Turbojenta og lillesøster Skrevet 14. september 2009 Forfatter #26 Skrevet 14. september 2009 Over en uke igjen til IKM og idag føles puppene mine helt merkelige Har følelsen av at de bare "detter sammen" på en måte. hehe Merkelige greier, har byttet bh 3 ganger idag, eneste som føles bra på er sports bhen. Jaja, får traske rundt med den idag da
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 14. september 2009 #27 Skrevet 14. september 2009 hadde jo positiv eltest på fredag. I dag har jeg vært skikkelig øm i livmorområdet og hatt mensenmurringer.. når er det egget fester seg etter befruktning? Knakje jeg har elsmerter etter el? Leste litt om det på www.pernille.info, men ble ikke noe klokere egentlig..Kjennes jo som om mensen er på vei jo!
2gutter+tvillinger Skrevet 14. september 2009 #28 Skrevet 14. september 2009 Blir med her jeg da;) 2pp, hadde EL fredag-lørdag som var virkelig vond(testen var og veldig positiv), har i allfall gjort alt vi kan, så får vi håpe at den sitter denne mnd. Ønsker dere alle lykke til!!!
Indigo 08-10-13 Skrevet 15. september 2009 #29 Skrevet 15. september 2009 Hmm, dette med el blir ikke jeg heller helt klok på. Er overbevisst om at jeg kjenner min, har smerter i ca. tre dager. Men om jeg skulle blitt gravid iløpet av disse dagene, hadde jeg aldri fått positiv test 5-7 dager etterpå?? Ikke så sterk i alle fall som jeg har fått. Har tatt fire tester, alle sterk positiv. Så mye mulig jeg har hatt el rett etter mensen.? Eller så har jeg vært gravid og likevel fått mensen? Er det mulig? Tok faktisk graviditetstest et par dager etter mensen denne syklus fordi jeg kjente meg så uggen/gravid, men den ble negativ, på kveldsurin da. Uansett, så henger jeg litt til her med dere. Kan ikke helt tro at jeg er gravid, selv om jeg har både positiv test og symptomer. Venter jo ikke TR før førstkommende mandag? Forrige TR varte i fire dager fra 27.-30.08. Er det noen av dere som kan forklare litt nærmere hvordan jeg da kan ha fått positiv test allerede?? Ja, ja. Noen som kjenner symptomer da? Her har jeg konstant vondt/ubehag i magen, litt nedpress, faktisk kjenner jeg det litt i bekkenet, og litt kvalm.
K ♥ tærten Skrevet 15. september 2009 #30 Skrevet 15. september 2009 Skravletråden vår hadde falt ned til side 2 - det må rettes på! Jeg er i dag 9 DPO og tiden går såååå sakte. Tørr ikke håpe noen ting da jeg vet jeg kommer til å bli så skuffet, men merker jeg håper og tror likevel.. Går ikke ann å prøve å være fornuftig nei. I går var jeg å besøkte en venninne som hadde fått baby og han var bare verdens nydeligste - har så lyst på en sånn en jeg også! Må de siste dagene denne uka bare fly avgårde så jeg enten får en positiv test eller kan starte på en ny pp. Helst det første da;) hehe Lykke til jenter - noen flere som syntes denne uka bare er helt forferdelig?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 15. september 2009 #31 Skrevet 15. september 2009 er så travelt på jobb.. fikk skikkelig varige stikkinger på venstre side av livmorområdet.. au,au, hva i huleste?! 4 dager siden pos eltest...
Eurecaღmed spireღ Skrevet 15. september 2009 #32 Skrevet 15. september 2009 Hei, slenger meg på her, vet jo ikke når ikm, da jeg har hatt en Sa, men hadde eggløsning i helgen, så skal i teorien kunne teste lørdag uke 39, men hvem vet... Jeg har og sinnsyke stikkinger, men på høyre side av livmorområdet. Nå er jeg opptimist, for dette hadde jeg nå sist jeg var gravid....! Håp, håp! Til deg høne, pøne. Spørs hvilke tester du bruker, noen kan gi utslag alt etter 6 dager faktisk! Har selv opplevd det for mange år siden da jeg oppdaget min sønn!
