Gå til innhold

Svigers har låst seg inn hos oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om de hadde vasket litt synes jeg det hadde vært helt ok, men jeg synes andre skal holde seg unna skittentøyet vårt! Noen uker etter fødselen var svigers på besøk og før jeg visste ordet av det var hun i trusevasking.... Der var mine lekre, store gravidtruser osv... Og det må også sies at jeg er litt kraftig og hun er langt derifra (selv om hun mener det selv) Så det synes jeg var UTROLIG ubehagelig/:

Neste gang de kommer skal vaskerommet være strøkent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke likt det, basta bom.

For et par år siden passet svigermor katta vår en helg.

Mens hun venta på at fisken skulle koke, hadde hun liksågodt vaske og "polert" inni og hele stekeovnen (!).

Ja, det var snilt, men det gir meg et signal på at jeg ikke er en god nok husmor.

At jeg har det skittent og ikke bryr meg om at ovnen ikke var ren.

Jeg ville aldri gjort det hos henne, og man skal respektere hverandres hjem,

Skal man gjøre sånne tjenester, må man spørre først syns jeg.

Skrevet

Jeg ville heller ikke satt særlig stor pris på dette. Bestemor rydder og vasker mye hos mamma, samtidig som ho kritiserer ho for alt mulig, og min mor har lovt meg at ho aldri skal bli sånn.

Dessuten har vi ei altfor lita leilighet uten noe som helst bodplass, så her må det rett og slett flyte litt.Verken mamma eller svigermor kunne drømt om å ta seg til rette på den måten. De hadde imidlertid gladelig hjulpet meg om jeg hadde spurt dem, men da ville jeg jo ryddet bort litt private ting først da.

Skrevet

Jeg synes ikke sånt er greit, og jeg synes ikke du reagerer rart fordi du ikke er begeistret.

Jeg er veldig privat på enkelte ting, det inkluderer støvet mitt, skittentøyet mitt og rotet mitt. Jeg blir direkte lei meg hvis folk tar seg til rette i mine ting og føler meg fullstendig invadert. Jeg ville aldri drømt om å gjøre noe lignende, og forventer at andre respekterer mitt private.

Skrevet

Jeg hadde blitt glad, men det betyr ikke at det er ok for deg. Og da hjelper det lite om førti dibbere synes du overreagerer.

Si i fra at slikt gjør dere helst selv, men takk for omtanken og hjelpen. Det må gå an synes jeg.

Skrevet

Jeg må si jeg forstår godt at du reagerer! Det hadde jeg også, men heldigvis bor svigers laaangt unna oss. Det betyr selvfølgelig ikke at de ikke tar seg til rette i huset vårt, men de gjør det bare når de er på besøk. Og da respekterer de heller ikke at jeg sier at jeg ikke vil at de skal vaske trusene mine eller kokvaske barnas ullundertøy til flere tusen kroner så de blir ødelagte. De gjør det alikevell. (svigermor kan hverken vaske tøy eller lage mat, men "øver" seg gjerne hos oss...)

Jeg håper dine svigerforledre tar et nei for et nei og lytter til deg og mannen din når dere sier at dere ikke liker at de tar seg til rette når dere er bortreist. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...