Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Jeg må innrømme at jeg synes det er litt motbydelig å se slike par der mannen rett og slett får tildelt ei thaidame. Enten de kommer hjem med etter en liten ferie, eller at ei thaidame i norge bestiller søstera si til kompisen til mannen. Uff, ja kan være med på at det er synd på disse damene, men likevel!! Og hva foregår egentlig inni hodene til de mannfolka som på en måte innser at de må synke til det skrittet og importere seg dame??!
Gjest sug lut Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Tja,. så lenge begge vet hva de gjør og ingen av dem er voldelige hverken psykisk eller fysisk er det ikke mer av en transaksjon enn alle andre forhold.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Folk er sammen, og gifter, seg av ulike årsaker. Og så lenge de er fornøyde med det, og med sitt samliv, så ser jeg ingen grunn til at jeg skal bry meg med hvem, hva og hvorfor...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Ser ikke noe galt i det. Alle må få gjøre som de vil. Og tro det eller ei, det er noen ganger kjærlighet også.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 før så hadde jeg akkurat samme mening som deg..men så fulgte jeg med på den der serien fra "thaifjord" som gikk på Tvn... og jeg må si det.. det e rfaktisk mange menn der ute som er veldig ensomme.. og når jeg så at han ene gråt med tanke på å endelig slippe ensomheten.. så må jeg si jeg endra mening.. men som sagt jeg syns det er direkte kvalmt og se 60åringer med 18års gamle jenter ja!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Syns det er fint så lenge de er nogenlunde i samme aldersgruppe. Har lyst å kaste opp når en på 60 finner seg ei på 20.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 ser absolutt ingenting galt i det.. så lenge mannen og damen er i et såkalt forhold som fungerer. men jeg synes det er forskjell på at en mann møter thaidame i thailand, og ei thaidame i norge.. har vært litt for mange ganger i thailand, til å tro blindt på at det er kjærlighet som driver kvinner til å finne en norsk mann på ferie. er nok mer en utvei av fattigdom, uviss fremtid for seg selv og familien. og hvem har egentlig ikke forståelse for det? mange av forholdene går bra, og det vokser gjensidig respekt og kjærlighet over tid.
Lille-Pernille Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 En venn av min samboer er gift med en thailandsk kvinne. Han er i 30årene, hun i 20årene. De bor i Bankok hvor han jobber. Han forsørger i tillegg til henne hele hennes familie som er fattige mennesker fra en landsby. Dette er noe jeg tar av meg hatten for isteden for å dømme! Å se en mann i 50-60 årene med kvinne i 20 årene er vel like kvalmt dersom kvinnen er norsk? Eller føles det bedre å sparke de svake som allerede ligger nede????
Candy girrrl Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Sier vel litt om hvor heldige vi er her. Når noen av de er villig til å bo som sexslave hos en svetteluktende orginal så sier det vel litt om forholdene til damene der borte. Men nå finnes der normale snille menn som velger thaidamer og. De er jo søte. Og litt mindre obstinasi enn oss her i nord ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Min onkel er gift med en thaidame, og alle tror han har vært nede og hentet hun. Men nei, de fant hverandre i norge og har en nydelig sønn sammen. Blir egentlig veldig sur på alle som slenger kommentarer til han, som feks han var på en bar, så fikk han dette i trynet "jaja. utrolig hva man kan betale med kreditt nå for tiden". Off!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Jeg så også den dokumentaren for noen år tilbake,den skulle liksom dempe mytene om hvem,hvorfor osv. For min del så bare forsterket det mitt inntrykk av hvilke menn som ønsker å finne seg en dame på denne måten. Synes ingen av de virka så veldig oppegående og sterke akkurat og det var ingen tvil om at det ble fint å få hit en thaidame for å kunne stelle hjemme i det minste..nei,må vel være en grunn til at de ikke finner seg en norsk jente/dame..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Tenker stakkars dame som selger seg på den måten. Sjela si, kroppen sin..alt! Bare for å få et bedre liv,langt borte fra fattigdommen i hjemlandet. Det er nemlig det de fleste av dem gjør. Synes synd på dem. Kjenner ei som kom til Norge som pur ung. Vakker og søt. Giftet seg med en mann som aldri i verden kunne fått dame på annet vis. Han er snill som dagen er lang, såvidt jeg vet. De fikk barn sammen. Han er så stor som en okse, hun er så liten som en chiuaua......... Og så er han mye eldre enn henne. Ja, jeg syntes uendelig synd på henne når hun kom til Norge. De kunne knapt kommunisere med hverandre på stotrende engelsk. Husker vi hadde time på helsestasjonen samtidlig. Han kom sammen med henne og den nyfødte jenta deres. Hun så ut som datteren, ikke kona! Og kunne ikke norsk, stakkars. Men nå er hun veldig integrert i det norske samfunnet. Og ser ut til å ha det ganske bra. Men jeg vet hun var veldig fortapt når hun kom til Norge.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Hva jeg tenker når jeg ser norske menn sammen med sine thaidamer? Prostitusjon.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Vel... Det kommer jo ann på .. Jeg kjenner flere nordiske menn og thaidamer som har gode forhold fulle av kjærlighet :=) MEN .. jeg misliker (er dessverre dømmende jeg også) ..de tjukke/gamle "pølsetyskerene" som kommer rekende på stranden i Thailand med de nydeligste jentene .. Det er lett å dømme på forhånd - men man VET jo at mange av disse forholdene er bygd på heeelt andre verdier enn kjærlighet Trist ...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 En kamerat av mannen er gift med en thaidame.De traff hverandre når han var på ferie,og der ble det kjærlighet på ordentlig:-)Han er 31 og hun er 29,så det er ikke snakk om gammel gris.De er likeverdige i forholdet,men hun har tatt med seg tradisjoner fra sitt land,så der er det hun som opprettholder kjønnsrollene.Type hun på kjøkkenet og han gjør "manneting". Han er en mann som lett kunnet finnet seg en dame her,både med tanke på både utseende og ellers trygghet i livet.For at hun skulle kunne komme hit måtte de gifte seg,og siden det er så vanlig å "importere" thaidamer,er de ganske streng på det.Det er mange mnds karantene og papirer som må ordnes.Men for deres del,slapp de alt dette,pga at de kunne se at dette var ekte. Så det finnes de som virkelig er glad i hverandre,og det er ikke alle det er synd i. Men klart,det er jo en grunn for karantenen,for det er jo ikke alltid kjærlighet..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Det er en helt annen historie Bæ Bæ! Uansett om det er Thai damer eller fra andre steder, så synes jeg det skal baseres på KJÆRLIGHET. Da har ikke alder noe å si heller. Hilsen anonym over der.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 Ikke ofte jeg ser en kjekk nordmann med ei thai jente / dame, så lett for meg å tenke " import ".... men hos noen er det selvsagt ubetinget kjærlighet også, så alt går an:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 Åssen vet du hvordan de mennene ble sammen med dama? Min bror er sammen med ei i fra thailand. De er jevngamle, og møttes på jobb her i Norge... Hun har allerede bodd 6 år her, og var den som var interessert i min bror, men alt du ser er en slesk kar med ei stakkars dame... Mange av thaidamene kommer dessuten høyst frivillig, og jeg skjønner at de mennene velger dem framfor en korttenkt person som deg... Ække altid hjemmemarkedet har så mye snasent å by på vøtt!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #21 Skrevet 7. september 2009 såså...bare fordi broren din har funnet seg ei thaidame så forandrer ikke jeg mening vettu,hadde dem hatt mer å tilby norske damer så hadde dem sluppet utgiftene med en Thailand tur vettu! Snakker vi snasent?? haha..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #22 Skrevet 7. september 2009 Altså, noen av oss VET faktisk om tilfeller der de har funnet dama på bestilling fra Thailand, anonym 18:13! Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange i Thailand drømmer om et bedre liv, langt borte fra pappeskehusene sine! Og da gjør de hva som helst! Men ikke alle. Det har du rett i. Men mange. Ja.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #23 Skrevet 7. september 2009 Jeg tenker litt av hvert egentlig. Kanskje spesielt fordi jeg har en kompis som bor i Thailand, med sin thai kone og deres herlige lille sønn. Han er en kjekk og ressurssterk mann som har funnet kjærligheten på ordentlig. Dog er jeg mer usiker på en annen som står meg nær. Han har falt for ei thaijenta på ferie i Thailand og nå flyttet dit, og sammen med henne. Hun er 3 år yngre enn meg og denne mannen er min far. Er ikke så veldig happy for det gitt...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #24 Skrevet 7. september 2009 Hva jeg synes? At det er helt vanlig. Nabo'n er gift med en thaidame, og ser ikke at det er så uvanlig, tror de er på samme alder.. Ikke verre enn å gifte seg med en russer Men ja, jeg er enig i at mange thaikvinner som kommer fra fattige familier sikkert gifter seg pga trygghetsfølelse og økonomi, men hvis det passer for dem, hvorfor ikke. Tror det er vanlig i mange land.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #25 Skrevet 7. september 2009 Enig med deg 18.27. Vet om mange jeg også som har gjort dette. Felles for disse mannfolka jeg vet om er at de omtrent aldri har hatt dame el hatt seg,ikke noe å tilby,lite å se på,usikre på seg selv,blir mobba av andre på jobben fordi de ikke får seg ei norsk dame.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå