stjernestøv<3bella Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hva syns dere om å ha barn i sele når man er ute å går tur? Bare nysgjerrig på hva folk tenker, har nettopp hatt en liten diskusjon med søstern
Dronningen! Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Det får i hvertfall meg til å flire godt.... Jeg var på Ullevål for noen uker siden og da kom det en dame med guttungen i flexibånd. Stakkars unge
danieI Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 syns det er greit så lenge du plukker opp møkka etter ungen, også kan du jo godt la barnet hilse på andre barn i bånd, kjekk måte å komme i kontakt med andre foreldre.
Dronningen! Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Vesener i bånd hilser som regel på hverandre med et sniff i fua, blir ikke det litt vanskelig med Pampers?
danieI Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 vetta faen, jeg lukter bare på voksne damer, og da ikke i fua , høhø!
danieI Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 når man begynner å lukte voksent? jeg tror jeg holder meg til de over 30 ;-)
børdi Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Genial oppfinnelse for unger som stikker av. mange ganger er de så raske, og det kan bli farlige situasjoner ut av dette. derfor er sele geniaaalt... Og om noen tenker rart eller stygt ang det, så får de bare gjøre det.
børdi Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 stakkas unge??? hvorfor er det synd på ungen?
Ronja&Odin Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 jeg kjøpte en sånn med bamse til dattern min... har ikke brukt den enda, men hun hater og sitte i vogn så den kommer jeg til og bruke på store ukjente steder og i syden ol... det er vel mer stakkars unge hvis han klarer og stikke vekk fra foreldrene?????
Dronningen! Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Er det ikke da bedre å ha de i vogna eller holde i hånda? Jeg kan ikke si jeg noen gnag har tenkt: Filler`n nå skulle jeg hatt bånd til ungen!
hippopotamus! Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Med en 2 åring uten trafikkvett og en mark av en 1 åring i vogna ( ingen seler holder henne fast hvis hun har bestemt seg for å gå utav) kunne jeg godt hatt bruk for en sele i ny og ne
prekæs Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Jeg kan, etter å hatt en liten vilding i ett par år forstå at det brukes, uten å ha brukt det selv. Han har roet seg nå, men det er definitivt ikke moro å slippe hånden hans ett sekund, det sekundet benytter han til å gjemme seg inni ett klesstativ i den forholdsvis store butikken, synes det er fryktelig moro å bli ropt etter av en mor i fistel, så moro at han ikke svarer bare på ert, resten av familien samfarer butikken i panikk og heldigvis hadde en annen kunde sett han gjemte seg. Hele seansen avsluttes av en lite pedagogisk mor som ikke lenger er redd, men bare litt forbannet.
prekæs Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 Jeg har hatt to utgaver av barn. Gutta har hele tiden kjempet for å komme seg løs fra hånden min, mens jenta ville bli leiet. En svært stor forskjell faktisk.
togutter-08og10 Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Hvis en forelder har epilepsi kan jo sele være lurt. Når den voksne faller om i anfall kan hvertfall ikke barnet stikke av.
Ronja&Odin Skrevet 28. september 2009 #16 Skrevet 28. september 2009 hvis du leste slt jeg skreiv så skrev jeg. DATTERA MI HATER OG SITTE I VOGN OG HUN LIKER IKKE OG HOLDE I HÅNDA!!!!!"!!!!
Dronningen! Skrevet 28. september 2009 #17 Skrevet 28. september 2009 Slutt å skrik så fælt a! Datteren min hatet også å sitte i vogn men det er fortsatt jeg som bestemmer....
; Skrevet 28. september 2009 #18 Skrevet 28. september 2009 Noen har flere enn et barn. Noen gærninger har til og med tvillinger. Og det er begrenset hvor mange retninger selv DIB's supermødre kan løpe i samtidig.
Dronningen! Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Et vennepar av oss har 8, ja åtte, unger og de har aldri brukt sele på de. Krisemaksimering er slitsomt
Patetica fåkksi Skrevet 28. september 2009 #20 Skrevet 28. september 2009 (...) "når vi drar til Syden osv. er det kjekt med sele" Ja. Tydeligvis mange som tenker som deg, for jeg ser daglig familier bestående av minst to besteforeldre, to unge foreldre (type under 35) og en stakkars liten kladd på to som går omringet av fire-fem voksne mennesker og derfor minst åtte øyne konstant i sin retning, og likevel med sele. Jeg tror det er pensjonerte barnevognmafiamødre som bruker båndtvang på nysgjerrige småfolk.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 29. september 2009 #21 Skrevet 29. september 2009 jeg bruker sele på datteren min på steder der det er mye folk... hun vil gå alene, og når hun har sele, får hun jo det samtidig har vi kontroll.... dette blir brukt på kjøpesenter/parkeringsplass og på flyplass.. bruker det ikke på tur og til vanlig
harlekinia Skrevet 30. september 2009 #22 Skrevet 30. september 2009 Ja Takk, tar gjærne en sele!! med 3 barn i alderen 1mnd til 7år og mellomste er rimelig hyper og totalt uten redsel for noe som helst skulle jeg gjærne brukt sele i enkelte sammenhenger! Er jo ikke snakk om å sette ongen i bånd på trappa.... En liten onge har som regel rakett i rompa når de får en ide og da kan det rett og slett være snakk om sikkerhet. Ikke alle barn går "pent på plass" eller sitter i ro i vogna uten at det har noe med hvem som er sjef å gjøre.. Og hva er forskjellen på å bruke sele i vogna mot å bruke det på tur i f.eks sterkt trafikerte områder??
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 30. september 2009 #23 Skrevet 30. september 2009 Genialt for å administrere utspekulerte storesøsken når man er hemmet av diger mage/småsøsken. Gjør det faktisk mulig å ta familien med steder med både trafikk & folk i nærheten
h2lita Skrevet 1. oktober 2009 #24 Skrevet 1. oktober 2009 Barn i sele i vogna, på sykkelen, i bilen (disse tre er jo en selvfølge!) , men nå også når de får lov å gå!!! Ut å gå!!! Endelig en mulighet til å få røre på den lille kroppen sin,men nei... Sovepose man binder fast i senga, lekegrind og økt bruk av sovemedisin til barna... Hva slags fremtid går vi i møte? Barna skal ses, men ikke høres? Her snakker vi ikke om barnas beste, men foreldres latskap spør du meg. Man må faktisk følge med og ta seg av barna sine (uansett hvor mange, eller hvor tett man har valgt å få dem) De har små energiske kropper -ikke tillat dere selv å frarøve barna deres utforskertrangen og trangen til fysisk utfoldelse ved å sette bånd på dem!! Dere skal oppdra dem, ikke temme dem!
*lindamor* Skrevet 8. oktober 2009 #25 Skrevet 8. oktober 2009 Synes jammen synd på dem unga som blir satt i sele. Foreldre må da jammen kunne klare å ha litt kustus på unga sine. Virker som foreldre godtar mere og mere dårlig oppførsel av unga sine. Hvor ble det av god gammeldags folkeskikk???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå