Malin G. Spann Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Småen her er snart 16 mnd og jeg kan telle på 2 fingrer de gangene han har fått saft. Synst han klarer seg lenge med melk til brødmat og vann til tørstedrikk. Han drikker mye vann hele dager, så jeg ser ikke grunnen til å gi han saft. Jeg synst ikke selv jeg er hysterisk, men tenker at han skal da drikke nok saft å brus oppgjennom så vann og melk får holde enda. Gir du saft?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 ja, det hender at han smaker på mitt glass med saft. men han syns vann er bedre. han er snart 3 og drikker omtent bare vann, melk og jus
Gjest Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Nei eller dvs han har fått smake svak saft og utvannet juice. Glad i vann og melk =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 jeg glemte litagomelk. han får det noen ganger. det er favoriten
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Nei. Hun drikker faktisk helst vann. Vanen tror jeg.
LapScouse Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Nå om dagen går det i lavsyre eple juice, smoothie og vann.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Nei, verken han på 12 mnd eller hu på nesten 4 år drikker saft. De klarer seg fint med melk til maten og vann utenom. Eldste drikker også litt smoothie.
hit og dit Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Har gitt saft i sommer til 2-åringen. Det er svært varmt her me bur og ho hadde behov for meir væske. Til vanlig gir me ikkje saft, verken eg eller faren drikker saft heller, så det har aldri vert aktuelt egentlig.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 Ja,jeg gir min datter saft,hun får også brus.Men nå er hun blitt 3,5 år.Hun begynte å få litt når hun var rundt 2 år tror jeg,og da bare saft,brus har hun ikke villet hatt før hun var rundt 3 år. Hun får av og til saft til middagen,fordi samboer vil ha..Og brus i helgene.
tvkrus Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 Ja og jeg lager saften selv .... de får ikke vær dag da
meg & to små vampyrer Skrevet 6. september 2009 #12 Skrevet 6. september 2009 Nei, jeg syns det er litt unødvendig. Han drikker vann og kan få juice som kos av og til.
vi har verdens fineste gull Skrevet 6. september 2009 #13 Skrevet 6. september 2009 Jeg er ikke vant med saft fra min egen oppvekst. Husker mange venninner hadde saft til middagen hver dag, det hadde altså ikke vi, hehe:) SÅ jeg glemmer ut hele safta, har nok med vanen å gjør. Har ikke saft i hus engang:) Men vi drikker jo melk og juice og mye vann:) Brus har vi på lørdagen:) Når tulla hade bursdag var noe av det første hun sa til gjestene: "VI HAR BRUUUS!!!!!"
Brugda Skrevet 6. september 2009 #14 Skrevet 6. september 2009 Nei ikke enda, er 2 år. Men drikker eplejuice innimellom, men går stortsett i vann.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. september 2009 #15 Skrevet 6. september 2009 Nei, vi har ikke juice eller saft her hjemme. Min datter er 3 år og drikker i hovedsak vann og melk, dette er vanen hennes og det hun liker aller best. Om vi er steder hvor det drikkes brus (eller vi gjør det hjemme), så får hun det om hun selv vil. Saft vil hun veldig sjelden ha, samme med juice. Derfor kjøper jeg det heller ikke. Hun ber stort sett om vann. Disse vanene er så innarbeidet, at jeg tror hun ikke tenker over noe annet. Hun var over halvannet år før hun smakte is eller sjokolade, og enda eldre før hun smakte brus.
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. september 2009 #16 Skrevet 6. september 2009 Ja, han får saft. Drikker av egen vilje stort sett vann og melk. Så da hender det at jeg spør om han ikke har lyst på et glass saft.
cherry coke Skrevet 6. september 2009 #17 Skrevet 6. september 2009 Ja. Men vi har aldri saft selv. Men om vi er hos andre, ser jeg ikke problemet med at hun får saft. Hjemme drikker hun mest vann og eplejuice.
Snakkelittmeddeg Skrevet 6. september 2009 #18 Skrevet 6. september 2009 Nope.. Av den enkle grunn at han ikke liker det.. Går i vann og melk =) Når han har hatt omgangssyken har jeg prøvd med div blandinger som skal hjelpe på magen, men får det ikke i han.. Nå er han 20 mnd =) Liker ikke brus heller ( og det er helt i orden for meg, har svært sjelden brus i hus)
Mom2Two Skrevet 6. september 2009 #19 Skrevet 6. september 2009 Nei, aldri, bortsett fra til julegrøten:-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 7. september 2009 #21 Skrevet 7. september 2009 Lillemor og 2 og får saft til grøten iallefall. Veldig sjelden vi ellers lager saft, men innimellom til middag, eller til kos. Gir ordentlig saft, emd sukker og ikke søtstoffer. Søtstoffsaft smaker bare humbug og ekkelt syns jeg.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 7. september 2009 #22 Skrevet 7. september 2009 ... i tillegg til ikke å være bra selfølgelig. Ellers er hun veldig glad i biola Og vi (jeg) drikker mye juice.
winneboo Skrevet 7. september 2009 #23 Skrevet 7. september 2009 Nei aldri. Men det er fordi jeg ikke liker saft selv og har derfor aldri saft i hus. Ellers drikker hun mest vann eller melk og så får hun litt brus i helgene.
It's all about me Skrevet 7. september 2009 #24 Skrevet 7. september 2009 Har aldri saft i hus, så kan telle på null fingre hvor mange ganger de har fått det av meg. Men at de får det i barnehagen eller hos andre bryr jeg meg ikke noe om.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #25 Skrevet 7. september 2009 Får det innimellom, men det er ikke hver dag akkurat. Men nå er de snart 3 år og 5 år da. Fikk det ikke da de var helt små ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå