Gå til innhold

Min ex svigermor har anmeldt meg til barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

det ble slutt mellom meg og sønnen hennes for en god stund siden. Hun har siden den gang hatet meg. Hun ønsker at babyen skal bo hos han og hun har nå innsett at det er vanskelig å få dette frem i retten, hun bruker derfor skitne metoder nå.

Hun har skrevet et langt brev til barnevernet. der sier hun feks at jeg skal ha prøvd å kvele babyen min med en pute! (Ja, han ble innlagt på sykehus for noen mnd siden pga at han hadde et pustestopp her hjemme, men jeg hadde besøk når det skjedde, jeg rørte han ikke).

Videre drar hun løgnene noe helt vannvittig. Skriver at sønnen hennes aldri fikk lov til å gå utenfor døren, at han valgte å flytte fra meg fordi jeg drev med barnemishandling (det var jeg som kastet han ut), at jeg er helt gal og har visst mange psykologiske diagnoser..

Videre påstår hun at jeg er pillemisbruker og at jeg knasker paralgin forte mange ganger hver dag.. Jeg har kanskje tatt 5 paralgin forte i hele mitt liv.

Dette er bare toppen av alle løgnene. Brevet hennes til barnevernet er på hele 12 sider.

Jeg har tatt dette opp med sønnen hennes. Han har sagt at han har fortalt barnevernet at han ikke er enig i disse påstandene, men barnevernet sier til meg at det ikke stemmer.

Hva gjør man med slike mennesker? Det er ganske alvorlig at hun kommer med at jeg har prøvd meg på drapsforsøk!

Barnevernet fikk denne meldingen i Juni, men de tok ikke kontakt med meg før nå. Hvorfor har det gått så lang tid tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferieavvikling, kanskje?

Lykke til med saken din, da!

Skrevet

Ja, men jeg ville jo tro at de hadde vært ganske kjappe på døra om de trodde jeg hadde prøvd å drepe barnet mitt?!

Skrevet

oi oi, for en svigermor!

Pass på å ha ditt på det rene, dokumenter det du kan av motbeviser, og evt sms fra barnefar om at han er uenig i påstandene til mora.

Stakkars deg- om det er rett det du forteller, fy søren- snakker om svigermor fra helvete!

Stå på! evt hva med å skaffe seg en advokat og anmelde svigermor for æreskrenkelse og falske påstander eller noe i den duren?

Skrevet

Jeg har allerede advokat i forbindelse med barnefordeling og samvær.

Skrevet

Føler med deg!!!

er desverre masse syke mennesker ! jobber selv med stemor fra helvete og det er søren meg ikke lett å balansere barnets behov mot all trakassering og trusler man får som gjør at man ønsker å gi opp!!

prøv så godt du kan å ikke la dette synke inn i hodet ditt og fokuser på det du vet er sant! hennes mening betyr ingenting og hun ønsker bare ramme deg! ikke la henne få den gleden! vet det er tungt men slikt må man bare fnyse av skal man overleve!

dokumenter deg og alt du har av meld osv...

når barnet blir eldre er hun ute av livet ditt i mye større grad så fokus frem!

lykke til og klapp på skulder

Skrevet

Dersom BV fikk dette brevet i juni har det egentlig gått ganske raskt før de tok kontakt med deg. Loven er slik at fra de mottar en bekymringsmelding har BV tre mnd på seg til å bestemme om de skal undersøke saken eller ikke. Veldig mange kontorer kalrer ikke holde denne fristen pga overarbeid. Retningslinjene sier at en hver saksbehandler i BV ikke skal ha mer enn seks forskjellige saker, mens realiteten er at mange steder har hver saksbehandler opp mot 40. Jeg kjenner en som nettopp sluttet som saksbehandler fordi det vle forventet at hun skulle flge opp 54 (!) saker, og hun følte at hun ikke kunne gjøre en god nok jobb.

Skrevet

Er du suicidal er det kanskje like greit at barnevernet er involvert :-)

Skrevet

det har tatt ganske nøyaktig 3 mnd ja. Trodde de måtte undersøke alle meldinger de fikk?

Barnefaren skriver ikke på sms til meg at han ikke er enig i dette, han sier det kun i telefonen.

Nei, dette er slitsomt. hi

Skrevet

Er det ikke mulig å anmelde henne for trakasering da?

Trodde det var lovlig å gå til motanmeldelse?

Skrevet

Jeg er nok ikke suicidal nei. Hvor fikk du det fra?

jeg vet at jeg har mitt på det tørre, og jeg regner med at dette går helt fint. Men det er jo uansett ikke så veldig hyggelig å få slike beskyldninger mot seg. Det er jo veldig alvorlige greier det hun kommer med.

Jeg har vurdert å anmelde henne ja. Har allerede pratet med politiet om det.

Skrevet

Synes dette er såpass alvorlig at du bør anmelde henne med en eneste gang!

Det må være helt grusomt for deg som mor å få disse beskyldningene mot deg, selv om du vet at det er løgn.

Leste en laaaang tråd her for litt siden om en mor som opplevde det samme fra en nabo, du finner den sikkert hvis du søker på "bekymringsmelding". Hun fikk mange råd, bl.a. fra ansatte i barnevernet.

Jeg tror det er sjeldent at det blir noe særlig ut av falske anmeldelser, så du har nok ingenting å frykte:)

Hold oss oppdatert da!

Skrevet

Uff, kjenner til en (så godt som) identisk sak... Du må bare stå på ditt, og være åpen og imøtekommende med barnevernet.. Skjønner at det kan være slitsomt å måtte passe på alt en gjør så ingenting kan brukes mot deg.

Du burde få slippe å måtte forsvare mammarollen din...

Håper dette ordner seg for deg, det gjør det nok, og at du bare kan gå fra saken med hodet hevet når det er over.. For det kan nok ikke den andre parten som farer med løgn:)

Lykke til:)

Skrevet

Dette hørtes ikke greit ut for deg. For en stakkarslig dame som må ty til slike knep. Det er utrolig at et voksent menneske kan komme med slike påstander og samtidig leve med seg selv. Om dette er ren løgn så håper jeg hun får sin straff til slutt. Det er ulovlig å komme med slike sterke anklagelser og beskyldninger om de viser seg å være falske. Du må bare holde hodet hevet. Trøst deg med at dette vil gå bra, om du har alt på det rene. Det skal svært mye til før du mister barnet ditt og da må det finnes bevis for de påstandene hun kommer med. Mvh jurist

Skrevet

Her svarer du på ting du ikke vet noe om. Barneverntjenesten har plikt til å avklare en melding i løpet av 1 uke. Deretter har de 3 måneder til å undersøke saken. Dette kan utvides til 6 måneder.

§ 4-2. Meldinger til barneverntjenesten.

Barneverntjenesten skal snarest, og senest innen en uke, gjennomgå innkomne meldinger og vurdere om meldingen skal følges opp med undersøkelser etter § 4-3.

Så her har barneverntjenesten oversittet lovpålagte frister.

Enig med de som skriver at du bør ta vare på all dokumentasjon du har.

Håper dette ordner seg for dere :)

Hilsen tidligere barnevernsarbeider

Skrevet

IKKE anmeld svigermor, i allefall ikke uten at det er klartert med advokaten din!

Det er viktig at du fremstår som en som ikke ønsker å dra konflikten videre. Dersom du anmelder henne nå, kan det bli brukt mot deg i retten.

Dersom ingenting av hennes påstander stemmer, vil det uansett komme for en dag, og det vil bare styrke din sak.

Både barnevernet og dommere er vant til at det kommer falske anklager - selv om man selvsagt kan havne utfor en eller annen idiot som tar henne på alvor.

I retten blir man alltid opplyst om følgene av å avgi falsk forklaring; det pleier å virke avskrekkende på de fleste (tenker spesielt på din x, men også gamlemor herself).

Lykke til!

Skrevet

Herregud!!!! Sykehuset hadde sett det med en gang om du hadde vært skyldig i å forårsake pustestopp på bebien. Da hadde barnevernet vært der veldig fort og du hadde aldri fått lov til å reise hjem igjen med bebien. For en gal dame. stakkars stakkars deg

Skrevet

nei, veldig mange meldinger blir henlagt uten undersøkelse. Det de har gjort i dette tilfelle er antagelig å innhente informasjon før de tar kontakt med deg slik at de evt kan henlegge den uten å påføre deg den belastningen det er å bli meldt til BV. De aller fleste meldinger som er basert på løgn blir fort gjennomskuet av BV, men de må undersøke det likevel fordi det er forholdsvis grove beskyldninger de kommer med. Husk at de aller fleste tiltak er basert på frivillighet fra mor og far. Det er ofte lite BV kan gjøre dersom foreldre motsetter seg det. Likevel kan BV foreslå tiltak som kan være lurt å ta imot ifht at du og bf ikke kommer helt overens og er uenige om samvær.

Skrevet

Bare for å rette noe, og kanskje roe deg litt,HI; en blir ikke "anmeldt" til barnevernet. En kan levere en bekymringsmelding(her kommer ordet "meldt" fra. Som andre meldinger, f eks sykeMELDING), men en kan ikke anmelde noen til barnevernet. Det er hos politiet en anmelder folk. Så du slipper fengsel;)

Og ikke kav deg sånn opp på forhånd. Du VET dette er tull. Og så forklarer du til barnevernet hva som egentlig foregår, slik at de forstår. Du er nemlig ikke den første eller eneste som opplever dette i forbindelse med samlivsbrudd, og krangel om barna. Bare vær helt åpen med dem, du:)

Skrevet

hvorfor har det da tatt så lang tid som 3 mnd før de har tatt kontakt med henne?

Skrevet

det er streng straff for falske anklagelser av denne alvorlige sorten. Jeg ville ha kontaktet politiet om jeg var deg!

Skrevet

Føler med deg. Jeg fikk også en falsk anklage rettet mot meg for tre år siden. Det var en vond tid, men vi kom styrket ut av det. Barnevernet innså til slutt at meldingen var basert på tull. Men det er grusomt for en mor å måtte gå igjennom noe slikt som dette. Jeg unner ingen den smerten man føler når man er redd for at man kan miste det kjæreste man har.

Skrevet

Min ex-samboer meldte meg også til barnevernet. Han påstod at barnet sultet, at jeg var psykisk ustabil mm. Etter en kort undersøkelse konkluderte de med at det var bf som var ustabil siden han hadde levert inn en så alvorlig falsk anklage. Stå på ditt!!! Dette kommer dere til å klare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...