Gjest Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Det blogges for familien, sies det. Tror du virkelig ikke at noen setter pris på papir-post og papir-bilder lenger?
LilleBjella Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Det gjør de sikkert, men jeg setter ikke pris på å skrive det. Skrive ut bilder? Det har jeg ikke gjort på ca ett år. Hvorfor må du gjøre det så tungvindt?
LilleBjella Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Flere måter å vise omtanke på enn å sende brev med bilde en gang i uka.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Postkassebrukere har ikke samme hyppighetsforventning som nettbrukere.
LilleBjella Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Mine foreldre og svigerforeldre er utrolig nok ikke eldre enn at de i tillegg til å være postkassebrukere, også er nettbrukere. Så det er ikke nødvendig for meg å vise omtanke ved å bruke tid og penger på å skrive brev og printe ut bilder. Så da prioriterer jeg annerledes. Gud, du må minst være over tretti.
Patetica fåkksi Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Man kan fint bruke PC og nett, og samtidig sette mere pris på håndskrevet brev og noen bilder i en konvolutt?
LilleBjella Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Ja, for eksempel til jul og ved spesielle anledninger. Eller i ny og ne. Men jeg greier ikke (eh, gidder ikke) oppfylle besteforeldres behov og ønsker om bilder og oppdateringer ved å sende brev. Tilleggspoeng: 1. Går ikke med frimerker i lommeboka og brev har en tendens til å bli liggende på kjøkkenbenken. 2. Ikke spesielt begeistra for Posten (eller hva de nå har bestemt seg for å kalle seg), og syns ikke de fortjener åtte kroner (eller hva de nå har bestemt seg for at et vanlig A-frimerke skal koste) for å gjøre et forsøk på å få det jeg sender til rett sted. 4. Løkkeskrift og brevpost gir meg frysninger.
Gjest -<<- Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Døh, nå er du kjerring. Det er da langt hendigere for alle parter å slenge ting på nett enn å drive denne uendelige skaffe konvolutt og frimerke - produsere innhold - finne postkasse-prosessen. Da blir det jo bare jul og hanukkah, da.
prekæs Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Jeg vet at min bestemor mod 22 aldri har tatt i en datamaskin, men at opprydding etter at hun flyttet på gamlehjem avdekket både julekort fra min oldemor til min mor datert i 44 og kort fra min mor til oss unga som var plassert hos mormor i 69, hvor mamma fortalte at nå kommer bebin snart. Bebin er nettopp rundet 40:) Slike brev er virkelig koselig å finne og lese. Kanskje mest for 40 åringens datter:) Min svigermor er rå på data, men hadde vel ikke likt at hun kunne sitte på nett og lese hele livshistorien min. Eller at fremmede naboer fulgte føljetongen om mitt liv.
LilleBjella Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Det er heller ikke nødvendig. Passord vet du. Jeg har forresten sendt en del brev i mitt liv som jeg virkelig ikke håper andre enn mottakeren leser!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 personlig har jeg ikke noe behov for å lese andres blogger eller få kort i postkassa. det holder med de evige statusopptateringene på FB
Gjest Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Når man har fire sett med besteforeldre, fire sett med oldeforeldre, en tippoldemor, ørten tanter og onkler, ørten grandtanter og grandonkler, venner og kusiner på toten osv. Og alle disse gjerne vill ha oppdatering på hva som foregår hver dag- med bilde og gjerne film, så kan det bli litt mye brev.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 Døh sjæl, jeg kunne vært morra di og "kjerring" biter lite på sånne som meg. Vi vil ha papir. Vi vil def ikke go gentle into that good night og etterlate oss slitne datafiler i programvare som ingen lenger kjenner. Vi etterlater oss papir og et lønnlig håp om lesere. Og vi vet at de vil finnes, at ikke alt er like flatt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 må tenke på miljøet vett.. i disse mine, dine og våre dager med mormor og typen og morfar og kjerringa og farmor og farfar og elskerinna og gartnern og tanta til broren til knutsen og svigerinna til eksen til ludviksen og sjææææsten til stenevøen til svogern til bestemora og batman og robin og ... ok.. dette har gått over styr for lengst men du skjønner poenget.. Global oppvarming og nedkuting av regnskogen, poler som smelter og reker som svetter ihjæl.. joda.. men det er hyggelig med post vetu, men det blir så jævlig mye søppel av det, så det får greie seg med et par-tre ganger i året til de tohundreogfireogsøtti i nærmeste familien liksom..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. august 2009 #16 Skrevet 25. august 2009 send en flaskepost..
