Gå til innhold

Hvor mye har dere i mnd egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv 960 i barnetrygd og min kjære har 16 000 utbetalt. 7000 av disse går til huslån, og vi har en baby. Resten går med til diverse regninger osv men jeg syns ikke vi har det så galt. Så derfor lurer jeg

bare lurer på hva noen barnefamilier egentlig bruker pengene på når de klager over 25 000 ++++ osv utbetalt i mnd.

ikke kritikk men lurer bare veldig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi har ca 80000 til sammen. Tror kanskje man øker med innkjøp og utgifter jo mer man tjener, for jeg husker at det gikk greit da vi var yngre og tjente mindre. Vi har to ganske dyre biler, 3 mill i huslån, to barn i privatskole, reiser mye så pengene forsvinner, de. Vi sparer også litt, men ikke så mye..

Skrevet

Hei og hå.

MIn kjære har ca 20.000 kr utbetalt, jeg har studielån på 6500 kr og tjener 4500 kr i min ekstrajobb. Har to barn og betaler full bhg og huslån.

Vi har det ikke superfett, men skal ikke klage.Fattigdomsgrensen er på under 168000 kr i året,og DA har man lite.

Skrevet

Med økende inntekt øker også utgiftene for de fleste.

Jeg har ca 17 000 + barnetrygd for 3, 2900

Han har ca 20 500. Han i full stilling, jeg i deltid. Vi har det ikke akkurat så veldig fett, men det er pga noen dumme valg vi har tatt. Har rydda i det nå og holder på å betale ned med greie månedlige avdrag. Så det går seg til:)

Skrevet

Sunt å lese sånne innlegg av og til. Vi tjener ca 70 000 pr mnd, og burde derfor ha flusst! Men, som nevnt over her, forbruket øker i takt med inntektene....

Vi spiser god mat, bygger stort hus, og har hver vår store bil. I tillegg til hytte. Ja, penga triller unna!

Skrevet

Snart alenemor her. Har ca. 21.000 utbetalt i mnd - men får snart litt ekstrahjelp i barnetrygd og barnebidrag - Har endel studielån og kjøpt leil. , så det rekker omtrent akkurat rundt nå -

Skrevet

vi har ca 22000kr utbetalt etter skatt,familie på fem. ikke noe fet lønn å leve på det heller,nei. Syntes det er frekt av de som klager som har dobbelt så mye...

Skrevet

Jo mer man får, jo mer bruker man;)

Hadde man måttet klare seg på mindre, så tror jeg de fleste hadde klart det. Og de fleste burde vel egentlig få prøve hvordan det er å måtte telle kroner hver mnd.Kanskje verden hadde blitt en bedre plass!;)

Jeg har utbetalt 10.000i lønn (permisjon 80% utbetalt) 2x barnetrygd og kontantstøtte på 3303kr. Mannen har utbetalt mellom 24- 30.000 i mnd.

Det blir i gjennomsnitt 31.000pr mnd. Da betaler vi huslån på 10.000, husleie på 3100, billån på 3000 og alle andre faste regninger i mnd.

Akkurat nå bruker vi masse penger. Men det er fordi livet ikke alltid har vært så herlig. Så nå når vi kan koser vi oss litt ekstra:) Skal snart stamme inn, og begynne å spare mer.

Skrevet

Vil ikke si hva vi har i mnd, men vi har et stort hus. Hytte på fjellet og en nede ved sjøen. Vi har tre ulike båter - i ulike prisklasser. Fra 10 000 - 1 200 000,- Vi har hver vår bil. Den eldste gutten har lettmotorsykkel, jenta har scooter.

Dette er ting som skal betales på, og har litt lån på noen av tingene, så lønningene får alltid ben å gå på.

Skrevet

Vi har ca 65 000,- utbetalt i mnd og det er rart hvordan pengene forsvinner.... Men vi sparer en del også da, slik at vi slipper og ta opp lån når vi skal gjøre litt "store" ting. Ifjor f.eks så kjøpte vi nybil til 300 000 og pusset opp kjøkken uten å måtte ta opp noe lån.

Men funderer ofte selv på hvordan vi hadde klart oss med mindre penger, men det hadde nok gått det og. Snakk om prioriteringer. Vi får testet og litt neste år for da går jeg ut i 80% stilling for å være mer hjemme med ungene.

Synes forøvrig ikke det er frekt av oss med litt bedre inntekt å klage, vi må da ha lov til det vi og! Men man skal jo passe seg for hvem man klager til. Sitter ikke foran venninner som jeg vet har betydelig mindre lønn og sier hvor fort pengene forsvinner, men hvis jeg snakker med andre som tjener som meg kan jeg godt finne på å klage litt (selv om jeg vet jeg har det bra ;-) )

Skrevet

Jeg har vel ca 35 000 utbetalt med alt inkludert.

Er alene, og har, i tillegg til mindre barn, tenåring i hus. DET er dyrt, det;)

Ellers klarer vi oss greit, uten at det er luksus eller ferie hvert år.

Skrevet

Ja, fryktelig farlig å legge til en sum for inntekt pr mnd til den infoen der når du er anonym...

Skrevet

Utbetalt ca 50 000/mnd, sparer 13 000 i måneden. Syns vi lever godt jeg,

Skrevet

Nå var det vel ikke fordi det var farlig, men fordi vi ikke har en fast månedslønn. Iflg skattekortet hadde vi ca 14 000 000 i inntekt i 2008. Dette er ikke penger som kommer på konto fordelt over 12 mnd akkurat.

Skrevet

Jeg syns det er veldig rart at du anonym 11.38 mener de som tjener dobbelt så mye som dere er frekke om de syns de har dårlig råd.

De har sikker over dobbelt så høy husutgifter enn dere også.

Skrevet

Jeg har kun 11 000 kr i mnd nå og mannen har ca.24 000 kr. Det blir 35 000 til sammen.

Vi betaler pr.i dag 14 000 kr på bolig. har to biler, to unger i bhg og ellers spiser vi sunn mat.

Syns vi har det ganske greit, men ikke veldig mye.

Skrevet

Det varierer, vi er flinke å spare så enkelte mnd har vi 40 000 igjen hver når regninger og leie er betalt osv. Denne mnd sitter jeg igjen med 15 000, venter barnetrygda inn. Og alt er betalt, utenom mat. Min samboer har rundt 14-15 000 utbetalt han og.

Skrevet

Vi har 27 000 kr tilsammen utbetalt per mnd. Det går akkurat. Men nå har vi litt tullegjeld vi ordner opp i samtidig da.. Uten det hadde vi hatt det helt greit :)

Skrevet

70.000,-

Har klart oss med kun 16.000 inn, men det var ikke noe å bli feit av akkurat. ;o)

Skrevet

Jeg har 9000 i man jeg.... og DA vil jeg si at alle oppfor meg her har det VELDIG BRA!!!

Skrevet

Jeg har ca 14 000 utbetalt i mnd. Varierer litt.

Min mann har ca 22 000.

3 x barnetrygder

bidrag fra barnefar på 2 700 i mnd.

Vi klarer oss greit, men hadde vært helt ok med mer. Har ett hus vi prøver å få pusset opp uten å ta opp noe lån, så pengene forsvinner kan man si. Men er heldigvis så og si aldri helt blakke før neste lønn. Det var vi tidligere.

En unge i barnehage, en på sfo, så er det fritidsaktiviteter og annet. Det koster når man har fire barn i hus. For å si det slik så har vi ikke råd til å dra på kino når vi vil.

Vi har ikke ny bil, så den krever litt reprasjoner.

Skrevet

Men da har du anonym 20.57 sikkert ikke mye i husleie. Hvor mange forsørger du?

Skrevet

Vi har ca 55.000 utbetalt. Jobber begge i staten og det er da ingen dårlig lønn.

Vi har fleksilån på 1,5 mil og betaler ca 17.000 på den for vi vil bli fortere ferdig med det. Vi lever ganske nøkternt ellers, ok, vi har en stor båt men det er egentlig eneste luksusen vi unner oss. Ingen dyre ferie, ingen merkeklær.

Syns likevel rart at mange her inne tjener såååååå mye. Hver gang det er tråder med hvor gammel man er, kommer man på gjennomsnittsalder ganske langt under 30, derfor lurer jeg på hvordan alle disse unge kan ha så høy inntekt.

Skrevet

Jeg som skrev at vi tjener 70 000,- litt lengre opp, jeg er 32 år mannen min er 35 år og vi har begge utdannelse. Mannen min tjener mer enn meg og sitter i tillegg som styreleder i et styre, + at han får bonuser på jobb.

Skrevet

Varierer fra 60 til 90 i vanlige måneder. Måneder hvor det skjer noe spesielt er det mer.

Og det er dyrt å tjene mye penger også på en måte.

Vi har samme inntekt som våre beste venner, de har flusst og masse sparepenger, vi har måttet gyve løs på alt av reserver av diverse årsaker en periode.

Forskjellen ligger i at de leier leilighet og har fått bil begge to.

Vi eier bolig, har lån på begge bilene og vi har to barn. Barn koster penger og krever tid. De kan altså jobbe mer om de trenger mer. Vi har ikke den muligheten på samme måte som dem.

Men vi trives nå lell;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...