbig

Skrevet

60 millioner doller, 1 symbolsk doller for hver kongolesisk innbygger.

Litt av en erstatning

Skrevet

Aha..men alikvel rart når sjefen der nekter for at de jobbet for dem. merkelig sak,

Skrevet

41 millioner doller må Moland og Frech betale.

60 millioner dollar fra Norge?

Skrevet

Hadde vi krevd 360 millioner kroner hver gang en utlending drepte en nordmann, så hadde vi vært meget rike nå! ;-)

Skrevet

ja tenk om :) Hadde satt fart i eldeomsorgen her til lands ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...