Gå til innhold

Er dere i jobb ennå, fått tilrettelagt arbeid, delvis eller helt sykemeldt?


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er selv for tiden 100 % sykemeldt pag av bekkenet. Kjeder meg litt til tider og kunne godt tenke meg å bli aktiv sykemeldt, men har hørt at man sjelden får det.... Kan det stemme?

Hvordan har dere det om dagen, hjemme eller på jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei:)jeg er enda i jobb,men har kun 70 prosent stilling å har da noen dager fri innimellom. de dagene er blitt dyrebare. så lenge jobben min klarer å tilrettelegge litt for meg skal jeg nok prøve å jobbe så lenge jeg kan før permisjon starter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aktiv sykmelding da jeg ba om det i midten av juni (uten problemer, men det er vel forskjell på leger). Fungerer veldig bra for meg! Jobber litt kortere dager (tilpasser dette selv), og holder for tiden på med å lære opp vikaren min. Håper å fortsette slik frem til permisjonen starter. Regner med vikaren blir mer og mer selvstendig, slik at jeg kan redusere arbeidstiden stadig mer dersom det blir behov for det. Er førstegangs, og aner ikke hvordan formen min kommer til å bli... Er 29 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er enkelt å få aktiv sykemelding. Skyld på f.eks dårlig søvn, ting tar tid om morgnenen osv. Jeg jobber selv 100% og det går ok ennå. Merker det litt på motivasjonen (treg ut av senga), men arbeidsgiver er grei sånn. Tiden hadde gått saaaakte for meg hvis jeg skulle være hjemme allerde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 75% sykepleierstilling. Ble halvt sykemeld t for litt siden pga bekkenet. Men nå har jordmora funnet ut at blodtrykket mitt er for høyt og jeg får ikke jobbe mer. Det var kjedelig synes jeg. Hadde i hvertfall 2 dager i uka som jeg slo i hjel litt tid med. Men det er jo til det beste for meg og babyen da. SKal være 100% sykemeldt i 2 uker nå og så se om blodtrykket går ned. Jeg prøvde å forhandle litt...men de trodde ikke at jeg kom tilbake på jobb.. Varte i jobben til uke 30 da, så det er jo ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, og har gått fra å jobbe 50% til å jobbe i aktiv sjukmelding. Jeg jobber 50% hvis jeg orker, og hele dager. Godt med noen fridager innimellom hvor jeg henter krefter. Når jeg er på jobb, er vi 2 i min stilling, og da slipper jeg å gjøre den tunge jobben. Det fungerer så fint. Jeg er så glad for at vi får det til, for ved å bare være hjemme, vil jeg tro tiden går mye saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 100 %. Heldigvis er formen fin. Noen dager vondt i rygg og mørbanket av sparking, andre dager i kjempeform. :)) God bedring til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så merkelig dette med sykemelding! Min fastlege sier hun ikke kan gi med aktiv sykemelding da jeg ikke skal tilbake i jobb, men ut i permisjon..

 

Det funker heller ikke med gradert sykemelding, og er derfor desverre 100 % hjemme.. kjeder meg veldig, og synes det er utrolig å tenke på at jeg ikke skal tilbake i full jobb før i 2011!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om legen din vet hva aktiv sykemelding egentlig er for noe?

 

Jeg har vært sykemeldt 100% hele tiden. To uker siden fikk jeg aktiv sykemelding og har en avtale om at jeg i utgangspunktet skal være 2-3 timer pr dag. Inklusive lunsj.(så har jeg noen å spise sammen med:)

 

Avtalen er fleksibel slik at dersom jeg er dårlig en dag kan jeg bare bli hjemme. Lager en liste over når jeg kommer og går slik at denne kan leveres til nav-kontoret som styrer med sykemeldingene.

 

Jeg synes dette er helt supert. Holdt på å bli depressiv nesten av å bare være hjemme. Nå kan jeg iallefall se folk og kanskje gjøre en liten nyttig ting hver dag på jobb.

Jeg jobber selv i nav og vil jo tro at de kan sine egne regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er aktivt sykemeldt fram til jeg går ut i permisjon (er nå i uke31). Pga bekkenløsning med gangvansker :/

Føler at det meste er tungt, har en 2åring som er høyt og lavt samtidig, så avslapping blir det lite av :/

Veldig greit å kunne være på jobb fra morgenen av, for så å gå hjem når det passer meg. I dag var jeg der i 2 timer, pga sovet dårlig i natt og hadde mye vondt i bekkenet.

Så da fikk jeg slappet godt av på sofaen, før jeg hentet gutten i barnehagen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i jobb i 100% og formen har vært fin, helt frem til forrige uke. Denne uken har jeg presset meg og reist på jobb, men fra og med i morgen blir jeg hjemme. Har time til legen på mandag og da er det full sykemelding! Har null overskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 30 uker og har vært i jobb 100% eller 50% hele svangerskapet. Frem til siste uke..nå er jeg 100% sykemeldt pga rygg smerter. Kjedeligt å være hjemme hele veien, men fungert ikke i den jobben jeg har, som kan være veldig tungt til tider. Det er ikke sååå lenge igjen å vente =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 50 % sykemeldt.

Sliter med plagsomme kynnere, stress og trøtthet. Får se hvordan formen blir videre. Virket som jm mente at jeg ikke kom tilbake i full jobb. Men vil likevel ikke gi opp håpet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært 50 % sykemeldt i 3 uker nå pga kynnere og nedpress og så er jeg ekstremt sliten. Har gjort meg til et nytt menneske. :)

6 uker til jeg skal ut i perm og kommer til å gå i 50 % så lenge jeg er i den formen jeg er nå. Regner ikke med å bli bedre akkurat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 70% sykemeldt ( fra 30.uke) og fortsetter med det til perm begynner. Jobber som servitør så litt hektisk, men er tilrettelagt veldig mye nå :) stortrives om dagene, med spark og gymnastikk i magen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 60% sykmeldt nå. Etter 5 mnder med 100% sykmelding pga kvalme, er det veldig deilig å være på jobb igjen:).

Jeg spurte også legen om jeg kunne få aktiv sykmelding med dette fikk jeg ikke. Istedet mente legen min at jeg kunne prøve å jobbe 50% og heller regulere sykmeldingen opp eller ned etter hvordan formen min var.

Endte med 40% jobbing istedet og det har fungert fint til nå.

 

Jeg jobber nå 4 timer hver dag i 4 dager og har en dag fri. Jeg plagges med vondt i ryggen og bekkenet så å jobbe korte dager har det vært den beste løsningen for meg. I tilleg har arbeidsgiver min har tilpasset arbeidsoppgavene mine, og istedet for å få store oppgaver får jeg korte oppgaver i tilfeldet jeg plutselig blir borte igjen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært 100% sykmeldt siden uke 24, er nå i uke 32. pga bekkenløsning og ingen mulighet for tilrettelegging på jobb.. jobber i butikk. kjeder meg jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært 50 % sykmeldt pga. bekkenet siden uke 29, og synes det har vært godt, selv om det har vært vanskelig å bare jobbe halv tid. Det er aldri noen som har tilbudt seg å hjelpe til med noe som helst - verken arbeidsoppgaver, løfting eller å hente et glass vann. Jeg jobber på kontor, men likevel...

 

Nå i uke 34 begynner det å bli tungt synes jeg, har vann i kroppen og begynner å bli veldig sliten. Sover ikke så mye heller. Er fare for at jeg blir sagt opp 12 dager før jeg går ut i permisjon, og det er beintøft på jobben for tiden med mye spisse albuer og bakvasking. Vi har mistet stillingene våre og har måttet søke nye, internt utlyste stillinger.Og 1/3 av oss må gå... Sjefen min ble sagt opp samme dag jeg ble sykmeldt, og etter det har jeg ikke hatt noen med personalansvar for meg. Men ingen ting av dette er grunn nok til å bli mer sykmeldt. Jeg må bare si nei, og gå hjem når jeg skal, sier legen, de plikter å tilrettelegge for gravide. Men nå er blodtrykket på gult, så det kan jo være et håp...

 

Dette ble langt, må bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mor til Lille Krølle

Det virker ikke som om det er så mange som har hørt om svangerskapspenger..

Jeg er ikke sykemeldt, men får svangerskapspenger i 40% av stillingen. Dvs at jeg har gått ned til 60% arbeid..

Jordmor kan sørge for at en får svangerskapspenger, mens legen må skrive sykemelding. Syns dette er helt supert, for jeg er ikke syk, men frisk gravid som jordmor sier, og trenger bare litt kortere dager for å fungere best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min kan vel gjøre akkurat det samme som din jordmor... gjorde det da jeg var kvalm/trøtt de første ukene av svangerskapet.

Jeg bruker fastlegen, ikke jordmor (uke 32 nå), i samme funksjon som jordmor.

 

Så det med svangerskapspenger = som sykepenger, bare at man ikke er syk når man er gravid. Derfor hentes pengene fra en annen pott i skattesystemet vårt. Potten heter svangerskapspenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fullt, og vel så det. Når man eier og jobber i egen bedrift, er det ikke noen bønn. Ingen som tar over mine arbeidsoppgaver hvis jeg er borte. Mine medeiere og kolleger skal selvsagt få klare seg selv mens jeg er i permisjon, men enn så lenge er planen å jobbe på frem til jeg må ta perm. Kroppen krangler, men jeg tenker at jeg ikke er syk, bare gravid. Og det går over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du det ikke jvlig nok for å være syk, og godt er det for din del.

 

Jeg også kjemper på her og jobber 100 %. Men det er mye tårer, høye skuldre og frustrasjon. Babis sparker noe helt jvlig, og spesielt om natten.. så jeg er supertrøtt.

 

Har hjemmekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym

Hvorfor jobber du 100% hvis du kjenner at dette begynner å bli for tøfft nå på tampen? Hvem skal takke deg etterpå for din hederlige innsats? Om ikke lenge skal du ha masse overskudd til den lille som kommer.

Jeg er selv veldig flink til å jobbe til vanlig, men nå roer jeg litt ned. (Bekkenløsning og navlebrokk) Men jeg hadde nok roet litt ned alikevell uten disse smertene. Man trenger litt roligere dager nå mot slutten. Kroppen bruker energi til produksjon til et lite menneske nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har igjen tre uker til jeg skal i permisjon nå og er 30% sjukmeldt på grunn av ryggen. Til nå har vi hatt en helsestol på jobben på deling, og da noen hadde vert å henten stolen når jeg var borte en time på dagen, spurte jeg sjefen min om han kunne bestille inn en helse stol til. Da fikk jeg beskjed om at siden de bare var tre uker til jeg skulle ut i permisjon så synst han ikke de var nødvendig. Han mente at vi skulle dele stolen. Jeg merket at de irriterte meg, og at jeg vart irritert på personen som hadde hentet stolen. De han oppnådde var jo bare at han setter to ansatte opp mot kvarandre. I tillegg legger han på at vi kunne jo kjøpe inn en stol når jeg kom tilbake fra permisjon. Og da lurer jeg på hva forskjellen blir på å ta kostnaden no eller seinare.

 

Vart egentlig bare lei meg (kan vere litt hormoner inne i bilde), men føler jo at jeg har gjort en innsats for bedriften hele tiden, og dette er liksom takken! Sinnsykt usikker på hva jeg skal gjøre. Idag skal jeg ikke på jobb, men må nok finne ut hva jeg vil gjøre innen mandag. Noen råd til en fortvilet sjel. Sliter med å sove, pluss dårlig følelse i magen. Det skal liksom bare vere glede no fram til fødselen, og den føler jeg er helt ødelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel strengt tatt ikke den rette til å vurdere mine plager, og jeg er heller ikke ute etter å høres ut som noen superkvinne, sier bare at det ikke er alle som har alternativet å være borte fra jobb - også vi kan vel bli hørt her inne? Jeg innstiller meg på å ta det med ro når babyen er kommet, så får jeg heller ta dagene frem til det med en positiv innstilling. Jeg gleder meg til å bli mamma igjen, men frem til det gleder jeg meg over å få gjøre en god jobb. Selv om man har vondt i kroppen, får i alle fall jeg energi av å bruke hodet på dagtid. Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...