Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fortsetter bare å gå opp og opp og opp.

Har lagt på meg 15 kilo og er i uke 37, altså over det som er snittet ved fødsel....

Hvordan ligger dere andre ann?

Jeg hører liksom så mye forskjellig rundt dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo ikke så ille det da:)

la på meg 20kg med første, ingen som sa noe på det selv om jeg hadde litt ekstra fra før også!

så lenge din JM ikke er bekymra for at du har lagt på deg for mye hadde jeg ikke brydd meg!(du er jo snart ferdig også)

Skrevet

Ikke veid meg på en stund, skal på kontroll i dag så får vi se hva de har å si. Regner med at jeg er en rundt 15 kg ja. Er 38+6

Skrevet

har gått opp 20kg, men de 10 siste kom på en gang, sammen med varmen.. rett og slett 10 kg vann. lett å bli kvitt etterpå, men helt håpløst nå, får jo ikke på meg sko eller sokker eller noenting. til og med armbånd har blitt trange... hehe:)

Skrevet

Jeg har lagt på meg mer enn de jeg har snakket med, tror det er 13 kg, men det meste kom mellom uke 18-24.

Mer enn snittet, men synes likevel ikke det er veldig mye (bortsett fra når jeg ser på tallet på vekten, det er jo ikke gøy;-))

Jeg var slank fra før og har nå en BMI på 23 eller 24, så er ikke overkektig.

Stresset litt da jeg plutselig la mye på meg, men nå stresser jeg ikke med det, hører MYE forskjellig.

Skrevet

Jeg er i uke 32 å har lagt på meg 2 kg. Hørtes veldig lite ut nå :S

Er overvektig fra før, så skal bare være glad for at jeg ikke har lagt på meg så mye, skal jo tross alt av igjen he he. :)

Skrevet

Uke 33 og er fortsatt 4 kg lettere enn da jeg ble gravid. ER overvektig og har en jordmor som peser om at jeg må holde vekta nede pga fare for diabetes og forgiftning. HAr ikke gjort noe for å holde vekta nede, har bare ikke matlyst... Og må passe sukkerinntaket etter å ha fått påvist høye blodsukkerverdier etter sukkerbelastning.

Skrevet

Hehe...Ærlig talt jenter! Hva er dette for slags pingle-vektøkning??? Jeg har lagt på meg 25 kg, jeg. Er 38+5 i dag, så jeg regner med at det kommer enda noen kilo før fødselen. Med min føste la jeg på meg 28 kg, hvorav 4 kg ETTER termin...

Skrevet

Nærmer meg +13 kg. Er uke 34+3 idag:) De kommer kjapt nå de kiloene gitt :) La på meg 11 med nr 1.... Dobler vel denne gangen... :)

Skrevet

ikke bra! 17 kg og nå har jeg begynt å ta inn vann. litt panikkartet. Moren min gikk forøvrig opp 25 og 28 kg med meg og søstra mi- så prøver å tenke at det ikke er verdens undergang.

uke 32 1/2

Skrevet

Har lagt på meg ca 13 kg tenker jeg, og er overhodet ikke bekymret for det. Forrige gang passerte jeg 20 kg, og var igrunn ikke bekymret da heller. Trillet det av etter fødsel over noen mnd.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange skriver om det som er "snittet ved fødsel". 12 kg er vel ikke noe gjennomsnitt, men det som er vekten av alt det "nødvendige" ved graviditet? Summen av baby, morkake, ekstra blod, osv osv utgjør 12 kg. Jeg tror gjennomsnittet for vektøkning blant gravide faktisk ligger høyere. Det er veldig individuelt og absolutt ikke galt å gå opp 15 kg! De fleste trenger litt ekstra å gå på etterpå også til amming og slitsomme dager/netter.

Skrevet

+12 her og er 39 blank i dag! Samme som med førstemann foreløpig(han kom 3 dager over termin)! Syns i grunnen småen kan finne veien ut så mor slipper å ligge på seg mer nå jeg :) Kanskje litt egoistisk tankegang men det må da vel være lov etter å ha ruget og vært tildels bevegelseshemmet i 39 uker ;)

Skrevet

Er ikke så veldig opptatt av denne vekten jeg, la på meg 20 kilo sist og de forsvant allerede når jeg lå på barselavdelingen. Har nå lagt på meg 14 kilo, i uke 32+5.

Skrevet

jeg dryr meg heller ikke om vektoppgangen. Er naturlig og man kvitter seg med det når man har født.

Er i uke 34 og har lat på meg 15kg.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 9kg og er i uke 31, bekymrer meg ikke :) satser på at alt forsvinner i fødsel og amming:)

Skrevet

er i uke 31 og har lagt på meg 15kg...gulp!

sist svangerskap la jeg på meg ca 20kg... men det rant av rett etter fødsel... var tilbake i samme vekt ca 3 mnd etter fødsel....

før begge svangerskap lå jeg på grensen til å være undervektig... så legen sier at da legger jeg på meg mer enn gjennmsnittet...

satser på å miste alt like fort denne gang...

det gjorde moren min også, med sine 2 fødsler...;-)

Skrevet

Jeg er i uke 40 og har lagt på meg 11 kg.

Skrevet

Er i 35. uke og har lagt på meg ca 7,5 kg. Er lett undervektig fra før, men dette er helt normalt for meg. Faktisk lagt på meg mer nå enn forrige gang. Da la jeg på meg ca totalt 7,5 kg, så er spent på hvor jeg ender opp denne gangen.

Skrevet

Jeg er 5 dager på overtid og har gått opp 17 kg:)

Synes det er helt fint! Gikk opp totalt 16 med førstemann og de kiloene var borte etter allerede 3-4 uker. Amming gjør susen;)

Skrevet

Uke 36 og + 3 sist jeg sjekket. Skal på ny kontroll mandag, blir spennende å se... Føler jeg har litt vann i kroppen nå...

Skrevet

uke 35+1 og har lagt på meg 12 kg..

Skrevet

Er i 31+4 i dag og har lagt på meg 7,9 kg. Da jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp 300 gr siden forrige veiing for en mnd siden..

Skrevet

7 kg her. Er 31+6 i dag

Skrevet

Lagt på meg 4,5 kg så langt, er 37+4 idag.

Ligger rett under det grønne feltet på symfysemålet, og har vært på flere UL i det siste pga en baby som ligger 15% under på vekt.

Samboer sier jeg har blitt veldig tynn i bein og armer(mistet muskelmasse pga redusert treningsmengde, fått STRENG beskjed om å ta det med ro fra lege/jordmor), hadde en BMI på 20 da jeg ble gravid.

Er ikke så artig den veien heller, folk kommenterer at magen er veldig liten, jeg gjør omtrent ikke annet enn å spise og slappe av(vanskelig, men prøver så godt jeg kan), og er spent på hvordan det blir når lille kommer ut. Redd for å bli så tynn at jeg ikke har overskudd til å ta vare på babyen og for å miste melka......

Null vann i kroppen, tendenser til å være dehydrert enda jeg drikker masse væske i løpet av en dag.

Men er jo enda tre uker til termin, så det kan jo fortsatt komme både vann og mere vekt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...