Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sånn i dagliglivet.

Ser bort i fra misbruk, voldtekt og vold i hjemme som går under en mer alvorlig kategori.

Husker en gang jeg kræsjet på en Frognerfrue når jeg gikk på fortauet i regn. Hun som ikke så seg for, gikk på min side. Hun ble rasende og slo løs på meg med stokk og paraply!

*At alle gamle damer er søte er en myte*

Og to ganger i Oslo, begge midt på Karl Johan på lyse formiddagen har jeg opplevd at utenlandske menn har tatt meg i skrittet når de har passert. Syyykt frekt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snille samboer har i alle år sagt at hvis jeg vil kan vi prøve et år å bo på min hjemplass. Så når jeg virkelig bestemte meg for at jeg ville vi skulle gjøre det klikket han fullstendig og truet med at da ble det slutt. Da kunne jeg ikke reise heller pga barna, vil at de skal vokse opp med en pappa. Dritt

Skrevet

Mulig jeg har opplevd mye frekkere ting,men dette skjedde for noen dager siden: Jeg skulle reise meg fra flysetet og gå ut,jeg ser en gammel fru lenger nede og tenker at jeg skal fint klare å komme ut før henne. går mellom setene og i midtgangen kjenner jeg en stokk som dasker til meg i rompa og damen sier:jeg var før deg!!!

Skrevet

En jeg kjenner spurte en kollega om å bomme sigaretter. Ikke så frekt i seg selv, men grunnen var at hun selv hadde kun lange sigaretter, og de tok så lang tid å røyke opp, og siden hun alltid kjøpte røyk i utlandet så var det for dyrt for henne å kjøpe vanlige sigaretter i Norge. Jeg lo godt av denne, særlig siden hun selv tjente ca dobbelt så mye som kollegaen hun ville bomme av :)

Skrevet

Øh-- 12:44, du hsr ikke opplevd mye i ditt liv tydeligvis?

Skrevet

Fikk høre igår av datteren min hva ei annen mor hadde sagt om henne til sin datter. For jenta hennes hadde jo fortalt dette til min datter.

Hun hadde sagt at det nok ikke var så lurt å være venn (bestevenn) med min jente fordi min jente kunne finne på så mye rart og dumt. Min jente er litt tøffere når det kommer til fysiske ting. Hun har smugrøykt 1 gang, sammen med ei annen jente som er et år eldre. Dette synes hun var så dumt at hun kom hjem og fortalte dette selv. Har ellers veldig sunne vaner og driver med mye idrett.

Har aldri fått høre noe annet enn posistive ting om min jente fra andre andre foreldre. Hun er positiv, snill , rettferdig, ryddig, høflig osv.

Selvfølgelig er hun ingen engel eller perfekt, kan jo finne på ting som alle andre 12 åringer. Men jeg skjønner ikke hvor denne mamman tar dette fra. Om det er berettiget, så ja da hadde det vært greit.

Har også fått høre gjennom samtale med lærer på skolen, at om min jente har kranglet med noen, så vil hun alltid gjøre opp for seg og bli venner igjen. Hun sier ifra om hun selv har vært med på å krangle/starte en krangel, og er opptatt av at alle skal bli behandlet rettferdig.

Denne mamman møter jeg jo jevnlig og aldri har hun sagt noe om dette til meg, at hun er mekymret pga et eller annet min jente angivelig skulle ha gjort/står i fare for å gjøre. Ville satt pris på om jeg ble fortalt slikt. Andre foreldre klarer jo å si fra om min jente og barna deres har kranglet f.eks.

Skrevet

Jeg var rundt i byen(Oslo) og kikka på gifteringer for noen år siden. Vi hadde planlagt å gifte oss i utlandet da vi skulle et helt år ut på reise, så ville se hva som fantes å velge i her hjemme først.

Jeg har litt sånn Carlings-stil over tøyet, dvs litt baggy jeans, singlet og sneakers. Har også litt tatoveringer, bl.a en stor nedover/rundt hele armen. Ser ellers veldig snill og søt ut, og er veldig høflig og skikkelig av meg.(jeg er avholds, velutdannet, bla bla bla)

Jeg vandra inn på David-Andersen gullsmed på Karl J. og butikken var tom for kunder, med en 3-4 ansatte rundt om som ikke var særlig opptatte. Straks jeg kommer inn døra strener ei godt voksen dame mot meg og spør hva jeg trenger hjelp til, mens hun måler meg opp og ned med blikket. "Jo, jeg tenkte å se litt på hva dere har av gifteringer?" Så går dama bort til disken, henter en brosjyre, gir den til meg og sier; "sånn, du kan ta den med deg og se i den hjemme" så vifta hun meg mot døra! Hæh!?!? WTF!? Ble så forfjamsa at jeg bare gikk ut, jeg...

Endte med at vi kjøpte gifteringer i utlandet da, på Cartier, til en verdi av ganske så mange tusen.

Hadde litt lyst å vandre inn til den dama i ettertid, å vifte med ringen min, å si "BIG mistake!" a'la Julia Roberts i Pretty Woman, hehe.

Ellers kom jo ene naboen med en fin en da jeg sa det var ei ny jente i magen min: "ja ja, det er nå i det minste praktisk ihvertfall" og så så hun medlidende på meg.

(Ønska meg nå faktisk ei jente til, jeg da men...)

Skrevet

Fy faen 13.33.... Det var helt jævlig!!!

Skrevet

Jeg har en opplevelse som ligner gifteringhistorien over her.

Jeg var invitert i bryllup til i vennninne av meg. På den tida jobbet jeg i barnehage i Oslo. En dag med bøttregn og vind dro jeg rett fra jobb for å kjøpe meg kjole. Jeg gikk i gummistøvler, regndress og hetta knytt godt rundt hodet. På ryggen hadde jeg sekk. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke så allverdens stilig og pengesterk ut, men skinnet kan bedra...

Jeg trasket derfor inn i en av Oslos mest kjente kjolesalonger ( hvor har det blitt av kjolesalongene?), og var innstilt på å bruke en del tusenlapper på en kjole. Da jeg kommer opp i riktig avdeling og står rettt innefor døra og ser meg rundt kommer en fisefin ekspeditør langsomt bort til meg og lurer på om jeg trenger hjelp. Ja takk, sier jeg, jeg skal ha en kjole til et bryllup. Det står smoking på innbydelsen.

Da måler damen med ned og opp, ned og opp igjen og sier med et skuldertrekk "jah, vi har kanskje èn som passer til deg..." (jeg er 1,65 og var en str 36). Så kommer hun drassende med en øøøøgly kjole i str 42 og nærmest skysser meg inn i et prøverom. Jeg tok på kjolen, som selvfølgelig var altfor stor, og gikk ut til det store speilet. " Den var nok litt stor, har dere noe mindre? " "Nei", sier damen og går.

Det var nesten så jeg hadde lyst til å kjøpe kjolen bare for å vise at jeg hadde penger, men jeg tok til vettet, og gikk. Så litt duknakka tuslet jeg inn i en annen, mindre og ikke så fasjonabelt plassert butikk. Der møtte jeg verdens søteste damer som løp to stykker til og fra prøverommet til jeg hadde funnet en kjole som satt som støpt, og til omtrent halvparten av hva jeg hadde tenkt å bruke. Forøvrig en kjole prinsesse Märtha også hadde, så jeg senere i et blad.

Da Pretty Woman kom et par år seinere kjente jeg meg så utrolig godt igjen i den butikkepisoden, for det var jo akkurat sånn jeg opplevde det!

Skrevet

Jeg har termin om en uke. Dette er vårt første barn, og mine svigerforeldres første barnebarn.

Da jeg feiret bursdagen min for to mnd siden presterte min svigermor å si dette:

"Jeg ville bare si at jeg ikke syns dere skal ta det for gitt at vi er barnevakt hver helg. Egentlig vil vi ikke være barnevakt det første året i det hele tatt, sånn med tankte på krybbedød og den slags"

What?! Min svigermor er veldig rett ut, og sier det hun mener uten å tenke seg om. Og jeg kan egentlig skjønne at hun ikke vil ha et spedbarn på overnatting hver helg. Men vi vil heller ikke be om barnevakt hver helg :P Syns ikke hun hadde trengt å sagt noe sånn uten at vi har spurt etter barnevakt. Ble kjempepinlig stemning i selskapet. Min far var den eneste som sa noe: "Ja, men det er greit, for vi har mer enn gjerne lyst å være barnevakt"

Skrevet

En litt frekk og morsom på samme tid.

Litt sliten etter flytting dro jeg på kid for å kjøpe inn litt nytt til huset.

Hadde på meg normale klær, type olabukse osv. men så nok litt sliten ut.

Gikk rundt å kikket, plukket gardiner her og der. Duker, gardinstenger...virkelig handlet, tror jeg brukte 18 000,-

Så kommer det en litt eldre fin frue bort til meg å spørr om ikke jeg kan hjelpe henne. Så sier jeg beklager. Hun, men du jobber jo her så da kan du jo hjelpe meg.

Så kommer en mann som jobber der og sier, Nei, hun jobber ikke her, hun bare går rundt å koser seg, med et stort smil.

Skrevet

Det frekkeste tror jeg var for noen år siden.

Jeg jobber som gartner, er selvstendig næringsdrivende, og holdt på med noe ute på jordet. Det går en skolevei rett forbi. Der sto det en mor med sin sønn. Hun pekte på meg og sa høyt "Sån går det med deg hvis du ikke gjør leksene dine".

Ellers da jeg var høygravid. Fikk en leveranse med torvpaller. De er skikkelig tunge. Sjåføren hadde problemer med å flytte dem alene oppe på laseplanet på bilen (pga veldig dårlig gulv med mye huller). Han ba meg om å hjelpe til. Det gjorde jeg, men etter et par minutter gikk han bare og satte seg i bilen og ville ikke komme ut før jeg hadde lesset av bilen på egenhånd. (Fikk blomster av sjefen hans etterpå da jeg klaget, men fy for en frekk type.)

Skrevet

Hm , kanskje ikke det frekkeste med det ferskeste. Var på Obs i går for å handle inn litt ullklær til de små. Ved strømpebuksene var det tvetydig prisinfo så jeg måtte spørre en ansatt om hva som var den rette prisen. "Nei, det vet jeg ikke", sa hun, "Du får ta de med i kassen og satse på at de går inn til 69.-" Også forsvant hun... Servicen lenge leve!

Skrevet

Tja... jeg jobber i en billig butikk som selger smykker ol. Det verste er når vi har salg, folk hamstrer og så kommer de etter at salget er over og prøver og få full pris tilbake når de kjøpte et smykke til 70% avslagg. Og når vi da sier at det desværre ikke går ann og bytte tilbake i penger, når tingen er kjøpt på salg så blir de kjemnpe frekke og skjeller deg ut og kaller det dårlig service ol...

Skrevet

Når min egen mamma spurte meg om jeg ikke skjemmes over at barna mine ikke har samme far. Da ble jeg veldig såret.

Livet mitt har ikke blitt helt A4, men jeg er heller ingen tøyte, siden jeg bare har ligget med 3 stykker i mitt voksne liv. Jeg har passert 38 år, og følte meg tråkket på til tusen.

Ja, jeg synes det var frekt og unødvendig.

Skrevet

Jeg har en til.

Jeg var på et sykehus, og en søt, gammel dame vandret rundt i korridoren. Hun var pasient. Jeg smilte varmt til henne.

Da kom hun helt bortil meg, med et truende blikk og knyttet neve, mens hun sa med skjelvende, sinna stemme:

"HVA ER DET DU SMILER FOR! DET ER INGENTING Å SMILE FOR!"

Så skyndte jeg meg videre...jeg trodde dama skulle slå meg midt i nesa!

Skrevet

Tja jeg skulle over fotgjengerfeltet med barnevogna i dag, mot oss kom ei kjerring med bikkje, nå jeg da skrådde til siden sier hun i fistel at ser du ikke at vi går hæææær da. Jeg aner ikke hva problemet hennes var, jeg var ikke i nærheten av henne og hunden med vogna, eneste var at jeg skrådde til siden men det burde hun jo koblet, likevel var jo jeg obs på henen så jeg hadde aldri kjørt på henne med barnevognen uansett.

Synes hun var mektig frekk, eide hun veien liksom?

Skrevet

Mentalt tilfelle, sikkert. Mange som går på stoff og tror du snakker til dem i tankene deres også.

Skrevet

jeg har opplevd det frekkeste av det frekke!

Skulle fylle diesel å bilen og glemte lommeboka på taket av bilen*klassisk, var høygravid*( på en stasjon med kun pumper). la merke til det etter jeg hadde kjørt ca 200 meter og snudde sporensreks og kjørte tilbake. Gikk ut av bilen og leita ved veikanten... så på andre siden av veien hørte jeg noen rpe navnet mitt, en dame sto å veiva med lommeboka mi! kjempeglad løp jeg over og skulle til å ta den.

da holdt hun den liksom opp i æret og sa; jeg skal ha 1000 kroner for denne. Voksen tilsynelatende oppegående menneske altså! jeg nekta selvfølgelig, ingen kontanter i lommeboka. Så setter dama seg inn i bilen og stikker av!!!! jeg kjørte ned på politistasjonen og der sto hun sørenmeg og skulle KREVE finnerlønn! hahahaha

Politiet sa hun ikke hadde rett på det siden det ikke var noen kontanter-- jeg sto der høygravid og fin og ble mere og mere irritert. er det mulig....... hun ville kreve 10% av verdien på kortene.

haha. stakkars dame

og makan til frekkhet

Skrevet

Hva betyr det at hun "gikk på din side"?

Skrevet

HAHAHAHA, det er noe av det morsomste jeg har lest på lenge! Du gartneren- SÅNN blir du om du ikke gjør leksene dine, og du med hun dama på sykehuset:0)

Jeg kommer ikke på noe veldig ekstremt nå i farta, annet enn ei svensk dame i Sverige. Vi var på harrytur til Sverige, og jeg gikk i egne tanker inne på butikken, og puttet varer fra hyllene ned i handlevogna. Plutselig smeller det i handlevogna, som ruller til side, og jeg skvetter høyt. Jeg snur meg, og møter et surt ansikt som sier "Du måste flytta deg forstås! Du står jo midt i vegen!" Og bante seg forbi meg. Hun kunne vel ha sagt "Usjekta, kan ni flytte er?" (Jada, jeg vet jeg er ræva i svensk). Istedet for å dytte meg unna liksom...

Skrevet

Frekt?

Skulle kjøpe seng. Dobbeltseng. Mamma var tilfeldigvis med.

Gikk inn på Jysk bare for å se på alternativene de hadde.

Eplekjekk ekspeditør fant umiddelbart frem en seng i noe som lignet smijern. Forsåvidt helt greit det helt til han brukte salgstrikset sitt:

"Fin å feste håndjerna i vettu" mens han gliste og blunket lurt.

Det var ikke akkurat slik en flørtete tone mellom oss, og langt der i fra med min egen mor med!?!

Jeg bare ristet oppgitt på hodet og gikk ut. Må si han tok en råsjans.

Ellers har jeg et lass med frekke historier etter at jeg drev butikk i mange år. Kunder kan få seg til å si de utroligste ting for å "tuske" til seg penger for varer de har stjålet i en annen butikk i samme kjede.

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist var jeg innom et bakeri for å handle brød. Jeg var ca 7 mnd på vei..

"Hvor langt er du på vei, da?" Spør den ukjente dama bak disken.

" Syv måneder", svarte jeg.

" Åh, herregud da er du jo diiiiiiiiger" sa den ukjente dama bak disken.

" Men du har det nå i hvert fall jevnt fordelt", sa hun før hun vinket meg hade..

WHAT????????? Vel, jeg er kraftig fra før, men ikke diiiger, liksom!!

Skrevet

Har også opplevd at en utenlandsk mann har tatt meg i skrittet når han har passert. Skikkelig ekkelt! Hadde lyst til å drepe ham på flekken, sjuke jævelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...