Gå til innhold

Hater å ha lite penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje folk kan gi deg litt mer målrettede råd dersom du gir en antydning om hva de "vanlige utgiftene" på 57000 kroner i måneden (inntekt - lån) er for noe? Har dere noen dyre hobbyer? Bruker dere mye penger på dyre klær? Spiser dere ute hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då lurar eg veldig på KVA dåke brukar pengane på... Med 75.000 utbetalt pr mnd, og 18.000 i faste utgifter har dåke 57.000 igjen til mat, klede og fornøyelser...

Var eg deg ville eg satt opp eit budsjett for å sjå kor pengane faktisk går.

Vi har ca 350.000 utbetalt i året. Etter faste utgifter (huslån, studielån, telefon, straum, sparing til ungane, barnehage, busskort) har vi ca 8.000 igjen til mat, klede, lege/medisiner og gåver. Har ca 1500 igjen på konto i slutten av mnd.

Skrevet

Hun kommer jo ikke med informasjon, så da er det naturlig å anta at hun sløser pengene bort på meningsløse ting.

Skrevet

Anonym 2054:

Ooops ..... sorry,å ja betyr utbetalt etter skatt det...det visste jg jo ikke...takk for opplysningen.Hehehe...jeg vet jo at det betyr det da....men jeg blingset bare over den....sorry for det.

Ok...før etter skatt uansett er det mye penger,og jeg syns allikevel ikke synd på de...når de er 2 stk.

Tror nok mer på at dette er tull dessverre og er det ikke det så synd for de.....da sløser de og kan for det selv...har dessverre ingen sympati...er som du sier over her.

Lag budskjett....det handler om prioriteringer..så slutt å syt.

Skrevet

Vi har 320'000 i året, husleie på 6000 + strøm, oppvarming, bensin til bil, mat osv. Vi er 2 stk å klarer oss helt fint :)

Har ny TV, nye møbler, pcer osv. Betalt alt uten å måtte bruke avbetaling.

Det gjelder å planlegge!

Skrevet

Hi her. Jeg skrev feil, forsto ikke hvorfor jeg fikk så mange rare svar. Dette har vi FØR skatt.

Skrevet

uansett - hvor mye betaler dere i skatt da?

Dere betaler neppe 500 000,- i skatt i året...

Hva har dere utbetalt?

Skrevet

Vi har utbetalt ca. 50 000 i mnd.

Skrevet

HERREGUD!! Du har da vel ingenting å klage over. Dummeste je har hørt!! Skjerp deg!!!

Skrevet

Har dere 50.000 i mnd utbet... FREMDELES INGENTING Å KLAGE OVER!! Skjerp deg, og slutt å syt!!! Herregud, får helt noia over slike folk som deg!

Skrevet

Etter skatt og lån har dåke likevel 32.000 - noko som er ca like mykje som vi har utbetalt. Vi betaler 14-15.000 i huslån pr mnd. Er forresten 2 voksne, to barn og to kattar.

Eg er av same oppfatning som før det siste, oppklarande innlegget ditt; dåke har framleis rikeleg med pengar, sett opp budsjett og finn ut kor pengane går. Det skal ikkje vere vanskeleg å leve på 50.000 pr mnd når "berre" 18.000 går til hus/bil.

Skrevet

EH....Dere har alltså kunn 18000 kr i lån og dere har 75000 kr i måneden utbetalt??? Her er det MYE som skurrer...

Jeg lurer på hva dere bruker pengene deres til ????...Dere kan leve FETT hver eneset måned og allikevel ha penger igjen hver måned.

Vi har til sammen utbetalt 35000 kr i måneden og klarer oss helt fint og har allikevel penger il overs hver måned..

Skrevet

Jeg og mannen min tjener 650.000,- til sammen og har over 2 mill i gjeld.

Søsteren min og mannen hennes tjener over 900.000,- i mnd og har 1,3 mill i gjeld.

Likevel er det jeg og mannen min som har best råd!

Hvorfor?

Jo, fordi vi har et budsjett og følger det, vi bruker ikke mer penger enn vi har og vi planlegger.

Søsteren min og mannen bare handler etter impuls, alt fra klær og sportsutstyr til møbler og ferier. De kan plutselig ta en langhelg i syden, eller bruke 20.000,- på noe sportsutstyr. De er i utlandet sikkert 4-5 ganger i året, handler med kjøpekort osv. De er alltid blakke.. Tenker aldri på hva ting koster.

Et lite eksempel, vi var på butikken sammen og begge skulle ha epler, hun tok et lite brett hvor fire epler var plastet så fint sammen til den nette sum av 25 kroner. Jeg kjøpte 4 epler i løsvekt som kostet 13 kroner kiloen...

Er dere så intelligente at dere tjener såpass bra, er dere smarte nok til å sette opp et budsjett også. Bruk noen av hjernecellene på å planlegge, ikke bare impulshandle, så skal du se det blir skikk på økonomien.

Skrevet

Kunne ønske vi hadde så mye utbetalt i mnd jeg. Vi har utbetalt 26 000 kr tilsammen etter skatt.

Husleie 6000 kr + strøm

Bensin +++ til 2 biler

50 000 kr i billån

150 000 kr i lån

Og vi har ca 2000 kr igjen på kontoen når måneden er omme.

Er noen som er mer bortskjemt enn andre. Hadde vi hatt 50 000 utbetalt så hadde lånene vært borte på et blunk hvertfall ;)

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Vi har også drøyt 50 000 utbetalt per måned, og er alltid blakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...