Utålmodige MiniMo Skrevet 16. september 2009 #33 Skrevet 16. september 2009 Hei! Grattis til deg høne pøne! Så utolig kjekt. Skulle ønske det var meg ja... Er 7 dager til IKM, men har allerede tatt en test. Var selvsagt negativ.. Men har liksom ikke noen spesifikke symptomer denne gangen syns jeg. Kroppen er merkelig sånn. 1pp var jeg helt sikker på at jeg var gravid. Alt var sånn som det hadde vært de to andre gangene. Men ikke noen spire nei. 2pp tenkte jeg ikke så mye på det, og hadde heller ikke noe særlig tegn., også kom TR 6 dager for tidlig. (tok ut spiral i juni, så er jo ikke helt regelmessig da) Så nå er det PP3, og jeg er heeelt opphengt.. sitter å leser på nettet ved alle anledninger, kjenner etter på alle tegn og er fryktelig utålmodig. Så langt har jeg hatt følgende tegn, fikk en voldsom metallsmak i munnen (men etter min beregning var det 2dpo så er jo veldig tidlig), har halsbrann, øm i bekken, tisser oftere, litt murringer og et slags press i underliv, og i dag er tannkjøttet mitt sårt!? er det noe og?? Men føler meg ikke gravis, sånn som i 1PP.. Håper alle tester positivt i løpet av neste uke!!!! *håpe håpe*
K ♥ tærten Skrevet 16. september 2009 #34 Skrevet 16. september 2009 Hei Jeg tok en test i dag, 10 DPO, og den var selvfølgelig negativ Har aldri vært gravid så vet ikke hva jeg skal føle, men er på evig symptomjakt. Er litt som deg utålmodige minimo.. første pp var jeg sikker på jeg var gravid, men nei. 2.pp følte jeg ikke noe, men ble fortsatt like skuffet når TR kom. Denne pp prøver jeg å si til meg selv at det sikkert ikke har funket, men merker jeg kommer til å bli lei å skuffa når TR kommer =( Har SÅ lyst på en liten spire!!!
Indigo 08-10-13 Skrevet 16. september 2009 #35 Skrevet 16. september 2009 Ja, da har jeg vært hos legen! Ifølge deres tester er jeg gravid:) Så nå begynner det å gå opp for meg! Synes fortsatt det er litt rart at jeg i så fall har testet positivt 5-7 dager etter befruktning (er dette kanskje DPO?). I mitt forrige svangerskapet testet jeg først av positivt 7 dager etter IKM. Men dette kan sikkert variere. Eller kanskje vi venter tvillinger? Uansett, legen henviste meg til ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er på vei, er ganske viktig å vite i forbindelse med jobben! Det blir spennende. Så enten er jeg 2+6 eller 6+ et eller annet! Personlig tror jeg bare at jeg er noen korte uker på vei! IKM nærmer seg, spennende jenter:) Lykke til med testing!!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. september 2009 #36 Skrevet 16. september 2009 Så spennende da Høne Pøne! Her er jeg 5-6 dager DPO, og har de siste dagene hatt mer eller mindre konstant murring/verking i livmorområdet, og bakover i bekkenet.. Hvor tidlig kan man eventuelt kjenne om man har exu? Litt vel tidlig med gravidsymptomer liksom.. Har hatt tydelige syptomer alle de fire gangene jeg har vært gravid,men ikke før den siste uken før IKM. Fortsatt lenge til jeg kan finne ut om det er noe eller ikke. IKM neste fredag/lørdag. Og strimmeltestene kom i posten i dag,men de kan jo ikke tas før dagen etter IKM. Hvordan er det med dere andre? Jeg er sliten i "magen"...
Gjest Skrevet 16. september 2009 #37 Skrevet 16. september 2009 Jeg vet ikke når jeg har ikm, men det må være i uke 39 har jeg funnet ut. Sist periode varte bare i 23 dager, og jeg har aldri hatt så kort før. Men nå må jeg vel være tilbake på rett bane igjen tenker jeg, fordi jeg hadde stikking i eggstokkene 8 sep. Og det betyr at enten har jeg el den dagen eller et par dager etter har jeg funnet ut (tror jeg). Så da blir det noen spennende dager fra tirsdag av da. Jeg håper så inderlig at jeg blir gravid snart. Håper dette er måneden fordi jeg syntes samboeren har vært så flink å ha sex med meg annenhver dag (sliter veldig på dette her). Det må jo bare treffe tenker jeg. Men samtidig ser jeg jo at det er jenter her inne som måler temp og tester etter eggløsning, men de treffer jo ikke så da vet jeg ikke jeg. Syntes dette er vanskelig jeg.
Mortil1snart2<3 Skrevet 16. september 2009 #38 Skrevet 16. september 2009 venter og venter og venter og venter..... noen som har prøvetesta?? Har sååå lyst, men skal være flink pike å vente å vente å vente....
Indigo 08-10-13 Skrevet 17. september 2009 #39 Skrevet 17. september 2009 Oi, da skal jeg på tidlig ul idag, er litt spent ja. Henvisningen fra legen gikk jo superkjapt:) Noen som begynner å teste positivt?
Utålmodige MiniMo Skrevet 17. september 2009 #40 Skrevet 17. september 2009 venter og venter jeg og!! Har selvfølgelig testet i deg *rødme* klarer ikke la være jeg.. men ingen tegn til noen strek nei.. er så leeenge å vente!
Utålmodige MiniMo Skrevet 17. september 2009 #41 Skrevet 17. september 2009 Så spennende Høne_pøne2!! Er jo kjempe spennende da å finne ut hvor langt du er på vei! Gleder meg til å høre
Eurecaღmed spireღ Skrevet 17. september 2009 #43 Skrevet 17. september 2009 Noen som har symptom da, er jo ennå litt tidlig.... Jeg har såre brystvorter, litt stikking... plutselig bekken smerter, økt utflod forferdelig trøtt stikker venstre side av livmoren Har hatt el rundt den 11/12 sept. Håper ikke dette er kroppen som lurer meg, har jo nylig hatt en SA i uke 6, så man vet jo ikke om det henger litt igjen ennå. Tester helt blankt, jeg har selvsagt testet meg i forbindelse med SA for å finne ut når den ble negativ. Har hvert negativ i godt over en uke nå! Håper jo så inderlig, man skal jo være ganske fruktbar etter en SA!!
Be Cool Skrevet 17. september 2009 #44 Skrevet 17. september 2009 Holder på å bli gal av venting og nysgjerrighet her selv!! Er ca 7 dpo, og kjenner etter symptomer selv om jeg vet at der ALTFOR tidlig. Grr. Har IKM lørdag 26. sept, så det blir lenge lenge å vente!! Ble så bummed out av negativ g-test forrige måned (testet nemlig svakt positivt 1 dag før IKM og så ble det "ikke gravid" på IKM), at jeg skal prøve å la være å teste denne gangen før IKM. Blir vanskelig! Når det er sagt tok jeg selvf en EL-test jeg hadde liggende i går, og fikk en ganske sterk test-strek om enn ikke like sterk som kontrollstreken. Vil gjerne det skal bety noe men vet det er altfor tidlig! Har litt symptomer denne gangen også, men de ligner dessverre mistenkelig på de jeg hadde forrige måned :-( .Dessuten kan de fleste av dem ha en helt annen forklaring en graviditet: *prikking i bryster og de er litt ømme. Tror ikke jeg pleier å merke det så tidlig før IKM (altså 10 dager før?) men det er vel PMS. *utrolig trøtt og sliten. Men har fått påvist jernmangel, og har akkurat feiret barnebursdag de luxe for førstemann i går, og har mye å gjøre på jobben så det er egentlig ikke så rart. *murring i eggstokker/livmor. (hadde dette forrige mnd også) Har sjekket for cyster, legen så ikke noe men har henvist til UL, så da får vi se.... *Humørsyk?? Ja, det er meg det... :-) *vond i korsryggen (kan komme av trening) Æsj, vil bare spole frem og vite hvordan det blir denne mnd. Har egentlg begynt å planlegge neste pp allerede slik at jeg (forhåpentligvis) ikke blir så skuffa når det ikke går denne pp. Appropos symptomer - vet dere hva som irriterer meg mest?? At jeg ikke husker noen av symptomene fra da jeg var gravid med førstemann som nå er fire år! Han var ikke helt planlagt,he,he, så naturlig nok kjente jeg ikke etter symptomer før TR uteble en ukes tid. Skulle gitt mye for å huske hvordan jeg hadde det de første ukene den gangen, så jeg kunne sammenligne :-) Blir spennende å høre utover hvordan det går med alle sammen og når testingen begynner. Let the games begin,he,he. Hilsen en som føler seg alt annet enn cool om dagen :-p
Indigo 08-10-13 Skrevet 17. september 2009 #45 Skrevet 17. september 2009 Ja, ja, da er det mulig å teste positivt på dag 18 i syklusen, 8 dager før ikm.!?! Har vært på UL, og der så de ingenting. Altså bare tre små uker på vei! Som jeg trodde (og visste innerst inne). Men likevel usikker når alle rundt sier at det ikke er mulig å teste positiv så tidlig.. Henger litt til her inne, skummelt å gå så tidlig inn på 1. tri!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 17. september 2009 #46 Skrevet 17. september 2009 O'hoisann! - Så bra, gratulerer! Er litt merkelig, men herlig, at mannoen ganger bare "vet". - Og andre ganger håper man igjen så hardt at en tror en vet... Her gjelder det bare å smøre seg med den tålmodigheten en gjerne skulle hatt og vente i over ei uke til. Og kanskje enda lengre enn det, om jeg klarer.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 17. september 2009 #47 Skrevet 17. september 2009 skikkelig sprøtt Høne Pøne! Har du tatt flere tester eller? Hva slags test brukte du da? Må jo ha superhøy hcg nivå du da!! :) Jeg har ikke på følelsen at jeg er gravid egentlig.. har liksom ikke troa på noenting jeg.. pessimisten sjæl!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 17. september 2009 #48 Skrevet 17. september 2009 Flere enn meg som prøver å "jekke ned" håp og forventinger, tydeligvis. ;P
Skoobidoo Skrevet 17. september 2009 #49 Skrevet 17. september 2009 Henger meg på *jekke-ned-forventning-trenden* ;-) Prøver å bare ta det som det kommer, men dessverre, jeg er ikke så flink....
Turbojenta og lillesøster Skrevet 17. september 2009 Forfatter #50 Skrevet 17. september 2009 Jekke ned forventninger jobbes det hardt med i denne gården også. Det er bare det at mens jeg prøver å jekke ned forventningene, så går samboern og jekker de opp igjen. Han vil så gjerne være positiv, hehe Litt søtt da, men hjelper ikke akkurat på mitt problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå