Twintipp og himmelblå Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Håper ingen føler seg truffet her.. Vi er jo alle forskjellige, med forskjellig smak! My list: To farger på veggen, etterfulgt av bård i midten eller øverst ved taket. Vegglamper hvor ledningene henger og slenger nedover veggen Furu Mange forskjellige farger på alt Sikkert mer, men spennende å se hva dere mener...
Mille** Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Styggeste er Furu og sånn bård midt på veggen eller oppe ved taket! Overpynting, for mye stæsj over alt er også stygt.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 At ledningene vises (jada, perfeksjonisten her Ellers syntes jeg mye er fint hos andre og har min egen stil hjemme som jeg liker veldig godt
prekæs Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Liksomantikviteter, liksom persiske tepper, upersonlighet og liksomkunst fra de store møbelkjedene. I tillegg liker jeg ikke matchehysteri. Sånn. Skulle dekke det meste.
cherry coke Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 shabby chic... Synes det blir grusomt når det er 100% gjennomført. Liker godt en blanding av stilarter, slik at et hjem får et personlig preg.
septemberpiken Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Rosa skinnsofa! Og så liker jeg ikke hjem som ser ut som de kommer fra en katalog (uansett stil)... noe personlig er det som gjør et interiør fint!
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2009 ROSA skinnsofa.. Holy bologny:-O Personlig eeelsker jeg gjennomførte hjem. Får en "ro" av å se at alt harmonerer med hverandre. Slitsomt hvor ingenting står i stil synes nå jeg.. Hvor det er ulike farger, ulik parkett\laminat\belegg osv. i alle rom. Men, enig.. Jeg synes det er spennende å se hvordan andre har det hjemme:o)) Og som regel synes jeg det er koslige overalt! Kom på en ting til på listen: STORT veggbilde fra tidlig 80 tallet av barn i konfirmasjonsstas, MED lampe over..
Augustspire<3 Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 * furu * bård og to farger * kapper * mye dill
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Barnerom som absolutt skal matche foreldrenes stil og ikke barna selv. Ei venninne har ei jente på 6 som har et rom ikke egner seg til å leke på. Rommet ser ut som det er hentet ut fra en katalog, det finnes ikke leker der, bare "antikviteter" som står på utstilling. Hver gang de er her, så går jenta amokk med lekene på lillemor her sitt rom. Madonnafigurer, engler, englevinger og jesusbilder.
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2009 He he, sånn rom har min sønn:) Men, nå har han eget lekerom også, så han oppfører seg nok ikke som en sulten ulv hos andre barn:o))))
hit og dit Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 To like lampetter ved siden av kvarandre i ulik høgde. Kort og dårlig forklart Skjønner ikkje den der eg. Bård er dritstygt sammen med resten av nittitallet (furusofaer, burgunder, etc)
OsloMor Skrevet 25. august 2009 #13 Skrevet 25. august 2009 Synes faktisk de store tv'ene og hjemmekinoanleggene er verst. Og sånne møbler i sort og stål fra Jysk, i tillegg til sofaer i mikrofiber stoff.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 25. august 2009 #14 Skrevet 25. august 2009 Furu "Persiske" tepper Bård Altfor mye pynt og dilldall SIkkert mer her også,men er sent på kvelden:-)
Mom2Two Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 Hjem som er "for gjennomførte" i èn stil. Spiller ingen rolle om det er det dyreste av det dyre eller ikke. Blir så pregløst og upersonlig. Også liker jeg ikke så godt når det på en måte lyser lang vei at interiør er det "viktigste i verden". Det sier liksom litt om fokusen, synes jeg.
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 25. august 2009 Signerer deg Oslomor..
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. august 2009 Da mener vi stikk motsatt av hverandre Mom2Two:-DDD Er veldig glad i interiør selv, men viktigst i verden er jo å ta vel hardt i.. Men, glad i å pusle hjemme da! Tror vi har det billigste hjemmet av alle våre venner, men nå er det min hobby da, og finne billige ting å gjøre de slik at det passer inn hos oss. Synes det er personlig jeg! At jeg har pusset og malt alle våre møbler selv:o)
Rååååsa på ball Skrevet 25. august 2009 #18 Skrevet 25. august 2009 - Forskjellige gulv i alle rom, ala parkett i stuen, laminat på kjøkkenet, linoleum på soverommet osv. - Billig laminat i det hele tatt GRØSS - Søsterlamper, lampetter, bilder med lampett på osv. - Klumpete sofaer, og da gjerne sorte skinnsofaer slik som ALLE av en eller annen grunn har. - Klovnebildene til Auli, og all annen "kunst" som blir solgt på kjedebutikkene. - Bildene av barn som gråter - Når ting er krampeaktig moderne og ALT står i stil. Jeg er ganske gjennomført selv, men jeg må alltid ha noe som klæsjer litt bare sånn for morro skyld - Slike spraymaling bilder som folk kjøper i syden, gjerne med delfiner på og MALLORCA i stor skrift. - ALLE typiske suvenirer når jeg tenker meg om. - Shabby chic når folk drar den for langt, da blir det bare kvalmende. - typisk katalog stil, når noen har tatt med seg katalogen til butikken og bestilt ALT som er på den ene siden. Sofa, bokhyller, teppe, pyntegjenstander, puter osv. - Duker i nervøs fløyel!!!!! - porselensfigurer og masse nips. - møbler av "liksom-marmor", møbler som ser ut som om de er laget av greske søyler, typiske jysk møbler i glass og stål. Uff, listen er SÅ lang hadde vært enklere å bare liste opp hva jeg faktisk liker.
Brillefint - Jadda! Skrevet 26. august 2009 #19 Skrevet 26. august 2009 - nesten ingen farger (jeg trenger i det minste en pute i sofaen som liver litt opp) - nakne vegger - gjerne kombinert med ingen duker og/eller gulvtepper - store sorte skinnsofaer (Klumpete) - duker som ikke harmonerer i det hele tatt (i stua) - møblene mine (som er i ferd med å bli byttet ut denne uka) foliert kryssfiner i kirsebær... *GRØSS* - panel all over the place - TEPPEGULV!!!! - sjatterte vegger (sånn som man malet på 90-tallet, Gult - svampet med litt mørkere gul) - turkis, grønt og rosa-helvete
har fått lita pia Skrevet 26. august 2009 #21 Skrevet 26. august 2009 *blonder over alt! *tepper med mange farger *klumptv * bilder alfor høyt oppe på veggen.. *rundt marmorbord med skinnstoler på hver side.. *Furu *stygge malerstrie Kommer ikke på noe mer i farta
Piken på landet Skrevet 26. august 2009 #22 Skrevet 26. august 2009 Laminatgulv og beverpanel er fullstendig ufyselig. Den der "brune" stilen med cafè latte på veggene og ferfect home ting på veggene syns jeg er grusomt. Svigerforeldrene mine har nettopp bygget hus. De har vanlig eikeparkett i noen rom og hvit eik i andre. Hvorfor det? Det ser jo fælt ut når du åpner en dør og gulvet krasjer helt. Også har de ikke et eneste rom hvor de har den samme tapeten. De har en i gangen, en på gjestetoalettet, en i ene stuen og en i andre stuen. Flotte tapeter altså, men det blir bare et sabla rot når det er forskjellig i hvert rom. Jeg blir sjøsyk....
MintCondition Skrevet 26. august 2009 #24 Skrevet 26. august 2009 Bortsett fra sånne "åpenbare" styggheter som furupanel, stygg linoleum og buede døråpninger, så syns jeg det er få ting som er kjipere enn sånn "Nille"-shabby chic Når man får kjøpt shabby chic-ting på Nille og Bohus, da vet man at den stilen er ut
*Rutletutt* Skrevet 26. august 2009 #25 Skrevet 26. august 2009 Furumøbler er det desidert styggeste...særlig slike klumpete, store... Stoffsofa type 90-talls med furu på sidene og lekkert blomstermotiv Okergule vegger med mørkerøde border Tunge, klumpete og mørke eikemøbler - særlig med mørkebrun skinnsofa til...urk Masse tips og pynteting som bare smaler støv Plastblomster i glorete vaser ...............hhhmmmm, er det jeg kommer på i farten...;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå