Tigerpote Skrevet 20. august 2009 #26 Skrevet 20. august 2009 18 kg opp, og 33 fullgåtte i dag. Veier alt for mye, men hverken jm eller lege har reagert på det. Moren min la på seg 30 kg med meg, og det forsvant etter noen uker. Håper jeg slekter på henne:)
ifie Skrevet 20. august 2009 #28 Skrevet 20. august 2009 Har lagt på meg 17 kg til nå. Er 38+6 i dag, så jeg kan enda legge på meg mer La på meg 20 kg forrige gang.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 20. august 2009 #29 Skrevet 20. august 2009 Gått opp 11 kilo og er 38 + 3 idag, Synes ikke man skal henge seg for mye oppi dette med vekten. det er så individuelt at det er helt latterlig å sammenligne. Noen tar etter sin mor og noen har mer anlegg for å legge på seg enn andre. og graviditeter er forskjellige. Og det har mye å si hvor mye man veide FØR man ble gravid også. Det viktigste er å høre hva lege/jordmor sier siden det er babyens helse som er viktig, og at man ikke får diabetes osv selvfølgelig. Jeg gidder ikke å henge meg opp i vekten - noen legger på seg mer vann enn andre også, og det er helt normalt og veldig individuelt. Syns man skal prøve å kose seg, jeg --- "... og fred, krig og politikk og sånn..." ( he he he ... føltes som at jeg var helt bak mål nå, men jeg mener det altså...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. august 2009 #30 Skrevet 20. august 2009 Er 33 fullgåtte idag og har lagt på meg 4.5 kg. De siste par kiloene har kommet de siste par ukene. Kjenner og ser at jeg har fått litt vann i kroppen.
gutt09+*11 Skrevet 20. august 2009 #31 Skrevet 20. august 2009 Titter innom her.. Jeg er bare halveis ( 20 +4) og har allerede lagt på meg 8-9 kg.. Gikk opp masse innen første kontrollen og har siden bare gått opp ca 1 kg i mnd. Håper det holder seg stabilt framover. Fykter at jeg ikke har nok disiplin å slanke meg når jeg skal kose meg med den lille under foreldreperm.. ;o) Men den tid den sorg.. Så lenge alt er ok med babyen!!! Skulle forresten ønske jeg kunne si jeg hører under dette trimestret , syns det er såååå lenge til termin... ;o)
Vasha Skrevet 20. august 2009 #32 Skrevet 20. august 2009 Tenker ikke så mye på det med vekta. Folk er så forskjellige. Noen sliter med for mange kilo og andre med for få. Tror at under graviditeten så styrer kroppen selv hva den har behov for og ikke. Selv har jeg lagt på meg ca 9 kilo til nå, er i uke 31. Noe jeg synes er veldig lite, siden jeg på samme tidspunkt med førstefødte hadde gått opp ca 18 kilo. Gikk da opp over 20 totalt. Og det var faktisk ikke mer enn kroppen min måtte ha den gangen. For amminga tømte meg helt for energi. Så jeg er super glad for at jeg fikk noen kilo for mye da i allefall. Og hadde ikke gjort noe om jeg gikk opp i allefall 5 - 10 kilo til denne gangen også. Gjerne mer og. Har også hørt det samme som Duddlidu at det ikke er noe gjennomsnitt med 12 kilo. 12 1/2 kilo er det som er naturlig å gå opp i et svangerskap i forhold til økt blodomløp, morkake, fostervann, vekten til baby, osv osv. I det regnestykket regner de med at ca 2 av disse kiloene er fettreserver, men at dette varierer mye pga at noen trenger mye mer i reserver enn andre. Når jeg fikk 1 fødte gikk jeg ned ca 10 kg i forbindelse med fødsel. Og det sier jo litt om hva som følger med svangerskapet. Det viktigeste er at barna våre har det bra og at vi har noe ekstremt fantastisk å se frem til! Så får vi bare bite tennene sammen når det gjelder vekt og de "koselige" svangerskaps plagene våre. (hehe.. som heldigvis forsvinner veldig raskt etter fødsel )
Emma27 Skrevet 20. august 2009 #33 Skrevet 20. august 2009 34+4 og opp 17kg. Litt mye, men bekymrer meg ikke:-)
Kongeørna Skrevet 20. august 2009 #34 Skrevet 20. august 2009 Har snart tatt igjen startvekten, altså fra da jeg ble gravid. Er 30 uker. Heftig kvalme sørget for nedgang de første tre mnd. Har kilo å ta av, så håper egentlig å ha mistet en kilo eller to når jeg har født. Forøvrig gikk jeg "bare" opp 8 og 9 på mine første svangerskap, men kom til å legge på meg en del etterpå?! Merkelige greier, men er derfor litt obs i forhold til det denne gangen. Vi er forskjellige, jenter! Hadde jeg gått opp 20 kilo, ville jeg uansett ha tenkt at det er verdt det! De fleste tar greit av seg disse kiloene etterpå uansett!
2 blå :-) Skrevet 20. august 2009 #35 Skrevet 20. august 2009 Er 39+2 lagt på meg 18 kg, men kun 1 kg di siste 8 ukene. Så det kom ganske mye på med en gang...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 20. august 2009 #36 Skrevet 20. august 2009 Jeg er 29+0 idag og har gått opp 9 kilo... Har noen ekstrakilo fra før også, men men. Man gjør så godt man kan og så får kroppen styre resten. Er ikke bekymra for vekta egentlig, mye har kommet nå de siste ukene. Og når babyn kommer, så blir antakelig bekkenløsninga bedre sånn at det går an å bevege seg litt:-)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. august 2009 #37 Skrevet 20. august 2009 er 38+0 og har gått opp ca 10 kg.. gikk opp 15-17 kg sist, og da fødte jeg i uke 36+0, og var tilbake på startvekt etter 6 uker. veide en del mer i utgangspunktet denne gangen, så ligger vel på omtrent samme tall selv om jeg har gått opp mindre nå er også enig i det med 12 kg som gjennomsnitt, tror nok det ligger litt høyere...! og er absolutt ikke galt å legge på seg 15-20 kg i svangerskapet, for det er jo faktisk helt innenfor normalen...! og mange trenger det virkelig
MathildeC Skrevet 21. august 2009 #38 Skrevet 21. august 2009 Jeg er 33-34 uker og har lagt på meg ca 12 kg. Synes ikke det er ille jeg, men folk reagerer når jeg sier det fortsatt er nesten to mnd igjen til termin.. Mannen min synes jeg er stor nok nå :-). Selv synes jeg at jeg ser riktig så fin ut. Men, jeg spiser for mye usunt, og det fortviler jeg litt over. Har veeeeldig lite viljestyrke. Nå vi snakker om det, på tide å steke speilegget!
Marbella Skrevet 22. august 2009 #39 Skrevet 22. august 2009 Har lagt på meg 12 kg, har 9 dager igjen....syns ikke kiloene er det værste, mer at man har sluttet med de harde treningsøktene og mistet muskelmasse. Føler at jeg er i en annen konsisten, men jeg gikk ned med de to andre ganske raskt så regnere med at jeg gjør det denne gangen også. Men begynner og bli ganske drit lei av enkelte sine små spydige kommentarer om hvor stor magen er osv.... Uansett man er ikke 20 år lenger, har et ganske så avslappet forhold til kropp og vekt....er glad i å holde meg i form, men god mat kommer jeg ikke til og slutte og spise:))
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #40 Skrevet 22. august 2009 En herlig justering; 17,5 kg opp:) Har gått ned 0,5 av en eller annen grunn. Mindre vann kanskje?
gravidmednummer2 Skrevet 22. august 2009 #41 Skrevet 22. august 2009 Jeg er 34+4 og har gått opp 20 kg! Hadde for mye fra før av også, så synes det må stoppe snart. JM kommenterte det sist at jeg hadde gått mye opp, men sa ingenting mer enn det. Jeg klarer ikke motså noenting, og har ikke ork eller rygg til å bevege meg noe som helst. Så kan vel ikke forvente annet, men tror jeg kommer til å slite etterpå. Fettet begynner nemlig å legge seg på fæle steder, som sideflesk, ekstra valk over magen og antydning til dobbelthake. Må virkeig få skjerpet meg!
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 22. august 2009 #42 Skrevet 22. august 2009 Er i uke38 snart og har gått opp 15kg ca. Har fått en del vann i kroppen no=/
lene86k Skrevet 22. august 2009 #44 Skrevet 22. august 2009 Er 30 uker på vei og har gådt fra en vekt på 68,2 til 83.5 kg, men tar egentlig ikke vekgtøkningen så tungt. Eg får bare slite litt ekstra for å få det vekk igjen etterpå
ræsi Skrevet 22. august 2009 #45 Skrevet 22. august 2009 Er i uke 34 å har lagt på meg 3kg 400gr, men det kommer vel nok på slutten....
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. august 2009 #46 Skrevet 22. august 2009 Er 31+4 og har gått opp 14 kg, har begynt å få vann i kroppen :s Forrige svangerskap så gikk jeg opp 27 kg, men 10 kg av de var vann(forsvant på 1 uke)
tre små... Skrevet 22. august 2009 #47 Skrevet 22. august 2009 har gått opp 13 kg og er i uke 38... fornøyd med det.. men har ikke stort med vann i kroppen da.. så er vell mest andre ting...
Julelita Skrevet 22. august 2009 #48 Skrevet 22. august 2009 jeg har gått opp 16 kg, og er i uke 29. Vekta mi har krøpet oppover ganske jevnt (med unntak av helt i starten da) med ca 3 kg i måneden, så jeg regner med at det kommer noen kg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå