Gå til innhold

er jeg stygg med mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Du var over hodet ikke stygg mot han syns jeg. Du lar ham jo få være ute helt til utestedet stenger. Jeg syns ikke han har noe å klage over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Du lar ham jo få være ute" HVILKEN TID LEVERE DERE I? Dere virker som noen sinnsykt stygge, kontrollerende bitcher hele gjengen, og jeg håper dere en dag får smake deres egen medisin.

Skrevet

'Herregud kor mange tåpelige svar du får her!

Du er ikke stygg med mannen din! Du har jo bare utrykt et ønske om at du vil han skal komme hjem etter utestedene stenger...aner ikke når utdrikningslaget starter, men det pleier å vere tidlig. Tipper brudgommen er sånn på en snurr innen halv tre på natten at det er like greit å ta kvelden uansett.

Hvorfor er det sånn at mannen skal velge å gjøre som han vil når konen er gravid? Hun har drøssevis hormoner og en kropp som forandrer seg dag for dag, mannen er faktisk gravid sammen med sin kone og bør ha forståelse for henne. Hvorfor ta sånn på vei om han må hjem halv tre?!? De har sikkert drukket og herja i 10 timer allerede da...burde vere nok det!

De har også barn som ønsker å se sin pappa før han skal bort en hel uke igjenn...kanskje hyggeligere å treffe en litt opplagt pappa som har sovet noen timer fremfor en superdrita kar som ramler inn under frokosten....

Det handler ikke om at hi nekter mannen sin å dra, men forteller hva hun ønsker...det handler om respekt for hverandre og kl halv tre er ikke tidlig å komme hjem når du er en respektabel familiefar!

Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene, men tenkte jeg skulle nevne noe litt på siden, kanskje.

Jeg har vært i et forhold hvor min partner kontrollerte meg. Jeg måtte nesten vise bussbillett når jeg kom hjem, for han var sikker på at jeg hadde fått en eller annen mann til å kjøre meg hjem. Jeg kunne ikke være for lenge hos venninner, selv på dagtid. Da ble han sur og "straffet" meg ved å ikke snakke til meg. Var vi ute sammen, så måtte jeg vokte meg for hvem jeg snakket til. Ellers kunne det vanke både utfrysning og av og til slag.

Han oppførte seg som om jeg var en liten unge uten vilje og fornuft, som han måtte passe på hele tiden ellers gikk det galt(i hans hode). Og som måtte straffe meg om jeg ikke gjorde slik han ønsket. Men han skulle egentlig kunne gjøre hva han ville, for han var jo "sååååå fornuftig" og hadde alle de rette svarene.

Forstår du hvorfor han er min eks?

Vi kvinner kan ha en tendens til å være slik min eks var, om ikke helt på samme måten. Men kontroll vil vi ofte ha, slik du HI viser her. Du begrunner det ikke utfra sjalusi, men virkningen er den samme.

Vokt dere vel, dere som er så kontrollerende. Det er grenser for hva et annet voksent menneske finner seg i, selv fra gravid partner.

Og en ting til; du HI er bare ca halvveis i svangerskapet. Går ikke du ut? Eller passer det seg ikke? En kveld med venninner og god mat?At du ikke kan drikke nå, er jo ikke et hinder for å ha det gøy;)

Skrevet

Jeg synes ikke at det er kontrollerende å spørre mannen sin om han kan komme hjem til rett tid når han er ute. Det er viktig med kommunikasjon og at hun sier hva hun ønsker fremfor å gå rundt å late som alt er ok. Hadde vert kontrollerende om hun fulgte etter han eller skjekket mobilen når han kom hjem osv.

Og du lenger oppe som sier du koser deg med magen og ostepopp mens mannen din er ute og koler'n hver eller annenhver helg..., er sikkert ikke like moro å sitte alene med ostepoppen når ungen kommer ut..

Skrevet

Jeg må si meg enig med de her inne som mener mannen din selv må få bestemme sine innetider.

Det hadde vært litt annereldes om du var høygravid, nærmet deg termin eller hadde en nyfødt hjemme (for livet går IKKE "tilbake til normalen" når baby er ute - da har du VIRKELIG behov for hans hjelp og støtte og at han ikke fyller bort helgene!)

La han få sparke fra seg nå mens han kan . og kom deg ut av sofaen selv, er mitt råd - ostepopen venter på deg den dagen du har en nyfødt liggende ved siden av deg i sofaen :-)

Skrevet

Nei det var du ikke,selvfølgelig unner du han morro ,men skjønner at du blir urolig når han er ute:-)

Skrevet

Føler dette er blitt til en debatt om hvordan mannen skal få kose seg og slå seg løs, fordi når ungen er ute blir det jo andre boller..osv.

Hvorfor er det sånn at når konen er gravid (ikke bare i dette tilfellet), så skal mannen få slå seg løs, ni mnd med fyll og galskap, gjøre som han vil fordi når ungen er ute da er det slutt!

Det er jo ikke sånn at kvinnen får rase fra seg der hun sitter å legger på seg kg på kg, hormoner, usikker, engstelig og alle de følelsene en gravid kvinne går igjennom!

I vårt tilfelle har vi vert sammen om graviditeten og mannen min ville aldri vert borte hele natten på party uansett hvilken anledning det er.

Her har HI spurt mannen om å komme tidlig hjem, ikke fordi hun er sjalu, ikke fordi hun vil kontrollere han, men fordi hun vil føle seg tryggere med å vite at han er kommet i hus. Vi vet heller ikke forhistorien til at HI ønsker dette, kanskje det er opplevelser som gjør at HI spør mannen sin om det.

Skrevet

Hvis du har giftet deg med et voksent selvstendig menneske, så gir svaret seg selv: La han bestemme når festen er slutt.

Det virker som om det er en del damer som jobber hardt for å umyndiggjøre mennene sine. De skal være inne til "rett tid" - hvem er det som bestemmer hva "rett tid" er da tro? Er det han? De skal ikke feste, eller drikke, eller være seint oppe, men gjøre som dama sier... Om han klarte seg sånn rimelig greit før han traff deg, både med festing, søvn, jobb og det å finne veien hjem, så er han vel fortsatt i stand til å klare det selv om han er gift?

Vi har et par i vennekretsen vår hvor hun "holder han i stramme tøyler", selv om han i utgangspunktet er en rolig, fornuftig kar. Men vi som kjenner han godt ser at jo mer hun sjefer, jo mer "trasser" han ved å drikke en konjakk til når hun har sagt "nå burde ikke du drikke mer" osv. Det å føle at man blir fratatt råderetten over eget liv er noe de fleste vil opponere mot. Og det er noe helt annet enn å bestemme selv at man vil komme tidlig hjem, la være å feste osv.

Og hva vet du..om du hadde gitt han sjansen, så kanskje han hadde kommet tidlig hjem av seg selv for å ta vare på deg, overraske deg, vise deg at han tenker på at du ikke får sove. Den muligheten tok du fra han i det øyeblikket du sa "kom hjem og ta hensyn til meg", for om han kommer tidlig hjem nå, så vil du alltid tro at det var fordi DU sa det, og ikke fordi HAN ønsket det. Og slik vippes forholdet deres sakte men sikkert fra å være et forhold mellom to likeverdige voksne til å bli et forhold hvor en er "uansvarlig" mens den andre er "voksen". Men du ville vel aldri giftet deg med han om han var "uansvarlig", ville du vel? Og ville han ha valgt deg om han ante at du skulle oppføre deg som om du var mora hans....?

Skrevet

Tenkte jeg skulle ringe min kjære å høre om han kommer hjem fra jobb til rett tid i dag..., men jeg la mobilen tilbake i vesken, vil jo ikke han skal få inntrykk av at jeg kontrollerer han eller umyndigjør han! Han må jo selv få bestemme overtiden sin uten at jeg skal komme med sånne tåpelige utsagn fordi jeg vil begynne å planlegge helgen! Egoistiske meg! You go man!

Skrevet

No har eg ikkje lest ka alle andre har svart her, men eg meina egentlig du bør la han få vere ute så lenge han vil..hadde han reist ut på fylla kver helg osv, så hadde eg skjønt deg. men det e utdrikningslag..

Samboeren min var på eit når eg var gravid i 7.mnd, syns ikkje det var noke problem i det heile tatt. var sjøl i utdrikningslag i sommar, og må ærlig sei eg hadde blitt irritert visst han hadde sagt eg måtte vere heime 02.30. (greit, han var jo ikkje gravid, men alikevel)

Kan ikkje du feks. overnatte hos ei vennine og ha en skikkelig kosekveld eller noke sånt? :)

Skrevet

Vel, ikke for å være frekk, men hva gjør da de som er alene? Eller de som har mannfolk som jobber borte i 3 uker f.eks?

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Vi er alle ulike og forholdene våre er ulike. Hvis du føler det sånn så synes jeg han bør ta hensyn til deg. Hvis jeg hadde vært ham og visste at du ikke fikk sove før jeg kom hjem, så ville dette plaget meg og jeg ville helt klart tatt hensyn til deg. Kl 03 er da heller ikke tidlig! Det er en del av det å være i et forhold det å ta hensyn til hverandre, ikke minst når du er gravid. Hva er vitsen med å leve sammen hvis man skal leve som om man var singel forøvrig?

Skrevet

leve som man var singel? bare fordi han skal i et utdrikningslag? jaja, for all del, forkjellige meninger, men det er da ikke rart damer (og menn for den saks skyld) blir dumpet, når de er på "eiesyke", og ikke kan unne samboeren sin slike ting innimellom. rett og slett egoistisk.

og en ting til, er det normalt å ikke få sove før mannen er innenfor de fire dører? seriøst?

Skrevet

Må ikke bli en kontroll frik da... :/

Hadde det vært en helt vanlig fest kunne du ha sagt det, men det er utdrikkingslag.... Tenk deg selv.. Om det blir shit morro, så må typen din si at nei, nå må jeg stikke... La han nå nyte kvelden!!! Er sånne regler som ødelegger et bra samliv... Min mening bare da...

Klem :-))

Skrevet

Du er ikke mora hans da;) stygg er du kanskje ikke, men jeg ville nok bitt det i meg og ikke sagt noe om jeg egentlig ikke ønsket at han skulle være ute så sent. Det blir hverken koselig for ham eller deg om han hadde valgt å høre på deg, han hadde sikkert surnet og du hadde kanskje fått dårlig samvittighet likevel? La ham få gjøre hva han vil du, du eier ham ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...