Gå til innhold

Hva tenker dere om de som stemmer KRF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere for dere at se som stemmer KRF er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammeldagse, konservative og litt falske

Skrevet

Anti-abort og pro-kontantstøtte.

Skrevet

At de er verdimessig veldig langt fra det jeg synes må til for å være et ålreit menneske.

Skrevet

Du er en av de mest dømmende her inne pila. De som stemmer Krf er i dine øyne ikke "ålrighte mennesker"?

Ikke mye rom for åpenhet, forståelse og medmenneskelighet i hjertet ditt. Men andre skal ha det i forhold til deg og dine meninger.

Skrevet

Jeg tenker at de er helt ålrighte mennesker.

Skrevet

Krf velgeren er fra sør/sørvestlandet, kristen, moralistisk og har litt gammeldags verdisyn. Aldri hatt sansen for KRF, ble overrasket når det i flere "valgomater" har kommet ut som nest beste parti for meg...Hmmm.

For selvbestemt abort , så ville aldri vært et alternativ å stemme krf for min del.

Skrevet

Krf er et familievennlig parti, og jeg tenker om de som stemmer på Krf at de setter familien som nummer 1.

Kristne grunnverdier skader ingen.

Skrevet

For å stemme KrF må man ha et verdisyn som er så uforenlig med mitt at jeg synes det gjør en til mindre ålreite folk, ja.

Jeg gir da en god dag i om du føler deg åpen, forståelsesfull og medmenneskelig (?) i forhold til meg og mine meninger/verdier. Hvor har du det fra at jeg forlanger noe slikt?

Skrevet

Jeg tror du gir en god dag i de fleste som ikke tenker og mener det samme som deg selv.

Skrevet

"Kristne grunnverdier skader ingen". Tåpelig argument. Det er religionsfrihet i dette landet og jeg ønsker ikke at jeg, og mine barn, skal bli tutet ørene fulle av gamle eventyr skrevet av gamle menn som var fulle av fordommer, tant og fjas

Skrevet

Javel. Det er godt du passer på å si fra om hva du tror om meg, noen kunne jo tenkes å være interessert.

Skrevet

Du tror ikke du sier noe om deg selv i alle innleggene du har skrevet her inne?

Du har rett i alt. Ingen over og ingen ved siden. Pila has spoken.

Skrevet

En kristen grunnverdi er "Gjør som du vil at andre skal gjøre mot deg"

Skrevet

Det er feil. Det er Kardemommeloven

Skrevet

Kjære anonyme 17:43,

DU tar feil

«Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem. For dette er loven og profetene i en sum.» (Matteus, 7:12)

Skrevet

Kardemommeloven...hahaha

Ja, han Egner kopierte Jesus. Og det må han jo fålov til!

Det er også kalt "den gyldne regel".

Skrevet

hahaha! Kristne er iallfall humorløse

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, ->>-! Verdisynet til KrF er så utrolig langt fra mitt, at jeg ikke kunne hatt noen nær sosial omgang med folk som stemmer det. Det samme selvsagt med FrP'ere. Har heldigvis ingen av dem i omgangskretsen!

Skrevet

Hahaha, flau nå, og måtte ta en liten spansk en? ;)

Skrevet

Kristne grunnverdier er farlige! Og er dømt nedenom og hjem i menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.

Skrevet

Men søte deg, hvor i alle dager har jeg påstått at jeg ikke tror mine meningsytringer her sier noe om meg? Selvsagt gjør de det. Om de sier det du mener de sier, blir en ganske subjektiv vurdering.

Jeg kommenterte utelukkende at det er godt du mener din anonyme vurdering av meg som menneske er så viktig at du får den klart frem her. Tenk om noen satt og lurte, liksom.

Skrevet

Så om f.eks jeg ikke er kristen og fremdeles mener det er en relativt god ide å oppføre seg anstendig, vil det da bli en agnostisk grunnverdi? I så fall kan vi jo bare drite i kristendommen og gå for de agnostiske grunnverdiene, så slipper vi religionskranglinga...

Det er absurd at kristenheten skal ta monopol på verdier som "ikke kverk folk fordi du er grinete, ikke stjel og ikke ljug og det er fint om du unnlater å pule kona til naboen." Dette er ganske universelle verdier som man vil gjenfinne i de fleste kulturer og religioner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...