Gå til innhold

Er dere i jobb ennå, fått tilrettelagt arbeid, delvis eller helt sykemeldt?


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Syns ikke det er riktig å være borte fra jobb fordi man skal kunne fungere som normalt på fritiden. Jeg jobber 100 % fordi jeg er frisk, men det er likevel slitsomt noen dager og da må jeg slappe av resten av dagen. Da går det fint. Skulle såklart gjerne kunne tenkt meg å jobbet 50 % for å orke mer på fritiden, men har jo selv valgt å bli gravid og føler ikke jeg kan utnytte systemet. Mange på arbeidsplassen min som er 50 % sykmeldt fordi de er "trøtte". Hvor er moralen til folk?Nå snakker jeg ikke om de som faktisk har skikkelige svangerskapsplager og er sjukmeldt med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Anonym!

Hvis jeg tolker det du skriver riktig, får jeg forståelse av at du ikke har noen barn fra før...?

Hvis så stemmer??; kan jeg jo fortelle deg det at det finnes to verdner:

1 verden der man er gravid uten noen barn fra før OG

1 verden der man er gravid med barn fra før.

Disse verdene er ikke sammenlignbar!!

De fleste klarer å presse seg 8 timer til dagen hvis man kan "kortslutte" når man kom hjem.

For gravide som har barn, gjerne små barn, går dette ikke an! Og da trenger man kanskje ikke bestandig en diagnose for å finne svangerskapet tungt.

Men, nok om den saken!!! Uansett;

Hvis legen har sykemeldt noen syns jeg man skal holde seg for god til å kalle de "skattesnyltere"!

Vær heller glad Du er i form til å gå på jobb daglig! For det er ditt valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Var forsåvidt sykemeldt på grunn av kraftig svangerskapskvalme de første mnd forrige gang også, men klarte å jobbe etterhvert til tross for at jeg var sliten. Denne gangen (med en treåring i huset) har det ikke vært mulig å slenge seg nedpå sofaen etter en slitsom arbeidsdag... Jeg har rett og slett ikke hatt overskudd nok til både jobb og barn nå på slutten, så da måtte jeg velge. Tror vel de fleste hadde valgt som meg i min situasjon. Min lille treåring trenger mamman sin, og jeg har ikke klart å ta meg tilstrekkelig av henne i starten av svangerskapet pga sterk kvalme :(. (heldigvis har jeg en fantastisk mann som virkelig står på) Nå er på tide at jenta mi får tilbake mamman sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såklart er jeg glad jeg er frisk. Og jeg sa det ikke gjaldt de som var sykmeldt med god grunn, noe det høres ut som du er. Dette gjelder de som føler for å gå hjemme fordi de tror de er de første som noen gang er gravid. Det finne noen av dem dessverre. Men man kan spør seg hvorfor du tar deg så nær av dette? Har du dårlig samvittighet?Viss ikke, gjelder dette sikkert ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å syns du ikke det er rart at så mange er sykmeldte? På min arbeidsplass er vi 6 stk som er gravide. Bare jeg er i jobb. En av de andre har barn fra før. Rar statestikk. Såklart har noen av dem god grunn og såklart er ikke dette en representativ statestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det var mange sykemeldte. Jeg skulle virkelig ønske at jeg var i form til å gjøre både det ene og det andre. Har en jobb jeg trives svært godt i. Føler meg absoultt ikke truffet når noen snakker om at enkelte gravide "snylter" på systemet, nei.. hehe. Jeg er derimot svært lei meg for at dette blir siste ungen. Greit med to barn altså, men hadde det ikke vært for at jeg er så syk når jeg er gravid, ville jeg i alle fall vurdert å få flere. Hvem vet... kanskje det blir adopsjon eller fosterbarn ved en senere anledning. Nå skal jeg imidlertid kose meg max med den lille som snart kommer, og kose meg med å ligge på magen å sove, spise mer av det jeg har lyst på, osv... Det blir DEILIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym.

 

Dersom du skriver til meg, he he, ikke lett å vite hvem man skriver til siden vi er anonyme :))

 

Jeg er kjempeglad for at jeg ikke har det verre jeg. Jeg har det ille nok, men jeg klarer jobbe - og jeg kritiserer ingen andre som ikke kan jobbe.

 

Så - oppfordrer igjen til å lese det jeg skrev en gang til.

 

Jeg har ingen barn fra før, helt rett.

Og når jeg skal ha nr 2, så blir det sikkert mye verre ja.

 

Jeg har ikke kalt noen for skattesnylter.

 

Tittei!

 

Lykke til videre.

 

(Det heter vel ikke sykemeldt heller forresten... man må ha hvilke pga svangerskapet... pengene går fra en helt annen pott enn for vanlige sykemeldte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...