Gå til innhold

Ingen vettuge mennesker stemmer FRP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alltid like skuffet hver gang jeg møter hyggelige mennesker som avslører at de stemmer frp. Da vet jeg liksom at det ikke er særlig mer enn "hyggelig" å hente der.

Skrevet

Ihvertfall altfor mange korttenkte mennesker. At ikke flere gjennomskuer Siv Jensen, det er ikke mulig å dele ut mer penger til alle og alt uten at det går utover noe og noen.

Skrevet

Det går jo ut over noen, feks de som gjerne skulle studert og som da blir avhengig av private legater og bankers goodwill. Skulle likt å se den private banken som ga deg penger ett år fordi du var gravid og fikk barn mens du studerte.

Skrevet

Merkelig, jeg var her og skreiv her en kveld...

Jeg signerer her; folk flest jo! Folk flest MOT frp!!!

Skrevet

Enig! Forstår ikke at det går an å vurdere FrP engang. Huff!

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke stemme FRP?

De skal fikse alle veier, sykehus, eldreomsorg, skoler osv. sette ned skatten..osv. De skal jo fikse norge og gi alle mer penger uten at noen må betale reiningen. Det er jo så fantastisk at jeg må klype meg i armen!

Skrevet

Så hva skal dere FRP-hatere stemme da???

Jeg har absolutt ikke satt meg inn i politikken, så bare lurer på hvilket parti som er det smarte å stemme på!!!

Skrevet

Om du ikke gidder sette deg inn i hva ulike politiske partier står for, er det nok smartest å la hele stemmegivningen være. Det innbefatter selvsagt at man mister enhver rett til å syte over politiske beslutninger som tas de neste fire årene.

Skrevet

Månestråle, som alltid setter du fingeren rett i sakens kjerne:-) Kjekt at du er her fremdeles.

Skrevet

Syns ikke det er så morsomt å høre på politikere som slenger dritt til hverandre. Istedet for å fortelle hva de står for, slenger de heller dritt om andre partier. Så nei det gidder jeg ikke høre på. Men jeg har lest på nett hva de forskjellige står for. MEN....skal en tro på alt de lover??? Er det noen parti som holder hva de lover??? Det jeg lurte på er hva folk her inne kommer til å stemme, og hvem de tror kanskje holder hva de lover! Og ja jeg skal stemme, så jeg har noe jeg skulle ha sagt de neste 4 årene!

Skrevet

Hallo.

Er vel rimelig enig med deg!

Selv er jeg skikkelig i tenkeboksen; har vært en pålitelig Sv-velger helt siden jeg var gammel nok til å stemme, men nå blir det andre boller. Har blitt skuffa siden de kom med i regjeringa for fire år siden, men èn ting er fullstendig klart-det blir ikke FRP!!!

Skrevet

Det er ikke veldig utbredt at noe enkeltparti har rent flertall på Stortinget og danner ettpartiregjering. Dermed er det usannsynlig at noe enkelt parti vil få gjennomslag for alle sine saker. Norsk politikk er kompromisser.

Jeg har ikke egentlig inntrykk av at det å si at man ønsker en ting i valgkampen og så stemme mot det når man kommer til tings er spesielt utbredt hos noen av partiene - selvsagt med unntak av kompromissløsninger hvor man må prioritere i saker og gi noe for å få noe.

Jeg mener fremdeles at man ikke bør stemme dersom man oppriktig kan hevde at "jeg har absolutt ikke satt meg inn i politikken."

Skrevet

Enig. Dermed blir det vanskelig for min del som all alltid har vært en ihuga Sv-fan...

Men det er klart at de politikken likevel blir farga av de partia som sitter i regjeringa, sjøl om det er uhyre sjelden at ettparti-regjering forekommer. Å plassere "sosialisten" Kristin som finansminister var kanskje lurt i utgangspunktet, men ikke det har nok ikke vært særlig lønnsomt for Sv som parti nå i ettertid.....

Skrevet

Ville aldri falt meg inn å stemme Frp, men jeg generaliserer ikke av den grunn. Et meget oppegående og høyt utdannet menneske i min omgangskrets er Frp-tilhenger, vi kan diskutere politikk så busta fyker, men jeg har respekt for vedkommende på tross av politikken.

Jeg synes forøvrig at det er minst like ille å stemme på¨partier som Krf, Sv og Rødt, men igjen jeg lar andre velge selv og dømmer ikke.

Selv er har jeg gått fra Venstre og til Høyre, sikkert de som synes det er fryktelig også.

Skrevet

Å gå fra venstre til høyre er ikke den store overgangen, begge er erkeborgelige, og slettes ikke så stort sprang som man skulle tro. Og ja jeg dømmer og generaliserer. Særlig FrP-tilhengere. Mulig jeg da er et usselt menneske, men jeg har aldri sagt jeg er Dalai Lama.

• 2 uker senere...
Skrevet

du motbeviser ikke akkurat det dem sier da

Skrevet

Jeg har fordommer, og det har nok du også. Og fordommer mot frp-velgere har jeg i alle fall. Sutre klage-parti, med sutre-klage tilhengere.

Skrevet

Siv Jensen trenger enten beroligende eller lykkepiller, kanskje begge deler, for makan til kjeftesmelle og anklagende kjerring skal man lete lenge etter. Valgkampen ble ødelagt av den konstante gnålingen hennes, og å legge skylda på Sponheim i etterkant, DET var under beltestedet. Lurer på om dama trur at hun gror på seg baller hvis hun kjefter høyt og lenge nok. *Grøss*

Skrevet

Folk flest vet dessverre ikke hva som er godt for dem selv. Og at Siv sitter i Oslo og pamper seg, mens FrP skal bekjempe eliten, er en selvmotsigelse i seg selv så stor, at jeg er fristet til å sammenligne det med en viss nasjonalitets omsluttelse av en viss kortvokst, mørkhåret østerriker som kom og fortalte folk at man skulle være blonde, høyreiste og blåøyde.

Jeg er enig med Ibsen.

Skrevet

Men hvorfor stemmer så mange FrP, da? Er en grunn til at det er Norges nest største parti, liksom.

Skrevet

Alle som jobber i den offentlige sektor og ikke akkurat tjener flesk, vil forakte Frp og alt partiet står for. Det sier vel seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...