Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Var invitert til dåp i helgen. Jeg og broren hadde lagt planer klare. Dåpen skulle holdes et sted med 4 timers kjøring unna oslo. Broren min havnet i en bilulykke for 3 år siden, og har ikke kjøpt seg en ny bil. Han har bare en firmabil med 2 seter. Så planen vår var å leie en bil for helgen. Jeg, han og dama hans. Ca. 1000 på hver. Har ikke helt funnet ut prisen, men den lå på omtrentlig der. Skulle leie fra lør.-søn. Men så fikk jeg beskjed fra broren min at vi måtte avlyse turen. Dama hans syns det var for dyrt å leie bil. Ble litt lei meg, for hadde sett frem til dåpen til tantebarnet mitt. Jeg har sjekket tog og buss, men det går hverken tog eller buss dit. Kunne ta toget til nærmeste stajson, men da måtte noen komme og hente, og det vil ta 1 time. Så vil ikke være til bry. Jeg har hverken lappen eller bil, ellers så kunne jeg leid bil selv. Onkel har leid en stor hytte med 7 rom. Nok plass til alle, siden det bare er de nærmeste som kommer. Men nå kan vi ikke dra da. Spurte broren min hvorfor dama hans syns 1000 var så dyrt. Joda, det er fordi hun skal dra til Paris isteden. Jaja....sånn er det.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Hadde ikke funnet meg i det,men har egentlig ingen råd å komme med..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Ville også heller ha spart pengene til Paris
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Ja, Paris, som du kan dra til når du vil. Men dåp er bare 1 gang. Dette er det første barnet i familien vår som blir døpt. Og JEG vil gjerne være der og dele dagen med familien.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Og hvorfor kan ikke du og broren din dra og dama hans være hjemme? Urimelig at dere ikke skal komme dere i barndåpen til tante og onkelbarn, kun for at dama hans syns det er dyrt med leiebil. men egnetlig tror jeg at dette innlegget er et tulleinnlegg, siden løsningen er så åpnebar.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Går bra 22.41. Må bare vente til denne følelsen går over, så blir det nok bedre. Men det er kjipern at det du har planlagt må avlyses pga av 1 person. Broren min ville ikke dra alene med meg, for han var redd dama skulle bli sur.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Men du kan jo dra likevel. Og om du ikke har råd så kan du ikke sylde på andre som ønsker å prioritere andre ting. Personlig så går jeg, av prinsipp, aldri i dåp for jeg synes det er galt i melde uvitende barn inn i en religion.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Hvorfor skal dette være tulleinnlegg? Løsningen er kanskje åpenbar, men ikke enkelt. Da jeg spurte han om han ville dra, da sa han: spør dama. Da sa jeg: nei, jeg spør deg. Han sa han ville dra, men dama ville bli sur. Og da vil dem begynne å krangle, og det orket han ikke. Så selv om løsningen er rett rundt hjørnet, så er det ikke så j.....enkelt som du tror. Men kommer du på andre løsninger, så tar jeg gjerne i mot.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde spilt skamløst på samvittigheten til både bror og dame,men slik jeg og min bror er,så hadde jeg skjelt de ut etter noter.. Men så er det ikke alle som har et slikt forhold til søsken som vi har,som er veldig bra!Vi krangler,men vi kan alltid snakke sammen om det er noe vi trenger noen å snakke med:) Men tilbake til deg,jeg kjenner jeg blir skikkelig sint her,virkelig koker.Hadde som sagt ikke funnet meg i det.Sånt gjør man bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 22.48: ja, det er deg, men dette er meg. Vi drar for å være med og dele dagen med dem. Noe galt i det eller? Om du leser nøye, så sa jeg at om jeg hadde lappen, så hadde jeg leid bil selv. Så det er ikke dårlig råd det går utpå. Sa til broren min at vi to kunne lei bil, men han var usikker. Alt pga dama hans. Og hun? Hun skal dra til Paris neste mnd. Om hun har dårlig råd? Hvis hun har dårlig råd, så burde hun ikke dratt til Amerika for par mnd siden. Hun er bare ego, som bare tenker på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Ja, det er no dritt. Ble ganske sint da han sendte mld i dag og avlyste. Men har ikke lyst til å gjøre så mye ut av det, for det er ikke verdt det. Bare lyst til å klage her inne.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Bestemmer dama over broren din? Er han en tøffel?? Regner med at det er felles søster eller brors barn som skal døpes. Hvorfor blir dama sur på din bror fordi han skal reise med deg? Tror hun at dere har et forhold eller? Huff. Om dette ikke er tull så setter dama sin tur/fornøylse foran din brors og det er urettferdig. Snakk med dama siden din bror ikke tørr. Sett henne på plass! Hva med resten av familien deres. Kan ikke de stille?? Hente deg eller noe? Alt dette høres bare rart ut!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Hun tenker på seg. Du tenker på deg. Ser ikke helt den store forskjellen her.
Gjest Morn du Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Æsj, hun høres ikke særlig sympatisk ut. Men det var ikke det du spurte om... Kjenner du noen som kunne tenke seg å kjøre deg da? Du betaler alle utgifter, sjåføren får god mat og drikke. Eller så kan det hende du klarer å få spurt noen av de som allerede er der dåpen skal være, om de kan hente deg på stasjonen. Det er godt mulig at de gjerne vil ha deg der, og ikke ser på det som noe problem å kjøre den tiden det tar.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Ja, broren min er en tøffel. Og hun...hun sjefer så j....over han, at andre i slekningene våre har merket det. Han tør ikke si nei til henne, fordi han ikke har lyst til å krangle og miste henne. Han er forelska. Det har vært veldig opp og ned mellom de to, og jeg prøver å holde meg utenfor. Derfor sier jeg ikke noe til henne. Det er faen meg ingen vits heller, for hun gidder ikke å høre på noen. Resten av familien min består av mamma (som ikke har lappen eller bil), broren min her da (som ikke kan dra pga dama), og søstra mi som bor på den andre kanten av landet, så det blir nok vanskelig for dem å kjøre helt til oslo for å hente meg. Jeg tenkte jeg kunne ta toget til nærmeste stajson, men da må isåfall noen komme og hente på stasjonen. Da blir det 1 times kjøretur frem, og 1 time tilbake. Les mer nøye er du snill. Gidder ikke å gjenta alt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Nei, jeg tenker på søstra mi, på tantebarnet mitt som skal døpe seg. Søstra mi sa at hun blir veldig glad om jeg kunne komme, for bare de nærmeste ble invitert. Så unskyld meg om jeg er skuffa fordi jeg går glipp av det.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 De som er invitert er: onkel og tante, fetteren min, kona hans, og babyen deres. Dem kjører i samme bil. Vanlig personbil, så det er ikke plass til oss (meg og sønnen min). Familien til svogeren min, kjører også fra oslo, men det er heller ikke plass der. Mamma skulle også dratt med oss, derfor skulle vi leie bil. Men vi får nå ikke dratt. Ja, spurte. Søstra mi sa at dem vil ikke få tid. Masse å forberede. Kunne spurt onkel som kjører fra oslo, men som sagt...er redd for å være til bry. Siden dem kommer til å kjøre i 4 timer. Tror ikke dem har så særlig lyst til å kjøre 2 timer til bare for å hente oss.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 Jeg ville spurt onkelen jeg:-)Eller som hun over foreslo,prøve å få med en venn/venninne som kunne kjøre.Ingen hadde vel sagt noe på det?Siden det er for at dere skal kunne komme i dåpen,spesielt siden din mor også skulle være med..
Gjest Morn du Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 Kjære vene, da må du bare snakke med broren din, snakke med dama hans, få moren din til å snakke med sønnen sin. Er en tur til Paris så viktig at hun lar dere i stikken? Kan du og din mor spleise på hennes andel, sånn at hun ikke får noen utgifter?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 Ja, jeg kunne ha gjort det. Men som jeg sa, så vil jeg ikke være til bry for noen. Ja, det høres teit ut....men det er en grunn til at jeg ville leie bil. For å ikke være til bry for noen. Selv om jeg betalte for mat, bensin, sjåfør, så vil jeg fremdeles føle at jeg er til bry. Det er ingen som kan forstå det, og jeg forventer heller ikke forståelse for det. Dere tror at jeg sitter her og prøver bare å være vanskelig. Men sist jeg spurte en venninne om å komme og hente meg (mot betaling), så skjedde det noe....som førte til at vi kranglet. Det var kjempe ubehagelig, og har ikke lyst til å oppleve noe slik igjen. Den dårlig hendelsen henger igjen. Derfor føler jeg at jeg vil være til bry om jeg ber noen kjøre, eller hente meg. Det er derfor jeg har brukt hele dagen på å finne et buss selskap som kjører dit. Skal skjekke mer om det, og håper at jeg finner noe.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #21 Skrevet 7. september 2009 Kan ikke du og din bror ta hans firmabil med 2 seter, når kjæresten hans heller vil til Paris, da? Hun trenger da ikke være med om det er så lite viktig for henne.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #22 Skrevet 7. september 2009 Penger har ikke noe å si, splæsh. Men hun...dama hans. Om han bestemmer seg nå for å alikevel dra, så blir hun sinna. Det har skjedd mange ganger før. Med engang han ikke gjør som hun sier, så blir hun sur. Jeg har pratet med han om dette, for jeg syns ikke han burde finne i seg noe slik. Men han gjør det, fordi han elsker henne. Dem har planer om å kjøpe seg en leilighet sammen snart. Dem drive å prate om det. Han vil ikke gjøre noe nå, for å ødelegge forholdet. Om jeg ringer henne nå, så vil hun bli sint på han. For hun vil tro at det er han som ba meg om å prate med henne. Derfor vil jeg holde meg utenfor. Dere som ikke har opplevd å ha en sånn person i livet deres, vet ikke hvordan det er. Skal man snakke med henne, så må man være veldig forsiktig med hva man sier...ellers vil hun misforstår og blir sinna. Hun er en sånn person som blir lett sinna. Holder meg mest mulig unna henne, men i noe situasjoner så er det vanskelig.
Gjest Morn du Skrevet 7. september 2009 #23 Skrevet 7. september 2009 Eller om du kan leie en bil, få svoger/tante/onkel/bror/søster til å kjøre den, samtidig som to andre kjører hver sin bil. Da vil jeg si at du ikke er til bry?
Gjest Morn du Skrevet 7. september 2009 #24 Skrevet 7. september 2009 Oi... Fine familieforhold skjønner jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #25 Skrevet 7. september 2009 Ja, det kunne vi ha gjor...men mamma og sønnen min skal også være med. Ellers kunne vi glatt bare tatt bilen og dratt, og gitt faen i om hun ble sint. Sorry banningen. Men innlegget skulle ikke handle om dama hans, men det ble det da. Bare det å prate om henne, gjør meg irritert. Dette er ikke første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå