Gå til innhold

? ^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 39¸.?°´¯)^^ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en liten snakketråd for oss også jeg, siden jeg var så godt igang med den andre! Hvordan står det til med dere andre damer? Friskt mot inn mot det som vel blir EL uka for de fleste av oss? Vi får krysse fingrene for at flest mulig av oss får en spire som sitter denne pp!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne pp'en klaffer det for hele gjengen! Have a good feeling here ;-) Hvor kult hadde ikke det vært?

På mandag får vi svar på sædprøven til min kjære, tror alt er bra.. Men gleder meg til å få et sikkert svar :-)

Denne pp'en sparer jeg iallefall ikke på kruttet. Har kjøpt pree-seed glidemiddel, (folat selvsagt), EL-tester, drikker grapefruktjuce til den store gullmedalje og bittepitte-litt slimløsende hostesaft.

Jeg er egentlig et vandrende heksebrygg nå..... :S

Skrevet

Hehe godt at du har en god følelse for oss alle! Det hadde vært kanon om det klaffet ja!

Høres bra ut med heksebrygg, du får si ifra om det faktisk funker også ;) droppa EL testing denne pp, håper på å treffe på de mest fruktbare dagene likevel. Det er jo litt frustrerende å prøve når jeg stadig ser gamle kjente med mage eller barnevogn som sier det var et "uhell"! Men det er jo bare å smøre seg med tålmodighet, en dag blir det vel vår tur også! Hvilket glidemiddel kjøpte du og hvor kjøpte du det? Leitet litt på apoteket, men stabeistet av en samboer jeg har ville absolutt ha et han kjente til fra før, så da ble det den vanlige blå, tror det er durex play eller noe. Tviler på at den er så sædvennlig, hehe :P Prøver å snike meg til mest mulig sex uten jeg nå, for å være helt sikker! Hihi! Lykke til med svarene på sædprøven forresten, det er helt sikkert ingenting å bekymre seg for! :)

Skrevet

Hallo allesammen :)

Ja nå starter jeg med friskt mot og forhåpentligvis en stormende jubel i vente:)

Prøver på nr 3 og har nå prøvd i snart et år..puhh lange mnd har det blitt.

Begynt på metformin for snart en uke siden og skal også starte med pergo om tr dukker opp.

Jeg har ganske skjeldent el kan man jo trygt si..men nå håper jeg virkelig ;)

Skrevet

Usj, litt små deppa for tiden. Sædprøven var ikke så bra som vi håpet på, men heller ikke noe å bekymre seg for si legen... Er bare redd sjansene per pp for å bli gravid er redusert, og at det skal ta lange tider... Men må prøve å tenke positivt, sant? Altså: "Denne pp'en klaffer det" ;-))

Ang. glidemiddelet, jeg kjøpte herifra:

http://www.billige-tester.no/pre_seed_glidecreme-p-96.html

Skrevet

Isj da MissCapricornus, det var kjedelig at de ikke var helt som dere håpet, men siden han sa det ikke var noe å bekymre seg for så satser vi på det. Det er vanskelig å holde seg positiv kan jeg tenke meg, men jeg har troen jeg!! :) Denne pp sitter den for dere skal du se. Er vel bare å kjøre på denne uka så man er sikker ;)

Synes det er litt skummelt å være førstegangsprøver, tar meg stadig i å tenke på at det ikke er sikkert at det går i det heletatt. Jeg vet at han er fruktbar for han har en abort med en eks bak seg, begynner jo å bli en stund siden nå så kan jo være at det har dabbet av litt.. hehe! Bekymrer meg mest for meg selv egentlig, vet at mamma har hatt cyster på eggstokkene. Sist jeg sjekket så alt greit ut, men det er en stund siden, kanskje jeg bør ta en time hos legen? hmm. Mange tanker som spinner rundt. Håpe det klaffer for deg også denne pp da Solsol :D Hvor gamle er barna du har fra før? :)

Skrevet

Jeg er så enig... masse tanker hele tiden.. "Vil det gå? Kan jeg bli gravid? Hvor lang tid? Tenkt om vi må igjennom ivf... osv osv.."

Prøver å dytte vekk de tankene, men lettere sagt enn gjort altså. Uff, er en liten kontroll freak også vettu... det hjelper jo ikke ;-)

Skrevet

Hehe ja veit, er akkurat samme med meg! Det hjelper ikke akkurat å ville ha kontroll over alt hele tiden. Dette er liksom litt vanskelig å ha kontroll over, hehe! Men jeg er jo fortsatt tidlig i prøvingen, så skal ikke henge med hodet enda!! ;)

Skrevet

Ja det er mange tanker som kommer kan man trygt si du. Jeg hadde aldri blitt tatt ultralyd av så tenkte at det var det jeg måtte gjøre for å få et skikkelig svar. Gyn sa at det var arvelig med syster. Har to ifra før 3 og 6 .

Masse lykke til :)

Klemmer:)

Skrevet

Jeg har el rundt disse tider (tester ikke, så jeg vet ikke eksakt). I går stakk det i eggstokkene igjen, og sist pp så hadde jeg mest sannsynlig el to dager etter det. Vente, vente, vente...

Skrevet

Hei

Da hører jeg til her:) Kan aldri melde meg inn i en IKM gruppe før jeg har hatt el, da den kan komme litt tilfeldig i syklusen.. men i helga hadde jeg positiv el-test i hele 3 dager :D Da ble el på dag 27 denne pp'en!

Denne pp'en er jeg så todelt i tanker. Er veldig positiv fordi jeg har begynt å gå til akupunktur og homeopat og hadde sinnsyke el-smerter på lørdag og har virkelig tro på at alternativ medisin kan hjelpe. Dessuten har jeg vært hos legen for å ta blodprøver for å finne ut om jeg har PCOS. Har nemlig fått påvist PCO eggstokker ved UL. Fikk en sms på fredag hvor det sto av blodprøvene mine var tilfredstillende - så da antar jeg at jeg ikke har PCOS, men "bare" PCO?

På den annen side ble jeg spådd her inne på BIM av tre helt forskjellige personer til ulik tid hvor alle tre ga meg samme svar - at de ikke så noen spire på meg det første året hvertfall. Ikke at jeg helt tror på spåing, men at tre stykker gir akkurat samme svar skremmer meg litt.. Føler det bare tappet meg totalt for optimisme :(

Jaja.. får jo bare prøve og prøve og håpe at før eller siden er det vår tur også:) Ønsker alle lykke til i venteperioden som alltid er så eviiiiiig lang!

Skrevet

Uff, ang. dette med å bli spådd... Noen ganger tror jeg det kan gjøre vondt værre, særlig når man mottar "negative svar". Helt automatisk vil man jo spørre seg selv: Har de rett? Tenk om jeg ikke blir gravid? osv osv. De negative tankene tar liksom over... og det er jeg sikker på IKKE er bra. En annen ting er at når man blir spådd av ukjente personer uten referanser, er det i utgangspunktet et dårlig utgangspunkt, eller?

MEN jeg er ingen stor skeptiker heller, jeg har faktisk tenkt meg til healer til uka :-) Egentlig ikke på bakgrunn av "barneønsket", men hey, det kan jo ikke skade. Har lest en utrolig spennende bok om healing i sommer av Dr. Eric Pearl... interesant altså..

Lurer på hvor det blir av EL da, kjenner ikke stikking enda og testen slår ikke fult ut. Er vel på 14 dag i dag, så håper den kommer. Ble plutslig engstelig for at jeg ikke har EL :S

Har stabile sykluser på 28 dager, sluttet på piller i mai...

Skrevet

Hei, er vel ganske ny her inne etter å ha "hengt" på småtroll 0-1år i 10mnd. Nå har vi bestemt oss for en til, og er inne i "2.pp", for vi har det jo egentlig ikke travelt. Nok jobb i lillegutt:) Men likevel, hva er det med oss kvinner? Når vi bestemmer oss for å bli gravid så går det til hodet på oss, ihvertfall meg! Sånn var det forrige gang også. Skal sies at jeg er en del mer avslappet denne gang, men likevel. Går rundt å tenker på el, kjenner etter el. tegn,! Det positive er ihvertfall at vi får tatt igjen litt sengekos, har ikke vært så altfor mye av det siste året. Og så disse laaaaaaaaange dagene til IKM. Kjenner etter graviditetstegn, kan ikke vente på å ta test når det nærmer seg! Bare et lite sukk fra meg:)

Håper det sitter for alle oss i uke 39. Blir spennende å følge med:)

Skrevet

Hei hei! Er inne i vår magiske 3. pp! :) Satt på 3. forsøk med lillemann, så jeg krysser fingrene for at dette er vår mnd! :) men jommen kan denne prøvinga gå i hode på oss! Tok meg selv i å kjenne symptomer før jeg i hele tatt hadde EL :) ja ja.... gleder meg så innmari til jeg står med en positiv test!! har en del venner og kjente som nettopp har fått eller er gravide, og lillemann på snart 2 lurer ofte på "mamma beibi?", og jeg gleder meg til å kunne si "JA!":)

Skrevet

Hmmmmmmmm, jeg har tatt to tester i dag, billigstrimmel av type "One Step Graviditetstest", begge positiv, to superklare teststreker på begge! ("sånn-type-positiv-kan-ikke-være-noe-tvil"). Men det er jo alt for tidlig da?..

Skrevet

Jøss!!! Positiv allerede? I alledager :D GRATULERER SÅ MYE DA :D

Skrevet

Takk:) Skjønner ikke så mye selv, trodde jeg hadde kontroll på el og alt det der:) Har startet en annen tråd tidligere idag, og lagt ut bilde av test. Ifølge erfarne damer er jeg gravid (og testene da), så jeg får vel begynne å tro det selv også:)

Skrevet

Oj, går det an å teste positivt så tidlig? Hvis du har IKM i uke 39 er jo det minimum 1 uke og 1 dag itl IKM eller? Trodde man kunne få pos test max 4 dager før med CB digital jeg. Kanksje du har hatt el tidligere da?

Jeg hadde el nå på fredag/lørdag, så det er leenge til jeg har tenkt til å teste. Vi får nå se. Hadde SA 24. aug. og har ikke fått igjen mensen ennå. Sånn ble jeg gravid med datteren min også. Gravid etter SA. Har mistet to ganger før også. Håper på å slippe å oppleve det flere ganger. Tar meg selv i å tenke at datteren min bare var et lykketreff siden jeg mistet to ganger før henne og nå en gang etter.

Er dere testomane..? hehe, mener ikke noe galt med det altså, men tester dere før IKM, eller venter dere? Jeg skal vente litt, tror jeg.. så her blir det ikke noe testing før lørdag eller søndag i uke 39. Men jeg vil inne ut om jeg er gravid tidlig, for denne gangen er jeg lovet tett oppfølging. Så langt har jeg blitt gravid 4 ganger på første forsøk. Så vi får se hva som skjer denne gangen da.. 14 dager er utrolig lenge i prøveverden ;)

Skrevet

Ikke vet jeg, men har fått to tydelige tester idag. Kan liksom ikke helt tro det så venter med å slippe jubelen løs!

Jeg er ingen testoman, og hadde _virkelig_ tenkt å vente med å teste til neste søndag kanskje.. Men så kom kjæresten inn med lillegullet imorges kl. 08. Han skulle få morgenpuppen sin (altså lillegullet;). Og det "stinka" nystekt biff og svidd saus av dem begge. Jeg måtte spørre kjæresten om han hadde stekt kjøtt på morran. Tenkte at han kanskje var begynt å tilberede søndagsmiddagen allerede.. Kjæresten så bare dumt på meg... Hadde altså ikke stått å laga middag kl. 08 om morran nei. Merkelige greier tenkte jeg, kanskje jeg er gravid? Da lukter man jo så mye rart! Og klarte ikke dy meg med å ta en test da jeg stod opp, to stk tom, begge positiv.

Så jeg har vel kanskje ikke helt kontroll på syklusen min!?

Uansett, lykke til med dere alle! Håper den sitter her;)

Skrevet

Så spennende! Veldig overraskende kan jeg tenke meg! :) Får hviske et stille gratulerer da, siden du fortsatt virker litt usikker :) Men når det gjelder bifflukt så hadde jeg samme opplevelsen tidligere idag jeg også. Lå på sofaen og var heelt sikker på at jeg kunne kjenne middagslukt (halv 1. :P) fra de som bor oppe. Ikke var de hjemme og kjøkkenet deres er helt på andre siden av huset for stua vår. Samboern synes bare jeg var rar og ba meg spise litt siden jeg klart måtte være sulten! Men om det har noe med spire å gjøre er jeg igrunn tvilende til, hadde jo EL midt i denne uken så er vel igrunn litt vel tidlig å merke noe..hm :)

Skrevet

Visker gratulerer jeg også Høne_pøne =)

Ellers a jenter - hvordan går det?

Her er IKM neste mandag. Tørr ikke å ha noen forhåpninger denne måneden for jeg innbiler meg selv at jeg blir mindre skuffa når TR kommer da... men vet jeg lyver meg selv rett i trynet! Hehe..

Vet ikke helt når jeg har tenkt å teste, men skal hvertfall prøve å vente til neste helg.

Lykke til alle sammen =)

Skrevet

hei :)

må først viske gratulerer jeg også :)

jeg føler det på helt samme måte, Håpefulle K ønsker spire. Prøver å la være å tenke så mye på dette, men det går jo egentlig ikke an :) tror hele tiden jeg kjenner noen symptomer, men det er vel litt tidlig? jeg har IKM enten mandag eller tirsdag om en uke, tror jeg, hadde el mandag som var... syklusen er litt ustabil...

Jeg sier til meg selv ganske ofte at vi prøver jo bare igjen neste gang, hvis jeg får IKM, men vet at jeg blir utrolig skuffet likevel...

Men vi får prøve å være positiv :) har to spennende uken foran oss nå...

Når kan man egentlig begynne å kjenne noen symptomer?

ha en fin kveld alle sammen! :)

Skrevet

Ikke usannsynlig å kjenne symptomer en uke før IKM. Det har jeg hatt alle 4 gangene jeg har vært gravid. Har skikkelig menssmerter og murring uken før IKM. Det har økt på de siste dagene før IKM.

Gratulerer forresten Høne Pøne :) Blir spennende å høre hvor langt på vei du er da. Får jo tidlig ul du nå, siden du ikke vet hvor langt på vei du er :)

Skrevet

Har IKM omtrent neste mandag jeg også, så ser det er mange som venter IKM samtidig. Går å kjenner på symptomer jeg også som dere andre, greier ikke la være. Men dette er vel omtrent 5 pp nå, så forventer at TR kommer som vanlig. Begynner å bli vant med å være skuffa nå. Måtte jo selvfølgelig ta en test i dag, fatter egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det. Ble jo negativ da. Men er vel ikke så rart når det er en uke til IKM. Synes det er litt vanskelig å vite lengden på syklusene mine. Noen ganger går det på dagen fire uker imellom TR, noen ganger kommer TR to-tre dager etter.

I dag kjente jeg at brystene mine var litt ømme når jeg tok på de, nå er de ikke fullt så ømme lenger. Blir helt forvirra. ÅÅÅ kan ikke den spiren bare komme nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...