Gå til innhold

Jeg prøver å være en "grei" barnehage-mor....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fremdeles denne sarkasmen.... Tok deg faktisk seriøst i begynnelsen, men du har jo ødelagt fullstendig for deg selv i denne tråden her. Ja selvfølgelig kan du gå mot strømmen og "si sannhetene", men du når nok lettere igjennom til alle hvis du klarer å holde deg saklig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe sarkasme jeg sier til deg. Jeg setter ikke pris på den vennligheten du mener å vise meg. Har vært veldig tydelig på det hele tiden. Tror du virkelig at du skal klare å få meg til å like deg?

 

Du prøver å stigmatisere meg, mener at jeg ikke har et bra liv osv. Du er ganske bra hard i dine tilbakemeldinger. Men prøver å kamuflere det i et "hyggelig" språk

 

Jeg har ikke det minste behov for å fremstille en sannhet, jeg sier kun min meninge.Sannheten er kompleks og sammensatt, hvem av oss har den? At du ikke ønsker å respektere meg som jeg er, betyr ikke noe for meg. Mest sansynlig kjenner jeg deg ikke. Og mitt mål er ikke at alle skal like meg, men at jeg skal leve livet mitt slik jeg ønsker uten at det går på bekostning av andre. Da må man være bevist egne og andres grenser.

 

Selv klarer jeg helt fint å godta at andre er ulike, og behandle de med respekt. Jeg svarer ikke på innlegg her inne bare for å ta en person, men å diskutere en sak. Akkurat nå forsvarer jeg meg mot deg.

 

Synes du virkelig bør gå i deg selv og stoppe.

 

Du diskuterer meg og ikke sak!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...du har virkelig problemer du, stakkars deg og stakkars ungen din også som lever med en forelder med slike problemer!

Egentlig virker du mest som en utrolig barnslig 15 åring som er midt i verste oposjonsalderen.

Jeg har full forståelse for at samarbeidet mellom barnehagen og hjemmet fungerer dårlig i ditt tilfelle for det er ikke mulig å samarbeide med deg. Prøv å gå litt i deg selv du også og kjenn etter hvorfor du har så stort behov for å skrive disse sinte innleggene. Det er tydelig at du bærer på mange vanskelige følelser!

 

Dette var opprinnelig MIN tråd for å diskutere hva vi foreldre kan gjøre for å bidra til en god barnehagehverdag for barna, men av en eller annen grunn har det blitt en krangletråd der du prøver å overbevise oss om at du har det bare bra. Lag din egen tråd da vel!

 

Hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel ikke barnet ditt du merker tøyet for.... Barnet kan vel ikke navnet sitt skriftlig antar jeg.

Du gjør det vel pga du må det om ditt barn skal få rett klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er klart hun ikke leser navnet sitt. Men hvis alle tingene hennes er merket så slipper personalet å bruke masse tid og krefter på å lete etter ting som er borte og lagt feil, og dermed er det til fordel for barna at man merker alt tøyet deres. Da blir det mer ledig tid og energi til å gjøre hyggelige ting med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker av to grunner:

 

1. Jeg merker alt pga jeg håper med det at tøyet ikke vil bli borte eller stjelt av andre foreldre.

Jeg har opplevd at tøy som var merket har blitt borte og dukket opp som et annet barn sitt. Dvs foreldrene har brukt klærne til mitt barn med navn i og slitt de ut. Jeg ser på dette som tyveri. Foreldrene til det barnet er så spesielle at jeg orket ikke å ta det opp med de. Har kommet meg over skuffelsen nå : )

 

2. Det er ulikt fra bhg til bhg. I den jeg har kan alt som ikke er merket bli lagt i en stor korg. Det er helt ok. Men noen av de ansatte er utrolige, de husker alt og leter etter alt fra sokker til votter. Og setter virkelig sin ære i å holde orden, når dette er den barnet ditt også liker best, blir det en klar favorittperson. Av den grunn vet jeg at de ansatte setter stor pris på at jeg merker tøyet. Jeg letter hverdagen for denne personen, som aldri klager på at jeg glemte å sette i lappen på den nye genseren i to dager. Derfor har jeg laget en kjempe fin navnelapp, og setter den på med stor fornøyelse.

Veldig glad for alle de ansatte som gjør hverdagen til barnet mitt godt, da er det viktig å være fleksibel og imøtekommende.

 

Så min merking er både litt egoistisk og for å være hyggelig.

 

Man må jo merke alt på SFO også da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At moren til Anna hadde glemt støvlene hjemme. At pappaen tl Per spør for femte gang etter votten som forsvant sist vinter. Er variabler som ansatte bare må finne en måte å leve med."

 

Det skulle vel bare mangle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier det slik jeg, dersom alle foreldre var like flinke til å merke barnas klær og utstyr, så fikk vi som jobber i barnehagen mye mer tid til barna. For da slapp vi jo å lete etter rett klær til rett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte en viktig ting: Ta ungen fri så ofte du kan. Vi ser unger som ofte får fri bare for å være litt hjemme med foreldrene er mer lykkelige enn de som alltid er fullt i bhg, og de som aldri får fri mellom jul, påske osv. Mitt barn går fullt, men jeg jobber 80% Likevel er barnet hjemme med meg den dagen jeg har fri. Vi har også 6 timers dag, for 8-9 timers dager er fryktelig lenge for alle barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ,du bryr deg om hva jeg skriver fordi ellers hadde du ikke skrevet slike lange svar. Du virker opptatt av å bli likt, men det virker ikke som om du får det til. Når man øsnker å bli likt men ikke får det til er det letteste man gjør å late som man ikke bryr seg om hva andre mener. Du er rimelig paranoid og antar automatisk at jeg kammuflerer slemme ting i mine hyggelige tilbakemeldinger. Veldig trist - for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjør jeg:

 

- å merke klærene, fordi jeg fikk råd om å gjøre det.

 

- Ekstra skift i bhg, fordi jeg fikk beskjed om det i bhg. Dessuten vil jeg ikke at sønnen min skal gå med våte klær (ved uhell) i bhg hele dagen.

 

- Blir kledd mye i jobbebukser, fordi det er lettere for han å bevege og leke i.

 

- Lærer meg navnene på barna, fordi gutten min leker med dem. Veldig viktig å vite hvem som er hvem når han forteller om dem.

 

- Leser lapper og notater som blir hengt på veggen, fordi det er som oftes der det står de viktigste infoene.

 

- Hilser på de ansatte når jeg levere og henter, fordi det kommer som en natulig ting å gjøre.

 

- Gi beskjed bare hvis det er noe spes.

 

- er alltid blid når jeg henter i bhg, fordi jeg ser frem til å treffe gutten etter en halv dag uten kontakt.

 

- Sjekker også alltid yttertøyet fordi det er mer viktig for gutten å ha rene og tørre yttertøy enn for å gjøre de ansatte glade og blide.

 

Så alt det jeg gjør, gjør jeg for at sønnen min skal ha det best mulig i bhg, siden han oppholder seg der halve dagen. Gjør det ikke for å få et godt forhold til bhg, for det har vi uansett fra dag 1.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

nå er jeg heldigvis ikke første du har henvist her inne på DiB : )

 

Man speiler ofte seg selv i andre, så hva sier det om deg?

 

Have a nice day : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man speiler ofte seg selv i andre, jeg har nok også tenkt som deg en gang i blandt! Og ja, jeg har sikkert skrevet liknende kommentarer til flere her på DiB! Du er ikke alene =)

 

Ha en fin dag du også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et viktig punkt som jeg er helt enig i. Glemte å ta det med, men jeg har jenta mi hjemme de dagene jeg har mulighet til det samt at vi som regel får det til slik at hun leveres sent og hentes tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av å være i gruppen av mennesker du henviser!

 

Fin hobby du har å mene at mennesker som ikke passer inn i ditt bilde bør korrigeres. Håper du føler det er god utnyttelse av livet ditt. Mange som setter pris på din mening, det blir så lett å plassere deg : )

 

Men så er det noe med bjelke og flis da.

 

Lykke til, du får det nok til engang skal du se.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvo slapp av og nyt livet med barnet ditt. du har også lov å være stressa og sliten innimellom slik som alle andre.

ikke tenk bare på hva du kan gjøre for å tilfredstille oss det er lov å stille krav og gi oss positive og negative tilbakemeldinger. barnehagen er et tilbud for barna og deres foreldre. vi skal yte dere service. men det er godt at du gjør et forsøk på å sammarbeide.

 

 

 

hilsen en barnehage annsatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener lenger.

 

Hva betyr det med bjelke og flis?

Hva mener du med at jeg henviser?

Hva er det jeg en gang får til?

 

Tror du blander meg sammen med en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at disse tingene går av seg selv hos deg. Det gjør det hos meg også nå. Da jeg skrev det var det like etter at barnet mitt begynte i barnehagen så alt var nytt for oss. Men som jeg prøvde å si til noen lenger opp her så er faktisk ikke dette vanskelige ting, det er ting vi som foreldre BØR gjøre. men det er helt utrolig hvordan denne tråden har engasjert og ikke minst irritert enkelte.

 

hilsen hovedinnlegger

 

Som koser seg med ungen sin. Det tar ikke hele dagen å følge med på beskjeder, merke tøyet og si pent goddag og hadet da.

Endel her inne reagerer jo som om det var snakk om å utføre de mest urimelige oppgaver......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke rart. Jeg har klart å irritere på meg en av dine mest arge motstandere lenger oppe her. Så mye irritasjon og sinne over ting som jeg synes er hyggelig og naturlig å gjøre.

 

Men.... jeg klarer ikke helt å la være å argummentere med henne heller for hun tar helt av... beklager at jeg har provosert henne videre i tråden du opprinnelig startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...