Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Vi tjener vel ca. 900 i året utbet men er alltid tom før lønning. Betaler 12000 i bolig, 6000 i bil og ellers vanlige utgifter. Skulle gjerne hatt litt MER penger!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Jeg har utbetalt ca 32 000 i måneden, har 7-7500 i bolig, ingenting i bil(utenom bensin, forsikring og veiavgift), og så har jeg jo de andre regningene. Jeg har nok:) Så tror ikke dere skal klage så mye.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Unnskyld meg altså, men mener du at dere har 900 000 utbetalt i året og du klager over å ikke ha nok penger?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 ja, det mener jeg! og er i min fulle rett...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Hvis du har problemer med å klare deg på 900 000 i året og føler at du har din fulle rett å klage på at du ikke gjør det, så synes jeg faktisk synd på barna dine som må vokse opp med en slik materialistisk og sytende mor. Kanskje du burde sette deg inni hvordan andre, som har 200 000 kr eller mindre i året å leve på, har det før du føler for å klage. Så koster det jo ingenting å melde seg på luksusfellen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 har ca 22 i mnd 7000 i bolig, så strøm, bhg, mat, buss etc... tom lenge før neste utbet..
Gjest Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 da får du gjøre som resten av oss, gå igjennom økonomien din, kutt ned på ting og prioriter annerledes^^ Det finnes masse folk som har langt mindre å rutte med og store utgifter som klarer å få ting til å gå sikkelig rundt. så ville jeg tru at dere har store muligeheter til å gjøre noe med økonomien, så dere har mere til overs dere også.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 vi har 350 tusen iåret å greier åss! er 4 stk.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Stakkars HI. 900k utbetalt, det er 75.000 i mnd. 12.000 på huslån er jo ikke mye. Kjøp billigere bil hvis du ikke har god nok råd og generelt vil jeg anbefale litt økonomisk rådgiving. Dere har mer enn nok penger for å klare vanlig livsstil. Men dere må ikke oppføre dere som millionærer for det er et stykke til.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Bytt til en billigere bil, evnt. selg den ene av to dere kanskje har, og planlegg heller hverdagen litt mer. Kanskje en kan kjøre scooter el buss i stedet for? Veldig mye billigere. Sparer mye der! Trenger dere ha sååå mange kanaler på tv'en, trenger dere ha såå høy hastighet på internett? bytt til billigere tlf abnm. Tenkmer fornuftig når det kommer til mat. Spiser dere og drikker mye ute? En kaffe om dagen blir fort mye penger. Bytt butikk fra mega til rema 1000. bruk landlord bleier. kjøp kyllingkjøttdeig av og til i stedet for karbonade deig. Trenger dere dra utenlands på ferie hvert år? Ta med niste i stedet for å kjøpe kantine mat hver lunsj. Jeg vet ikke hva slags forbruk dere har, dette er bare forslag.... Når dere tjener såpass godt, og likevel føler dere har dårlig råd, da er det nok mange steder dere kan innskrenke!. Sett dere ned og skriv en liste over de områdene som er viktige for dere å være rause på, og forslag til hva dere kan spare på. Gå gjennom kontoutskriftene deres for å se hvor mange unødvendige penger som blir brukt. Skriv opp et budsjett, og hold dere til det. Spar heller penger på en konto så kan dere skjemme dere skikkelig vekk av og til! Jeg er alene, tjener 280000 i året og klarer meg på det (med studielån). Og alle vet det er myyye dyrere å være singel enn i et par i norge!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Hehe..ikke direkte 75000 i mnd da..trekk fra skatten,så har du det.Men det er jo allikevel mye penger i mnd.Herregud for noen surrehuer...men det er noe som heter..mye vil ha mer. Syns ikke synd på dere...dessverre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Hun sier faktisk 900.000 utbetalt, dvs ETTER skatt og da blir det 75.000,- utbetalt i mnd! Vi tjener 650.000,- i året FØR skatt, så det blir betydelig mindre utbetalt. Vi har også 2,2 mill i gjeld, to biler, alle de vanlige faste utgiftene i tillegg til to barn i barnehagen og en på sfo. Vi lever ikke i overflod, og jeg kunne godt tenkt meg noen tusenlapper mer i måneden. Men vi er aldri tomme på kontoen, og har alt vi trenger. Det handler om prioritering og ingenting annet. LAG BUDSJETT OG PLANLEGG ØKONOMIEN DERES!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Jeg hadde besvimt av glede hadde jeg hatt 75 000 kr utbetalt i mnd. På kun 3 månedsutbetalinger dere har kunne jeg fint ha greid meg et helt år selv om jeg bor i Oslo og har 2 barn.
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Hahaha, dere går vel ikke på den? Klart at dette er et tulleinnlegg:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Seriøst,...jeg har ikke ord! Eller JO, det har jeg; HI; du er en idiot!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Hehe, må være ett tulleinnlegg. Eller så mangler HI totalt sans for fornuft når det kommer til økonomi... Flotte verdier dere gir til deres barn:s
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Vi har 16 000 i mndn utbetalt, og er 3 personer. går fint det. Så tror nok bare det er noe galt med prioriteringen deres.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Takk for synspunkt! for det første er ikk dette et tulleinnlegg og for det andre prøver vi å leve fornuftig... For det tredje er det ikke synd på barna våre, vi har ikke startet med økonomiopplæring ennå, mini er 3 år. Og ja, vi har for lite penger! er jo en evig bekymring om pengene rekker til neste måned!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Men da ser du vel at den fornuften deres ikke er så fornuftig likevel da hvis dere tror dere har lite penger? se over budjettet deres en gang til så finner du nok en hel del dere kan kutte ned på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #21 Skrevet 21. august 2009 Du må innse at dere har ikke for lite penger faktisk. Det er forbruket deres som ikke står i stil til det dere bruker.... Økonomiopplæring startes med det samme barnet er født. Er barnet vant til å få det det ønsker når dere er på handle, en liten ting her og en liten ting der... Må dere ha alt tipptopp utstyr til barnet? Osv Men det er mye dere kan gjøre for å spare: * ukeshandling, og handleliste * tenk 3 ganger før du "shopper" * må det være merkeklær alt (vet ikke hva slags sorter dere handler) * handle på en rimeligere butikk, les reklamen for butikkene og hamstre om det er noe billig dere bruker mye av... f.eks kyllingfilet på obs koster 160 kr for 2 kg, frosset, mot 100-120 kr kg for fersk. * selg det dere ikke måtte ha bruk for * kan dere investere i en rimeligere bil? * senk standarden i forhold til hva som står i stil til inntekten, det er slik de fleste av oss lever... Du må innse at dere har faktisk ganske god råd i forhold til mange her inne... Lykke til, dere får stramme litt på beltet så går det seg til:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #22 Skrevet 21. august 2009 Det er forbruket deres som ikke står i stil til det dere TJENER skal det selvsagt stå 23:07
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #23 Skrevet 21. august 2009 Trenger ikke være tulleinnlegg. Svigerinne og samboeren hennes har netto inn 130.000 hver måned (!!!) og likevel er det så å si blakke når lønningen kommer. Jeg fatter ikke hvordan man kan rote bort så mye hele tiden. De har ikke så stor lån heller, kun 2 millioner og det er jo ikke mye tatt i betraktning til hva de tjener. Nei, mysterium for meg dette.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #24 Skrevet 21. august 2009 900 utbetalt og du syns det er for lite? Nei vet du hva, du kan dessverre ikke håndtere penger, rett og slett. Syns synd på barnet, det kommer til å vokse opp i troen at det er vanlig å leve med pengeflom og hive penger ut av vindu, akkurat som mamma gjør. Anbefaler luksusfellen, står du på lista som kandidat snart?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #25 Skrevet 21. august 2009 Feil titel. Ikke hater å ha lite penger - heller JEG ER FOR DUM Å STYRE ØKONOMIEN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå