Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 2. september 2009 #26 Skrevet 2. september 2009 Huff, for en forferdelig situasjon!!! Kan ikke tenke meg noe verre. Når han har fått følelser for en annen, har man ingenting å stille opp med. Må følels helt håpløst ut. Dette er kanskje det jeg frykter mest, fordi det ikke er noen man kan "jobbe" for, så lenge den andre parten har bestemt deg for å gå. Du høres ut som en tøff og sterk dame som kommer til å klare deg fint. Jeg ønsker deg lykke til videre!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. september 2009 #28 Skrevet 2. september 2009 Jeg må bare si at jeg har all mulig respekt for deg hvordan du takler dette! Du virker kjempetøff og moden, jeg ville aldri tatt det så bra som der virker som du gjør. Det må jo ha vært litt av et sjokk så fort som alt har skjedd, og jeg håper alt går bra fremover. Også håper jeg han kommer krypende om noen måneder (så kan du velge selv om du vil tilgi eller ikke), uansett tror jeg du finner kjærligheten igjen når du er klar for det. En så sterk kvinne er nok ettertraktet! Lykke til.
Lilith Skrevet 2. september 2009 Forfatter #29 Skrevet 2. september 2009 Takk for mange og gode svar, alle sammen! Ettersom jeg bare ser ut til å få vite sannheten ved å snoke om dagen, sjekket jeg e-post han har sendt siden sommeren. Han har hatt følelser for henne i 4 uker, ikke to. Sendt henne kjærlighetsdikt o.l siden slutten av juli. Det ble en ny oppvask her i kveld. Jeg fikser ikke å bli løyet for. Han så meg rett i øynene og løy på lørdag. Jeg er utrolig skuffet, og han har sverget aldri å lyve for meg igjen. Han hadde altså følelser for henne mens vi fremdeles hadde sex og han sa at han elsket meg. Herregud som det svir i hjertet. Synes allikevel fire uker ikke er stort bedre enn to. Forklaringen hans på løgnen var at han ikke helt aksepterte det han følte inntil for to uker siden. Mannfolk! Skal allikevel prøve å bevare vennskapet, men han såret meg dypt ved å lyve sånn. Takk for alle varme ord, hilsener og trøsteklemmer. Jeg har folk som stiller opp. PS. Han vil ta med vår ekteseng når han flytter til henne (jeg nekter å beholde den), og dama har ingenting imot å sove i "vår" seng, med "vår" dyne og sengetøy og alt. Rar dame. Kommer aldri til å få noe godt forhold til henne!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. september 2009 #30 Skrevet 2. september 2009 jeg syns han gjør dette ganske ryddig, selv om han ikke har likt henne så lenge. at han tar seg av deg og barnet så mye økonomisk og alting syns jeg vitner om en mann som kjenner sitt ansvar og ikke gjør dette med lett hjerte. han prøver hardt og gjøre dette lettest mulig for deg. og han har sikkert også dårlig samvitighet. du greier deg uten han! og du kommer over han. det virker jo ut som du tar dette med fattning og det er bra lykke til! det er slettes ikke ille å være alene
fru gullhår Skrevet 2. september 2009 #32 Skrevet 2. september 2009 Hei Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Omtrent det samme skjedde med meg for tre måneder siden. Det er og har vært en berg og dalbane, men har det mye bedre no. Har fått utrolig mye støtte fra venner og familie, det håper jeg du også får. Råder deg til å snakke med en lege, dette har hjulpet meg. Få ut alle følelsene du har, snakk, gråt og ikke være alene den første tida. Du lærer deg selv virkelig å kjenne i en sånn situasjon, og den indre styrken din er tusen ganger sterkere enn du tror. Klem og lykke til
Ajam Skrevet 2. september 2009 #33 Skrevet 2. september 2009 Himmel.. Ut i fra måten du skriver dette på virker det som du tar dette med fatning. Du vil få det tøft en tid fremover, men du virker som en sterk jente, så dette klarer du!! Ang økonomi kan du søke NAV om forskjellige ytelser. Ønsker deg all lykke!
Miss Misantrop Skrevet 2. september 2009 #34 Skrevet 2. september 2009 Blir helt svett av dere som skriver at mannen har gjort dette ryddig. Har han problemer med ekteskapet sitt burde han snakket med kona si om det. Kanskje de kunne løst opp i problemene sine. I tillegg til dette har han sendt kjærlighetsmail og kysset det andre kvinnfolket. Ser ingen ting ryddig med denne mannen. Han later til å være en stor tullebukk.
neste*gang Skrevet 3. september 2009 #35 Skrevet 3. september 2009 Skjønner ikke at du klarer å stå oppreist slik du gjør, all ære til deg for det. Og så er det viktig at du gjør alle forhandlingene (nå må du grave til deg til din fordel) med mann/eks mann nå som han er i lykkerus og forelsket over ørene i en annen dame. Hva gjør du når når mannen din lander på jorda igjen da? og kommer frustrert inn døra og angrer? sannsynligvis vil dere nok begge får ganske mange følelsesmessige reaksjoner de neste ukene.. Bare meglertimene med familiekontoret kan være tunge og til ettertanke hvis "megleren" tar tak i dere. så med 9 års bakgrunn i et forhold tar det ikke lang tid før du finner en som fortjener deg for resten av livet..
h2lita Skrevet 3. september 2009 #36 Skrevet 3. september 2009 Bare for å forbrede deg er det godt mulig at det desverre dukker opp flere løgner i tida fremover. At de ikke har hatt sex for eksempel ville i alle fall jeg hatt store problemer med å tro. Om han er så forelsket som han gir utrykk for, er det en kjensgjerning at fornuften svikter. Han har helt sikkert gjort mye han ikke er stolt av, og vil nok helst slippe å bli konfrontert med det han har gjort. Helt sikkert vanskelig for han å såre deg ytterligere også, så regn med at han utelater og si ting, og pynter på sannheten. Kan selvfølgelig godt være at jeg tar feil, men det kan jo være en grei ting å ha litt i bakhodet i alle fall. Håper du velger å heve hodet høyt! Det har du all grunn til, og som jeg skrev tidligere.. Reaksjonen og oppførselen din etter denne smellen står det all respekt av! Hang in there:)
Gjest Skrevet 3. september 2009 #37 Skrevet 3. september 2009 Utrolig trist lesning...... uansett.... Pass på at du får på papiret at det er DU som eier leiligheten. I tilfelle han skulle finne ut om 1 år at siden han har betalt husleie osv så er det han som eier leiligheten. Du vil også få litt støtte fra NAV som alenemamma. Hva han skal betale til deg, ordner dere på "privaten". Lag gjerne en kontrakt på det. Jeg skjønner så godt at du aldri vil få noe "forhold" til denne damen. Men for din sønn sin skyld får du klistre på deg ett smil når dere møtes, aldri snakke stygt om henne osv. Det er det du som vinner på tilslutt ) Så får du heller la alt hat & galgegulp om henne komme ut til gode venner eller her inne Slik han & hennes forhold er blitt innledet, har det hele 0-5% sjangse for å overleve. Ikke særlig gode odds, kanskje en liten "trøst" til deg. At noen mennesker ikke har mer respekt for andre sitt forhold fatter jeg ikke! Uansett hvor singel og desperat jeg hadde vært, er en mann i ett forhold holder man seg UNNA. Hun vil jo aldri kunne stole 100% på han nå, hun vil nok tenke at han kan lett gjøre det samme mot henne som mot deg. Om hun greier å tenke lengre enn nesetippen sin da, vel å merke. Kjempe stor trøsteklem til deg, syns du er meget tøff som greier å holde deg så fattet nå )
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 3. september 2009 #38 Skrevet 3. september 2009 Hei! Dette var trist, men dette vil du komme deg gjennom-- og en dag finner du en mann som elsker deg og som du elsker. Men sorgprosessen vil nok ta tid, sikkert flere år. Ønsker deg alt godt. Men en ting; hate henne?? Det har HAN som går fra deg, HAN som har ført deg bak lyset, HAN som har vært utro. Hun har mest sannsynlig forelsket seg i "feil mann". Jeg gjorde dette en gang og har kjent på kroppen hvordan det er å være den "nye". Jeg skjønner at det er lettere å hate henne...og gi henne skylden. Men faktisk. Som han på familievernkontoret sa til meg- Denne nye er den som faktisk har minst skyld.. Dere var to i forholdet, han har nå vært utro mot deg og vil gå. Han VILLE nok ikke såre deg. Det er litt typisk mannfolk å slite i forhold " alene", men ikke gjøre noe før de treffer en ny.. "brekkjernet". Hadde han ikke gått for denne nye, hadde han kanskje funnet noen andre nye etterhvert.. Men, hvis det er noen trøst da, så går ikke de noen lett tid i møte. Etterhvert legger forelskelsen seg og da vil hun bli usikker på om mannen egentlig gjorde alt for å redde det forholdet han var i, om forholdet deres bare var nede i en bølgedal, om følelsene for eksen kan komme tilbake- tross alt delt mye sammen. Osv. osv. Slik var det i hvertfall for meg.......
cherry coke Skrevet 3. september 2009 #39 Skrevet 3. september 2009 Jeg tror det er en helt vanlig følelse å sitte med etter å ha blitt forlatt på denne måten. Man kan ikke akkurat hjelpe for at man er i en følelsemessig berg-og dalbane.
Berta_78 Skrevet 3. september 2009 #40 Skrevet 3. september 2009 Som alle andre har skrevet her: All ære til deg! Har aldri hørt om noen som har tatt noe så opprivende med sånn fatning. Du er nok et veldig bra menneske :-) Flere har vært inne på det: Pass på å sikre deg med kontrakter i hue & r..., og at ditt navn står på leilighet osv. Jeg er helt sikker på at hans engasjement for dere er ektefølt og reelt nå, men bare vent til en ny dame (som jeg ikke tror kommer til å være den nåværende..) dukker opp og blir gravid og begynne å ymte frempå om at "..nå må du begynne å fokusere litt mer på VÅR familie..", "..hvorfor skal DE få så mye.." osv.. Lykke til til dere! Jeg vet det kommer til å gå bra med deg, så mye fornuft som du er utstyrt med. Husk at det er lov å sørge også :-) Stor klem.
Dotten Skrevet 3. september 2009 #41 Skrevet 3. september 2009 Dette takler du nok myyye bedre enn du selv tror akkurat nå. Ønsker deg all mulig lykke til både du og sønnen din. Vi får håpe mannen din stiller opp så mye som han sier han skal, og at ikke dette nye kvinnemennesket stikker kjepper i hjulene etterhvert. Du er helt sikkert en sterk kvinne så dette ordner seg. Som det så fint heter: Alt ordner seg for snille jenter. Vi får håpe venner og familie stiller opp og hjelper dere nå (du og sønnen), og kanskje om et år eller noe finner du deg en ny drømmemann du kan dele resten av livet med! Lykke til og stoooor klem!
Ludoline Skrevet 3. september 2009 #42 Skrevet 3. september 2009 Ulykkelig i ekteskapet i flere måneder, et forhold til en annen i fire uker... Det var ikke mye som skulle til før han brøt et ekteskap som har vart i så mange år. Også rett inn i et nytt forhold og samboerskap... Godt mulig han kommer til å få en eller annen følelsesmessig reaksjon etterhvert, og at forholdet til den nye kommer til å ryke. Da vil han sitte der med skjegget i postkassa.. Ikke mye ryddig av ham ikke å gi beskjed om at han ikke hadde det bra i forholdet, slik at dere kunne ha gjort noe med det, kommet til en løsning i fellesskap før han kastet seg i armene på denne nye dama. Samtidig bryr han seg nok veldig om både deg og barnet siden han prøver å ordne det praktiske på best mulig måte. Det er ihvertfall bra.
*Rutletutt* Skrevet 3. september 2009 #43 Skrevet 3. september 2009 Gir deg en lang, god klem og håper virkelig dere klarer å beholde den samme innstillingen fremover begge to - det må jeg virkelig si, at du tar dette på en veldig moden og flott måte (hvis man kan si det...) hadde ikke vært jeg som hadde vært så diplomatisk:o( Skjønner veldig godt at du ikke orker å treffe henne! Masse-masse-masse lykke til fremover, du virker beintøff, så dette klarer du! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå