Gå til innhold

Hvorfor klarer dei ikkje å bruke rett navn i barnehagen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du skal vise barnehagen at dere virkelig synes det er viktig at de bruker hele navnet hans. Jeg har en navnekombinasjon som egentlig er alldeles nydelig, men skolen gadd ikke bruke hele navnet mitt og jeg turte ikke klage. Jeg skulle ønsket at foreldrene mine hadde hjulpet meg der :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for prøve å snakke med dei igjen men ho som er ped.leder på gruppa hans har ikkje vært der no dei to siste dagene og no er vi heime pga han er sjuk. Men siden vi bruker begge navnene på han så burde dei å gjære det syns eg for det er det han er vandt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 17:48: Har du ikke noe mer seriøst å komme med kan du la være å svare. Hl spør ikke om hva andre mener om navnet.

 

Jeg vil tro det er fordi Roe er et uvanlig navn og at det føles unaturlig for dem. Men jeg syns de skal respektere foreldrenes navnevalg og bruke de navnene foreldrene bruker. De bør ta en prat med de i barnehagen om det ikke endrer seg. Det er foreldrene som bestemmer hva barnet skal hete, ikke barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 17:48: Har du ikke noe mer seriøst å komme med kan du la være å svare. Hl spør ikke om hva andre mener om navnet.

 

Jeg vil tro det er fordi Roe er et uvanlig navn og at det føles unaturlig for dem. Men jeg syns de skal respektere foreldrenes navnevalg og bruke de navnene foreldrene bruker. De bør ta en prat med de i barnehagen om det ikke endrer seg. Det er foreldrene som bestemmer hva barnet skal hete, ikke barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 17:48: Har du ikke noe mer seriøst å komme med kan du la være å svare. Hl spør ikke om hva andre mener om navnet.

 

Jeg vil tro det er fordi Roe er et uvanlig navn og at det føles unaturlig for dem. Men jeg syns de skal respektere foreldrenes navnevalg og bruke de navnene foreldrene bruker. Dere bør ta en prat med de i barnehagen om det ikke endrer seg. Det er foreldrene som bestemmer hva barnet skal hete, ikke barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var til anonym 17:48. Som neppe er den skarpeste kniven i skuffen.

 

Enkelte er bare såååååååååååååå uunværelige : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et lignende problem. Lillemann heter christian, men barnehagen insisterte på å skrive kristian. vi sa ifra første dagen, men de fortsatte og det stod feil navn på knagger og all korrespondanse. vi trodde de endelig hadde skjønt det da vi fikk en t-skjorte med navnenen til alle i barnehagen på og de hadde navnet feil der også. utrolig trist.

 

å få navnet korrekt er viktig og dersom dette ikke gjøres så føles det litt respektløst og i vårt tilfelle så begynte vi å føle oss mindre fornøyd med barnehagen totalt sett.

 

jeg skjønner deg veldig godt og må bare si at det er bare å stå på og ikke gi seg. be om møte med styrer om det for barnet har rett til å bli titulert ved navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere som svare på innlegget her og latterliggjør andres navnevalg og trykker på anonymknappen har jeg lite sans for. Hvis dere virkelig mener det dere skriver så tør å bruke profilnavnet deres.

Jeg kjenner en gutt som heter Roe (er selv lærer) og brukte det navnet med den største selvfølgelighet. Jeg har også brukt hele navnet til noen barn selv om foreldrene bruker kun et, men da er det alltid flere i samme klasse med det samme fornavnet.

Be om et møte og si skikelig i fa og/ eller skriv et brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...