Gjest -<<- Skrevet 25. august 2009 #17 Skrevet 25. august 2009 Men altså, du mener ikke oppriktig at den type blogger jeg antar KaMa uttrykker sin skepsis til er noe som er verneverdig i noen form? Nei, gi oss det digitale og slett det når det blir for meget.
Gjest Skrevet 25. august 2009 #18 Skrevet 25. august 2009 Det er ikke verre for oss enn for alle før oss, snarere tvert i mot - vi printer ut bilder selv og vi vet inners inne at bestemor ikke trenger en avhandling om ungen. At det blir færre brev enn blog-oppdateringer er ikke noen krise, å bruke det som argument viser bare hvor høyt stressnivå man har latt seg selv få, og miljøet er et pseudo-argument, tross alt.
LilleBjella Skrevet 25. august 2009 #19 Skrevet 25. august 2009 Hva er problemet med at jeg velger å dele bilder og historier om barna på en blogg? Blir du irritert eller provosert, og hvorfor er det eventuelt bare teit? Jeg syns det er mange gode argumenter for å ha en blogg. Derimot er de fleste argumentene mot, bare surmaga innblanding fra folk som egentlig bør tenke mer på seg selv og sine. Hva så om jeg syns det er lettere å bluetooth'e bildene mine fra mobilen til pc'en og laste de opp på en blogg, enn å sende de inn til Foto Knudsen, hente dem, legge de i konvolutt sammen med et håndskrevet brev, dra til posten for å kjøpe frimerke og poste det? Jeg har forresten ikke printer.
Gjest Skrevet 25. august 2009 #20 Skrevet 25. august 2009 Det er ikke et problem for meg personlig, siden jeg er i stand til å tenke mer på mottaker enn på min egen late navle når det gjelder både tekst og bilder som sendes til familie. Utover det kan jeg bare si at jeg generelt forakter latskap som pakkes inn i pseudo-omtanke, pseudo-miljøhensyn og/eller pseudo-dårlig tid.
Gjest Skrevet 25. august 2009 #21 Skrevet 25. august 2009 Nei, KaMas eksempelmateriale kan godt ha vært bimbo-blogger, men de fleste som blogger om sneipene påstår det er for familiens skyld, for gamle tante Harda som de ikke gidder bruke fritida på å besøke og for oldemor i Ørebro.
LilleBjella Skrevet 25. august 2009 #22 Skrevet 25. august 2009 Det du refererer til som latskap, er det jeg kaller prioriteringer. Selv om man er "lat" på det området, trenger man ikke være lat på andre områder. Men det er jo bra for deg at du er en flink forelder som har stor omtanke for besteforeldre og øvrig familie, og som sender brev og bilder. Et forbilde for meg som heller prioriterer en egoistisk joggetur etter at ungen er i seng (og du har rett, etterpå er jeg såpass sliten og lat at jeg ikke gidder skrive noe brev i hvert fall). Vi burde kanskje alle kaste pc'en og dets tilhørene latskap ut av vinduet, og generelt kommunisere på gamlemåten?
Patetica fåkksi Skrevet 25. august 2009 #23 Skrevet 25. august 2009 Man e'kke orntli brevskriver før man er mer utmatta av en effektiv økt brevskriveri så blekket spruter, enn det man er av en times joggetur. Alt annet kan ikke kalles brev. Og ja, vi kaster dataen og musa. Neste kranglemøte er på Pepes bar i Syden førstkommende mandag klokken atten. Jeg står for vaflene, drikke kan dere ta med sjæl.
LilleBjella Skrevet 25. august 2009 #24 Skrevet 25. august 2009 I'll be there. Tror jeg tar robåten. Og siden det er syden tar jeg med meg Sangria på termos (praktisk med termos i båt).
Gjest sug lut Skrevet 23. september 2009 #25 Skrevet 23. september 2009 Avsporing er ikke konstruktivt. Da bør den i alle fall være morsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå